Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5613f75b-2588-455c-8908-fcc5d7cf735a","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Ha te is, én is nagyban: Volodimir Zelenszkij biztosan ott lesz, Moszkva viszont nem közölte, hogy kik lesznek benne a delegációban. Az ukrán elnök Trumpot is hívta, aki akkor fontolja meg az utat, ha az orosz elnök is megy.","shortLead":"Ha te is, én is nagyban: Volodimir Zelenszkij biztosan ott lesz, Moszkva viszont nem közölte, hogy kik lesznek benne...","id":"20250514_Meg-mindig-nem-tudni-hogy-orosz-reszrol-ki-megy-a-holnapi-beketargyalasokra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5613f75b-2588-455c-8908-fcc5d7cf735a.jpg","index":0,"item":"b37534ac-9a0a-4477-84ca-24e1eaf54a87","keywords":null,"link":"/vilag/20250514_Meg-mindig-nem-tudni-hogy-orosz-reszrol-ki-megy-a-holnapi-beketargyalasokra","timestamp":"2025. május. 14. 18:15","title":"Még mindig nem tudni, hogy orosz részről ki megy a holnapi béketárgyalásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a7ce18f-f2cd-4b11-8dec-9bbcf783db0a","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Azt, hogy a jövőkép sem rózsás, az új szerződések száma mutatja: márciusban 27,3 százalékkal kevesebb új szerződést kötöttek meg, mint egy évvel korábban.","shortLead":"Azt, hogy a jövőkép sem rózsás, az új szerződések száma mutatja: márciusban 27,3 százalékkal kevesebb új szerződést...","id":"20250514_epitoipar-ksh-epites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a7ce18f-f2cd-4b11-8dec-9bbcf783db0a.jpg","index":0,"item":"27c954f0-cdec-4e2b-939a-8a48fb2617ce","keywords":null,"link":"/kkv/20250514_epitoipar-ksh-epites","timestamp":"2025. május. 14. 09:50","title":"Újabb rossz hír: tizedik hónapja esik a magyar építőipar","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4cbc4f5a-a90b-4327-8044-5e6764415326","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Szerinte enélkül nem lehet ésszerű béketárgyalásokat folytatni. ","shortLead":"Szerinte enélkül nem lehet ésszerű béketárgyalásokat folytatni. ","id":"20250513_alice-weidel-afd-elnoke-orosz-ukran-haboru-beketargyalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4cbc4f5a-a90b-4327-8044-5e6764415326.jpg","index":0,"item":"f15a2df3-4d52-47d8-9789-6d6cea424a99","keywords":null,"link":"/vilag/20250513_alice-weidel-afd-elnoke-orosz-ukran-haboru-beketargyalas","timestamp":"2025. május. 13. 19:53","title":"Orosz-ukrán háború: Alice Weidel, az AfD elnöke szerint figyelembe kell venni Oroszország biztonsági érdekeit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b538aec-aa81-4d4f-a6a6-ff54cee10ed6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Hasonló megoldást már használnak a hajózásban, ahonnan az ötlet származik. ","shortLead":"Hasonló megoldást már használnak a hajózásban, ahonnan az ötlet származik. ","id":"20250515_Meglepo-repulo-jarmu-a-CycloTech-BlackBird-elso-felszallasa-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b538aec-aa81-4d4f-a6a6-ff54cee10ed6.jpg","index":0,"item":"37d362cd-5647-4d6d-9d74-9e366e7415a3","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_Meglepo-repulo-jarmu-a-CycloTech-BlackBird-elso-felszallasa-video","timestamp":"2025. május. 15. 08:58","title":"Hordó alakban lévő rotorokkal emelkedik a levegőbe ez az egészen egyedi jármű – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"625ef20e-4268-43d8-b233-6b6978600a25","c_author":"Demény Péter","category":"360","description":"Romániai szerzőnk már régóta töpreng: miért változott meg a babakocsik világa? Gyermek-, de még ifjúkorában is, körülbelül 2000-ig a babakocsikban sokkal kisebb gyerekek ültek, mint most. Ezért a jelenség nyomába eredt, Alina Necșulescu bukaresti pszichológussal is beszélgetett erről. Szeretettel külföldről sorozatunk cikke.","shortLead":"Romániai szerzőnk már régóta töpreng: miért változott meg a babakocsik világa? Gyermek-, de még ifjúkorában is...","id":"20250513_Szeretettel-kulfoldrol-Romania-Bukarest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/625ef20e-4268-43d8-b233-6b6978600a25.jpg","index":0,"item":"a42641b2-5c86-431d-8d60-43ddac974264","keywords":null,"link":"/360/20250513_Szeretettel-kulfoldrol-Romania-Bukarest","timestamp":"2025. május. 13. 18:30","title":"Bukarestben egyre idősebb gyerekek ülnek a babakocsikban – egy leendő nagyapa oknyomoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c05ebf00-2b39-4a61-91bd-1230c237836f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Elon Musk egy új videót osztott meg arról, milyen fejlődést sikerült elérni a Tesla Optimus nevű robotjánál.","shortLead":"Elon Musk egy új videót osztott meg arról, milyen fejlődést sikerült elérni a Tesla Optimus nevű robotjánál.","id":"20250513_tesla-humanoid-robot-optimus-mozgas-tanc-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c05ebf00-2b39-4a61-91bd-1230c237836f.jpg","index":0,"item":"197e1e29-92b1-43f5-bdea-2e0a3750ea8d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250513_tesla-humanoid-robot-optimus-mozgas-tanc-video","timestamp":"2025. május. 13. 16:03","title":"Így táncol a Tesla humanoid robotja, Optimus – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c50621c-7801-4266-b54e-ccdc0f7c47d0","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az esetről a Mályi Madármentő Állomás számolt be. A fióka testvérét szerencsére sikerült megvédeni. ","shortLead":"Az esetről a Mályi Madármentő Állomás számolt be. A fióka testvérét szerencsére sikerült megvédeni. ","id":"20250513_Fulesbagoly-fioka-agyonvertek-malyi-madarmentok-Igrici","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c50621c-7801-4266-b54e-ccdc0f7c47d0.jpg","index":0,"item":"5a0091c1-10fa-434f-b0f8-02c073a333ea","keywords":null,"link":"/elet/20250513_Fulesbagoly-fioka-agyonvertek-malyi-madarmentok-Igrici","timestamp":"2025. május. 13. 14:34","title":"Gyerekek vertek agyon egy fülesbagoly-fiókát Igriciben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"760ecef5-d0d6-48fb-b335-6af1c638b1f4","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Az első fokú ítéletet az ügyészség és a vádlott, illetve ügyvédje sem fogadta el.","shortLead":"Az első fokú ítéletet az ügyészség és a vádlott, illetve ügyvédje sem fogadta el.","id":"20250513_csalo-itelet-Magyarorszag-Dominika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/760ecef5-d0d6-48fb-b335-6af1c638b1f4.jpg","index":0,"item":"fc66c0d1-cf07-4873-a9b2-73ce1a6cf0d1","keywords":null,"link":"/itthon/20250513_csalo-itelet-Magyarorszag-Dominika","timestamp":"2025. május. 13. 15:29","title":"Nyolc év börtönt kapott T. Alex, aki Dominikáról irányította a milliárdos magyarországi ingatlancsalásait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ki nyerhet: a környezetvédők vagy a sportdízel? BMW 320d Touring-teszt
szerző:
Heimer György
Tetszett a cikk?
A 3-as BMW dízelváltozatai már évtizedek óta a legkapósabbak közé tartoznak. Vajon a bajor márka állja majd a dízelellenes környezetvédők rohamát?
Itt ülök az új 3-as dízel-Touring volánja mögött, s nem tudom, melyik újamba harapjak. Miközben a kétliteres motor már egy gázfröccsre is vehemensen lódít a másfél tonnás furgonon, a „dízelgate” legújabb hírei keringenek a fejemben. Mára tisztán látszik, hogy a VW hamisítási botránya rávetül az egész iparágra.
A környezetvédők egyre-másra felplankolják a gázolajosok rákkeltő hatását, s mint harsogják: a kipufogócsövön kiáramló nitrogén-oxidok és koromrészecskék vészesen, egészségre károsítóan szennyeznek, valós vezetési körülmények között azok nem is tudják teljesíteni az idevonatkozó normákat.
BMW 320d Touring - galéria
D.P.
Tényleg zsákutca lenne a gyors, csendes, takarékos sportdízel? Áll a bál: az EU és az európai autógyártók érdekképviselete, az ACEA nagyban alkudozik az újabb szigorításokról. Ha az iparpolitikusok netán rákényszerítik akaratukat a gyártókra, ez azzal fenyeget, hogy idő előtt ki kellene vonni a profittermelő modelleket, vagy legalábbis árdrágító szűrőberendezésekkel felszerelni azokat. Egyes hírek arról is szólnak, hogy egy ilyen szűrőrendszer egy kis négyhengeres benzinmotor gyártási költségével azonos, nem is részletezve macerás fenntartását.
Nem babra megy tehát a játék, miközben az a hír is eszemben van, hogy a BMW 3-as, gyártási szériája mára meghaladta a 10 milliós darabszámot, ugyanakkor ez a nemrég piacra dobott, immár hatodik nemzedék ismét csak azt bizonyítja, hogy az autófejlesztés végtelen történet: a jó lehet még jobb.
BMW 320d Touring - galéria
D.P.
A tesztünk kombijában, a bajorok általánosan használt Twin Power Turbo dízelmotorból már 190 lóerőt lehet kipréselni, traktornyi csúcsnyomatéka 400 Newtonméter, a kocsi 7,4 másodperc alatt fenn van százon. A dinamikus gyorsításokhoz bizonyára hozzáteszi magáét a villámgyorsan kapcsolgató nyolcfokozatú Steptronic sebességváltó is, amellyel a cégbrossura szerint már egyszerre több fokozatnyi szekvenciális visszaváltás lehetséges.
Így aztán a volán mögött egy pillanatig sem érezni, hogy „áruszállítóban” ülnénk. A hátsókerék-hajtású Touring nagy sebességnél is rezzenéstelenül száguld, fekszi az utat, mint a limuzin. A sokféle csúcstechnikájú rendszer, például a fékenergia-visszanyerés vagy a vezetést segítő asszisztensek mellett nem kevésbé élvezetes a motor és a váltó karakterisztikáját módosító Driving Experience névre hallgató szolgáltatás.
Igaz, ez már nem újdonásg, a korábbi BMW-modellekből jól ismert, de a középkonzolon, a váltókar mellett található billenő gomb megnyomásával nemcsak többféle, takarékos vagy sportos vezetési mód közül lehet választani. A rendszer gombnyomásra módosít a légkondi működésén is, továbbá létezik az úgynevezett vitorlázó-funkció is, amikor a jármű lekapcsolt motorral csak saját mozgási energiáját használva halad. Mindeközben 100 kilométerenként megelégszik 6 liter körüli átlagfogyasztással, de országúton, nem hajszolva 4-5 literrel is beéri.
BMW 320d Touring - galéria
D.P.
Az új 3-as vonalai az elődmodellhez képest nem változtak, kívül a legfeltűnőbb új elem a LED-techniájú, már-már ékszerszerűen csillogó lámpasor. Belül is a szokásos csúcsminőségű BMW-enteriőr fogad, s bizonyára ezért is tűnik csúfságnak, hogy az első ülés háttámlája „hátraesősen” billenő karral állítható.
Touringot persze azért választanak a BMW-hívek, mert nem akarnak lemondani a száguldozás öröméről, de hátul kell a sok hely a nagyobb cuccoknak. Alaphelyzetben a 495 literes puttony jó nagy (de nem a legnagyobb e kategóriában), viszont a hátsó üléstámlát ledöntve a raktér már 1500 literre bővül, s így már egy kisebbfajta kredenc is befér. A rugalmasan variálható csomagtartó mellett maradt a Touring-specialitásnak számító megoldás, a hátsó csomagtér-ajtó ablakának kibillenthetősége, amelyen a kisebb holmik az ajtó felnyitása nélkül be- és kivehetők. És persze a hátsó motoros ajtó – slusszkulccsal a zsebben, hátul állva, a lökhárító alatti láblengetéssel – itt is nyitható.
BMW 320d Touring - galéria
D.P.
Mindent együttvéve, dízel-emisszió ide vagy oda, a 320d Touring a prémium kivitelű középméretű kombi-kínálat elitjébe tartozik. Meg is kérik árát: alapkivitelben 10,840 millió forintnál indul, de ahogy ez lenni szokott, az extrákkal felturbózott tesztautó ára már 17 millió forint. És még így is, fájdalmas lenne, ha a BMW fejlesztői nem találnának megoldást a környezetvédelmi kihívásokra, s a sportos dízelt fel kéne áldozni a környezetvédelem oltárán.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.