Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b3c3afc6-9fee-4b47-af28-b437db2a4029","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szélvédett északi völgyekben fagypont közelébe is süllyedhet a hőmérő higanyszála.","shortLead":"A szélvédett északi völgyekben fagypont közelébe is süllyedhet a hőmérő higanyszála.","id":"20250426_Nehany-megyeben-zivatarokra-figyelmeztetnek-ejszakara-jelentosen-lehul-az-ido-az-orszag-egyes-reszein","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b3c3afc6-9fee-4b47-af28-b437db2a4029.jpg","index":0,"item":"5d364913-1fc9-461c-8bc2-cff29e622a3d","keywords":null,"link":"/itthon/20250426_Nehany-megyeben-zivatarokra-figyelmeztetnek-ejszakara-jelentosen-lehul-az-ido-az-orszag-egyes-reszein","timestamp":"2025. április. 26. 17:06","title":"Néhány megyében zivatarokra figyelmeztetnek, éjszakára jelentősen lehűl az idő az ország egyes részein","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a074a20-12a2-4726-b794-f844bc5e6fda","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Range Rover Electric egy bőven 100 kWh feletti kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát.","shortLead":"A Range Rover Electric egy bőven 100 kWh feletti kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát.","id":"20250428_v8-helyett-hatalmas-aksival-tamad-az-elektromos-range-rover-electric","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a074a20-12a2-4726-b794-f844bc5e6fda.jpg","index":0,"item":"c133201d-f70c-4962-9206-4c49dbf70fe1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250428_v8-helyett-hatalmas-aksival-tamad-az-elektromos-range-rover-electric","timestamp":"2025. április. 28. 07:21","title":"V8 helyett hatalmas aksival támad az elektromos új Range Rover","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"52bbc1df-07a1-4fdc-bf7f-d8639c178c4c","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A Jokerszám sorsolásán két telitalálat is született.","shortLead":"A Jokerszám sorsolásán két telitalálat is született.","id":"20250426_Megvannak-az-otos-lotto-nyeroszamai-ket-ember-most-nagyon-orulhet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/52bbc1df-07a1-4fdc-bf7f-d8639c178c4c.jpg","index":0,"item":"af31bf83-bf3a-4899-a633-2b36072ae050","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250426_Megvannak-az-otos-lotto-nyeroszamai-ket-ember-most-nagyon-orulhet","timestamp":"2025. április. 26. 20:09","title":"Megvannak az ötös lottó nyerőszámai, két ember most nagyon örülhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e3f070f-a2d6-47a4-bf67-b60e3d4a9763","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Odaszúrt a köztelevíziónak is, amely „gyakorlatilag teljesen elfelejtette Hofi Gézát, aki egykoron milliókat ültetett le a képernyők elé”.","shortLead":"Odaszúrt a köztelevíziónak is, amely „gyakorlatilag teljesen elfelejtette Hofi Gézát, aki egykoron milliókat ültetett...","id":"20250426_Hofi-ozvegye-Amig-elek-soha-nem-beszelek-mult-idoben-Gezarol-hiszen-itt-van-velem-es-bennem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e3f070f-a2d6-47a4-bf67-b60e3d4a9763.jpg","index":0,"item":"9c718808-5aa6-4016-bb8e-d22989dafe93","keywords":null,"link":"/elet/20250426_Hofi-ozvegye-Amig-elek-soha-nem-beszelek-mult-idoben-Gezarol-hiszen-itt-van-velem-es-bennem","timestamp":"2025. április. 26. 21:52","title":"Hofi özvegye: Amíg élek, soha nem beszélek múlt időben Gézáról, hiszen itt van velem és bennem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4e2a512-f96d-4e90-abe7-1312982ab1c2","c_author":"Kovács István","category":"360","description":"Ferenc pápa halálával májusban ismét összeül a pápaválasztó gyűlés, a konklávé, ezzel együtt pedig újra találkozhatunk pár furcsa szokással. Például, hogy bezárják a bíborosokat – csaknem 800 évet kell visszamenni történelemben, hogy megértsük, miért van erre szükség. Vannak olyan szokások is, amelyek eltűntek. Az egyik ilyet possesso néven emlegették, és volt olyan pápa, aki belehalt.","shortLead":"Ferenc pápa halálával májusban ismét összeül a pápaválasztó gyűlés, a konklávé, ezzel együtt pedig újra találkozhatunk...","id":"20250427_konklave-papavalasztas-biborosok-roma-papak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4e2a512-f96d-4e90-abe7-1312982ab1c2.jpg","index":0,"item":"60eb3cb1-dd44-4eab-8d92-f00017efe748","keywords":null,"link":"/360/20250427_konklave-papavalasztas-biborosok-roma-papak","timestamp":"2025. április. 27. 14:30","title":"Ilyenek voltak az első konklávék: amikor a tetőt is elbontották a bíborosok fölül és koplaltatták őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fb7217ec-b209-4720-a357-841c38c0365d","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Felkavaró, gyaníthatóan iszlámellenes indíttatású gyilkosság történt egy dél-franciaországi mecsetben. François Bayrou miniszterelnök azt ígérte, mindent megtesznek a tettes kézre kerítése és megbüntetése érdekében.","shortLead":"Felkavaró, gyaníthatóan iszlámellenes indíttatású gyilkosság történt egy dél-franciaországi mecsetben. François Bayrou...","id":"20250427_Otven-kesszurassal-vegeztek-ki-egy-muszlim-ferfit-egy-francia-mecsetben-videora-vettek-a-haldoklasat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fb7217ec-b209-4720-a357-841c38c0365d.jpg","index":0,"item":"72d71eb0-658f-402c-a638-d45bbabcbbcb","keywords":null,"link":"/vilag/20250427_Otven-kesszurassal-vegeztek-ki-egy-muszlim-ferfit-egy-francia-mecsetben-videora-vettek-a-haldoklasat","timestamp":"2025. április. 27. 09:53","title":"Ötven késszúrással végeztek ki egy muszlim férfit egy francia mecsetben, videóra vették a haldoklását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6ecb3b5-d567-4f08-9856-b15050501bab","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A vállalat állítása szerint a probléma megtalálásához volt szükséges, hogy a sérült vezeték tovább működjön.","shortLead":"A vállalat állítása szerint a probléma megtalálásához volt szükséges, hogy a sérült vezeték tovább működjön.","id":"20250428_Kozel-40-napig-folyhatott-az-olaj-Gardonynal-ugy-hogy-a-MOL-is-tudott-rola","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6ecb3b5-d567-4f08-9856-b15050501bab.jpg","index":0,"item":"89e1d30d-b50d-4bba-89e8-bcdd68ace18c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250428_Kozel-40-napig-folyhatott-az-olaj-Gardonynal-ugy-hogy-a-MOL-is-tudott-rola","timestamp":"2025. április. 28. 06:43","title":"Közel 40 napig folyhatott az olaj Gárdonynál úgy, hogy a MOL is tudott róla","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4af78f90-6f54-4ffb-97f7-535bbdafcb0f","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Ferenc pápáról azt mondta, bátorítója, fölbujtója és biztatója volt minden békekezdeményezésben.","shortLead":"Ferenc pápáról azt mondta, bátorítója, fölbujtója és biztatója volt minden békekezdeményezésben.","id":"20250426_Orban-Viktor-Legyetek-batrak-ez-volt-a-mai-nap-uzenete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4af78f90-6f54-4ffb-97f7-535bbdafcb0f.jpg","index":0,"item":"5b564753-0308-4a7c-a4dd-04520809f23c","keywords":null,"link":"/elet/20250426_Orban-Viktor-Legyetek-batrak-ez-volt-a-mai-nap-uzenete","timestamp":"2025. április. 26. 20:44","title":"Orbán Viktor: Legyetek bátrak, ez volt a mai nap üzenete","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk, mennyire sikerült jól a német gyártó középkategóriás crossoverének sportosra vágott kivitele - teszten a GLC 220d 4Matic Coupé.
A divatterepjárók értelméről és hasznosságáról rengeteget lehetne vitatkozni, ahhoz viszont kétség sem férhet, hogy az autópiac mostanság tapasztalható növekedésének legfőbb mozgatórugója a SUV-szektor. A szektorba a BMW vitt némi új színt 2008-ban, amikor is piacra dobta az akkorra már komoly karriert befutott X5 csapotthátú változatát, az X6-ot. Ez ma már a második generációjánál tart, és 2014-ben kijött az X4-es kistesó is, melynek közvetlen német prémium ellenfele nem más, mint jelen tesztalanyunk, a vadonatúj Mercedes GLC Coupé.
Könnyen kikövetkeztethető módon a GLC Coupé alapjait az a 2015-ben debütált GLC adja, mely a baltával faragott arcú GLK utódja. A GLC-hez hasonlóan a GLC Coupé is az aktuális C-osztályra épül, és az említett két típus között a legfontosabb különbség, hogy míg az alapmodell úgymond hagyományosan unalmas, dobozos hátsó fertállyal rendelkezik, addig a kupé kiadás hátulja látványosan és dinamikusan lejt. Emiatt a Coupé már állóhelyzetben sokkal sportosabbnak tűnik, mint a normál GLC, aminek azonban ára van, és itt nem feltétlenül csak a magasabb vételárra gondolunk.
László Ferenc
Az igen erőteljesen lefelé lejtő tetővonal miatt a hátsó üléssorban szerényebb fejteret kapunk, a vezetőülésből pedig igen nehezen lehet kilátni hátra - olyan, mintha egy széles de nagyon keskeny lőrésen kellene kifelé célozni a tekintetünkkel. Még szerencse, hogy a váltót rükvercbe kapcsolba az elektromos mozgatású csomagtérajtón lévő Mercedes jel megdől és kifigyel belőle a hasznos kis tolatókamera. Ezenkívül természetesen a 360 fokos körkörös kamerarendszer sem hiányozhat a fedélzetről, melyhez hasonló ma már ugyan sok autóban található, de tapasztalataink szerint a Mercedesé a leginkább használható és legjobb minőségű.
Az esetünkben jácint piros színben pompázó GLC Coupé 8 centiméterrel hosszabb és 4 centiméterrel alacsonyabb a GLC-nél, így aztán sokkal jobban is néz ki annál, viszont meglepő módon mindkét modell ugyanolyan, 0,31-es légellenállási mutatóval rendelkezik. A rivális BMW X4 egyébként rövidebb, magasabb és szerényebb tengelytávú, mint a GLC Coupé.
A kupé variáns 20-25 kilogrammal könnyebb a GLC alapmodellnél, ettől függetlenül az 1845 kilogrammos tömeget nem mondanánk túl alacsonynak, és ez bizony meg is érződik tempósabb haladáskor a kanyargós utakon. A normál GLC-hez képest csökkent a csomagtartó mérete, mely így most 550 liter helyett csak 500-at képes magába fogadni. A csomagtér padlóját felhajtva azonban egy méretes rekeszre lehetünk figyelmesek, melyben pótkerék helyett csak egy defektjavító készlet foglal némi helyet.
László Ferenc
Beülve az autóba, a sofőrnek olyan érzése támad, mintha a már alaposan belakott kényelmes otthonába érkezett volna haza - talán csak a kényelmes papucs és a kandalló tüze hiányzik. A felhasznált anyagok és az összeszerelés minősége abszolút elsőosztályú, és az ergonómia is maximálisan rendben van - a kezelőszervek mindenhol kellemes tapintásúak, könnyen elérhetők és egyértelműen kezelhetők.
A tesztautó fekete/fehérre hangolt belterét a bőr, a fém és a fa uralja, ennek ellenére nem a bőr, hanem a kesztyűtartóból finoman adagolt és megvilágított üvegcséjű gyári parfüm illata uralja a mikroklímát. A többzónás légkondícionáló megbízhatóan, bár a vártnál hangyányit hangosabban teszi a dolgát, a beltér világításába viszont lehetetlenség belekötni. Beszálláskor a megvilágított küszöblécek felett libbenünk át, az ajtók legapróbb részletekig kidolgozott textúráját három színben állítható, változtatható fényerejű díszvilágítás emeli ki, az első sor olvasólámpáinak fénye pedig a vezetést egyáltalán nem zavaró módon a visszapillantó tükörből árad lefelé.
László Ferenc
A hozzánk érkezett 220d modellben egy 2,1 literes lökettérfogatú turbódízel motor teljesít szolgálatot, melynek 170 lóerős teljesítménye és már 1400-as fordulatszámtól ébredő 400 Nm-es maximális nyomatéka gyerekjáték egyszerűségűvé varázsolja az előzéseket. A hétköznapokban ez az alapdízel is bőven elegendő erőtartalékkal rendelkezik, azonban érdemes inkább a csupán néhány száz ezer forinttal drágább 250d-t választani, mely 34 lóerővel és 100 Nm-rel komolyabb produkciót ad elő.
A 220d 8,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, a maximális sebessége pedig 210 km/h. A tesztfogyasztás 7 liter körül alakult, ami a tetemes tömeg ismeretében teljesen vállalható érték, és az elérésében többek közt a kilencsebességes automata váltónak is nagy szerepe van. Az üzemanyagtartály alaphelyzetben csak 50 literes, de ha kérjük, akkor 66 literes tartályt szerelnek be a Mercedes brémai gyártósorain dolgozók.
László Ferenc
A 9G-Tronic váltó szinte észrevétlen módon és lényegében egyfolytában kapcsolgat, és hát ugyebár van is miből válogatnia. Kilencedik fokozatban autózva percenként mindössze 1500-at fordul a főtengely, miközben mi már 115 km/h-s sebességgel haladunk, és ugyebár már ennél a fordulatszámnál is rendelkezésünkre áll a maximális nyomaték. Padlógázt nyomva villámgyorsan visszavált az automatika, és ha esetleg nem vagyunk elégedettek a dinamikával, akkor érdemes átváltani a Dymanic Select üzemmódot.
Az Eco értelemszerűen a minimális fogyasztásra van kihegyezve, a Comfort a hétköznapok hőse, a Sport és Sport+ a kanyarvadászat során jöhet számításba, az Individual pedig lehetőséget biztosít a rendszer különböző jellemzőinek egyenként történő módosítására. Megjegyzendő, hogy a GLC Coupé már alaphelyzetben sport futóművön mozog, ami a hazai utakon még Comfort módban is pattogós lehet - ha varázsszőnyeg jellegű utazásra vágyunk, akkor bizony rá kell költenünk az opcionális légrugózásra.
László Ferenc
Míg a GLC alaphelyzetben 17-es felniket kap, addig a GLC Coupén már kapásból 18-as kerekek figyelnek, a tesztautón pedig még ennél is nagyobb, 19-es malomkövek találhatók. Érdekesség, hogy még ezek a 19 colos ötküllős felnik sem tűnnek túl nagynak a kocsin, sőt, mintha még így is egy kicsit ballonos gumik lennének rajta. Az utastérbe szerencsére kevés surlódási-, illetve motorzaj hallatszik be, szórakoztatásunkról pedig egy messze átlagon felüli kvalitású Burmester hifi gondoskodik.
Éjszaka remek szolgálatot tesz a LED-es fényszóró, és persze az adaptív tempomat, a vészfékező rendszer, a sávtartó elektronika és a parkolássegítő is a high-tech repertoár részét képezi. Végül, de nem utolsó sorban a 4Matic összkerékhajtás is adott: alaphelyzetben az erő 55 százaléka jut a hátsó kerekekre, és bizony kevés olyan életszerű helyzetet tudunk elképzelni, ahol trakciós gondba kerülhetne a GLC Coupé.
–: hátrafelé rossz kilátás, kisebb csomagtartó, korlátozott hátsó fejtér, nagy tömeg, drága extrák. .
A praktikum oltárán egy keveset áldozó, de cserébe igen szemrevaló Mercedes GLC 220d 4Matic Coupé alapára 14,6 millió forint, ami jelentősen meghaladja a GLC 220d 4Matic 13,2 millió forintos árát, azonban nem szabad elfelejteni, hogy a kupé magasabb alapfelszereltséggel rendelkezik, az pedig már más kérdés, hogy az extrákkal zsúfolásig telepakolt tesztautó árcéduláján bizony nem kevesebb, mint 23,5 millió forintos összeg olvasható.
Mi a kereken 15 millió forintos árról induló 250d-t mondanánk titkos aduásznak, de létezik 14,5 millióról rajtoló 250-es benzines GLC Coupé is. Egyelőre csak ezzel a három motorral rendelhető a típus, de érkezőben a nagyobb benzines és dízel változatok, a 350e hibrid és a non-plus-ultra AMG modellről nem is beszélve. Ha pedig esetleg túl kicsi lenne a GLC Coupé, akkor érdemes néhány pillantást vetni a hasonló sziluettű GLE Coupéra.