Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0c13f632-f438-4c33-88fd-f0d67649dadb","c_author":"Pálúr Krisztina","category":"360","description":"Az összeesküvés-elméletek egyidősek az emberiséggel, a Covid azonban korábban nem látott szintre emelte a konteókat – ma pedig már az elit tagjai közül kerülnek ki a legbuzgóbb terjesztők. Miért lesz valaki a tévhitek megszállottja, és hogyan ismerhetjük fel magunkban is a megingathatatlan téveszmék jeleit? Hogyan segíthetünk konteóhívő ismerősünkön, valóban az észérvek jelentik itt a leghatékonyabb fegyvert? Dan Ariely izraeli-amerikai kutató kötete és Krekó Péter szociológus válaszolja meg a kérdéseket.","shortLead":"Az összeesküvés-elméletek egyidősek az emberiséggel, a Covid azonban korábban nem látott szintre emelte a konteókat –...","id":"20250518_tevhitek-osszeeskuves-elmeletek-alhirek-dezinformacio-dan-ariely-kreko-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c13f632-f438-4c33-88fd-f0d67649dadb.jpg","index":0,"item":"75665fe0-3653-42db-bc2a-0f98fbeba586","keywords":null,"link":"/360/20250518_tevhitek-osszeeskuves-elmeletek-alhirek-dezinformacio-dan-ariely-kreko-peter","timestamp":"2025. május. 18. 12:00","title":"Ördögnek kiáltották ki és halálosan megfenyegették a konteóhívők – megtanult együttérezni velük","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e1dcb21a-0655-424d-9389-cc29634afab5","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A törökök elleni Nemzetek Ligája-osztályozón a magyar szurkolók rasszista rigmusokat skandáltak, pirotechnikai eszközöket használtak és tárgyakat dobáltak a pályára. Az MLSZ-nek 30 millió forintot kell fizetnie.","shortLead":"A törökök elleni Nemzetek Ligája-osztályozón a magyar szurkolók rasszista rigmusokat skandáltak, pirotechnikai...","id":"20250517_mlsz-magyar-valogatott-uefa-buntetes-rasszizmus-puskas-arena","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e1dcb21a-0655-424d-9389-cc29634afab5.jpg","index":0,"item":"824d565d-1de6-4cee-8625-8498867356ec","keywords":null,"link":"/elet/20250517_mlsz-magyar-valogatott-uefa-buntetes-rasszizmus-puskas-arena","timestamp":"2025. május. 17. 14:55","title":"Sportszerűtlen szurkolás miatt pénzbüntetésre és felfüggesztett szektorbezárásra büntette a magyar válogatottat az UEFA","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d574b1f2-d0e3-446f-8e69-e647e6b81c22","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A főpolgármester korábban arra célzott, hogy Vitézynek lehet közös képe a Nagymesterként elhíresült F. Zsolttal, amit Vitézy nem tagadott, majd azzal vágott vissza, hogy Karácsony meg azzal a Horváth Csabával és Tóth Csabával fotózkodott, akiknek nem közös képük, hanem közös bűnügyük van F. Zsolttal.","shortLead":"A főpolgármester korábban arra célzott, hogy Vitézynek lehet közös képe a Nagymesterként elhíresült F. Zsolttal, amit...","id":"20250516_karacsony-vitezy-bkv-f-zsolt-vita","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d574b1f2-d0e3-446f-8e69-e647e6b81c22.jpg","index":0,"item":"3e85d22e-293b-4134-b55d-875ddd18e333","keywords":null,"link":"/itthon/20250516_karacsony-vitezy-bkv-f-zsolt-vita","timestamp":"2025. május. 16. 20:35","title":"Karácsony és Vitézy azon vitáznak, hogy melyikük fotózkodott kínosabb alakokkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a25c1de6-d462-4923-96b5-b9b63ac08bc3","c_author":"HVG","category":"360","description":"Több lap is a vasárnapi román és a lengyel elnökválasztással foglalkozik, és arra keresik a választ, milyen hatása lehet annak, hogy Orbán Viktor beállt a magyarellenes szélsőjobbos román jelölt mögé.","shortLead":"Több lap is a vasárnapi román és a lengyel elnökválasztással foglalkozik, és arra keresik a választ, milyen hatása...","id":"20250518_roman-lengyel-valasztas-tetje-kulfoldi-lapszemle-simion-orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a25c1de6-d462-4923-96b5-b9b63ac08bc3.jpg","index":0,"item":"26d03c1f-13ca-4f88-ab97-f60fafe1653e","keywords":null,"link":"/360/20250518_roman-lengyel-valasztas-tetje-kulfoldi-lapszemle-simion-orban","timestamp":"2025. május. 18. 11:42","title":"Külföldi lapok: Fájdalmas meglepetés érte az erdélyi magyarokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15ee7b16-2757-4eaa-b886-194b324075db","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Sári és Dása úgy érzik, mindkettőjük hazájában ugyanazokkal a módszerekkel korlátozzák jogaikat, és nincs más választásuk, mint a költözés.","shortLead":"Sári és Dása úgy érzik, mindkettőjük hazájában ugyanazokkal a módszerekkel korlátozzák jogaikat, és nincs más...","id":"20250518_orosz-magyar-leszbikus-par-Moszkva-Budapest-LMBTQ-jogok-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15ee7b16-2757-4eaa-b886-194b324075db.jpg","index":0,"item":"1f6c64e9-320d-43b8-aedd-78a3e58dd48a","keywords":null,"link":"/elet/20250518_orosz-magyar-leszbikus-par-Moszkva-Budapest-LMBTQ-jogok-lapszemle","timestamp":"2025. május. 18. 10:45","title":"Moszkvából Budapestre menekült öt éve egy leszbikus pár, de itt is fogy körülöttük a levegő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62846401-aa12-4f6f-ba4f-f3f78bfccc7f","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Faék egyszerű 6,2 literes szívó V8, hátsókerék-hajtás és zéró politikai korrektség a szegény ember szupersportkocsijában. Teszten a most először középmotoros Chevrolet Corvette, mely tálcán kínálja az amerikai életérzést.","shortLead":"Faék egyszerű 6,2 literes szívó V8, hátsókerék-hajtás és zéró politikai korrektség a szegény ember...","id":"20250518_amerika-a-tarkonkon-ordit-oszinten-taho-uj-chevrolet-corvette-c8-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62846401-aa12-4f6f-ba4f-f3f78bfccc7f.jpg","index":0,"item":"2e964ad7-9aa7-4881-a41e-aa44097a265c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250518_amerika-a-tarkonkon-ordit-oszinten-taho-uj-chevrolet-corvette-c8-teszt-velemeny","timestamp":"2025. május. 18. 07:21","title":"Amerika a tarkónkon ordít: meghajtottuk az őszintén tahó új Corvette-et","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12277ac7-57cd-4c9a-9489-3b04d794770a","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A 4000 méter magas Eigeren történt a szerencsétlenség.","shortLead":"A 4000 méter magas Eigeren történt a szerencsétlenség.","id":"20250517_Lavina-temetett-maga-ala-embereket-a-svajci-Alpokban-folyik-a-mentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12277ac7-57cd-4c9a-9489-3b04d794770a.jpg","index":0,"item":"4527079a-a562-40c0-8c56-49c0bbe034a9","keywords":null,"link":"/elet/20250517_Lavina-temetett-maga-ala-embereket-a-svajci-Alpokban-folyik-a-mentes","timestamp":"2025. május. 17. 20:00","title":"Lavina temetett maga alá embereket a svájci Alpokban, nagyszabású mentőakciót indítottak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e18b8daf-8c12-4eba-8aa6-60528f9edd34","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A fővárosban, Tiranában rendezik az Európai Politikai Közösség csúcstalálkozóját.","shortLead":"A fővárosban, Tiranában rendezik az Európai Politikai Közösség csúcstalálkozóját.","id":"20250516_orban-viktor-gonczi-gabor-alvania-tirana-europai-politikai-kozosseg-csucstalalkozo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e18b8daf-8c12-4eba-8aa6-60528f9edd34.jpg","index":0,"item":"44c597de-6ee8-46ff-9c51-941b557071f1","keywords":null,"link":"/elet/20250516_orban-viktor-gonczi-gabor-alvania-tirana-europai-politikai-kozosseg-csucstalalkozo","timestamp":"2025. május. 16. 15:09","title":"Orbán Viktor Gönczi Gábort is magával vitte Albániába – fotó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Praktikus kocsit, kicsi pénzért - ismert irányzat az autóiparban. A Suzuki aprósága, amit ígér, hozza is. Nem lesz rajta egy álomautó-listán sem, de az ilyenfajta őszinte járműveket lehet értékelni.
Azok az autósok, akik egy idő után elkezdenek aggódni a kocsijuk miatt, hogy valami baja eshet, mert már korosodik a gép, és maguk sem éppen fiatalok, 8–10 évente elég megbízhatóan lecserélik autójukat valamilyen hasonlóan praktikus járműre, mint amiből kiszálltak. Ők azok, akik nagyjából semmi mást nem várnak el egy autótól, mint hogy a közért-orvos-unoka koordinátarendszerben maradéktalanul kiszolgálja őket.
Ők nem várnak szálcsiszolt alumíniumbetéteket a műszerfalon vagy a legújabb érintőképernyős infotainment-rendszert a középkonzolon, várnak viszont ötajtós kasztnit, elfogadható hátsó lábteret, értelmezhető méretű csomagtartót, soha el nem romló kezelőszerveket és alacsony fogyasztást. Mindehhez a mátrixhoz rendelnek hozzá egy árat. A gyártók pedig innen próbálják visszafejteni, milyen autót is csináljanak ennek a közönségnek.
D.P.
Ebben a szegmensben különösen fontos számszerűsítve is, hogy mit kapok ennyiért, úgyhogy lássuk gyorsan a tényállást. A Suzuki Celerio paraméterei mellé zárójelben odaírtuk a Swift méreteit is, mert – bár más kategória – a dilemmázás mégiscsak e két modell mentén zajlik majd véhetően leginkább a hazai közönségnél.
A Celerio 3600 milliméter hosszú (a Swift 3850 mm), 1600 milliméter széles (a Swift 1695 mm) és 1450 milliméter magas (a Swift 1510 mm). A Celerio tengelytávja 2425 milliméter, ami alig 5 milliméterrel kevesebb a Swifténél. A csomagtér szintén meglepetés, a hátsó támlákat ledöntve 726 liternyi a hely a Celerióban, míg a Swiftben 528 liter. Alapból, a támlákkal a helyükön a Celerio 254 liternyi helyet kínál, ami szintén veri az ötajtós Swift 211 literét. Ami még fontos különbség, hogy a kisebbik Suzuki saját tömege alig 830 kilogramm, míg a Swift 1020 kilogramm.
A külső dizájn viszont egyértelműen másodlagosnak tűnik a Celerio esetében szemben mondjuk a Swifttel, nehéz lenne ennél kevésbé szerény dizájnt rajzolni. Stílusban nehezen lenne egy lapon említhető, akár egy VW Up!, Toyota Aygo, vagy akár a Hyundai i10-zel is, amelyek méretükben kategóriatársak lennének.
A kocsi eleje leginkább azt a megnyugtató egyenkülsőt tükrözi, ami a célközönség idegeit megnyugtatja, és nem ébreszt kétségeket benne, hogy túl karakteres, a hátulja pedig még nagyon hasonlít is a most kifuttatott Suzuki Altóéra. Egyedi megoldás a bordázott tetőlemez, amely így merevebb, noha vékonyabb anyagot használhattak hozzá. Érdekes, hogy a magas építés miatt a kerekek is soványkának hatnak. Pedig nem azok, a kisautóknál legátlagosabb 165/65 R14-esek.
D.P.
A Celerio utastere a dobozos kialakításnak köszönhetően kifejezetten tágas, a magas tető miatt a fejtér, a tengelytáv miatt pedig a lábtér is mindenhol bőségesen elég. A műanyagok persze kemények, és mindenhol egyszínű a kabin, előzetesen talán az szól mellettük, hogy ezek évek múlva is így fognak kinézni. Az illesztésekben sok a pontatlanság, az ülések sima felületűek és puhák, de nem nehéz megtalálni a kényelmes vezetési pozíciót, még úgy sem, hogy a kormányoszlop csak vertikális irányban állítható.
A szórakoztatóelektronika fejegysége korrekt, MP3, Bluetooth-kapcsolat – igaz, meglehetősen körülményesen használható – de például a hangcucc nem szól rosszul. Ezt az egyszerű sztereórendszert nagy gombokkal, akárcsak az egyszerű légkondit, oda sem pillantva, könnyen lehet kezelni. A puritánságnak persze megvannak a jelei, itt-ott csupaszon álló fémek (mint a kormányrúd) vagy a manuálisan állítható visszapillantók jelezik, hogy be kellett férni a nagyon szűk ársávba.
Az 1,0 literes, két számjegyű teljesítményadatokkal rendelkező 68 lóerős, 90 Nm-es nyomatékú háromhengeres tulajdonképpen tökéletes választás az autóba. Akár valamiféle egyéniséget is jelenthet ez a formula, az esetenként megidéződő Wartburg-hanggal, ami szépen kisimul 100-as tempó felett, ahol 3500-at forog a motorfőtengely. Alapjáraton ugyan kicsit rázza a dobozt a háromhengeres motor, ami ugye átlagos sofőrrel alig nyom 900 kilót.
Ahogyan a Suzuki több modelljénél, itt is hálásan lehet húzatni a kicsikét az ötfokozatú, manuális váltó adagolásával. Ugyan nem fogja vágtázva leforogni a fokozatokat, de a két ideális érték, a nyomatékcsúcs 3500-a és teljesítmény 6000-es fordulatnál jelentkező maximuma között kellemesen elvirgonckodik a Celerio az utakon. A felfüggesztés hordoz némi kétarcúságot, a városi aszfalthibákat szépen kimozogja, nagyobb tempónál, szeles időben azonban figyelni kell a stabilitásra.
A városon kívüli tempóval sincs igazából baj, a 13 másodperc körül 0–100-as értékkel nyilván nem lehet vagánykodni, de ez a vonal úgyis inkább a körültekintő közlekedést díjazza. Az utópályán pedig simán felveszi akár a 140-es tempót is. A Suzukik mindig is jól teljesítettek a papíron megadott fogyasztási adatokhoz képest, és jelen esetben is elvolt dinamikus vezetés mellett is 5,0 literes átlaggal száz kilométerenként.
D.P.
A Celerio, amely egyébként nem Esztergomban, hanem Thaiföldön készül, az itteni kivitelben hat légzsákkal, elektronikus menetstabilizátorral, kipörgésgátlóval, elektronikus fékerőelosztóval érkezik alapáron.
Ha valaki egy praktikus, könnyen kezelhető kisautóra vágyik, ami ár-érték arányban kell, hogy a leginkább jól teljesítsen, akkor a listáján rajta lesz a Celerio. Mindezért ugyanis a Suzuki, 2,6 millió forintot kér. Amihez plusz 300 ezer forint jön még, ha robotizált váltóval rendeli az ügyfél, valamint 95 ezer forint, ha metálfényezésre vágyik.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.