Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"81e0d793-fb32-4d8b-8576-6fdf8d682db4","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"Vajon megmenthetik a plüssállatok és a játékok a világgazdaságot? Egy nagy löketet biztos adnak, amikor a szülő találkoznak a piacon az örökifjú felnőttekkel, és együtt dollármilliárdokat mozdítanak meg. ","shortLead":"Vajon megmenthetik a plüssállatok és a játékok a világgazdaságot? Egy nagy löketet biztos adnak, amikor a szülő...","id":"20250217_Pluss-gyerekjatek-jatekpiac-kidult-befektetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/81e0d793-fb32-4d8b-8576-6fdf8d682db4.jpg","index":0,"item":"006048c0-64b2-4174-bf6c-299f07d57fac","keywords":null,"link":"/360/20250217_Pluss-gyerekjatek-jatekpiac-kidult-befektetes","timestamp":"2025. február. 17. 17:00","title":"Plüssmacik kavarhatják fel a befektetési piac jövőjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c16ea71-f109-44b4-ad01-e39c3a05d3f7","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A légitársaság összefoglalta, mire számíthat az, aki idén velük repülne. ","shortLead":"A légitársaság összefoglalta, mire számíthat az, aki idén velük repülne. ","id":"20250217_ryanair-uj-szabalyok-valtozasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c16ea71-f109-44b4-ad01-e39c3a05d3f7.jpg","index":0,"item":"ff4d70dc-b9a2-4084-8c17-1d9537760c42","keywords":null,"link":"/kkv/20250217_ryanair-uj-szabalyok-valtozasok","timestamp":"2025. február. 17. 11:36","title":"Több változás is jön a Ryanairnél, ezekre érdemes figyelni az utazásnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a385ffb-d75f-4a27-965f-05bb63770bca","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A papíralapú BKK-bérletekhez azért nem járna ingyen bubizás, mert Vitézy Dávid szerint ösztönözni kell a digitalizációt.","shortLead":"A papíralapú BKK-bérletekhez azért nem járna ingyen bubizás, mert Vitézy Dávid szerint ösztönözni kell a digitalizációt.","id":"20250217_Vitezy-David-10-alkalmas-bubiberletet-is-adna-a-digitalisan-vasarolt-haviberlet-melle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a385ffb-d75f-4a27-965f-05bb63770bca.jpg","index":0,"item":"2bf803a5-b243-4219-95d7-606c30a87f83","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_Vitezy-David-10-alkalmas-bubiberletet-is-adna-a-digitalisan-vasarolt-haviberlet-melle","timestamp":"2025. február. 17. 11:47","title":"Vitézy Dávid 10 alkalmas Bubi-bérletet is adna a digitálisan vásárolt havibérlet mellé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"247a4c93-eb1b-49bd-b4f2-2147d0ffa8c4","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A helyi lakosok meg is támadták a beruházást egy petícióval.","shortLead":"A helyi lakosok meg is támadták a beruházást egy petícióval.","id":"20250217_vaci-Duna-hid-hatastanulmany-latvanyterv-peticio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/247a4c93-eb1b-49bd-b4f2-2147d0ffa8c4.jpg","index":0,"item":"8fe1f4c8-cfb0-41a4-9c9e-b184913a7769","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250217_vaci-Duna-hid-hatastanulmany-latvanyterv-peticio","timestamp":"2025. február. 17. 14:16","title":"Elkészült a váci Duna-híd hatástanulmánya, még a készítői szerint sem jó ötlet a projekt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76565e6e-ee72-44cd-ba9c-cead55274072","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A várost megszálló turistákról a Corriere della Sera tett közzé egy riasztó videót.","shortLead":"A várost megszálló turistákról a Corriere della Sera tett közzé egy riasztó videót.","id":"20250218_velence-karneval-tomegnyomor-turistak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76565e6e-ee72-44cd-ba9c-cead55274072.jpg","index":0,"item":"54c53f0e-a28d-42d0-9db5-a5489a77c445","keywords":null,"link":"/elet/20250218_velence-karneval-tomegnyomor-turistak","timestamp":"2025. február. 18. 14:01","title":"Tömegnyomor Velencében: videón, ahogy a karnevál első hétvégéje megbénította a várost","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4705259-2872-44de-8cd7-f157b41cd028","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Európa ugyanis többet áldozott Ukrajnára, mint az Egyesült Államok.","shortLead":"Európa ugyanis többet áldozott Ukrajnára, mint az Egyesült Államok.","id":"20250218_eu-usa-ukrajna-tamogatasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4705259-2872-44de-8cd7-f157b41cd028.jpg","index":0,"item":"e1814b56-8e5c-46da-b9f8-ee0839181651","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250218_eu-usa-ukrajna-tamogatasok","timestamp":"2025. február. 18. 11:50","title":"Nem igaz Trumpék fő érve, amivel kizárták Európát az Ukrajnát érintő tárgyalásokból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7cf43d6-3b7a-4b91-8f85-956840a21e0c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A sertések életük során akár hatszor is újra tudják növeszteni a fogaikat, ezt a tudást igyekszik megérteni egy kutatócsapat. A cél, hogy emberek is képesek legyenek erre.","shortLead":"A sertések életük során akár hatszor is újra tudják növeszteni a fogaikat, ezt a tudást igyekszik megérteni...","id":"20250218_fogak-ujranovesztese-sertesek-kiserlet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7cf43d6-3b7a-4b91-8f85-956840a21e0c.jpg","index":0,"item":"f4661238-3f6a-444a-aa6f-103546425d42","keywords":null,"link":"/tudomany/20250218_fogak-ujranovesztese-sertesek-kiserlet","timestamp":"2025. február. 18. 09:03","title":"Életük során hatszor is újra tudják növeszteni a fogaikat: egy sertésnyi lépéssel közelebb került az emberiség a foggondok megoldásához","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6e553d0-4086-4260-b0e6-e4f4c284d0d8","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Dárdai Márton és Dárdai Palkó új főnöke a Hannover korábbi vezetőedzője, Stefan Leitl lehet.","shortLead":"Dárdai Márton és Dárdai Palkó új főnöke a Hannover korábbi vezetőedzője, Stefan Leitl lehet.","id":"20250217_hertha-berlin-dardai-pal-dardai-marton-magyar-valogatott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6e553d0-4086-4260-b0e6-e4f4c284d0d8.jpg","index":0,"item":"bcb7f47f-5d69-417a-9b21-1c56302c1f1c","keywords":null,"link":"/sport/20250217_hertha-berlin-dardai-pal-dardai-marton-magyar-valogatott","timestamp":"2025. február. 17. 12:59","title":"Kirúgták Dárdai Pál utódját a Hertha kispadjáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy sportos kombi lehet-e alternatívája a manapság mindenen átgázoló drága crossovereknek? Ilyen összeállításban, mint amit a Mercedes prezentált az új C-osztály puttonyosából, mindenképpen.
A formája már nem újdonság. A Mercedesek friss arculatát már elég jól megszokhattuk, az A-osztálytól kezdve az S-osztályáig minden csillagos modell megkapta az elmúlt két évben a divatosabb megjelenést. A mostani szereplőnk testvéréhez, a C-osztály limuzinjához is volt már szerencsénk.
A kombi, vagyis Mercedes terminológiával T-modell szépen megnőtt az elődjéhez képest: hosszabb (+96 mm), szélesebb (+40 mm), és még kényelmesebb is (+80 mm a tengelytávban), viszont jóval könnyebb, mint az előző generáció (áltagosan -65 kg). Ugyanakkor, csak a szegmens átlagát hozza a csomagtere a 490 literes alapmérettel és 1510 literes, döntött ülésekkel. A praktikumra már nem lehet panasz, a csomagtérből elektromosan dönthetők a hátsó támlák és elektromosan mozog a csomagtérajtó is.
A tesztre kapott C250 BlueTEC, abban mindenképp eltért a szokványostól, hogy nem valószínű, hogy a kombik zömét a Mercedes-nél az ilyen, AMG-csomagos változatok adnák. Jelen esetben mégis érthető a kiszerelés, a legkevésbé sem a konzervatívokat akarják megfogni, a célcsoport a fiatal, pénzes, családos menedzsereké. A Mercedes ezzel az autóval, ezzel a csomaggal, választási lehetőséget kínál a mindent letaroló műfajjal, a hobbi terepesekkel szemben.
Képgaléria.
D.P.
Amennyiben ilyen szemüvegen keresztül vizsgáljuk az összeállítást, akkor nagyon működik. Pedig furcsa esőre a kék fényezés, hivatalosan Brillantin-blue, ami nagyon dögös, mégis önkéntelen eszébe juttatja az embernek, hogy „olyan” bmw-s szín. Amióta persze a stuttgartiak bedobták az intelligens LED-lámpáikat, a bennük lágy „S-alkaban” futó nappali menetfénnyel, nem nehéz megismerni, milyen autó jön mögöttünk. Ehhez a csomaghoz még tovább is fújták a lufit a nagy légbeömlős hűtőmaszkkal, a hátsó dupla kipufogóvégekkel, a gigantikus féktárcsákkal és az alapból 19-es felnikkel. Minden ez, csak nem szerény összeállítás.
A belső térben, ha lehet, még egy szinttel feljebb folyik a kényeztetés és ebben jók igazán a stuttgarti csillagosok. Esti fényben kigyúlnak az ambient fények, amelyek hangulatosan kiemelik a szürkés-fehér kárpitozást, a sötét, maratott fabetétek is jól mennek az alumíniumhoz és a világos bőrhöz. Itt megvan bizony az S-osztály parfümös világa, az ajtók kárpitozásában, az ülések kezelőgombjaiban, a Burmeister-hifi hangszóróinak kialakításában.
Képgaléria.
D.P.
Ha tovább pillantunk, ott a mai Mercedesek belsejének másik jellegzetessége, a tabletes infotainment-központ. Valószínűleg még a fanatikus mercisek táborát is megosztotta megjelenésekor, viszont az vitán felüli, amelyik a C-osztályba került, az elsőrangú. A 8,4 colos kijelző grafikája ízléses és árnyalt, akármelyik menüpontban is matatunk logikus, a hardware pedig gyors.
A C250 BlueTEC-ben az erőforrás, egy 2143 köbcentis négyhengeres, 204 lóerős turbófeltöltésű dízelmotor, amely a hátsó kerekeket hajtja. Értékelendő is, hogy nem összkerekes, pedig a statisztikák szerint a prémium kategóriában, irgalmatlanul jönnek a minden kerekükön hajtott modellek, az összkerékhajtás az új státuszszimbólum. Az 500 Nm-s forgatónyomaték akár ahhoz is elég, hogy érvényre juttassa a hátsókerekes hajtásból adódó karaktert.
A nagyon jól kézben tartható túlkormányzottság révén, akár kicsit élvezetesebbé is lehet tenni az autózást kanyargós utakon. Egyébként, ha kicsit száguldozni van kedvünk a menetmód választót átbillentve - amely a kardánbokszon kapott helyett - a Sport+ fokozatig szépen emeli rendszer a fordulatszámokat. 500-at ugrik azonnal, amikor Comfortból Sportba váltunk és nagyjából még 500-600-at, amikor Sport+-t kapcsolunk. A kombi dinamikája is hibátlan, a 80-120 Km/h-s ugrást 6-7 másodperc alatt teljesíti Sport módban, megfeszülnek az acélrugók és ha kell, az AMG fékek fognak, mint az erőművész a cirkuszban.
D.P.
Sejthető azért, hogy nem csak az örömködés, hanem például az Euro6-os norma teljesítése volt a cél az új motorral, amely értéket AdBlue-adalékkal teljesít is. A hidegen kissé kerregős motor hangjából, ha bemelegszik, nem sok marad. 130 km/h-nál a főtengely fordulatszáma 1750 percenként Comfort-módban, míg Eco-módban 90-nél, alig 1300-at forog főtengely. Az átlagos használatra jutó fogyasztás azért más lesz, mint a gyári 5,1 liter 100 kilométerenként, ám a 7,5 literes átlagra sem kell különösebben panaszkodni.
Feltűnő volt, hogy a konkurenciához képest mennyire finoman indítja újra a motort a stop&start-rendszer. Éppen csak bepöccenti, nincs semmilyen kellemetlen rándulás, szépen veszi át a Mercedes kétkuplungos hét fokozattal kombinált 7G-TRONIC váltója a motor nyomatékának adagolását. Ugyanakkor, amilyen szépen oldja meg a piros lámpa utáni újraindítást és elindulást, képes zavarba jönni a gyorsan változó vezetési módozatoktól, ilyenkor a váltó keresgéli melyik is volna a megfelelő fokozat.
Képgaléria.
D.P.
Amiben a Mercedes manapság szintén kiemelkedő, az asszisztens és biztonsági rendszerek garmada. Még egy ilyen, „sima” C-osztályban is olyan vezetéstámogató technológiai arzenál érhető el, ami lényegében egy önmagát vezetni tudó autót eredményez. Kétségtelen, igényel némi megszokást, hogy az egyre több elérhető vezetéstámogató funkció mindegyikéből a legjobbat hozzuk ki. Így, az adaptív tempomatot városi dugóban is jó használni, ugyan így jó a sávtartó asszisztens is az araszoláshoz. A fáradtságra vagy figyelmetlenségre ez a rendszer már tényleg csak valós helyzetben reagál, nincs már az folyamatosan riogató „vigyázz autó jobbról, vigyázz autó balról, vigyázz nekimész” zaklató csilingelés, mint ami a korábbi asszisztens rendszereket jellemezte. Sőt, mára olyan, mintha inkább önállóan oldaná meg az ilyen helyzeteket az autó.
Ez a Mercedes-Benz C250 BluteTec T egy 22 millió forintos árú autó. Sokan felnyöghetnek, most hogy „atya ég, ez mégiscsak egy C-osztályú Mercedes”. Ugyanakkor van egy találó kifejezése az angoloknak az ilyen autókra, a „baby executive”. Mindez arra vonatkozik, hogy egy ilyen jármű manapság, simán hozza a „topmenedzser autók” színvonalát egy osztállyal lejjebb is.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.