Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f8bd1b26-7ec9-4373-9d17-5d73524668c6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Sokkal egyszerűbb lehet hamarosan a Windowson futó valamennyi program és szolgáltatás frissítése, miután a Microsoft szeretne mindent egységesíteni a Windows Update égisze alatt.","shortLead":"Sokkal egyszerűbb lehet hamarosan a Windowson futó valamennyi program és szolgáltatás frissítése, miután a Microsoft...","id":"20250607_microsoft-windows-update-frissitesek-minden-alkalmazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8bd1b26-7ec9-4373-9d17-5d73524668c6.jpg","index":0,"item":"9aa20761-213e-44b9-b109-5cdb9b9ee9f4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250607_microsoft-windows-update-frissitesek-minden-alkalmazas","timestamp":"2025. június. 07. 08:03","title":"Gyökeresen átalakul a Windows alapszolgáltatása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"73a598cf-0d39-4a99-a72b-4dd2dab1eb2c","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"tudomany","description":"Landolás közben a Hold felszínébe csapódott a japán ispace magáncég leszállóegysége – közölte pénteken a vállalat. A küldetést sikertelennek nyilvánították.","shortLead":"Landolás közben a Hold felszínébe csapódott a japán ispace magáncég leszállóegysége – közölte pénteken a vállalat...","id":"20250606_ispace-resilience-szonda-holdra-szallas-meghibasodas-becsapodas-urkutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73a598cf-0d39-4a99-a72b-4dd2dab1eb2c.jpg","index":0,"item":"5d395ae6-2a5a-45b1-8626-786d03f8db20","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_ispace-resilience-szonda-holdra-szallas-meghibasodas-becsapodas-urkutatas","timestamp":"2025. június. 06. 11:15","title":"A Holdnak csapódott a japán űrszonda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec5bb973-00f0-4b6b-9fb1-de5bba95a119","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az utolsó útja a Boráros térről indult. ","shortLead":"Az utolsó útja a Boráros térről indult. ","id":"20250606_hegyi-zsolt-mav-csoport-hev-szerelveny-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec5bb973-00f0-4b6b-9fb1-de5bba95a119.jpg","index":0,"item":"92a1939d-0854-49b3-be8e-0869c83c6b44","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_hegyi-zsolt-mav-csoport-hev-szerelveny-video","timestamp":"2025. június. 06. 14:17","title":"Nyugdíjba vonult az első olyan HÉV-szerelvény, amely elérte a 60 éves kort – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2007e234-6b79-4678-bafe-33a69f9178ac","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az egykori elhárítótiszt információtechnológiai céget alapított, miután részben ukrán tulajdonban lévő vállalatokban ügyvezető lett.","shortLead":"Az egykori elhárítótiszt információtechnológiai céget alapított, miután részben ukrán tulajdonban lévő vállalatokban...","id":"20250606_hvg-balajti-laszlo-alkotmanyvedelmi-hivatal-information-technology-cluster","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2007e234-6b79-4678-bafe-33a69f9178ac.jpg","index":0,"item":"294abbaf-0796-4cd5-946a-92645ee66257","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-balajti-laszlo-alkotmanyvedelmi-hivatal-information-technology-cluster","timestamp":"2025. június. 06. 07:30","title":"Saját vállalkozást indított az Alkotmányvédelmi Hivatal volt főigazgatója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e4c53c6-3f7b-4455-8c68-9902780cf903","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Köztük az új Spring, amelynek a fejlesztését felgyorsították. ","shortLead":"Köztük az új Spring, amelynek a fejlesztését felgyorsították. ","id":"20250606_Dacia-negy-elektromos-modell-erkezik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e4c53c6-3f7b-4455-8c68-9902780cf903.jpg","index":0,"item":"2595a36a-51d3-48d0-ab07-368b50cb7c63","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_Dacia-negy-elektromos-modell-erkezik","timestamp":"2025. június. 06. 08:18","title":"Dacia-villanyoffenzíva: négy elektromos modell érkezik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f7633d1-7453-459a-a64e-e61aa69d810a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A sziklamászás veszélyes sport, igaz, a mászótermekben minimalizálják a kockázatot. Azonban valami más is leselkedik azokra, akik szívesen töltik itt az időt: nagyon veszélyes anyagok kerülhetnek a szervezetükbe egy ártalmatlannak tűnő forrásból.","shortLead":"A sziklamászás veszélyes sport, igaz, a mászótermekben minimalizálják a kockázatot. Azonban valami más is leselkedik...","id":"20250607_falmaszas-maszoterem-maszocipok-hatasa-a-levego-minosegere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f7633d1-7453-459a-a64e-e61aa69d810a.jpg","index":0,"item":"5303ed56-f9e5-4abe-ace7-b4e3b087e48f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250607_falmaszas-maszoterem-maszocipok-hatasa-a-levego-minosegere","timestamp":"2025. június. 07. 14:03","title":"Veszélybe kerülhet az, aki mászóterembe jár, de nem azért, amiért gondolná","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5aee10c8-294f-4bc9-9849-225ad0a7c5d1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A rokonaival horgászott és sütögetett a parton, akkor merült el, amikor bement a vízbe. A Pest megyei Kutató Mentők keresik.","shortLead":"A rokonaival horgászott és sütögetett a parton, akkor merült el, amikor bement a vízbe. A Pest megyei Kutató Mentők...","id":"20250607_Eltunt-a-Dunaban-egy-27-eves-ferfi-Domosnel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5aee10c8-294f-4bc9-9849-225ad0a7c5d1.jpg","index":0,"item":"1caa9bf7-52e4-4b07-b22a-5b58d98e8570","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Eltunt-a-Dunaban-egy-27-eves-ferfi-Domosnel","timestamp":"2025. június. 07. 20:15","title":"Eltűnt a Dunában egy 27 éves férfi Dömösnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A közlekedési miniszter a felelőst is gyorsan megtalálta: a Siemens addig nem kap új megrendelést a vasúttól, amíg a korábbi hibáikat ki nem javítják.","shortLead":"A közlekedési miniszter a felelőst is gyorsan megtalálta: a Siemens addig nem kap új megrendelést a vasúttól, amíg...","id":"20250607_Teljes-karteritest-fizet-a-MAV-a-balatoni-vasutvonal-karosultjainak-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8.jpg","index":0,"item":"99e2f552-ef17-46e7-ac73-9c848b93948b","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Teljes-karteritest-fizet-a-MAV-a-balatoni-vasutvonal-karosultjainak-ebx","timestamp":"2025. június. 07. 15:36","title":"Lázár: Teljes kártérítést fizet a MÁV a balatoni vasútvonal károsultjainak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Seatot az utóbbi időkig sokat lehetett heccelni azzal, hogy a sok „emocion” helyett inkább egy kis „action” kéne, hogy egyenesbe jöjjön. A spanyol márka egy kompakt szabadidő-autóval végre megkapta a komoly esélyt, hogy bizonyítson. Kipróbáltuk.
A Seat Ateca mindenképpen komoly bizonyítéka annak, hogy a spanyolok márkájáról nem tett le az anyakonszern. Sőt helyzetbe is hozta, azzal, hogy a házon belüli legnagyobb vetélytárssal, a Skodával szemben most ők jöhettek ki elsőként egy eddig hiányzó nagy volumenű termékkel. (Persze a Skoda is kapott ellentételezést a Kodiaq révén, amelynek még csak a nemzetközi menetpróbájánál tartunk, mindenesetre azon is ott voltunk.)
Az Atecát egyébként már nagyon korán láthattuk, a Seat martorelli központjába szervezett úton, a dizájnközpont totálisan neutrális fényű és berendezésű udvarán mutatta meg nekünk, a főtervező Alejandro Mesonero még koncepció formájában. Arról a bemutatóról még írni sem volt szabad és jellemző, hogy, amikor az udvaron körbejártuk a kocsit és felzúgott egy helikopter a távolban, azonnal szürke lepellel burkolták be a járművet. Mi pedig az újdonság vastag szigetelő szalaggal leragasztott nevét találgattuk, mert még az sem volt hivatalos akkoriban.
Azóta persze elmúlt a felhajtás, a modellt bemutattak a nagyközönségnek is. Jöhetnek a dolgos hétköznapok sikerre kéne vinni a spanyol márka első szabadidő-autóját. A kompakt SUV szegmens egyébként is a legfontosabb piaca egész Európának, a Qashqai, Tiguan, Sportage, Tucson, Kuga, CR-V, S-Cross, Kadjar, Mokka, Duster mezőnnyel, hogy a prémium versenyzőket ne is keverjük bele. A Seatnál sem lehetett komoly nehézség felismerni, hogy nagyon kellene egy ilyen autó a portfóliójába.
D.P.
Az Ateca 4,36 méter hosszú, amellyel csak kettő centivel rövidebb, mint a Nissan Qashqai. A tengelytávja 2,63 méter, hasonlóan a Leonhoz, miközben a szélessége 1,84 méter, a magassága pedig 1,6 méter, azonosan a Qashqai-jal. A kocsi csomagtere 510 liter, amely jelentősen nagyobb a Qashqai 430 literénél. Az Ateca egyébként is az igen sikeresnek bizonyult harmadik generációs Seat Leon formaiságát viszi tovább, természetesen azokkal a robusztusabb jegyekkel, amit ez a stílus megkövetel. Formailag nem nevezhető olyan könnyednek, mint például a nemrégiben feltűnt Peugeot 3008, amely kívül-belül egyedien stílusosra sikeredett
A Volkswagen-konszern ereje nem is ebben van, hanem a jól becsatornázott és zsigerileg masszívnak tűnő cég tömegvonzásában. Az Atecán vannak nagyon finom részletek, az éles oldalvonalak, a stílusos lámpák, amelyek a Leonnál is működtek formailag, a kocsi rövidnek tűnő hátsója, ha nem is extraklasszis megjelenést, de egy tetszetős kompakttá egybegyúrt végeredményt eredményez, amelyre láthatóan rápillantanak az emberek.
Beülve az Atecába még inkább érezhető a német konszern univerzális tömegvonzása. Nehéz is manapság olyan embert találni, akinek ne lenne valamilyen tapasztalata autóikkal – Skodával, Audival, VW-vel, Seattal – és ne érezze úgy, hogy ült már az autóban. Ennek minden előnyével és hátrányával együtt. A műszercsoport, a középkonzol, a formák az anyagok, a kárpitok, az ülések az egész ergonómiája nagyon kiszámított, kézre álló, maximum kissé unalmas. Persze, hogy az összhatás ne az unalmas legyen, egyedi apróságokkal próbálják érzelmileg is közelebb hozni a gépet: mint a visszapillantó aljába épített hazakísérőfény, amely az Ateca sziluettjét és nevét rajzolja este az aszfaltra. Vagy másik példaként hozható kis figyelmesség a kijelzőn egy üzenet, ne felejtse mobilját a kocsiban.
D.P.
A nálunk járt Style Wave-felszereltségű változat bőségesen el volt látva extrákkal, amely a vételáron is tükröződik majd, de arra térjünk vissza a végén. A hivatalosan Mato barna színű autó, kétzónás klíma, 8 colos, érintőképernyős központi egység, két USB-bement, tempomat, fűthető első ülések, valamint első full LED-fényszóróegység, fényezett tükrök-kilincsek, tolatóradar, 17-es Dynamic könnyűfém felnik, kanyarkövető ködfény, forgalom figyelővel, parkolószenzor, Full Led-es lámpák, oly annyira, hogy a kabin lámpái is ledesek. Az elektromos csomagtér-ajtó pedig úgy fest a következő elvárás a magasabb felszereltségű nem prémium SUV-okban is, ennek megfelelően az Ateca is ilyen volt. A nyitásra kifejezetten méretes és nagyfelületű síkokkal határolt csomagtér tárul elénk, a csomagtér padló alatt pedig segédpótkerék lapult.
Visszatéve a belsőre, elöl-hátul méretes ülőhelyek vannak, a vezetőülés az átlagnál határozottan jobb kialakítású és oldaltartású. A Csehországban, Kvasinyban készülő, alig pár ezer kilométert futott példánynál persze különösen figyelünk az összeszerelési hiányosságokra utaló zajokra, de vélhetően a csehek keze munkája erre is komoly garancia lesz.
D.P.
Az esetünkben 150 lovas, 250 Nm-es csúcsnyomatékú gép motorjának különlegessége, a négyhengeres TSI-motor hengerlekapcsolós üzemmódja – ami anno a 7-es Golfban debütált, lassan négy éve – amelynek révén bizonyos üzemállapotokban „kéthengerezik” az autó, vagyis spórol. Ha nagyon akarjuk, de ez inkább csak placebo hatás, érezni, amikor igazán lustán autózunk, 1400 és 1900-as fordulat között, kicsit másmilyen a vibrációja a kocsinak. (Az érzésre persze ráerősít, hogy a kocsi mindezt tudatja velünk, és a kijelzőn megjelenik a felirat, most épp két hengerrel megyünk.) Hogy ténylegesen ennek révén mennyit lehet spórolni, azt megsaccolni is nehéz, mindenesetre nekünk 8 liter feletti fogyasztás jött ki a teszthét idejére, ami nem tűnik kevésnek. A Seatban egyébként igen finoman hangolt Start&Stop rendszer is segíti a takarékoskodást, valamint az ECO-tudatos vezetést segítő edzésprogram is van a menüben.
Ebben a modellben már az új 7 fokozatú DSG-váltó volt, és nem a saját érzékszerveinket akarjuk fényezni, de érződik is. Precízebb és akármennyire is próbáljuk zavarba hozni, az elmúlt évek alatt rengeteget finomodott a technika, finoman és biztosan teszi a dolgát. Nincs nyoma sem a korábbi, fokozat keresgéléseknek éppen a legkritikusabb, hirtelen elindulást követelő szituációkban. A Seat Ateca alá kerülő futómű a szabadidő autós felépítés ellenére egyáltalán nem túl puha, a kormánymű karaktere is ideális. Persze ebben sem kezdő már az anyacég és a konszern futóműveire nem szokás panaszkodni, még akkor sem, ha csak az összkerekes változatok kapják meg a komolyabb független, többkaros hátsó felfüggesztést. Jelen esetben pedig a szokásos, csatolt lengőkaros hátsófelfüggesztéssel jött az autó.
D.P.
+ : divatos külső, nagy csomagtér, minőségi összhatás.
–: kissé unalmas beltér, viszonylag magas fogyasztás.
A hírek szerint bizonyos esetekben – szín és extrák esetén – elég sokat, akár fél évet is kell várni az Atecára. A cseh gyártás eléggé tele van - egy soron készül az Ateca, a Kodiaq és itt lesz majd a Yeti-utód is – ami, elég komoly hátrány lehet, ha a konkurencia lényegesen rövidebb idő alatt szállít.
Az Ateca árazása, különösen a VW-csoporton belül vizsgálódva versenyképesnek mondható, még úgy is, hogy esetünkben kereken 9 millió forintos árcédula fityegett a tesztautón. Némi magyarázatként mindenképpen ide kívánkozik, hogy a szintén nagy újdonságként piacra került szuper trendi Audi Q2-es kis crossover - amelynek tesztje jövő héten jelenik meg - 4 millióval többe kerül, pedig gépészetben – motor, váltó, futómű - totálisan ikertestvére ennek a néhány kiegészítőben még többet is adó Seat Atecának.