Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b9acabd3-e94b-45fd-b5d8-050bbd40c07d","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Szerdán az Európai Bizottság bejelentette: Bulgária kész arra, hogy jövőre bevezesse az eurót. Szófia számára ez a logikus döntés. Magyarország is jobban járna a közös devizával, de a kormány elkótyavetyélte a jó éveket, most pedig már képtelen teljesíteni a feltételeket.","shortLead":"Szerdán az Európai Bizottság bejelentette: Bulgária kész arra, hogy jövőre bevezesse az eurót. Szófia számára...","id":"20250605_hvg-bulgaria-eurozona-gurulo-eurok-konvergencia-kriteriumok-magyar-euroatallas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9acabd3-e94b-45fd-b5d8-050bbd40c07d.jpg","index":0,"item":"6dfe91e1-bc6c-4816-aa60-40ade5fbc5f2","keywords":null,"link":"/360/20250605_hvg-bulgaria-eurozona-gurulo-eurok-konvergencia-kriteriumok-magyar-euroatallas","timestamp":"2025. június. 05. 09:45","title":"Guruló eurók: Bulgária a bevezetés kapujában, Magyarország egyre távolabb tőle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68756a45-4128-4075-bbf5-c0da712d00fb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hiába csaptak már le rá többször is, újra és újra felbukkan egy androidos kártevő, ami van, hogy már előre ott van az eszközön, amikor kiveszi a csomagból. ","shortLead":"Hiába csaptak már le rá többször is, újra és újra felbukkan egy androidos kártevő, ami van, hogy már előre ott van...","id":"20250606_fbi-badbox-20-figyelmeztetes-botnet-kartevo-fertozes-adatok-ellopasa-android","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68756a45-4128-4075-bbf5-c0da712d00fb.jpg","index":0,"item":"1b27a9d0-f009-4d05-94cd-8e5edb00d1aa","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_fbi-badbox-20-figyelmeztetes-botnet-kartevo-fertozes-adatok-ellopasa-android","timestamp":"2025. június. 06. 11:03","title":"Kiadta a figyelmeztetést az FBI: milliókat érint egy veszélyes művelet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8243f01b-cd09-481c-a9b1-518fcc3addae","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Zászló és szív nincs, de Szentkirályi-videó igen.","shortLead":"Zászló és szív nincs, de Szentkirályi-videó igen.","id":"20250606_harcosok-klubja-whatsapp-karacsony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8243f01b-cd09-481c-a9b1-518fcc3addae.jpg","index":0,"item":"4ee9c5ae-643c-4362-bbe8-86fcc470079a","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_harcosok-klubja-whatsapp-karacsony","timestamp":"2025. június. 06. 19:25","title":"Megmutatta a 444, hogyan küldte rá Orbán és Menczer a Harcosok Klubját Karácsonyra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8809beb-a5e6-4b9d-9c74-fb509f13772e","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Sok smink fog fogyni. ","shortLead":"Sok smink fog fogyni. ","id":"20250606_Nick-Jonas-foszerepet-kapott-a-KISS-rol-szolo-jatekfilmben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8809beb-a5e6-4b9d-9c74-fb509f13772e.jpg","index":0,"item":"f0821763-faa9-45ad-8319-a3a0e16934a6","keywords":null,"link":"/kultura/20250606_Nick-Jonas-foszerepet-kapott-a-KISS-rol-szolo-jatekfilmben","timestamp":"2025. június. 06. 08:30","title":"Nick Jonas főszerepet kapott a KISS-ről szóló játékfilmben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e4c53c6-3f7b-4455-8c68-9902780cf903","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Köztük az új Spring, amelynek a fejlesztését felgyorsították. ","shortLead":"Köztük az új Spring, amelynek a fejlesztését felgyorsították. ","id":"20250606_Dacia-negy-elektromos-modell-erkezik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e4c53c6-3f7b-4455-8c68-9902780cf903.jpg","index":0,"item":"2595a36a-51d3-48d0-ab07-368b50cb7c63","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_Dacia-negy-elektromos-modell-erkezik","timestamp":"2025. június. 06. 08:18","title":"Dacia-villanyoffenzíva: négy elektromos modell érkezik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"265abb47-7b72-45db-9e75-66d067143d23","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"Az Utolsó Igazi Filmsztár égő ejtőernyős ugrásaival került a rekordok könyvébe.","shortLead":"Az Utolsó Igazi Filmsztár égő ejtőernyős ugrásaival került a rekordok könyvébe.","id":"20250606_Tom-Cruise-vegre-Guinness-rekorder-lett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/265abb47-7b72-45db-9e75-66d067143d23.jpg","index":0,"item":"21108254-eca5-43ca-b7c0-113adc75e4d3","keywords":null,"link":"/elet/20250606_Tom-Cruise-vegre-Guinness-rekorder-lett","timestamp":"2025. június. 06. 11:28","title":"Tom Cruise végre Guinness-rekorder lett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a6be0d35-b6e2-4073-a4b8-6800ead47a0d","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Érdemes időben bevásárolni a két ünnepnapra. ","shortLead":"Érdemes időben bevásárolni a két ünnepnapra. ","id":"20250606_Igy-lesznek-nyitva-a-boltok-a-punkosdi-hosszu-hetvegen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a6be0d35-b6e2-4073-a4b8-6800ead47a0d.jpg","index":0,"item":"1ece7342-19c6-4e5b-bcde-89b0ede77052","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250606_Igy-lesznek-nyitva-a-boltok-a-punkosdi-hosszu-hetvegen","timestamp":"2025. június. 06. 11:32","title":"Így lesznek nyitva a boltok a pünkösdi hosszú hétvégén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42f0152b-e530-4e22-a049-9a9efd9f2fc7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Már csak autók kellenek hozzá, amelyek győzik ezt a tempót. ","shortLead":"Már csak autók kellenek hozzá, amelyek győzik ezt a tempót. ","id":"20250606_Europaba-is-jonnek-a-BYD-szupertoltoi-5-perc-alatt-400-kilometer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42f0152b-e530-4e22-a049-9a9efd9f2fc7.jpg","index":0,"item":"4b4c6abd-9897-41cd-80c3-af3ff3ca214e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_Europaba-is-jonnek-a-BYD-szupertoltoi-5-perc-alatt-400-kilometer","timestamp":"2025. június. 06. 11:16","title":"Európába jönnek a BYD szupertöltői: 5 perc alatt 400 kilométer hatótávot adnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk, mennyire sikerült jól a német gyártó középkategóriás crossoverének sportosra vágott kivitele - teszten a GLC 220d 4Matic Coupé.
A divatterepjárók értelméről és hasznosságáról rengeteget lehetne vitatkozni, ahhoz viszont kétség sem férhet, hogy az autópiac mostanság tapasztalható növekedésének legfőbb mozgatórugója a SUV-szektor. A szektorba a BMW vitt némi új színt 2008-ban, amikor is piacra dobta az akkorra már komoly karriert befutott X5 csapotthátú változatát, az X6-ot. Ez ma már a második generációjánál tart, és 2014-ben kijött az X4-es kistesó is, melynek közvetlen német prémium ellenfele nem más, mint jelen tesztalanyunk, a vadonatúj Mercedes GLC Coupé.
Könnyen kikövetkeztethető módon a GLC Coupé alapjait az a 2015-ben debütált GLC adja, mely a baltával faragott arcú GLK utódja. A GLC-hez hasonlóan a GLC Coupé is az aktuális C-osztályra épül, és az említett két típus között a legfontosabb különbség, hogy míg az alapmodell úgymond hagyományosan unalmas, dobozos hátsó fertállyal rendelkezik, addig a kupé kiadás hátulja látványosan és dinamikusan lejt. Emiatt a Coupé már állóhelyzetben sokkal sportosabbnak tűnik, mint a normál GLC, aminek azonban ára van, és itt nem feltétlenül csak a magasabb vételárra gondolunk.
László Ferenc
Az igen erőteljesen lefelé lejtő tetővonal miatt a hátsó üléssorban szerényebb fejteret kapunk, a vezetőülésből pedig igen nehezen lehet kilátni hátra - olyan, mintha egy széles de nagyon keskeny lőrésen kellene kifelé célozni a tekintetünkkel. Még szerencse, hogy a váltót rükvercbe kapcsolba az elektromos mozgatású csomagtérajtón lévő Mercedes jel megdől és kifigyel belőle a hasznos kis tolatókamera. Ezenkívül természetesen a 360 fokos körkörös kamerarendszer sem hiányozhat a fedélzetről, melyhez hasonló ma már ugyan sok autóban található, de tapasztalataink szerint a Mercedesé a leginkább használható és legjobb minőségű.
Az esetünkben jácint piros színben pompázó GLC Coupé 8 centiméterrel hosszabb és 4 centiméterrel alacsonyabb a GLC-nél, így aztán sokkal jobban is néz ki annál, viszont meglepő módon mindkét modell ugyanolyan, 0,31-es légellenállási mutatóval rendelkezik. A rivális BMW X4 egyébként rövidebb, magasabb és szerényebb tengelytávú, mint a GLC Coupé.
A kupé variáns 20-25 kilogrammal könnyebb a GLC alapmodellnél, ettől függetlenül az 1845 kilogrammos tömeget nem mondanánk túl alacsonynak, és ez bizony meg is érződik tempósabb haladáskor a kanyargós utakon. A normál GLC-hez képest csökkent a csomagtartó mérete, mely így most 550 liter helyett csak 500-at képes magába fogadni. A csomagtér padlóját felhajtva azonban egy méretes rekeszre lehetünk figyelmesek, melyben pótkerék helyett csak egy defektjavító készlet foglal némi helyet.
László Ferenc
Beülve az autóba, a sofőrnek olyan érzése támad, mintha a már alaposan belakott kényelmes otthonába érkezett volna haza - talán csak a kényelmes papucs és a kandalló tüze hiányzik. A felhasznált anyagok és az összeszerelés minősége abszolút elsőosztályú, és az ergonómia is maximálisan rendben van - a kezelőszervek mindenhol kellemes tapintásúak, könnyen elérhetők és egyértelműen kezelhetők.
A tesztautó fekete/fehérre hangolt belterét a bőr, a fém és a fa uralja, ennek ellenére nem a bőr, hanem a kesztyűtartóból finoman adagolt és megvilágított üvegcséjű gyári parfüm illata uralja a mikroklímát. A többzónás légkondícionáló megbízhatóan, bár a vártnál hangyányit hangosabban teszi a dolgát, a beltér világításába viszont lehetetlenség belekötni. Beszálláskor a megvilágított küszöblécek felett libbenünk át, az ajtók legapróbb részletekig kidolgozott textúráját három színben állítható, változtatható fényerejű díszvilágítás emeli ki, az első sor olvasólámpáinak fénye pedig a vezetést egyáltalán nem zavaró módon a visszapillantó tükörből árad lefelé.
László Ferenc
A hozzánk érkezett 220d modellben egy 2,1 literes lökettérfogatú turbódízel motor teljesít szolgálatot, melynek 170 lóerős teljesítménye és már 1400-as fordulatszámtól ébredő 400 Nm-es maximális nyomatéka gyerekjáték egyszerűségűvé varázsolja az előzéseket. A hétköznapokban ez az alapdízel is bőven elegendő erőtartalékkal rendelkezik, azonban érdemes inkább a csupán néhány száz ezer forinttal drágább 250d-t választani, mely 34 lóerővel és 100 Nm-rel komolyabb produkciót ad elő.
A 220d 8,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, a maximális sebessége pedig 210 km/h. A tesztfogyasztás 7 liter körül alakult, ami a tetemes tömeg ismeretében teljesen vállalható érték, és az elérésében többek közt a kilencsebességes automata váltónak is nagy szerepe van. Az üzemanyagtartály alaphelyzetben csak 50 literes, de ha kérjük, akkor 66 literes tartályt szerelnek be a Mercedes brémai gyártósorain dolgozók.
László Ferenc
A 9G-Tronic váltó szinte észrevétlen módon és lényegében egyfolytában kapcsolgat, és hát ugyebár van is miből válogatnia. Kilencedik fokozatban autózva percenként mindössze 1500-at fordul a főtengely, miközben mi már 115 km/h-s sebességgel haladunk, és ugyebár már ennél a fordulatszámnál is rendelkezésünkre áll a maximális nyomaték. Padlógázt nyomva villámgyorsan visszavált az automatika, és ha esetleg nem vagyunk elégedettek a dinamikával, akkor érdemes átváltani a Dymanic Select üzemmódot.
Az Eco értelemszerűen a minimális fogyasztásra van kihegyezve, a Comfort a hétköznapok hőse, a Sport és Sport+ a kanyarvadászat során jöhet számításba, az Individual pedig lehetőséget biztosít a rendszer különböző jellemzőinek egyenként történő módosítására. Megjegyzendő, hogy a GLC Coupé már alaphelyzetben sport futóművön mozog, ami a hazai utakon még Comfort módban is pattogós lehet - ha varázsszőnyeg jellegű utazásra vágyunk, akkor bizony rá kell költenünk az opcionális légrugózásra.
László Ferenc
Míg a GLC alaphelyzetben 17-es felniket kap, addig a GLC Coupén már kapásból 18-as kerekek figyelnek, a tesztautón pedig még ennél is nagyobb, 19-es malomkövek találhatók. Érdekesség, hogy még ezek a 19 colos ötküllős felnik sem tűnnek túl nagynak a kocsin, sőt, mintha még így is egy kicsit ballonos gumik lennének rajta. Az utastérbe szerencsére kevés surlódási-, illetve motorzaj hallatszik be, szórakoztatásunkról pedig egy messze átlagon felüli kvalitású Burmester hifi gondoskodik.
Éjszaka remek szolgálatot tesz a LED-es fényszóró, és persze az adaptív tempomat, a vészfékező rendszer, a sávtartó elektronika és a parkolássegítő is a high-tech repertoár részét képezi. Végül, de nem utolsó sorban a 4Matic összkerékhajtás is adott: alaphelyzetben az erő 55 százaléka jut a hátsó kerekekre, és bizony kevés olyan életszerű helyzetet tudunk elképzelni, ahol trakciós gondba kerülhetne a GLC Coupé.
–: hátrafelé rossz kilátás, kisebb csomagtartó, korlátozott hátsó fejtér, nagy tömeg, drága extrák. .
A praktikum oltárán egy keveset áldozó, de cserébe igen szemrevaló Mercedes GLC 220d 4Matic Coupé alapára 14,6 millió forint, ami jelentősen meghaladja a GLC 220d 4Matic 13,2 millió forintos árát, azonban nem szabad elfelejteni, hogy a kupé magasabb alapfelszereltséggel rendelkezik, az pedig már más kérdés, hogy az extrákkal zsúfolásig telepakolt tesztautó árcéduláján bizony nem kevesebb, mint 23,5 millió forintos összeg olvasható.
Mi a kereken 15 millió forintos árról induló 250d-t mondanánk titkos aduásznak, de létezik 14,5 millióról rajtoló 250-es benzines GLC Coupé is. Egyelőre csak ezzel a három motorral rendelhető a típus, de érkezőben a nagyobb benzines és dízel változatok, a 350e hibrid és a non-plus-ultra AMG modellről nem is beszélve. Ha pedig esetleg túl kicsi lenne a GLC Coupé, akkor érdemes néhány pillantást vetni a hasonló sziluettű GLE Coupéra.