Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Ferrari FXX K: jobb a hangja, mint a teljes F1-es mezőnynek – videó
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Az 1050 lóerősre „felturbózott” LaFerrariból, alig harminc darab lesz majd. Most megint ízelítőt adtak a ferrarisok, milyen hangja van az über sportautójuknak.
A frissen igazolt Sebastian Vettelnek is egyik első dolga volt kipróbálni a Forma–1-es technológiával fűszerezett, kizárólag pályanapokon vezethető sportkocsit. Az FXX K – amelynek nevében a K az energia-visszanyerő rendszert jelöli – 1050 lóerős, így 87 lóerővel teljesít többet, mint a LaFerrari normál, közúti változata. A 6,3 literes, V12-es erőforrást 60, míg az elektromotort 27 lóerővel doppingolták meg a maranellói boszorkánykonyhában.
Aerodinamika tekintetében a Ferrari mérnökei igyekeztek hasznosítani a versenysportban szerzett tapasztalatokat: az autó orrát például a megbízhatósági-vb (WEC) GT-kategóriáját az utóbbi három évben domináló Ferrarikéhoz hasonlóan alakították ki, és optimalizálták a hátsó részt is. A szárnyacskák révén jócskán megnőtt a leszorítóerő, az olaszok szerint az újítás révén 50 százalékkal javult, és 200 kilométer/órás sebességnél a megoldásnak köszönhetően 540 kilogrammnyi a leszorítóerő.
Érdekesség, hogy az energia-visszanyerő rendszernek négy fokozata van, amelyet a pilóta egy kapcsoló segítségével állíthat be: Qualify üzemmódban a rendszer néhány kör erejéig maximális teljesítményt nyújt, Long Run esetében egyenletesen osztja el a pluszteljesítményt, Manual Boost esetében azonnal maximális nyomaték áll rendelkezésre, míg a Fast Recharge az akkuk gyors újratöltésére szolgál.
Ha minden igaz, a 3 millió eurót kóstáló járgányból 30 példányt építenek a Ferrarinál: ilyet vezetni tényleg kiváltság lesz, ugyanis a kétévesre tervezett program során kizárólag a gyártó által felkért pilóták ülhetnek majd a volánja mögé a különféle pályanapokon.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
Ez nem bukás, de nem is előléptetés – Varga Mihály oldalirányba mozog. Orbán Viktor viszont még kiszerethet Nagy Mártonból, akkor pedig még visszatérhet a kormányba.