szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár nem a legdivatosabb műfaj ma családi egyterűeké, de franciák nem adják fel és bemutatatták az új Scenic-et. A negyedik generációs családi autó szabadidőautós megjelenéssel, 20 colos kerekkel és modern műszaki tartalommal folytatja az idén 20 éves típus sikertörténetét.

Húsz évvel az első Scenic bemutatása után a Renault a Genfi Autószalonon lerántotta a leplet a nagysikerű kompakt egyterű negyedik generációjáról. Az újdonság folytatja a Capturrel és az Espace-szal elindított crossoveres vonalat, mindezt üdítően friss megjelenéssel, praktikus beltérrel és a legfrissebb Renault technikával párosítva.

Noha elődjéhez képest négy centiméterrel hosszabb és két centivel szélesebb az újdonság, a rövidebb első és hátsó túlnyúlásoknak, a lapos szélvédőnek valamint az ívelt tetőívnek köszönhetően kompaktabb benyomást kelt. Ezeken kívül sokat dobnak a megjelenésén az aktuális márkaarculat elemei, például az elegáns hűtőmaszk, a küszöb feletti króm díszléc, valamint a rafináltan megtört övvonal, amely látványos C-oszlopban végződik. További érdekessége, hogy a franciák alapáron 20-colos (195/55-ös) kerekekkel szerelik, ami néhány éve szinte elképzelhetetlen lett volna egy egyterű családi autón, hiszen később mélyen zsebbe kell majd nyúlni, ha gumicserére kerül a sor.

Renault

Az utastérben az aktuális Renault formák és kellemes anyagok köszönnek vissza, digitális műszerfallal a sofőr előtt, továbbá a középkonzolra szerelt 8,7 colos érintőképernyővel, hátul pedig 60:40 arányban ledönthető üléssorral. A csomagtartó alapesetben 572 literes, ehhez további 63 liternyi tárolórekesz jár az utastérben elszórva.

A motorpaletta dízel fronton az 1.5 és az 1.6 dCi különféle verzióiból áll majd, 95 és 160 lóerő közötti teljesítménytartománnyal, míg a benzines erőforrások kedvelői a kisköbcentis turbós blokkok közül választhatnak, 115 vagy 130 lóerővel. Alapáron hatfokozatú manuális váltóval szerelik az új Scenicet, de rendelhető lesz duplakuplungos automata szerkezettel is. Megjelenik továbbá egy hibrid változat is, amely a fékezésnél keletkező energiát egy akkumulátorban fogja tárolni.

Renault

A vezetéstámogató asszisztensek terén is sokat fejlődött a franciák egyterűje, hiszen alapáron vészfék-asszisztenssel és gyalogosfelismerő rendszerrel szerelik, míg felárért cserébe adaptív tempomattal és sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel is rendelhető lesz. Szintén plusz pénzért négykerék-kormányzás is választható hozzá.

Renault
Renault
Renault
Renault
Renault

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!