Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a3b592fb-bd63-4fbc-8784-c9068d54e27a","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Wahingtonban szakad a hó, azt kérte a polgármester a lakosságtól, hogy maradjanak otthon.","shortLead":"Wahingtonban szakad a hó, azt kérte a polgármester a lakosságtól, hogy maradjanak otthon.","id":"20250106_usa-vihar-repulojarat-torles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3b592fb-bd63-4fbc-8784-c9068d54e27a.jpg","index":0,"item":"193ae0b0-cdbe-4cad-bfec-287d5c5c7e85","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_usa-vihar-repulojarat-torles","timestamp":"2025. január. 06. 16:55","title":"Akkora vihar van az USA-ban, hogy töröltek 1300 repülőjáratot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"73a8a607-30ee-4cd4-8c39-24467c088c6f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Több millió forintos szállásdíjak és tízmillió forint fölötti magánrepülő-költségek szerepelnek Nagy Márton külföldi útjainak díjai között. A nemzetgazdasági miniszter lehajolt az apróért is, a diplomaták 40 eurós kiküldetési napidíját is lelkiismeretesen felvette.","shortLead":"Több millió forintos szállásdíjak és tízmillió forint fölötti magánrepülő-költségek szerepelnek Nagy Márton külföldi...","id":"20250107_Nagy-Marton-utazas-koltsegek-repules-szallas-ngm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73a8a607-30ee-4cd4-8c39-24467c088c6f.jpg","index":0,"item":"a9552394-c7b3-4192-8aa3-6d788b4f32a4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250107_Nagy-Marton-utazas-koltsegek-repules-szallas-ngm","timestamp":"2025. január. 07. 09:32","title":"Magánrepülő Svájcba 15 millió forintért, szállás Párizsban 3,4 millióért – közzétették Nagy Márton utazásainak költségeit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b562c319-a16e-4a98-8add-87221e10ef61","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az egyre több konnektoros autót gyártó kínai SAIC-GM-Wuling fontos mérföldkőhöz érkezett.","shortLead":"Az egyre több konnektoros autót gyártó kínai SAIC-GM-Wuling fontos mérföldkőhöz érkezett.","id":"20250108_az-elso-kinai-autogyarto-mely-atlepte-a-30-millios-mennyiseget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b562c319-a16e-4a98-8add-87221e10ef61.jpg","index":0,"item":"de8bb0fe-a979-446a-9e9a-5fe4d773e598","keywords":null,"link":"/cegauto/20250108_az-elso-kinai-autogyarto-mely-atlepte-a-30-millios-mennyiseget","timestamp":"2025. január. 08. 06:41","title":"Az első kínai autógyártó, mely átlépte a 30 milliós mennyiséget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"40dd4adf-1446-45c9-accf-612324828339","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Ez is református címmel indítanak tájékoztató kampányt, azt akarják bemutatni, milyen munkát végeznek.","shortLead":"Ez is református címmel indítanak tájékoztató kampányt, azt akarják bemutatni, milyen munkát végeznek.","id":"20250106_kampany-kegyelmi-botrany-reformatus-egyhaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40dd4adf-1446-45c9-accf-612324828339.jpg","index":0,"item":"fe19d28a-4e49-43f9-a705-284573e311cd","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_kampany-kegyelmi-botrany-reformatus-egyhaz","timestamp":"2025. január. 06. 14:16","title":"Úgy megtépázta a kegyelmi botrány a református egyházat, hogy egész éves kampányba kezdenek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba877d45-65bd-4c12-ae4a-602e0c97fd11","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Gyuri kakas hatalmas űrt hagyott hátra, ugyanis a madárinfluenza miatt egyelőre nem tudták megválasztani utódját. ","shortLead":"Gyuri kakas hatalmas űrt hagyott hátra, ugyanis a madárinfluenza miatt egyelőre nem tudták megválasztani utódját. ","id":"20250106_Roka-kakasszepsegverseny-atok-madarinfluenza-Zala-Kerkabarabas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba877d45-65bd-4c12-ae4a-602e0c97fd11.jpg","index":0,"item":"93014d11-e215-429c-bcb8-682f91b0aacc","keywords":null,"link":"/elet/20250106_Roka-kakasszepsegverseny-atok-madarinfluenza-Zala-Kerkabarabas","timestamp":"2025. január. 06. 16:07","title":"Róka vitte el a kerkabarabási kakasszépségverseny tavalyi győztesét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1213026-00ba-407c-b14b-e026c83283bf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Szerecsére nem talált el senkit. ","shortLead":"Szerecsére nem talált el senkit. ","id":"20250107_Kanyarodo-kamionrol-repult-jegtabla-autok-fele-Gyomroi-uton-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1213026-00ba-407c-b14b-e026c83283bf.jpg","index":0,"item":"36d5b806-9121-4dfb-8fbb-39fdd41bb96e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250107_Kanyarodo-kamionrol-repult-jegtabla-autok-fele-Gyomroi-uton-video","timestamp":"2025. január. 07. 12:13","title":"Kanyarodó kamionról repült a jégtábla az autók felé a Gyömrői úton – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f3bf4725-50ad-44a6-aa60-b87e70f2c134","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Hét órán át szakadt az eső, a víz elöntött több nagyvárost is.","shortLead":"Hét órán át szakadt az eső, a víz elöntött több nagyvárost is.","id":"20250107_vihar-Mekka-Dzsidda-eso-szel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f3bf4725-50ad-44a6-aa60-b87e70f2c134.jpg","index":0,"item":"27607b74-b80a-45f7-a9d0-1e72a7583c53","keywords":null,"link":"/vilag/20250107_vihar-Mekka-Dzsidda-eso-szel","timestamp":"2025. január. 07. 11:38","title":"Brutális viharok mosták el Mekkát és Dzsiddát, konténereket dobált a szél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6e9c56a6-b23a-4925-8124-03c320914d7d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az autós a közútkezelő furgonjának is nekicsapódott. ","shortLead":"Az autós a közútkezelő furgonjának is nekicsapódott. ","id":"20250107_Helyszineles-rendor-figyelmetlen-autos-gazolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e9c56a6-b23a-4925-8124-03c320914d7d.jpg","index":0,"item":"a717064b-557a-46dc-9205-1b5adf81f03f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250107_Helyszineles-rendor-figyelmetlen-autos-gazolas","timestamp":"2025. január. 07. 08:22","title":"Helyszínelő rendőrt ütött el egy figyelmetlen autós – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy sportos kombi lehet-e alternatívája a manapság mindenen átgázoló drága crossovereknek? Ilyen összeállításban, mint amit a Mercedes prezentált az új C-osztály puttonyosából, mindenképpen.
A formája már nem újdonság. A Mercedesek friss arculatát már elég jól megszokhattuk, az A-osztálytól kezdve az S-osztályáig minden csillagos modell megkapta az elmúlt két évben a divatosabb megjelenést. A mostani szereplőnk testvéréhez, a C-osztály limuzinjához is volt már szerencsénk.
A kombi, vagyis Mercedes terminológiával T-modell szépen megnőtt az elődjéhez képest: hosszabb (+96 mm), szélesebb (+40 mm), és még kényelmesebb is (+80 mm a tengelytávban), viszont jóval könnyebb, mint az előző generáció (áltagosan -65 kg). Ugyanakkor, csak a szegmens átlagát hozza a csomagtere a 490 literes alapmérettel és 1510 literes, döntött ülésekkel. A praktikumra már nem lehet panasz, a csomagtérből elektromosan dönthetők a hátsó támlák és elektromosan mozog a csomagtérajtó is.
A tesztre kapott C250 BlueTEC, abban mindenképp eltért a szokványostól, hogy nem valószínű, hogy a kombik zömét a Mercedes-nél az ilyen, AMG-csomagos változatok adnák. Jelen esetben mégis érthető a kiszerelés, a legkevésbé sem a konzervatívokat akarják megfogni, a célcsoport a fiatal, pénzes, családos menedzsereké. A Mercedes ezzel az autóval, ezzel a csomaggal, választási lehetőséget kínál a mindent letaroló műfajjal, a hobbi terepesekkel szemben.
Képgaléria.
D.P.
Amennyiben ilyen szemüvegen keresztül vizsgáljuk az összeállítást, akkor nagyon működik. Pedig furcsa esőre a kék fényezés, hivatalosan Brillantin-blue, ami nagyon dögös, mégis önkéntelen eszébe juttatja az embernek, hogy „olyan” bmw-s szín. Amióta persze a stuttgartiak bedobták az intelligens LED-lámpáikat, a bennük lágy „S-alkaban” futó nappali menetfénnyel, nem nehéz megismerni, milyen autó jön mögöttünk. Ehhez a csomaghoz még tovább is fújták a lufit a nagy légbeömlős hűtőmaszkkal, a hátsó dupla kipufogóvégekkel, a gigantikus féktárcsákkal és az alapból 19-es felnikkel. Minden ez, csak nem szerény összeállítás.
A belső térben, ha lehet, még egy szinttel feljebb folyik a kényeztetés és ebben jók igazán a stuttgarti csillagosok. Esti fényben kigyúlnak az ambient fények, amelyek hangulatosan kiemelik a szürkés-fehér kárpitozást, a sötét, maratott fabetétek is jól mennek az alumíniumhoz és a világos bőrhöz. Itt megvan bizony az S-osztály parfümös világa, az ajtók kárpitozásában, az ülések kezelőgombjaiban, a Burmeister-hifi hangszóróinak kialakításában.
Képgaléria.
D.P.
Ha tovább pillantunk, ott a mai Mercedesek belsejének másik jellegzetessége, a tabletes infotainment-központ. Valószínűleg még a fanatikus mercisek táborát is megosztotta megjelenésekor, viszont az vitán felüli, amelyik a C-osztályba került, az elsőrangú. A 8,4 colos kijelző grafikája ízléses és árnyalt, akármelyik menüpontban is matatunk logikus, a hardware pedig gyors.
A C250 BlueTEC-ben az erőforrás, egy 2143 köbcentis négyhengeres, 204 lóerős turbófeltöltésű dízelmotor, amely a hátsó kerekeket hajtja. Értékelendő is, hogy nem összkerekes, pedig a statisztikák szerint a prémium kategóriában, irgalmatlanul jönnek a minden kerekükön hajtott modellek, az összkerékhajtás az új státuszszimbólum. Az 500 Nm-s forgatónyomaték akár ahhoz is elég, hogy érvényre juttassa a hátsókerekes hajtásból adódó karaktert.
A nagyon jól kézben tartható túlkormányzottság révén, akár kicsit élvezetesebbé is lehet tenni az autózást kanyargós utakon. Egyébként, ha kicsit száguldozni van kedvünk a menetmód választót átbillentve - amely a kardánbokszon kapott helyett - a Sport+ fokozatig szépen emeli rendszer a fordulatszámokat. 500-at ugrik azonnal, amikor Comfortból Sportba váltunk és nagyjából még 500-600-at, amikor Sport+-t kapcsolunk. A kombi dinamikája is hibátlan, a 80-120 Km/h-s ugrást 6-7 másodperc alatt teljesíti Sport módban, megfeszülnek az acélrugók és ha kell, az AMG fékek fognak, mint az erőművész a cirkuszban.
D.P.
Sejthető azért, hogy nem csak az örömködés, hanem például az Euro6-os norma teljesítése volt a cél az új motorral, amely értéket AdBlue-adalékkal teljesít is. A hidegen kissé kerregős motor hangjából, ha bemelegszik, nem sok marad. 130 km/h-nál a főtengely fordulatszáma 1750 percenként Comfort-módban, míg Eco-módban 90-nél, alig 1300-at forog főtengely. Az átlagos használatra jutó fogyasztás azért más lesz, mint a gyári 5,1 liter 100 kilométerenként, ám a 7,5 literes átlagra sem kell különösebben panaszkodni.
Feltűnő volt, hogy a konkurenciához képest mennyire finoman indítja újra a motort a stop&start-rendszer. Éppen csak bepöccenti, nincs semmilyen kellemetlen rándulás, szépen veszi át a Mercedes kétkuplungos hét fokozattal kombinált 7G-TRONIC váltója a motor nyomatékának adagolását. Ugyanakkor, amilyen szépen oldja meg a piros lámpa utáni újraindítást és elindulást, képes zavarba jönni a gyorsan változó vezetési módozatoktól, ilyenkor a váltó keresgéli melyik is volna a megfelelő fokozat.
Képgaléria.
D.P.
Amiben a Mercedes manapság szintén kiemelkedő, az asszisztens és biztonsági rendszerek garmada. Még egy ilyen, „sima” C-osztályban is olyan vezetéstámogató technológiai arzenál érhető el, ami lényegében egy önmagát vezetni tudó autót eredményez. Kétségtelen, igényel némi megszokást, hogy az egyre több elérhető vezetéstámogató funkció mindegyikéből a legjobbat hozzuk ki. Így, az adaptív tempomatot városi dugóban is jó használni, ugyan így jó a sávtartó asszisztens is az araszoláshoz. A fáradtságra vagy figyelmetlenségre ez a rendszer már tényleg csak valós helyzetben reagál, nincs már az folyamatosan riogató „vigyázz autó jobbról, vigyázz autó balról, vigyázz nekimész” zaklató csilingelés, mint ami a korábbi asszisztens rendszereket jellemezte. Sőt, mára olyan, mintha inkább önállóan oldaná meg az ilyen helyzeteket az autó.
Ez a Mercedes-Benz C250 BluteTec T egy 22 millió forintos árú autó. Sokan felnyöghetnek, most hogy „atya ég, ez mégiscsak egy C-osztályú Mercedes”. Ugyanakkor van egy találó kifejezése az angoloknak az ilyen autókra, a „baby executive”. Mindez arra vonatkozik, hogy egy ilyen jármű manapság, simán hozza a „topmenedzser autók” színvonalát egy osztállyal lejjebb is.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.