Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"25f0f0cd-6941-44c3-99c1-0b4cb89509c0","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Ez rövid időn belül a második hasonló támadás a francia fővárosban.","shortLead":"Ez rövid időn belül a második hasonló támadás a francia fővárosban.","id":"20250514_franciaorszag-parizs-emberrablas-paymium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25f0f0cd-6941-44c3-99c1-0b4cb89509c0.jpg","index":0,"item":"56c69d63-5608-4e62-b054-69a2a64f75f4","keywords":null,"link":"/vilag/20250514_franciaorszag-parizs-emberrablas-paymium","timestamp":"2025. május. 14. 19:56","title":"Fényes nappal akarták elrabolni egy francia kriptomágnás lányát Párizsban, de hamar feladták – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c084b237-e6d2-4771-ac82-bc188ef694c3","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Vajon látta a filmet?” – teszi fel a költői kérdést Pottyondy, majd megjegyzi: „Egy skizofrén csávóról szól, aki terrorcselekményt hajt végre, miközben félholtra ver embereket”.","shortLead":"„Vajon látta a filmet?” – teszi fel a költői kérdést Pottyondy, majd megjegyzi: „Egy skizofrén csávóról szól, aki...","id":"20250516_pottyondy-edina-atlathatosagi-torveny-lex-poloska-orban-viktor-szuverenitasvedelmi-hivatal-harcosok-klubja-trollhadsereg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c084b237-e6d2-4771-ac82-bc188ef694c3.jpg","index":0,"item":"835583cc-3444-424e-b799-b40f8b300b26","keywords":null,"link":"/itthon/20250516_pottyondy-edina-atlathatosagi-torveny-lex-poloska-orban-viktor-szuverenitasvedelmi-hivatal-harcosok-klubja-trollhadsereg-ebx","timestamp":"2025. május. 16. 08:33","title":"Pottyondy Edina az „átláthatósági” törvényről: Nem túl biztató egy olyan embertől, aki a Harcosok klubja című filmről nevezi el trollhadseregét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"163216af-a6c2-44ba-a1c8-0da10365509f","c_author":"Balogh Csaba ","category":"tudomany","description":"Berlinben mutatta be a Huawei idei első viselhető újdonságait. Íme a Huawei Watch 5 okosóra, a Fit 4 okoskarkötő és a FreeBuds 6 fülhallgató.","shortLead":"Berlinben mutatta be a Huawei idei első viselhető újdonságait. Íme a Huawei Watch 5 okosóra, a Fit 4 okoskarkötő és...","id":"20250515_huawei-watch-5-okosora-fit-4-okoskarkoto-pro-freebuds-6-fulhallgato-bemutato-funkciok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/163216af-a6c2-44ba-a1c8-0da10365509f.jpg","index":0,"item":"3344c3db-4165-4609-ba4a-662fd71f4540","keywords":null,"link":"/tudomany/20250515_huawei-watch-5-okosora-fit-4-okoskarkoto-pro-freebuds-6-fulhallgato-bemutato-funkciok","timestamp":"2025. május. 15. 16:00","title":"Szuperszenzor van rajtuk: megjöttek a Huawei új okosórái, no meg a nem agybadugós új fülhallgató","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"416cd98c-f3f7-4905-8ee4-bd77cebcd08a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az emberi és a természeti tevékenység egyaránt hozzájárul ahhoz, hogy jelentős a talajsüllyedés mértéke sok amerikai városban.","shortLead":"Az emberi és a természeti tevékenység egyaránt hozzájárul ahhoz, hogy jelentős a talajsüllyedés mértéke sok amerikai...","id":"20250515_egyesult-allamok-sullyedo-varosok-vizszint-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/416cd98c-f3f7-4905-8ee4-bd77cebcd08a.jpg","index":0,"item":"2c50f368-df6d-45fe-8267-4eb1e64ff303","keywords":null,"link":"/tudomany/20250515_egyesult-allamok-sullyedo-varosok-vizszint-usa","timestamp":"2025. május. 15. 08:03","title":"Ijesztően gyorsan süllyed 28 amerikai nagyváros, bajban New York, Las Vegas és Los Angeles is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4bad46cc-675a-4736-a8bd-7c80037d6297","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A probléma csak az, hogy még azon a településen is veszélyesnek érzik a szem-, bőr- és légúti irritációt okozó vegyület jelenlétét, ahol az ártalmatlanítást végeznék.","shortLead":"A probléma csak az, hogy még azon a településen is veszélyesnek érzik a szem-, bőr- és légúti irritációt okozó vegyület...","id":"20250514_akkumulator-magzatkarosito-sajobabony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4bad46cc-675a-4736-a8bd-7c80037d6297.jpg","index":0,"item":"73e61d96-2311-4657-9a89-e90febd67539","keywords":null,"link":"/360/20250514_akkumulator-magzatkarosito-sajobabony","timestamp":"2025. május. 15. 06:15","title":"Megtörtént az első lépés a magyar akkugyárak magzatkárosító anyagának semlegesítésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5cc42a5a-9594-40d9-aa21-dd4b4387e7d2","c_author":"HVG","category":"360","description":"Személyi asszisztenst fejlesztenek magyar startuperek a mesterséges intelligencia (MI) nyelvi modelljeinek felhasználásával.","shortLead":"Személyi asszisztenst fejlesztenek magyar startuperek a mesterséges intelligencia (MI) nyelvi modelljeinek...","id":"20250516_hvg-mesterseges-intelligencia-todo-for-ai-cegvilag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5cc42a5a-9594-40d9-aa21-dd4b4387e7d2.jpg","index":0,"item":"a233968d-7a29-43fa-8068-38dab5a44839","keywords":null,"link":"/360/20250516_hvg-mesterseges-intelligencia-todo-for-ai-cegvilag","timestamp":"2025. május. 16. 12:15","title":"Magyar Jarvis készül, hogy mindenkinek kézre álljon a ChatGPT","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55a3baa1-d318-41ed-ab06-3bd767813738","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"O3 Partners néven folytatná az OXO Technologies, amely a jövőben tőzsdén jegyzett alapkezelőként határozná meg magát.","shortLead":"O3 Partners néven folytatná az OXO Technologies, amely a jövőben tőzsdén jegyzett alapkezelőként határozná meg magát.","id":"20250516_Atalakulna-nevet-valtana-es-az-amszterdami-tozsdere-menne-Oszko-Peter-befektetesi-cege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55a3baa1-d318-41ed-ab06-3bd767813738.jpg","index":0,"item":"a685e788-3494-4df9-84a9-5b4e45dd487b","keywords":null,"link":"/kkv/20250516_Atalakulna-nevet-valtana-es-az-amszterdami-tozsdere-menne-Oszko-Peter-befektetesi-cege","timestamp":"2025. május. 16. 10:48","title":"Átalakulna, nevet váltana és az amszterdami tőzsdére menne Oszkó Péter befektetési cége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4de4269-5bb1-4c52-a9f7-c242be74080b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Közel százzal előzött a sofőr az 50-es szakaszon.","shortLead":"Közel százzal előzött a sofőr az 50-es szakaszon.","id":"20250515_Megcsuszott-a-szaguldo-auto-a-vizes-uton-Ersekvadkerten-ketten-sulyosan-megserultek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4de4269-5bb1-4c52-a9f7-c242be74080b.jpg","index":0,"item":"e2a158e6-7dfb-489b-8f5c-a1f1f846c245","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_Megcsuszott-a-szaguldo-auto-a-vizes-uton-Ersekvadkerten-ketten-sulyosan-megserultek","timestamp":"2025. május. 15. 10:17","title":"Megcsúszott a száguldó autó a vizes úton Érsekvadkerten, ketten súlyosan megsérültek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A japán gyártó népszerű pickup modelljének legjobban felszerelt elegáns változatát fogtuk vallatóra.
Míg a hazai utakon közlekedő SUV-ok többsége vélhetően soha nem hagyta még el az aszfaltozott utakat és köszönőviszonyban sincs a rossz terepviszonyokkal, addig a pickupokat már nem annyira divatból vásárolják, hanem sok esetben munkára, így aztán ezek a gépsárkányok gyakorta előfordulnak földutakon, építkezéseken és erdészeti utakon.
Jelen tesztalanyunkat is az utóbbi fából faragták, pontosabban utóbbit fémből készítették, vagyis elmondható, hogy a Nissan Navara NP300 egy igazi munkásautó. No persze az már más kérdés, hogy a hozzánk érkezett tesztautó a maga egyedi fényezése és fullos felszereltsége révén nem annyira a hétköznapi munkások, hanem sokkal inkább a munkafelügyelők és építésvezetők körében lesz használatban, de természetesen létezik igazi fapados, valódi melós kivitel is a Navarából.
L.F.
A Nissan nem éppen tegnap, hanem még 1935-ben kezdte a pickup-gyártást, tehát néhány évtizednyi tapasztalat mindenképpen ott lapul az eddig már több mint 14 millió ilyen járművet eladott japán székhelyű cégnél. Az első Navara 1997-ben látott napvilágot és azóta számos különböző néven forgalmazták világszerte, a nemrégiben a 2016-os esztendő pickupjának megválasztott legújabb modellt pedig egész konkrétan Nissan Navara NP300 néven árulják hazánkban. A Maoru Aoki által tervezett újgenerációs Navara kapcsán a tesztautónkon látható cseh rendszám ne tévesszen meg senkit: a kocsit nem a Kozel sör hazájában, hanem a spanyolországi Barcelonában gyártják.
Az már rögtön az első blikkre látszik, hogy bár ennek az autónak nem az az elsődleges feladata, hogy elegáns külcsínje révén adja el magát, a designerek mégis alaposan kitettek magukért. A formaterv tökéletesen megfelel a 2016-os elvárásoknak, ezzel párhuzamosan pedig szerencsére semmilyen kompromisszumot sem kell kötnünk a praktikum terén.
A vegyesen szögletes és ívelt vonalak szépségét külön kiemeli a tesztautó egyedi narancsmetál fényezése, abba pedig bele sem merünk gondolni, hogy néhány keményebb terepezést követően vajon mennyire karcolódhat össze a jobb sorsra érdemes külcsín. Az orr-részt a méretes króm hűtőmaszk uralja, ami mellett ott figyelnek a szúrós tekintetű, LED-es nappali menetfényes fényszórók, az alsóbb szekcióból pedig természetesen nem hiányozhatnak a ködlámpák, melyekről ugyancsak nem spórolták le a csillogó díszítést. Krómtól ragyog egyébiránt az elektromos mozgatású méretes külső tükörpár, valamint a hátsó ütköző is.
L.F.
A Nissan Navara egy igazi tekintélyt parancsoló négykerekű: a közel 2 tonnás autó 5330 milliméter hosszúságú, vagyis még a legelegánsabb luxusautóknál is hosszabb, amit manőverezés közben nem árt mindig jól észben tartani. Emellé 1840 milliméteres magasság és 2085 milliméteres szélesség társul, vagyis a 360 fokban látó négykamerás felülnézetes rendszerre és a tolatókamerára mindenképpen érdemes költeni.
A 3150 milliméteres tengelytávú autó platójának hossza közel 7 centimétert növekedett az elődhöz képest, így most már 1578x1560 milliméteres felület áll rendelkezésünkre, mely a kerékdobok között is csak 1130 milliméterre szűkül le - az emelési magasság 474 milliméter. Ezek az értékek a duplakabinos változatra érvényesek, amennyiben a szűkebb belterű King Cab változatot választjuk, akkor a 10 centiméterrel rövidebb pickupon közel 20 centiméterrel hosszabb platót kapunk. Szabad a választás.
A színre fényezett platóra érdemes műanyag- vagy alumíniumborítást rendelni, ezenkívül pedig a rolós és alumínium platófedél is jó választás lehet. Ez utóbbiak mintegy 500 ezer forintnyi kiadást jelentenek, a keménytetős dobozos kivitel felára pedig 1,2 millió forint, cserébe viszont az óvatlan szemektől eltakart, egyszerűen zárható rakteret kapunk. A létraalváz teljes egészében zártszelvényből készül és a korábbiaknál jobb szerkezeti és torziós merevséget biztosít.
A duplakabinos modell újdonsága, hogy laprugó helyett egy 20 kilogrammal könnyebb, többlengőkaros tekercsrugós felfüggesztéssel rendelkezik, mely simább, már-már személyautós futást tesz lehetővé, miközben a terhelhetőség nem csökkent, sőt. A platóra már nem 800, hanem akár 1000 kilogrammot is pakolhatunk, és remek dolog, hogy a Navara terheletlen hátsóval is jól rugózik és remekül kezelhető. Ugyancsak komoly fegyvertény, hogy a vontatható szerelvény tömege 3 tonnáról 3,5 tonnára nőtt.
L.F.
Terepjáró képességek tekintetében igen komoly produkciót ad elő az új Navara, mely 30,4 fokos első- és 25,6 fokos hátsó terepszöggel bír, a szabad magassága 223 milliméter, a gázlómélysége pedig 600 milliméter.
Alaphelyzetben kétkerék meghajtást használhatunk, melyről bármikor egyszerűen átválthatunk 4WD módba, nehéz terepen, homokban, hóban és sárban pedig adott a lehetőség a felező használatára. A 220 ezer forintos áron rendelhető, elektronikusan záró hátsó differenciálmű a megcsúszó kereket mindig egy kicsit megfékezi, hogy az aztán újra tapadást tudjon fogni, ezenkívül pedig említést érdemel még a visszagurulás gátló, illetve a lejtmenetvezérlő rendszer. Hogy a platón szállított dolgok még kemény terepezés során se mozduljanak el, a C-csatornás rögzítési rendszer szabadon állítható lekötési pontjaival egyszerűen rögzíthetjük a szállítmányt. Alaphelyzetben egyébként 16 colos acélfelniken gurul a Navara, az opciós listán pedig 16 és 18 colos könnyűfém kerekek is találhatók - tesztautónkon 255/60 R18-as gumik feszültek.
L.F.
Belül a személyautókéhoz nagyon hasonló látkép fogadja a sofőrt és az utasokat, de persze a felhasznált anyagok némileg ridegebbek, ezenkívül pedig a sajnos csak magasságában állítható kormánynak is jelentősen nagyobb az erőszükséglete, mint egy divatterepjáró kormányának. A középkonzolt egy 7 colos érintőképernyő uralja, a hangrendszer hat darab hangszóróval rendelkezik, a klíma kétzónás és a hátul ülőknek is jut szellőzőnyílás.
Elöl fejedelmi kényelemben, a motorháztető "izomtól" domborodó oldalsó kiemelkedéseiben gyönyörködve utazhatunk, hátul viszont kicsit már más a helyzet, ugyanis a hátsó ülések a pickup kategóriának megfelelően túl meredeken állnak. Adott a kulcs nélküli indítási rendszer, valamint vészfékezőt is kapunk, mely vizuális és hangjelzéssel, illetve aktív fékezéssel garantálja, hogy 30 km/h-s tempóig el tudjuk kerülni a ráfutásos baleseteket, illetve ezen tempó felett csökkenti a károkat. Remek dolog, hogy szivargyújtós töltőt nemcsak a középkonzol alsó részében, hanem a műszerfal felső szekciójában is találunk. Nyolcféle fényezés és ötféle kárpit szerepel az opciós listán - a tesztautóban feszítő bőrborítás felára 450 ezer forint.
L.F.
+ : megnövelt teherbírású plató, remek rögzítési rendszer, nagyobb vontatható tömeg, új hátsó felfüggesztés, fejlett terepjáró képességek, erős motor, korrekt fogyasztás, személyautós beltér.
–: hatalmas méret, nagy fordulókör, a kormány csak magasságban állítható, a hátsó ülések nem túl kényelmesek, az extrák alaposan megdobhatják az alapárat.
Vadonatúj a 2,3 literes dízel erőforrás, melynek mi a 190 lóerős biturbó változatát tettük próbára. A 450 Nm-es maximális nyomaték már alacsony, 1500-as percenkénti fordulatszámon rendelkezésre áll, így a nagy vas bármikor fürgén megindul. A 0-100-as sprint 10,8 másodperc alatt abszolválható, a végsebesség 180 km/h, az utastérben pedig olyan csend honol, melyet egy picukptól nem is remélnénk.
A szimplaturbós motorváltozat 160 lóerős és 403 Nm nyomatékú, és nagy valószínűséggel a hazánkban megrendelt Navarákba leginkább ez az erőforrás fog kerülni. A hatsebességes manuális- mellett hétsebességes automataváltóval is választható az új Navara - nekünk ez utóbbihoz volt szerencsénk, és tökéletesen elégedettek voltunk vele. A gyártó az előző generációs Navarához képest 24 százalékos fogyasztáscsökkenést ígér, és ebben lehet is valami: ha a gyári adatok szerinti 7 literes vegyes fogyasztási értéket nem is tudtuk elérni, a 8 liter simán hozható. Mindezt természetesen visszafogott tempó mellett és óvatos gyorsításokkal értük el, de a kicsit lendületesebb haladás mellett produkált 9 liter körüli érték is sokkal barátibb, mint a korábbi dízel Navarák által produkált 11-12 literes fogyasztás. Az üzemanyagtank 80 literes, tehát az 1000 kilométeres hatótáv benne van a pakliban.
L.F.
Az új Nissan Navara NP300 alaphelyzetben egy vérbeli igavonó ló, egy remek munkagép, melyet a tesztautónk szintjére felextrázva egy a hétvégi családi kirándulásokhoz is ideális társat kaphatunk. A teherbírása hatalmas, a terepjáróképességek több mint rendben vannak, a beltér már-már személyautós, az új motor pedig csendes, erős és az étvágya sem túl nagy. Legolcsóbban 7,2 millió forintból úszhatjuk meg a vásárlást, és nem szabad elfelejteni az ÁFA-visszaigénylési lehetőséget sem - a Tekna csúcsfelszereltségű, 190 lóerős, automataváltós modell alapára 10,3 millió forint. Az autóra 5 év vagy 160 ezer kilométer garanciát vállal a gyártó, 175 ezer forint ellenében pedig 250 ezer kilométerre is kitolható a garancia.
Az Európai Néppárt pánikjelenségnek, a Fidesz kétségbeesett kísérletének tekinti az átláthatósági törvényt, amellyel a törzsszavazóikat akarják megszólítani.