Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"37a0dfe7-eb4d-4dfc-8cb9-e1bef126026d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hasznos új funkciót kapnak az Apple Music előfizetői: megszokott dallamok áthangolt változatai segítségével pihenhetnek jobban, vagy akár egy nyári zivatar hangjai is segíthetnek a könnyebb elalvásban.","shortLead":"Hasznos új funkciót kapnak az Apple Music előfizetői: megszokott dallamok áthangolt változatai segítségével pihenhetnek...","id":"20250515_apple-music-ujdonsag-sound-therapy-streaming","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/37a0dfe7-eb4d-4dfc-8cb9-e1bef126026d.jpg","index":0,"item":"543a5367-f031-4d9e-8e05-fe59c87d6d6d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250515_apple-music-ujdonsag-sound-therapy-streaming","timestamp":"2025. május. 15. 19:03","title":"Hangolódjon rá: terápiás újdonságot mutatott be az Apple, segít relaxálni, fókuszálni és elaludni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f8afdeab-a30d-42b5-8b44-762db62798bf","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A cég az amerikai-kínai kereskedelmi és vámfeszültségeknek való kitettségét igyekszik csökkenteni.","shortLead":"A cég az amerikai-kínai kereskedelmi és vámfeszültségeknek való kitettségét igyekszik csökkenteni.","id":"20250515_egyesult-allamok-kina-vamhaboru-shein-vietnam-raktar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8afdeab-a30d-42b5-8b44-762db62798bf.jpg","index":0,"item":"c3c3f093-1673-45f3-be4d-625c543871a4","keywords":null,"link":"/kkv/20250515_egyesult-allamok-kina-vamhaboru-shein-vietnam-raktar","timestamp":"2025. május. 15. 19:51","title":"Huszonhat focipályányi raktárat bérel Vietnámban a Shein Trump vámjai miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2d3caa18-f12b-4b16-8329-cd35c1e03e44","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az Orbán-kormány egy putyini mintára készült törvénycsomaggal minden eddiginél durvább támadást indított a tőle független szervezetek, köztük a független sajtó ellen. Erre reagálva öt nagy elérésű szerkesztőség közös, három és fél órás műsorral jelentkezett szerdán. Az alábbi részben a HVG két munkatársa, Kacskovics Mihály Béla és Tóth Jakab beszélgetett a kialakult helyzetről és a független média szerepéről – amelynek jelentőségére a végén még Bede Zsolt feltűnése is rávilágított.","shortLead":"Az Orbán-kormány egy putyini mintára készült törvénycsomaggal minden eddiginél durvább támadást indított a tőle...","id":"20250515_berangatnak-egy-olyan-politikai-terbe-ahol-semmi-keresnivalonk-nincs-video-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d3caa18-f12b-4b16-8329-cd35c1e03e44.jpg","index":0,"item":"1bc6e0e3-9c73-4c5b-a204-05cbd2673eaa","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_berangatnak-egy-olyan-politikai-terbe-ahol-semmi-keresnivalonk-nincs-video-ebx","timestamp":"2025. május. 15. 13:40","title":"Berángatnak egy olyan politikai térbe, ahol semmi keresnivalónk nincs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4bad46cc-675a-4736-a8bd-7c80037d6297","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A probléma csak az, hogy még azon a településen is veszélyesnek érzik a szem-, bőr- és légúti irritációt okozó vegyület jelenlétét, ahol az ártalmatlanítást végeznék.","shortLead":"A probléma csak az, hogy még azon a településen is veszélyesnek érzik a szem-, bőr- és légúti irritációt okozó vegyület...","id":"20250514_akkumulator-magzatkarosito-sajobabony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4bad46cc-675a-4736-a8bd-7c80037d6297.jpg","index":0,"item":"73e61d96-2311-4657-9a89-e90febd67539","keywords":null,"link":"/360/20250514_akkumulator-magzatkarosito-sajobabony","timestamp":"2025. május. 15. 06:15","title":"Megtörtént az első lépés a magyar akkugyárak magzatkárosító anyagának semlegesítésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ab737c8-4398-4472-97f7-94875e01b1ec","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A jó öreg Volkswagen Bogár többe kerül, mint egy vadonatúj 8-as Golf.","shortLead":"A jó öreg Volkswagen Bogár többe kerül, mint egy vadonatúj 8-as Golf.","id":"20250515_felbukkant-egy-regi-vw-bogar-amit-eddig-meg-nem-is-hasznaltak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ab737c8-4398-4472-97f7-94875e01b1ec.jpg","index":0,"item":"7d694ebd-29bf-4ea8-8a7e-d90fb8eb8f3d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_felbukkant-egy-regi-vw-bogar-amit-eddig-meg-nem-is-hasznaltak","timestamp":"2025. május. 15. 06:41","title":"Felbukkant egy régi VW Bogár, amit eddig még nem is használtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c25de53c-246a-40cd-af29-af0122c23816","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Mozgalmasan telnek a napok A Bridgerton család háza táján: a Netflix bejelentette, hogy bár még a negyedik évadot is csak 2026-ban mutatják be, máris berendelték az ötödik és hatodik évadot is. És közben kiadtak egy videót a negyedik évad egyik fontos pillanatáról.","shortLead":"Mozgalmasan telnek a napok A Bridgerton család háza táján: a Netflix bejelentette, hogy bár még a negyedik évadot is...","id":"20250515_Bridgerton-csalad-itt-egy-video-a-4-evadbol-mar-biztos-az-5-es-6-evad-is","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c25de53c-246a-40cd-af29-af0122c23816.jpg","index":0,"item":"17320f5b-03dd-41e9-a64b-344e64f82e88","keywords":null,"link":"/kultura/20250515_Bridgerton-csalad-itt-egy-video-a-4-evadbol-mar-biztos-az-5-es-6-evad-is","timestamp":"2025. május. 15. 14:19","title":"Bridgerton: itt egy videó a 4. évadból, már biztos az 5. és 6. évad is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68fe764f-8a72-4407-ac74-46073d0cef5d","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Pedig volt rá példa, hogy tanácsot adott: nem olyan rég A-vitamint és csukamájolajat javasolt az éppen tomboló kanyarójárvánnyal szemben, a hatékony vakcinákat viszont nem javasolta.","shortLead":"Pedig volt rá példa, hogy tanácsot adott: nem olyan rég A-vitamint és csukamájolajat javasolt az éppen tomboló...","id":"20250515_Az-Egyesult-Allamok-oltastagado-egeszsegugyi-minisztere-senkinek-nem-ajanlja-hogy-egeszsegugyi-tanacsot-fogadjon-el-tole","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68fe764f-8a72-4407-ac74-46073d0cef5d.jpg","index":0,"item":"9eee6ebe-b3a7-4f41-8829-d1e83f2655fb","keywords":null,"link":"/vilag/20250515_Az-Egyesult-Allamok-oltastagado-egeszsegugyi-minisztere-senkinek-nem-ajanlja-hogy-egeszsegugyi-tanacsot-fogadjon-el-tole","timestamp":"2025. május. 15. 06:44","title":"Az Egyesült Államok oltástagadó egészségügyi minisztere senkinek nem ajánlja, hogy egészségügyi tanácsot fogadjon el tőle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5420d5ec-a65c-40f1-827f-3197ee7721ff","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Egymásra licitáló ultimátumok után megnőtt az esélye, hogy egy időre megszakadjanak a harcok Ukrajnában. Miközben a világ a lehetséges tűzszüneti tárgyalásokat várja, Orbán Viktor és kormánya kabátlopási ügybe keveredett.","shortLead":"Egymásra licitáló ultimátumok után megnőtt az esélye, hogy egy időre megszakadjanak a harcok Ukrajnában. Miközben...","id":"20250515_hvg-acsarkodas-ukrajna-elszigetelodes-titkosszolgalati-jatszmak-bekeharcos-maganya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5420d5ec-a65c-40f1-827f-3197ee7721ff.jpg","index":0,"item":"f56ace04-de95-477d-a582-609293b079b3","keywords":null,"link":"/360/20250515_hvg-acsarkodas-ukrajna-elszigetelodes-titkosszolgalati-jatszmak-bekeharcos-maganya","timestamp":"2025. május. 15. 06:30","title":"Valóban Kárpátalja megszerzésére játszana a magyar kormány?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Seatot az utóbbi időkig sokat lehetett heccelni azzal, hogy a sok „emocion” helyett inkább egy kis „action” kéne, hogy egyenesbe jöjjön. A spanyol márka egy kompakt szabadidő-autóval végre megkapta a komoly esélyt, hogy bizonyítson. Kipróbáltuk.
A Seat Ateca mindenképpen komoly bizonyítéka annak, hogy a spanyolok márkájáról nem tett le az anyakonszern. Sőt helyzetbe is hozta, azzal, hogy a házon belüli legnagyobb vetélytárssal, a Skodával szemben most ők jöhettek ki elsőként egy eddig hiányzó nagy volumenű termékkel. (Persze a Skoda is kapott ellentételezést a Kodiaq révén, amelynek még csak a nemzetközi menetpróbájánál tartunk, mindenesetre azon is ott voltunk.)
Az Atecát egyébként már nagyon korán láthattuk, a Seat martorelli központjába szervezett úton, a dizájnközpont totálisan neutrális fényű és berendezésű udvarán mutatta meg nekünk, a főtervező Alejandro Mesonero még koncepció formájában. Arról a bemutatóról még írni sem volt szabad és jellemző, hogy, amikor az udvaron körbejártuk a kocsit és felzúgott egy helikopter a távolban, azonnal szürke lepellel burkolták be a járművet. Mi pedig az újdonság vastag szigetelő szalaggal leragasztott nevét találgattuk, mert még az sem volt hivatalos akkoriban.
Azóta persze elmúlt a felhajtás, a modellt bemutattak a nagyközönségnek is. Jöhetnek a dolgos hétköznapok sikerre kéne vinni a spanyol márka első szabadidő-autóját. A kompakt SUV szegmens egyébként is a legfontosabb piaca egész Európának, a Qashqai, Tiguan, Sportage, Tucson, Kuga, CR-V, S-Cross, Kadjar, Mokka, Duster mezőnnyel, hogy a prémium versenyzőket ne is keverjük bele. A Seatnál sem lehetett komoly nehézség felismerni, hogy nagyon kellene egy ilyen autó a portfóliójába.
D.P.
Az Ateca 4,36 méter hosszú, amellyel csak kettő centivel rövidebb, mint a Nissan Qashqai. A tengelytávja 2,63 méter, hasonlóan a Leonhoz, miközben a szélessége 1,84 méter, a magassága pedig 1,6 méter, azonosan a Qashqai-jal. A kocsi csomagtere 510 liter, amely jelentősen nagyobb a Qashqai 430 literénél. Az Ateca egyébként is az igen sikeresnek bizonyult harmadik generációs Seat Leon formaiságát viszi tovább, természetesen azokkal a robusztusabb jegyekkel, amit ez a stílus megkövetel. Formailag nem nevezhető olyan könnyednek, mint például a nemrégiben feltűnt Peugeot 3008, amely kívül-belül egyedien stílusosra sikeredett
A Volkswagen-konszern ereje nem is ebben van, hanem a jól becsatornázott és zsigerileg masszívnak tűnő cég tömegvonzásában. Az Atecán vannak nagyon finom részletek, az éles oldalvonalak, a stílusos lámpák, amelyek a Leonnál is működtek formailag, a kocsi rövidnek tűnő hátsója, ha nem is extraklasszis megjelenést, de egy tetszetős kompakttá egybegyúrt végeredményt eredményez, amelyre láthatóan rápillantanak az emberek.
Beülve az Atecába még inkább érezhető a német konszern univerzális tömegvonzása. Nehéz is manapság olyan embert találni, akinek ne lenne valamilyen tapasztalata autóikkal – Skodával, Audival, VW-vel, Seattal – és ne érezze úgy, hogy ült már az autóban. Ennek minden előnyével és hátrányával együtt. A műszercsoport, a középkonzol, a formák az anyagok, a kárpitok, az ülések az egész ergonómiája nagyon kiszámított, kézre álló, maximum kissé unalmas. Persze, hogy az összhatás ne az unalmas legyen, egyedi apróságokkal próbálják érzelmileg is közelebb hozni a gépet: mint a visszapillantó aljába épített hazakísérőfény, amely az Ateca sziluettjét és nevét rajzolja este az aszfaltra. Vagy másik példaként hozható kis figyelmesség a kijelzőn egy üzenet, ne felejtse mobilját a kocsiban.
D.P.
A nálunk járt Style Wave-felszereltségű változat bőségesen el volt látva extrákkal, amely a vételáron is tükröződik majd, de arra térjünk vissza a végén. A hivatalosan Mato barna színű autó, kétzónás klíma, 8 colos, érintőképernyős központi egység, két USB-bement, tempomat, fűthető első ülések, valamint első full LED-fényszóróegység, fényezett tükrök-kilincsek, tolatóradar, 17-es Dynamic könnyűfém felnik, kanyarkövető ködfény, forgalom figyelővel, parkolószenzor, Full Led-es lámpák, oly annyira, hogy a kabin lámpái is ledesek. Az elektromos csomagtér-ajtó pedig úgy fest a következő elvárás a magasabb felszereltségű nem prémium SUV-okban is, ennek megfelelően az Ateca is ilyen volt. A nyitásra kifejezetten méretes és nagyfelületű síkokkal határolt csomagtér tárul elénk, a csomagtér padló alatt pedig segédpótkerék lapult.
Visszatéve a belsőre, elöl-hátul méretes ülőhelyek vannak, a vezetőülés az átlagnál határozottan jobb kialakítású és oldaltartású. A Csehországban, Kvasinyban készülő, alig pár ezer kilométert futott példánynál persze különösen figyelünk az összeszerelési hiányosságokra utaló zajokra, de vélhetően a csehek keze munkája erre is komoly garancia lesz.
D.P.
Az esetünkben 150 lovas, 250 Nm-es csúcsnyomatékú gép motorjának különlegessége, a négyhengeres TSI-motor hengerlekapcsolós üzemmódja – ami anno a 7-es Golfban debütált, lassan négy éve – amelynek révén bizonyos üzemállapotokban „kéthengerezik” az autó, vagyis spórol. Ha nagyon akarjuk, de ez inkább csak placebo hatás, érezni, amikor igazán lustán autózunk, 1400 és 1900-as fordulat között, kicsit másmilyen a vibrációja a kocsinak. (Az érzésre persze ráerősít, hogy a kocsi mindezt tudatja velünk, és a kijelzőn megjelenik a felirat, most épp két hengerrel megyünk.) Hogy ténylegesen ennek révén mennyit lehet spórolni, azt megsaccolni is nehéz, mindenesetre nekünk 8 liter feletti fogyasztás jött ki a teszthét idejére, ami nem tűnik kevésnek. A Seatban egyébként igen finoman hangolt Start&Stop rendszer is segíti a takarékoskodást, valamint az ECO-tudatos vezetést segítő edzésprogram is van a menüben.
Ebben a modellben már az új 7 fokozatú DSG-váltó volt, és nem a saját érzékszerveinket akarjuk fényezni, de érződik is. Precízebb és akármennyire is próbáljuk zavarba hozni, az elmúlt évek alatt rengeteget finomodott a technika, finoman és biztosan teszi a dolgát. Nincs nyoma sem a korábbi, fokozat keresgéléseknek éppen a legkritikusabb, hirtelen elindulást követelő szituációkban. A Seat Ateca alá kerülő futómű a szabadidő autós felépítés ellenére egyáltalán nem túl puha, a kormánymű karaktere is ideális. Persze ebben sem kezdő már az anyacég és a konszern futóműveire nem szokás panaszkodni, még akkor sem, ha csak az összkerekes változatok kapják meg a komolyabb független, többkaros hátsó felfüggesztést. Jelen esetben pedig a szokásos, csatolt lengőkaros hátsófelfüggesztéssel jött az autó.
D.P.
+ : divatos külső, nagy csomagtér, minőségi összhatás.
–: kissé unalmas beltér, viszonylag magas fogyasztás.
A hírek szerint bizonyos esetekben – szín és extrák esetén – elég sokat, akár fél évet is kell várni az Atecára. A cseh gyártás eléggé tele van - egy soron készül az Ateca, a Kodiaq és itt lesz majd a Yeti-utód is – ami, elég komoly hátrány lehet, ha a konkurencia lényegesen rövidebb idő alatt szállít.
Az Ateca árazása, különösen a VW-csoporton belül vizsgálódva versenyképesnek mondható, még úgy is, hogy esetünkben kereken 9 millió forintos árcédula fityegett a tesztautón. Némi magyarázatként mindenképpen ide kívánkozik, hogy a szintén nagy újdonságként piacra került szuper trendi Audi Q2-es kis crossover - amelynek tesztje jövő héten jelenik meg - 4 millióval többe kerül, pedig gépészetben – motor, váltó, futómű - totálisan ikertestvére ennek a néhány kiegészítőben még többet is adó Seat Atecának.