Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"db9124b3-8d14-4cbc-b8b3-8410dad4c3db","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A maga szuverenitására kínosan ügyelő magyar kormány külügyminisztere megüzente Kijevnek, hogy mit ne tegyen. A kemény szavak az ukrán–magyar kémjátszma újabb fordulóját is jelezhetik.","shortLead":"A maga szuverenitására kínosan ügyelő magyar kormány külügyminisztere megüzente Kijevnek, hogy mit ne tegyen. A kemény...","id":"20250527_szijjarto-peter-ukrajna-karpataljai-magyar-kulturalis-szovetseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db9124b3-8d14-4cbc-b8b3-8410dad4c3db.jpg","index":0,"item":"821bcbef-4291-4dd6-ac12-14e0d8aebced","keywords":null,"link":"/itthon/20250527_szijjarto-peter-ukrajna-karpataljai-magyar-kulturalis-szovetseg","timestamp":"2025. május. 27. 11:07","title":"Szijjártó Péter üzent Ukrajnának, a Kárpátaljai Magyar Kulturális Szövetség létét félti Kijevtől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fada728c-7c84-409f-9dc6-53dcadf1fe21","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"tudomany","description":"A polgármester szerint az elképzelhetetlen történt meg velük.","shortLead":"A polgármester szerint az elképzelhetetlen történt meg velük.","id":"20250529_gleccser-svajc-blatten-leszakadt-olvado-gleccser","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fada728c-7c84-409f-9dc6-53dcadf1fe21.jpg","index":0,"item":"b48fbf65-5e1d-475a-a5ff-15a9dd496825","keywords":null,"link":"/tudomany/20250529_gleccser-svajc-blatten-leszakadt-olvado-gleccser","timestamp":"2025. május. 29. 07:06","title":"Gleccser szakadt egy alpesi falura Svájcban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f6ff034-e3ad-4675-8c9a-9c9906cdc5ad","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Az utolsó magyar király unokája, Habsburg György lesz az új madridi nagykövet, és más külképviselet élén is változást készít elő a külügyi tárca.","shortLead":"Az utolsó magyar király unokája, Habsburg György lesz az új madridi nagykövet, és más külképviselet élén is változást...","id":"20250528_Habsburg-Gyorgyot-Parizsbol-Madridba-dobja-at-nagykovetnek-Szijjarto-Peter-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f6ff034-e3ad-4675-8c9a-9c9906cdc5ad.jpg","index":0,"item":"7f846f13-8984-4b5f-afce-915a2957f523","keywords":null,"link":"/itthon/20250528_Habsburg-Gyorgyot-Parizsbol-Madridba-dobja-at-nagykovetnek-Szijjarto-Peter-ebx","timestamp":"2025. május. 28. 05:26","title":"Habsburg Györgyöt Párizsból Madridba dobja át nagykövetnek Szijjártó Péter","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f03026a-3d38-4bc8-9aaa-9e6c7fa5338d","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Magyar Péter, a magyar ellenzék vezetője gyalog vonult át Magyarországon Romániába. Odafigyel a falvakban élő emberekre és meg akarja nyerni a külföldön élő magyarok szívét. Ez utóbbi elengedhetetlen a választási győzelemhez, írja Keno Verseck.","shortLead":"Magyar Péter, a magyar ellenzék vezetője gyalog vonult át Magyarországon Romániába. Odafigyel a falvakban élő emberekre...","id":"20250527_Deutsche-Welle-kommentar-Magyar-Peter-Orban-Viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f03026a-3d38-4bc8-9aaa-9e6c7fa5338d.jpg","index":0,"item":"5f90137f-adb5-40f0-9514-b6fe632eb62d","keywords":null,"link":"/360/20250527_Deutsche-Welle-kommentar-Magyar-Peter-Orban-Viktor","timestamp":"2025. május. 27. 15:45","title":"Magyar Péter a határon túli magyarok után a hatalom felé menetel – Deutsche Welle-kommentár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f7877f7-59ee-4515-959d-1f5d8faf6763","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A főpolgármester kitart amellett, hogy a főváros nem lehet nettó befizető a szolidaritási hozzájárulás által.","shortLead":"A főpolgármester kitart amellett, hogy a főváros nem lehet nettó befizető a szolidaritási hozzájárulás által.","id":"20250528_Karacsony-Gergely-fovarosi-kozgyules-koltsegvetes-szolidaritasi-ado-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f7877f7-59ee-4515-959d-1f5d8faf6763.jpg","index":0,"item":"9898d09a-82a0-4f8b-9811-81aae755cf5c","keywords":null,"link":"/itthon/20250528_Karacsony-Gergely-fovarosi-kozgyules-koltsegvetes-szolidaritasi-ado-ebx","timestamp":"2025. május. 28. 10:04","title":"Karácsony Gergely: Nem budapesti közfeladat az állami költségvetési lyukak finanszírozása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"964ff68e-94d0-4717-825e-aecee3da3be4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Svájci kutatók olyan tesztet fejlesztettek, ami a menstruációs vér összetételét elemzi ki, így akár a daganatos megbetegedés is kimutatható.","shortLead":"Svájci kutatók olyan tesztet fejlesztettek, ami a menstruációs vér összetételét elemzi ki, így akár a daganatos...","id":"20250527_menstruacio-ver-elemzes-vizsgalat-diagnosztika-menstruai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/964ff68e-94d0-4717-825e-aecee3da3be4.jpg","index":0,"item":"bacdd661-d490-4e45-86f6-14f82cfb7ae3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250527_menstruacio-ver-elemzes-vizsgalat-diagnosztika-menstruai","timestamp":"2025. május. 27. 18:03","title":"Kielemzi a menstruációt az új egészségügyi betét, életet menthet a fejlesztés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"75dd7698-0582-4190-8fe6-14b152d8d1a0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A NASA számításai szerint egy hét leforgása alatt öt, a Földre potenciális veszélyt jelentő aszteroida repül el a Föld mellett. Egy már el is hagyta a bolygót, a másik négy azonban a következő két napban érkezik meg.","shortLead":"A NASA számításai szerint egy hét leforgása alatt öt, a Földre potenciális veszélyt jelentő aszteroida repül el a Föld...","id":"20250527_aszteroida-fold-nasa-urkutatas-veszelyes-aszteroida","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75dd7698-0582-4190-8fe6-14b152d8d1a0.jpg","index":0,"item":"2454407b-c00a-4164-acd1-1f30523db0fa","keywords":null,"link":"/tudomany/20250527_aszteroida-fold-nasa-urkutatas-veszelyes-aszteroida","timestamp":"2025. május. 27. 12:03","title":"Két nap alatt négy aszteroida is közel kerül a Földhöz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3065a78c-1406-4d97-954a-6657fefab8df","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A 74 éves férfinek a büntetés kétharmadát minimum le kell ülnie.","shortLead":"A 74 éves férfinek a büntetés kétharmadát minimum le kell ülnie.","id":"20250528_borton-pedofil-sebesz-franciaorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3065a78c-1406-4d97-954a-6657fefab8df.jpg","index":0,"item":"45a95a93-3e00-497e-9beb-02331bdb0409","keywords":null,"link":"/elet/20250528_borton-pedofil-sebesz-franciaorszag","timestamp":"2025. május. 28. 19:48","title":"20 év börtönt kapott a francia pedofil orvos, aki gyerekek százaival szemben követett el szexuális visszaéléseket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Prága alatt ismerkedtünk az új Porsche Panamerával
szerző:
Radovits Dávid
Tetszett a cikk?
A párizsi világpremier előtt a stuttgartiak a cseh főváros múzeummá alakított szennyvíztisztító üzemében tartották az új luxuslimuzinjuk régiós bemutatóját. Vezetni még nem lehetett, cserébe viszont minden fontos részletet elárultak róla.
Az autógyártók a nemzetközi sajtóbemutatók alkalmával általában valamelyik német vagy mediterrán városba viszik a média képviselőit, ahol gondosan megtervezett útvonalakon vezethetik az előszériás tesztautókat. Ha kiemelt modellről van szó, előfordulhat, hogy ezt megelőzően statikus bemutatót is szerveznek, ahogy tette ezt nemrég a Porsche is az új Panamera kapcsán Drezdában. Ezek után azt hittük, hogy legközelebb már csak a hivatalos premiernek helyet adó Párizsi Autószalonon fogunk találkozni a második generációs sportlimuzinnal, a stuttgartiak viszont úgy gondolták, hogy van annyira érdekes az újdonságuk, hogy elbír még egy statikus bemutatót.
R.D.
Egy hónappal tehát a párizsi világpremier előtt Prágába invitáltak minket, hogy egy meglehetősen szokatlan helyszínen, a város alatti, múzeummá alakított szennyvíztisztító üzem pincerendszerében ülhessünk be a 4.0 literes, V8-as motorral szerelt Turbo csúcsmodellbe. A visszhangos teremben adta volna magát helyzet, hogy beindítsák az 550 lóerős duplaturbós blokkot, és kicsit kiengedjék a hangját a régiónkból összegyűlt újságírók legnagyobb örömére, erre azonban sajnos nem került sor.
Helyette besétált a színpadra dr. Stephan Utsch, a Panamera értékesítési és marketinvezetője, aki személyesen mutatta be az eddigi leggyorsabb négyszemélyes sportlimuzinként felvezetett autót. Mint mondta, nagyon büszkék a formatervre, melynek legnagyobb újdonsága a 911-től megörökölt hátsó traktus, valamint az extrém laposan ívelt tetőív. Utóbbi 20 milliméterrel alacsonyabban végződik, mint az elődmodellnél, de a kellően mélyre tervezett üléspozíció miatt mégsem csorbult a hátsó fejtér, a lábér pedig nagyobb lett a 3 centis tengelytáv-növekedés révén. A 187 centis magasságomhoz belőtt, szokatlanul mélyre süllyeszthető első ülések mögött tényleg bőséges a helykínálat, ami a 495 literes (és egészen 1304 literig) bővíthető csomagtérrel mindenképpen dicséretes.
R.D.
Mivel a kiállított modell Turbo csúcsváltozat volt, senki nem tudta megállni, hogy ne próbálja ki az autóipar egyik legmenőbb hátsó szárnyát, amely gombnyomásra is nyitható, és nem csak kiemelkedik a lámpatesteket összekötő LED-sor fölé, hanem széltében is kinyílik. Az alatta található Turbo felirat egyébként továbbra is csak a csúcsmodell privilégiuma, noha a kisebbik benzines V6-os blokkot és a frissen debütált V8-as dízelt is duplaturbós feltöltéssel lélegeztetik.
A szervezők valószínűleg gondosan felmérték a terepet a bemutató előtt, ezért a fényképezés szempontjából korántsem ideális fényviszonyok miatt egy fehér bőrbelsős autót hoztak. Beülve a már említett üléspozíción túl a másik azonnal szembetűnő változás a minőségérzet javulása. Hibátlanul varrott díszvarrás, rendkívül kellemes tapintású és puha bőrkárpit, valamint az elődhöz képest teljesen megújult középkonzol fogadja a sofőrt, részben digitálissá alakított műszerfallal. A középkonzol gomberdejét érintésérzékeny felületekre és kapcsolókra cserélték, a tetején pedig egy tablet méretű érintőképernyő kapott helyet. Kezelőszervekből és érintőképernyőből a hátsó utasoknak is jutott, amit biztosan értékelni fognak a legnagyobbnak számító kínai piacon, ahol sokan használják sofőrös autóként a Panamerát.
R.D.
Utóbbi viszont elég nagy butaság, hiszen a vétek lenne kizárólag a hátsó ülésből élvezni az általa nyújtott vezetési élményt. Ugyan személyes tapasztalatunk csak elődmodellről van, de a stuttgartiak magabiztosan állítják, hogy továbbra is egy sportautó lapul a négyajtós karosszéria alatt. Ezt bizonyítja a 306 km/h-s végsebességre képes Turbo 7:38-as Nürburgring körideje is, amivel nem csak a leggyorsabb luxuslimuzinnak számít a Zöld Pokolban, de olyan kétüléses sportkupékat is megelőz, mint például Lamborghini Murcielago vagy az előző generációs Audi R8 V10. Ez pedig igazán szép teljesítmény egy öt kiló híján kéttonás, összkerék-hajtású, négyszemélyes limuzintól.
Nem szabad azonban, hogy a rivaldafényből kizárólag a csúcsmodellnek jusson, hiszen az értékesítés nagyobb szeletét a kisebbik benzines 4S és a 4S Diesel változat fogja kitenni. Előbbi mozgatásáról a szintén új fejlesztésű 2.9 literes V6-os biturbó motor gondoskodik 440 lóerővel és 550 Nm-es maximális nyomatékkal. A nulla-százas sprinthez már ennek is csak 4,4 (Sport Chrono csomaggal 4,2) másodpercre van szüksége, míg a végsebességét egészen 289 km/h-ig kitolták. Kevés olyan típus létezik a szupersportautókon innen, amely ennyire impozáns belépőmodellel büszkélkedhet, a dízel verzióról nem is beszélve.
R.D.
Abba ugyanis az Auditól érkező 4.0 literes ikerturbós V8-as erőmű kerül 422 tagú ménessel és gőzmozdonyokat megszégyenítő 850 Nm-es csúcsnyomatékkal, amiből utóbbi már viccesen alacsony (1000 rpm) fordulatszámtól rendelkezésre áll. Nem is csoda, hogy álló helyből 4,5 szekundum alatt ugrik százra, a végsebessége pedig alig marad el a V6-ostól. Ellenben a fogyasztása a gyári adat szerint 7,9 liter, vagyis a valóságban nyugodtan számolhatunk majd 10-zel, de még ez érték is tapsot érdemel, ha tényleg képes lesz hozni.
A fokozatok kapcsolgatását mindhárom változat esetében az új fejlesztésű 8-sebességes duplakuplungos automatára bízták, valamint az összkerék-hajtás is szériafelszereltség a modellpaletta bővüléséig. Szintén alapáras mindegyikben a hatdugattyús első, és négydugattyús hátsó tárcsafék, de a Turbo szokás szerint nagyobb tárcsákat kapott (elöl 410, hátul 380 mm-es átmérővel). A 911 és a 918 Spyder csúcsmodellekből átszivárgó fontos újítás, hogy mostantól felárért cserébe hátsókerék-kormányzással és nyomatékvekotoros összkerékkel is rendelhető a Panamera, az adaptív futóművön felül pedig a Turbo csúcsmodell háromkamrás légrugókat kapott.
Természetesen az új hajtáslánchoz új generációs és kibővített vezetéstámogató asszisztensek is járnak, így többek közt az Audi által kifejlesztett LED-Mátrix fényszóró is megjelent éjjellátóval megspékelve, továbbá az adaptív tempomat mostantól nem csak a radarokkal dolgozik össze, de a navigációtól érkező információk alapján már három kilométerrel előre kiszámolja az ideális sebességet és a fokozatot, az emelkedők, kanyarok és sebességkorlátozások figyelembevételével.
R.D.
A Porsche Panamera első generációja 2009-ben mutatkozott be, és az azóta eltelt időben összesen 164.503 példány gurult ki a lipcsei üzemből, a legutolsó épp a napokban. A modellciklus vége felé haladva egy kicsit elkezdett csökkenni iránta az érdeklődés, de tavaly még így is gazdára talált belőle több mint 17 ezer darab. Az új modell kapcsán borítékolható a siker, az előrendelést pedig már meg is nyitották.
Németországban 113 ezer euróról indul a Panamera 4S listaára V6-os benzinmotorral. Ugyanez a V8-as dízellel 4 ezerrel kerül többe, míg a Turbo csúcsmodell 153 ezer uniós valutát kóstál. Ebben persze még nincsenek benne a feláras extrák, például a masszázsülés, a panorámatető és a 3D-s hangzású Burmester hi-fi, így aki komolyan gondolja, az pár tízezer eurót még nyugodtan rászámolhat.
A demokraták nagyvonalúak, és nem olyan pitiáner bosszúállók, mint te és a szolgáid. Pötyögd be szépen a telefonszámot, amit az óriásplakáton láttál, ha még emlékszel rá. Rendben lesz minden. Vélemény.