Ez volt nagyjából húsz éve a LaFerrari

Ez volt nagyjából húsz éve a LaFerrari

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Ferrari-motoros Lancia LC2 800 kilogrammot nyomott a mérlegen, ehhez jött a 2.6 literes, ikerturbós V8-as 650 lóereje.

A LaFerrari és a McLaren P1 versenypályára szánt változatai az 1000 lóerő körüli hibrid hajtáslánccal jelenleg a mérnöki tudás csúcsát jelentik, a modern technika viszont másfajta vezetési élményt nyújt, mint egy analóg versenygép. Akik utóbbira vágynak, azoknak a veterán vagy legalábbis a 2000-es évek előtt készült versenyautók között kell keresgélniük, például egy olyan autót, mint az alábbi képeken látható, hamarosan kalapács alá kerülő Lancia LC2.

©

A típust eredetileg az FIA „C” versenykategóriába szánták, ahol többek közt a Porsche, a Jaguar, és a Mazda hasonlóan extrém gépei versengtek egymással. Hogy az LC2 ütőképes tudjon lenni, a Lancia segítségül hívta az olasz márkákat, így az autó kasztniját az Abarth és Dallara közösen tervezte meg, a motor a Ferraritól érkezett egy 2.6 literes, ikerturbós V8-as blokk képében, a kész autó pedig a Martini Racing színeiben állt először rajthoz 1983-ban.

Az évek során többször is győzni tudtak vele, de a technikával akadtak megbízhatósági problémák. Mire ezeket kiküszöbölték volna a sorozat megszűnt, így a 90-es évek elejétől kezdve maximum privát csapatok színeiben láthattunk ilyen autót. A most eladásra kínált példány is egy kései darab az 1991-es gyártási évével, ennek ellenére komoly versenyek állnak mögötte, hiszen megjárta LeMans-t, a Nürburgringet és Magny-Cours-t is.

Hogy pontosan milyen sorozatokban szerepel és ki ült a volán mögött, azt az aukciót levezénylő RM Sotheby’s nem részletezi, de biztosan ki lehet deríteni, hogy mi történt vele az évek során. Annál is inkább, hiszen mintegy negyed millió euróra becsülik az értékét, ennyi pénzért viszont elvárt a dokumentált előélet. November 26-án kiderül, hogy lesz-e, aki így is kifizeti érte az említett összeget.

©
©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.