Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Neue Zürcher Zeitung azt elemzi, elképzelhető-e, hogy megvonják Magyarország szavazati jogát az EU-ban a jogállamiság megsértése miatt. Már 20 tagállam követeli, hogy a Bizottság szabjon ki büntetést Magyarországra, amiért gyakorlatilag betiltotta a Pride-ot. Orbánt azzal vádolják, hogy saját politikai túlélése érdekében használja fel a magyar-ukrán kémügyet. Ursula von der Leyen érdemtelenül kapja meg az Európa egységének elősegítéséért járó Nagy Károly-díjat.Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"A Neue Zürcher Zeitung azt elemzi, elképzelhető-e, hogy megvonják Magyarország szavazati jogát az EU-ban a jogállamiság...","id":"20250529_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"2312ff0b-4df7-4bb0-94d6-8805ed22d99f","keywords":null,"link":"/360/20250529_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 29. 11:12","title":"NZZ: Telik a pohár, de még nem csordult ki – nincs meg a kellő többség a „nukleáris opció” bevetése mellett Magyarország ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"81aceb6e-4c72-44fd-ba2f-fa2e01d1bdda","c_author":"Balizs Benedek ","category":"sport","description":"Fiatalos lendület a rutinnal szemben, betonkemény védekezés a virtuóz letámadás ellen – így lehetne röviden jellemezni a szombati Bajnokok Ligája-döntő résztvevőit. A Paris Saint-Germain története első, az Inter negyedik győzelmére tör. Az utóbbi években mindkét csapat járt már a fináléban, de elvéreztek. Mi dönthet most?","shortLead":"Fiatalos lendület a rutinnal szemben, betonkemény védekezés a virtuóz letámadás ellen – így lehetne röviden jellemezni...","id":"20250530_bajnokok-ligaja-donto-munchen-inter-paris-saint-germain-ousmane-dembele-francesco-acerbi-luis-enrique-hakan-calhanoglu-fabian-ruiz-messi-neymar-mbappe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/81aceb6e-4c72-44fd-ba2f-fa2e01d1bdda.jpg","index":0,"item":"8e4a106f-9cea-4fc8-9973-560f720d864b","keywords":null,"link":"/sport/20250530_bajnokok-ligaja-donto-munchen-inter-paris-saint-germain-ousmane-dembele-francesco-acerbi-luis-enrique-hakan-calhanoglu-fabian-ruiz-messi-neymar-mbappe","timestamp":"2025. május. 30. 16:30","title":"Az egyik majdnem csődbe ment, a másik kikukázta a legjobbjait – mi dönthet a Bajnokok Ligája döntőjében?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fdee4b4-795b-44ea-9983-821d8924ed03","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Szintén letartóztatták fiatal élettársát, aki az intézet vezetőhelyettese lett, miután J. Péter Pál nehéz körülményei közül kiemelte.","shortLead":"Szintén letartóztatták fiatal élettársát, aki az intézet vezetőhelyettese lett, miután J. Péter Pál nehéz körülményei...","id":"20250529_budapesti-javitointezet-igazgato-letartoztatas-emberkereskedelem-kenyszermunka-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fdee4b4-795b-44ea-9983-821d8924ed03.jpg","index":0,"item":"84809161-ab5b-440c-a219-fac69b707dab","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_budapesti-javitointezet-igazgato-letartoztatas-emberkereskedelem-kenyszermunka-ebx","timestamp":"2025. május. 29. 19:30","title":"Emberkereskedelemmel és kényszermunkával gyanúsítják a Budapesti Javítóintézet többször kitüntetett igazgatóját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"92ff8b52-6cb7-4769-b172-64286577aeca","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hogyan teremthető kedv és bizalom a mesterséges intelligencia használatához? Ez a legnagyobb kérdés a korban, amikor a kiberbűnözők már aktívan kihasználják a technológia újabb és újabb lehetőségeit, a védekezés eredményessége pedig nagyrészt azon múlik, hogy a vállalatok döntéshozói mellett a munkatársak is higgyenek benne: MI nélkül nem lehet védekezni az MI fenyegetései ellen.","shortLead":"Hogyan teremthető kedv és bizalom a mesterséges intelligencia használatához? Ez a legnagyobb kérdés a korban, amikor...","id":"20250530_ai-act-mesterseges-intelligencia-kiberbiztonsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92ff8b52-6cb7-4769-b172-64286577aeca.jpg","index":0,"item":"c2288dae-c62e-485f-8f44-c0e90ac3c76f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250530_ai-act-mesterseges-intelligencia-kiberbiztonsag","timestamp":"2025. május. 30. 10:33","title":"Most végre a saját eszközükkel lehet keresztbe tenni a bűnözőknek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c49b6f1-c255-4f05-9e13-233937324940","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke ugyanakkor azt is elmondta, hogy szerinte a Fidesz és az óellenzék közösen tették működésképtelenné a fővárost.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke ugyanakkor azt is elmondta, hogy szerinte a Fidesz és az óellenzék közösen tették működésképtelenné...","id":"20250529_Magyar-Peter-fovaros-inkasszo-Karacsony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c49b6f1-c255-4f05-9e13-233937324940.jpg","index":0,"item":"97874241-5e1a-4c44-b6d6-a6a008943b81","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_Magyar-Peter-fovaros-inkasszo-Karacsony","timestamp":"2025. május. 29. 20:34","title":"Magyar Péter a főváros elleni inkasszóról: Törvénytelen, jogtalan és erkölcstelen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2dc2fa9e-648c-42a0-b28b-5747f0a265ee","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A cenzorok ráadásul olykor a testvérek egymás iránti gyengédségét is szexuális töltetűnek ítélték meg, így azok a jelenetek is mentek a levesbe.","shortLead":"A cenzorok ráadásul olykor a testvérek egymás iránti gyengédségét is szexuális töltetűnek ítélték meg, így azok...","id":"20250529_streamingszolgaltato-oroszorszag-cenzura-walking-dead","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2dc2fa9e-648c-42a0-b28b-5747f0a265ee.jpg","index":0,"item":"e17cb2a2-3f12-4325-8a6e-639fcd5489a4","keywords":null,"link":"/elet/20250529_streamingszolgaltato-oroszorszag-cenzura-walking-dead","timestamp":"2025. május. 29. 19:53","title":"Egy orosz streamingszolgáltató az LMBTQ-törvényre hivatkozva kivágott 46 percet a Walking Deadből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f89536a0-2dea-42a8-a71b-4f53547c468a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Balázsi Zoltán bűne az volt, hogy nyilvános posztban írta meg, megdöbbentőnek tartja a Tiszához csatlakozott volt vezérkari főnök elleni rágalomcunamit.","shortLead":"Balázsi Zoltán bűne az volt, hogy nyilvános posztban írta meg, megdöbbentőnek tartja a Tiszához csatlakozott volt...","id":"20250529_Kiallt-Ruszin-Szendi-mellett-a-HM-rogton-fuggosegekkel-kuzdo-nyugdijasnak-nevezte-nyugdijas-alezredeset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f89536a0-2dea-42a8-a71b-4f53547c468a.jpg","index":0,"item":"bada737e-9524-4c5c-b11f-7dbdcd8cea5d","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_Kiallt-Ruszin-Szendi-mellett-a-HM-rogton-fuggosegekkel-kuzdo-nyugdijasnak-nevezte-nyugdijas-alezredeset","timestamp":"2025. május. 29. 13:42","title":"Kiállt Ruszin-Szendi mellett egy volt alezredes, mire a HM rögtön egy függőségekkel küzdő nyugdíjasnak titulálta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b96f2dca-ee55-463e-84dc-5160f59c1048","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Alice Weidel felszólalt a CPAC-en is.","shortLead":"Alice Weidel felszólalt a CPAC-en is.","id":"20250530_afd-alice-weidel-orban-viktor-cpac-targyalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b96f2dca-ee55-463e-84dc-5160f59c1048.jpg","index":0,"item":"7a7448e9-3b43-477b-971a-11458acead7f","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_afd-alice-weidel-orban-viktor-cpac-targyalas","timestamp":"2025. május. 30. 15:53","title":"A Németországban szélsőségesnek minősített AfD elnökével tárgyalt Orbán a Karmelitában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Prága alatt ismerkedtünk az új Porsche Panamerával
szerző:
Radovits Dávid
Tetszett a cikk?
A párizsi világpremier előtt a stuttgartiak a cseh főváros múzeummá alakított szennyvíztisztító üzemében tartották az új luxuslimuzinjuk régiós bemutatóját. Vezetni még nem lehetett, cserébe viszont minden fontos részletet elárultak róla.
Az autógyártók a nemzetközi sajtóbemutatók alkalmával általában valamelyik német vagy mediterrán városba viszik a média képviselőit, ahol gondosan megtervezett útvonalakon vezethetik az előszériás tesztautókat. Ha kiemelt modellről van szó, előfordulhat, hogy ezt megelőzően statikus bemutatót is szerveznek, ahogy tette ezt nemrég a Porsche is az új Panamera kapcsán Drezdában. Ezek után azt hittük, hogy legközelebb már csak a hivatalos premiernek helyet adó Párizsi Autószalonon fogunk találkozni a második generációs sportlimuzinnal, a stuttgartiak viszont úgy gondolták, hogy van annyira érdekes az újdonságuk, hogy elbír még egy statikus bemutatót.
R.D.
Egy hónappal tehát a párizsi világpremier előtt Prágába invitáltak minket, hogy egy meglehetősen szokatlan helyszínen, a város alatti, múzeummá alakított szennyvíztisztító üzem pincerendszerében ülhessünk be a 4.0 literes, V8-as motorral szerelt Turbo csúcsmodellbe. A visszhangos teremben adta volna magát helyzet, hogy beindítsák az 550 lóerős duplaturbós blokkot, és kicsit kiengedjék a hangját a régiónkból összegyűlt újságírók legnagyobb örömére, erre azonban sajnos nem került sor.
Helyette besétált a színpadra dr. Stephan Utsch, a Panamera értékesítési és marketinvezetője, aki személyesen mutatta be az eddigi leggyorsabb négyszemélyes sportlimuzinként felvezetett autót. Mint mondta, nagyon büszkék a formatervre, melynek legnagyobb újdonsága a 911-től megörökölt hátsó traktus, valamint az extrém laposan ívelt tetőív. Utóbbi 20 milliméterrel alacsonyabban végződik, mint az elődmodellnél, de a kellően mélyre tervezett üléspozíció miatt mégsem csorbult a hátsó fejtér, a lábér pedig nagyobb lett a 3 centis tengelytáv-növekedés révén. A 187 centis magasságomhoz belőtt, szokatlanul mélyre süllyeszthető első ülések mögött tényleg bőséges a helykínálat, ami a 495 literes (és egészen 1304 literig) bővíthető csomagtérrel mindenképpen dicséretes.
R.D.
Mivel a kiállított modell Turbo csúcsváltozat volt, senki nem tudta megállni, hogy ne próbálja ki az autóipar egyik legmenőbb hátsó szárnyát, amely gombnyomásra is nyitható, és nem csak kiemelkedik a lámpatesteket összekötő LED-sor fölé, hanem széltében is kinyílik. Az alatta található Turbo felirat egyébként továbbra is csak a csúcsmodell privilégiuma, noha a kisebbik benzines V6-os blokkot és a frissen debütált V8-as dízelt is duplaturbós feltöltéssel lélegeztetik.
A szervezők valószínűleg gondosan felmérték a terepet a bemutató előtt, ezért a fényképezés szempontjából korántsem ideális fényviszonyok miatt egy fehér bőrbelsős autót hoztak. Beülve a már említett üléspozíción túl a másik azonnal szembetűnő változás a minőségérzet javulása. Hibátlanul varrott díszvarrás, rendkívül kellemes tapintású és puha bőrkárpit, valamint az elődhöz képest teljesen megújult középkonzol fogadja a sofőrt, részben digitálissá alakított műszerfallal. A középkonzol gomberdejét érintésérzékeny felületekre és kapcsolókra cserélték, a tetején pedig egy tablet méretű érintőképernyő kapott helyet. Kezelőszervekből és érintőképernyőből a hátsó utasoknak is jutott, amit biztosan értékelni fognak a legnagyobbnak számító kínai piacon, ahol sokan használják sofőrös autóként a Panamerát.
R.D.
Utóbbi viszont elég nagy butaság, hiszen a vétek lenne kizárólag a hátsó ülésből élvezni az általa nyújtott vezetési élményt. Ugyan személyes tapasztalatunk csak elődmodellről van, de a stuttgartiak magabiztosan állítják, hogy továbbra is egy sportautó lapul a négyajtós karosszéria alatt. Ezt bizonyítja a 306 km/h-s végsebességre képes Turbo 7:38-as Nürburgring körideje is, amivel nem csak a leggyorsabb luxuslimuzinnak számít a Zöld Pokolban, de olyan kétüléses sportkupékat is megelőz, mint például Lamborghini Murcielago vagy az előző generációs Audi R8 V10. Ez pedig igazán szép teljesítmény egy öt kiló híján kéttonás, összkerék-hajtású, négyszemélyes limuzintól.
Nem szabad azonban, hogy a rivaldafényből kizárólag a csúcsmodellnek jusson, hiszen az értékesítés nagyobb szeletét a kisebbik benzines 4S és a 4S Diesel változat fogja kitenni. Előbbi mozgatásáról a szintén új fejlesztésű 2.9 literes V6-os biturbó motor gondoskodik 440 lóerővel és 550 Nm-es maximális nyomatékkal. A nulla-százas sprinthez már ennek is csak 4,4 (Sport Chrono csomaggal 4,2) másodpercre van szüksége, míg a végsebességét egészen 289 km/h-ig kitolták. Kevés olyan típus létezik a szupersportautókon innen, amely ennyire impozáns belépőmodellel büszkélkedhet, a dízel verzióról nem is beszélve.
R.D.
Abba ugyanis az Auditól érkező 4.0 literes ikerturbós V8-as erőmű kerül 422 tagú ménessel és gőzmozdonyokat megszégyenítő 850 Nm-es csúcsnyomatékkal, amiből utóbbi már viccesen alacsony (1000 rpm) fordulatszámtól rendelkezésre áll. Nem is csoda, hogy álló helyből 4,5 szekundum alatt ugrik százra, a végsebessége pedig alig marad el a V6-ostól. Ellenben a fogyasztása a gyári adat szerint 7,9 liter, vagyis a valóságban nyugodtan számolhatunk majd 10-zel, de még ez érték is tapsot érdemel, ha tényleg képes lesz hozni.
A fokozatok kapcsolgatását mindhárom változat esetében az új fejlesztésű 8-sebességes duplakuplungos automatára bízták, valamint az összkerék-hajtás is szériafelszereltség a modellpaletta bővüléséig. Szintén alapáras mindegyikben a hatdugattyús első, és négydugattyús hátsó tárcsafék, de a Turbo szokás szerint nagyobb tárcsákat kapott (elöl 410, hátul 380 mm-es átmérővel). A 911 és a 918 Spyder csúcsmodellekből átszivárgó fontos újítás, hogy mostantól felárért cserébe hátsókerék-kormányzással és nyomatékvekotoros összkerékkel is rendelhető a Panamera, az adaptív futóművön felül pedig a Turbo csúcsmodell háromkamrás légrugókat kapott.
Természetesen az új hajtáslánchoz új generációs és kibővített vezetéstámogató asszisztensek is járnak, így többek közt az Audi által kifejlesztett LED-Mátrix fényszóró is megjelent éjjellátóval megspékelve, továbbá az adaptív tempomat mostantól nem csak a radarokkal dolgozik össze, de a navigációtól érkező információk alapján már három kilométerrel előre kiszámolja az ideális sebességet és a fokozatot, az emelkedők, kanyarok és sebességkorlátozások figyelembevételével.
R.D.
A Porsche Panamera első generációja 2009-ben mutatkozott be, és az azóta eltelt időben összesen 164.503 példány gurult ki a lipcsei üzemből, a legutolsó épp a napokban. A modellciklus vége felé haladva egy kicsit elkezdett csökkenni iránta az érdeklődés, de tavaly még így is gazdára talált belőle több mint 17 ezer darab. Az új modell kapcsán borítékolható a siker, az előrendelést pedig már meg is nyitották.
Németországban 113 ezer euróról indul a Panamera 4S listaára V6-os benzinmotorral. Ugyanez a V8-as dízellel 4 ezerrel kerül többe, míg a Turbo csúcsmodell 153 ezer uniós valutát kóstál. Ebben persze még nincsenek benne a feláras extrák, például a masszázsülés, a panorámatető és a 3D-s hangzású Burmester hi-fi, így aki komolyan gondolja, az pár tízezer eurót még nyugodtan rászámolhat.