Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"978554de-6d7e-44b2-8db5-e46ce6ac87eb","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A BMW X7-nél némileg nagyobb, közel 3 tonnás Cadillac Vistiq első példányait tavasszal vehetik át a megrendelők.","shortLead":"A BMW X7-nél némileg nagyobb, közel 3 tonnás Cadillac Vistiq első példányait tavasszal vehetik át a megrendelők.","id":"20241219_bearaztak-a-cadillac-vistiq-legujabb-hatalmas-elektromos-luxus-suv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/978554de-6d7e-44b2-8db5-e46ce6ac87eb.jpg","index":0,"item":"4d5f31d2-4a8e-4d2e-b686-6689dc71bae8","keywords":null,"link":"/cegauto/20241219_bearaztak-a-cadillac-vistiq-legujabb-hatalmas-elektromos-luxus-suv","timestamp":"2024. december. 19. 07:21","title":"Beárazták a Cadillac legújabb hatalmas elektromos luxus SUV-ját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c166cf5f-fee7-473b-a521-324e289df700","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Szentkirályi Alexandra a tiszás Molnár Dánielt húzta.","shortLead":"Szentkirályi Alexandra a tiszás Molnár Dánielt húzta.","id":"20241218_Kiderult-milyen-ajandekot-kapott-Karacsony-Gergely-Vitezy-Davidtol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c166cf5f-fee7-473b-a521-324e289df700.jpg","index":0,"item":"a0d26a95-57f2-4260-8975-6ee049e08d1b","keywords":null,"link":"/itthon/20241218_Kiderult-milyen-ajandekot-kapott-Karacsony-Gergely-Vitezy-Davidtol","timestamp":"2024. december. 18. 12:31","title":"Nagy nevetéssel fogadta - kiderült, milyen ajándékot kapott Karácsony Gergely Vitézy Dávidtól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f78877a4-c5cc-404d-b405-726721273efb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Meglátta, hogy a barátnője egy másik férfi járművében ül, ezért követni kezdte őket, majd az egyik kereszteződésnél rájuk lőtt. ","shortLead":"Meglátta, hogy a barátnője egy másik férfi járművében ül, ezért követni kezdte őket, majd az egyik kereszteződésnél...","id":"20241218_szeged-lovoldozes-vademeles-feltekenyseg-utcai-lovoldozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f78877a4-c5cc-404d-b405-726721273efb.jpg","index":0,"item":"a6337681-3c80-4388-be6c-35a472aec522","keywords":null,"link":"/itthon/20241218_szeged-lovoldozes-vademeles-feltekenyseg-utcai-lovoldozes","timestamp":"2024. december. 18. 09:24","title":"Szegeden féltékenységből lövöldözött az utcán egy férfi, vádat emeltek ellene","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e09b71fe-1670-4b80-826e-1e347c4e68b5","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az AKG 13. évfolyamos diákja, Csáki Dominika többek között előadást tartott, és Nobel-díjasokkal is beszélgetett. ","shortLead":"Az AKG 13. évfolyamos diákja, Csáki Dominika többek között előadást tartott, és Nobel-díjasokkal is beszélgetett. ","id":"20241218_Magyar-diak-is-reszt-vett-a-Nobel-dij-atadon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e09b71fe-1670-4b80-826e-1e347c4e68b5.jpg","index":0,"item":"ed908c4c-18b2-4ee3-93c9-c8b051d419b9","keywords":null,"link":"/elet/20241218_Magyar-diak-is-reszt-vett-a-Nobel-dij-atadon","timestamp":"2024. december. 18. 09:58","title":"Egy magyar diák is részt vett a Nobel-díj átadón","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb059a86-752e-4a10-aada-b3f914ad4696","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Külön kitért arra a határozatában az Egyesült Államok pénzügyminisztériuma, hogy a paksi bővítésnél a szankció érvényben marad.","shortLead":"Külön kitért arra a határozatában az Egyesült Államok pénzügyminisztériuma, hogy a paksi bővítésnél a szankció...","id":"20241218_atomenergia-gazprom-amerikai-szankcio-paksi-bovites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb059a86-752e-4a10-aada-b3f914ad4696.jpg","index":0,"item":"a4126b0e-f9de-4359-9d98-913631d47744","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241218_atomenergia-gazprom-amerikai-szankcio-paksi-bovites","timestamp":"2024. december. 18. 21:38","title":"Felfüggesztették az atomenergiával kapcsolatos amerikai szankciót, de a paksi bővítés nem kapott mentességet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5ba83fd3-3859-4739-a7bc-f14d6f0e7084","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az apácát már el is küldték a balatonfüredi bencés középiskolából.","shortLead":"Az apácát már el is küldték a balatonfüredi bencés középiskolából.","id":"20241219_bencesek-visszaeles-gyanu-apaca-balatonfured-pannonhalma","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5ba83fd3-3859-4739-a7bc-f14d6f0e7084.jpg","index":0,"item":"2cebc298-b528-4cb4-a1eb-d26aec8ce5c8","keywords":null,"link":"/itthon/20241219_bencesek-visszaeles-gyanu-apaca-balatonfured-pannonhalma","timestamp":"2024. december. 19. 16:13","title":"Közös tetoválást csináltatott egy fiúval, és szerzetesi ruhában feküdt fel az ágyára – vizsgálat indult egy bencés apáca ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f8d622f-13bb-43d9-92ce-6e1de5317b3c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A férfit másnap fogták el, amikor a lopott holmikkal sétált.","shortLead":"A férfit másnap fogták el, amikor a lopott holmikkal sétált.","id":"20241217_rendorseg-betort-kirakat-lopas-garazdasag-kenderes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f8d622f-13bb-43d9-92ce-6e1de5317b3c.jpg","index":0,"item":"69de1afc-f6b5-4b04-8cdc-cd146b6af303","keywords":null,"link":"/itthon/20241217_rendorseg-betort-kirakat-lopas-garazdasag-kenderes","timestamp":"2024. december. 17. 20:35","title":"Betört egy kirakatot, majd egy mikulásruhát és gyerekholmikat is ellopott egy kenderesi férfi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"353eba73-ebc6-48fb-bd0b-022aa08c36c6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Késik a SpaceX új Dragon űrhajója, így az a küldetés is, ami a következő legénységet szállítaná a Nemzetközi Űrállomásra – és hozná vissza a jelenlegi gárdát.","shortLead":"Késik a SpaceX új Dragon űrhajója, így az a küldetés is, ami a következő legénységet szállítaná a Nemzetközi...","id":"20241219_boeing-starliner-urhajosok-iss-visszateres-halasztas-suni-williams-butch-wilmore","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/353eba73-ebc6-48fb-bd0b-022aa08c36c6.jpg","index":0,"item":"396d5821-338d-49c1-93c5-b0ac29442df7","keywords":null,"link":"/tudomany/20241219_boeing-starliner-urhajosok-iss-visszateres-halasztas-suni-williams-butch-wilmore","timestamp":"2024. december. 19. 14:03","title":"Egy hétre érkeztek, 9 hónap után indulhatnak vissza a Földre a Boeing űrhajósai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Praktikus kocsit, kicsi pénzért - ismert irányzat az autóiparban. A Suzuki aprósága, amit ígér, hozza is. Nem lesz rajta egy álomautó-listán sem, de az ilyenfajta őszinte járműveket lehet értékelni.
Azok az autósok, akik egy idő után elkezdenek aggódni a kocsijuk miatt, hogy valami baja eshet, mert már korosodik a gép, és maguk sem éppen fiatalok, 8–10 évente elég megbízhatóan lecserélik autójukat valamilyen hasonlóan praktikus járműre, mint amiből kiszálltak. Ők azok, akik nagyjából semmi mást nem várnak el egy autótól, mint hogy a közért-orvos-unoka koordinátarendszerben maradéktalanul kiszolgálja őket.
Ők nem várnak szálcsiszolt alumíniumbetéteket a műszerfalon vagy a legújabb érintőképernyős infotainment-rendszert a középkonzolon, várnak viszont ötajtós kasztnit, elfogadható hátsó lábteret, értelmezhető méretű csomagtartót, soha el nem romló kezelőszerveket és alacsony fogyasztást. Mindehhez a mátrixhoz rendelnek hozzá egy árat. A gyártók pedig innen próbálják visszafejteni, milyen autót is csináljanak ennek a közönségnek.
D.P.
Ebben a szegmensben különösen fontos számszerűsítve is, hogy mit kapok ennyiért, úgyhogy lássuk gyorsan a tényállást. A Suzuki Celerio paraméterei mellé zárójelben odaírtuk a Swift méreteit is, mert – bár más kategória – a dilemmázás mégiscsak e két modell mentén zajlik majd véhetően leginkább a hazai közönségnél.
A Celerio 3600 milliméter hosszú (a Swift 3850 mm), 1600 milliméter széles (a Swift 1695 mm) és 1450 milliméter magas (a Swift 1510 mm). A Celerio tengelytávja 2425 milliméter, ami alig 5 milliméterrel kevesebb a Swifténél. A csomagtér szintén meglepetés, a hátsó támlákat ledöntve 726 liternyi a hely a Celerióban, míg a Swiftben 528 liter. Alapból, a támlákkal a helyükön a Celerio 254 liternyi helyet kínál, ami szintén veri az ötajtós Swift 211 literét. Ami még fontos különbség, hogy a kisebbik Suzuki saját tömege alig 830 kilogramm, míg a Swift 1020 kilogramm.
A külső dizájn viszont egyértelműen másodlagosnak tűnik a Celerio esetében szemben mondjuk a Swifttel, nehéz lenne ennél kevésbé szerény dizájnt rajzolni. Stílusban nehezen lenne egy lapon említhető, akár egy VW Up!, Toyota Aygo, vagy akár a Hyundai i10-zel is, amelyek méretükben kategóriatársak lennének.
A kocsi eleje leginkább azt a megnyugtató egyenkülsőt tükrözi, ami a célközönség idegeit megnyugtatja, és nem ébreszt kétségeket benne, hogy túl karakteres, a hátulja pedig még nagyon hasonlít is a most kifuttatott Suzuki Altóéra. Egyedi megoldás a bordázott tetőlemez, amely így merevebb, noha vékonyabb anyagot használhattak hozzá. Érdekes, hogy a magas építés miatt a kerekek is soványkának hatnak. Pedig nem azok, a kisautóknál legátlagosabb 165/65 R14-esek.
D.P.
A Celerio utastere a dobozos kialakításnak köszönhetően kifejezetten tágas, a magas tető miatt a fejtér, a tengelytáv miatt pedig a lábtér is mindenhol bőségesen elég. A műanyagok persze kemények, és mindenhol egyszínű a kabin, előzetesen talán az szól mellettük, hogy ezek évek múlva is így fognak kinézni. Az illesztésekben sok a pontatlanság, az ülések sima felületűek és puhák, de nem nehéz megtalálni a kényelmes vezetési pozíciót, még úgy sem, hogy a kormányoszlop csak vertikális irányban állítható.
A szórakoztatóelektronika fejegysége korrekt, MP3, Bluetooth-kapcsolat – igaz, meglehetősen körülményesen használható – de például a hangcucc nem szól rosszul. Ezt az egyszerű sztereórendszert nagy gombokkal, akárcsak az egyszerű légkondit, oda sem pillantva, könnyen lehet kezelni. A puritánságnak persze megvannak a jelei, itt-ott csupaszon álló fémek (mint a kormányrúd) vagy a manuálisan állítható visszapillantók jelezik, hogy be kellett férni a nagyon szűk ársávba.
Az 1,0 literes, két számjegyű teljesítményadatokkal rendelkező 68 lóerős, 90 Nm-es nyomatékú háromhengeres tulajdonképpen tökéletes választás az autóba. Akár valamiféle egyéniséget is jelenthet ez a formula, az esetenként megidéződő Wartburg-hanggal, ami szépen kisimul 100-as tempó felett, ahol 3500-at forog a motorfőtengely. Alapjáraton ugyan kicsit rázza a dobozt a háromhengeres motor, ami ugye átlagos sofőrrel alig nyom 900 kilót.
Ahogyan a Suzuki több modelljénél, itt is hálásan lehet húzatni a kicsikét az ötfokozatú, manuális váltó adagolásával. Ugyan nem fogja vágtázva leforogni a fokozatokat, de a két ideális érték, a nyomatékcsúcs 3500-a és teljesítmény 6000-es fordulatnál jelentkező maximuma között kellemesen elvirgonckodik a Celerio az utakon. A felfüggesztés hordoz némi kétarcúságot, a városi aszfalthibákat szépen kimozogja, nagyobb tempónál, szeles időben azonban figyelni kell a stabilitásra.
A városon kívüli tempóval sincs igazából baj, a 13 másodperc körül 0–100-as értékkel nyilván nem lehet vagánykodni, de ez a vonal úgyis inkább a körültekintő közlekedést díjazza. Az utópályán pedig simán felveszi akár a 140-es tempót is. A Suzukik mindig is jól teljesítettek a papíron megadott fogyasztási adatokhoz képest, és jelen esetben is elvolt dinamikus vezetés mellett is 5,0 literes átlaggal száz kilométerenként.
D.P.
A Celerio, amely egyébként nem Esztergomban, hanem Thaiföldön készül, az itteni kivitelben hat légzsákkal, elektronikus menetstabilizátorral, kipörgésgátlóval, elektronikus fékerőelosztóval érkezik alapáron.
Ha valaki egy praktikus, könnyen kezelhető kisautóra vágyik, ami ár-érték arányban kell, hogy a leginkább jól teljesítsen, akkor a listáján rajta lesz a Celerio. Mindezért ugyanis a Suzuki, 2,6 millió forintot kér. Amihez plusz 300 ezer forint jön még, ha robotizált váltóval rendeli az ügyfél, valamint 95 ezer forint, ha metálfényezésre vágyik.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.