Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7d506b0a-2294-42e8-865a-3d776017f3b3","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Fellebbezett az ítélet ellen, házi őrizetben marad a jogerős döntésig.","shortLead":"Fellebbezett az ítélet ellen, házi őrizetben marad a jogerős döntésig.","id":"20250313_Kilenc-ev-fegyhazra-iteltek-az-unokajat-molesztalo-ferfit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d506b0a-2294-42e8-865a-3d776017f3b3.jpg","index":0,"item":"81fd2712-0780-4b2e-957a-08203c1b37e0","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_Kilenc-ev-fegyhazra-iteltek-az-unokajat-molesztalo-ferfit","timestamp":"2025. március. 13. 08:46","title":"Kilenc év fegyházra ítélték az unokáját molesztáló férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c480049e-f869-46ea-9823-1fc03360b675","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A hajtómű kapott lángra az American Airlines dallasi járatán. Tizenkét ember sérült meg.","shortLead":"A hajtómű kapott lángra az American Airlines dallasi járatán. Tizenkét ember sérült meg.","id":"20250314_szarny-utasok-kigyulladt-repulogep-denver-repter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c480049e-f869-46ea-9823-1fc03360b675.jpg","index":0,"item":"6bdf4d2d-9b37-49ad-8eb8-6693fb657054","keywords":null,"link":"/tudomany/20250314_szarny-utasok-kigyulladt-repulogep-denver-repter","timestamp":"2025. március. 14. 08:38","title":"A szárnyra menekültek az utasok a kigyulladt repülőgépen a denveri reptéren","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2218f7a6-9a96-4658-afe8-f8044bc3c935","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az is végleges, hogy valóban az iX3 elnevezést kapja. ","shortLead":"Az is végleges, hogy valóban az iX3 elnevezést kapja. ","id":"20250314_szeptember-elejen-debutal-a-debreceni-BMW","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2218f7a6-9a96-4658-afe8-f8044bc3c935.jpg","index":0,"item":"59dcd664-1dec-4fff-b728-bf2818617c53","keywords":null,"link":"/cegauto/20250314_szeptember-elejen-debutal-a-debreceni-BMW","timestamp":"2025. március. 14. 10:29","title":"Hivatalos: Szeptember elején debütál a debreceni BMW","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f2d8b6fd-218b-477f-9d5d-a814918c249f","c_author":"HVG","category":"360","description":"Hiába ígért családi adóparadicsomot Orbán Viktor, és hiába hirdeti a Fidesz ezernyi jó hírét, a magyar választók 56 százaléka kormányváltást akar – derül ki a hétvégén zárult legfrissebb közvélemény-kutatásból. A Medián adatai szerint a kispártok közül csak a Mi Hazánknak van komoly esélye a parlamentbe jutásra.","shortLead":"Hiába ígért családi adóparadicsomot Orbán Viktor, és hiába hirdeti a Fidesz ezernyi jó hírét, a magyar választók 56...","id":"20250312_Median-Tisza-Part-Fidesz-part-preferenciak-nepszeruseg-felmeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f2d8b6fd-218b-477f-9d5d-a814918c249f.jpg","index":0,"item":"ce10cbc7-24d3-46b5-b6dc-8eb3bc1f90f0","keywords":null,"link":"/360/20250312_Median-Tisza-Part-Fidesz-part-preferenciak-nepszeruseg-felmeres","timestamp":"2025. március. 12. 14:30","title":"Medián: Orbán erőfeszítései csak kozmetikázták a versenyt, 9 százalékos a Tisza előnye","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"02403ced-b399-4aac-8ce0-c3dbd97761db","c_author":"Balla István","category":"360","description":"Több évfolyam tudásában máig mérhető, jelentős hiányt okozott a koronavírus-járvány időszaka, sőt valószínűleg ők egész életükben hordozzák majd ezt a hátrányt, az oktatásirányítás pedig nem tesz semmit a felzárkóztatásért. Az iskolákat felkészületlenül érte a bezárás, és nem sok mindent tanult a közoktatás a karantén alatt.","shortLead":"Több évfolyam tudásában máig mérhető, jelentős hiányt okozott a koronavírus-járvány időszaka, sőt valószínűleg ők egész...","id":"20250313_covid-iskola-oktatas-karantenoktatas-digitalis-oktatas-lezaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02403ced-b399-4aac-8ce0-c3dbd97761db.jpg","index":0,"item":"1d2b79c7-9cd9-4057-878a-57bb23d7e812","keywords":null,"link":"/360/20250313_covid-iskola-oktatas-karantenoktatas-digitalis-oktatas-lezaras","timestamp":"2025. március. 13. 12:00","title":"50 éven át alulteljesítő generáció és egy elpuskázott lehetőség – tanult-e valamit az iskola az öt éve elrendelt bezárásból?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f6d6de0-c84a-4552-b35e-1e75cd76caa9","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"360","description":"Aki még emlékszik a dotkomlufira vagy a 2007–2009-es válságra, kínosan érezheti magát, amikor azt hallja, hogy mekkora pénzeket visznek mostanában a mesterséges intelligencia fejlesztésébe vagy a kriptovalutákba. Mi van, ha egy gigantikus lufit fújunk épp, és honnan vehetjük észre, hol a határ a kockázatkeresés és az őrültség közt?","shortLead":"Aki még emlékszik a dotkomlufira vagy a 2007–2009-es válságra, kínosan érezheti magát, amikor azt hallja, hogy mekkora...","id":"20250312_egy-masik-kozgazdasag-valsag-lufi-tularazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f6d6de0-c84a-4552-b35e-1e75cd76caa9.jpg","index":0,"item":"a779c1ba-20ae-4098-9c00-5ffdbfbf0107","keywords":null,"link":"/360/20250312_egy-masik-kozgazdasag-valsag-lufi-tularazas","timestamp":"2025. március. 12. 15:00","title":"A csúnya válság első jele: senki nem mer szólni, hogy válság jöhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5fa3f7d-22e3-4416-a7d3-372e2c4b8427","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Elképesztően hatékony hajtáslánccal, masszív mesterséges intelligenciás támogatású szupermodern technikával és változatlanul izgalmas négyajtós kupé formatervvel támad az elektromos új Mercedes CLA, ami hamarosan hibrid és sportkombi változatban is érkezik.","shortLead":"Elképesztően hatékony hajtáslánccal, masszív mesterséges intelligenciás támogatású szupermodern technikával és...","id":"20250313_uj-mercedes-cla-800-km-hatotav-csillagos-villanyos-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5fa3f7d-22e3-4416-a7d3-372e2c4b8427.jpg","index":0,"item":"b3963f0d-525a-49b8-bd5a-0ab81c814c55","keywords":null,"link":"/cegauto/20250313_uj-mercedes-cla-800-km-hatotav-csillagos-villanyos-teszt-velemeny","timestamp":"2025. március. 13. 19:00","title":"Itt az új Mercedes CLA: beültünk a közel 800 km hatótávú csillagos villanyosba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"426edbb2-2185-4b20-bb24-d6080d618018","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Külön minisztert bíztak meg a kérdés megfogalmazásával, amire igen–nem választ adhatnak majd a magyarok. A tervek szerint május végéig mindenki megkapja a szavazólapot. ","shortLead":"Külön minisztert bíztak meg a kérdés megfogalmazásával, amire igen–nem választ adhatnak majd a magyarok. A tervek...","id":"20250314_Kiderult-mi-lesz-a-faek-egyszerusegu-nemzeti-konzultacios-szavazolapon-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/426edbb2-2185-4b20-bb24-d6080d618018.jpg","index":0,"item":"38ef0dd7-5f4d-4074-a8ee-d28d6f61a992","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_Kiderult-mi-lesz-a-faek-egyszerusegu-nemzeti-konzultacios-szavazolapon-ebx","timestamp":"2025. március. 14. 10:59","title":"Kiderült, hogyan voksolhatunk a faék egyszerűségű véleménynyilvánító szavazáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az autóipar élmezőnye, de formailag nem éppen a legizgalmasabb kategória az átlag német céges nagyszedánok világa. A wolfsburgi márkánál például ott a Passat, amely az év autója volt, de korántsem a lenyűgöző stílusa miatt. Arra mostantól ott az Arteon, amely igazán jól mutat az élrevasalt német flottában.
Kicsit olyan ez, mint a Story és a Best magazinok. Ugyanaz a tulajdonos, hasonló a tematika, mégis kellően más termékek. Valami ilyesmi a Volkswagen Arteon a Passattal szemben. Az Arteon a fényes papíros kiadvány, a Passat meg hozza a masszív eladásokat. Ha valakinek nem elég a Passat praktikuma, akkor vásároljon fényűzőbb Passat pluszt – ez a gyártó politikája. Ez volt nagyjából az előd, a mondjuk úgy visszafogottan sikeres, kupéformájú Passat CC filozófiája is.
Art-eon – üzlet-művészet, vagy fordítva?
Az autó már arányaiban is igen látványos: nagynak tűnik, szélesnek és alacsonyprofilúnak. A keretnélküli ajtók az eleganciát adják, a nagy kerekek a dinamizmust, az első része pedig, ami elvileg leginkább az egyediséget hordozza, a háromdimenziós hatású hűtőráccsal és méretes LED-lámpákkal a német márkától szokatlanul hangsúlyos lett. Az Arteonnal mintha végre kezdene kijönni a márka lassan tíz éve tartó dizájnvonalából, amely mostanra eléggé felélte saját eszköztárát. A kocsi nevének kettébontása egyébként nem egy általunk erőltetett játék: első tagjában valóban a művészetre utal, míg a második a VW saját jelölése mostantól a prémium modelljei esetében.
Képgaléria.
D.P.
Az Arteon beül, elöl-hátul szupertágas. A Passatnál is négy centivel hosszabb tengelytávval (2841 mm) ez nem annyira meglepő, de ez valóban egy ötemberes autó, hatalmas, 563 literes csomagtérrel. Ami a prémium szegmens felé igyekvő összetevőket jelenti, a bőrözések, a duplaüveg ablakok, a szálcsiszolt alubetétek, a varrott kormány, a háromzónás hipoallergénszűrős klíma, a nagykomfortú elektromos ülések jól mutatják, megvan a lehetőség a Volkswagenben is, hogy szinte prémium modellt gyártson.
Csak közben, azt is észre kell vennünk, hogy az általunk éppen most tesztelt faceliftes Golfból átülve, mennyi közös alkotóelemük van. Nagyjából tucatnyi dolog azonnal szemet szúr, ami azonos a két modellben, és ezek elég hangsúlyos elemek: a 9,2 colos, gesztusvezérlést is tudó központi képernyő; a vezető előtti digitális műszeregység; a belső, keret nélküli visszapillantó; a klímapanel; a váltófülek; az ablakkezelők. Ezek többsége egyébként a Golfban is már-már megüti a prémium szintet, magyarán a golfos elemek nem húzzák lefelé az Arteon minőségérzetét, de azért akkor is ott az elégedetlen kisördög, hogy milyen, hogy milliókkal olcsóbban, egy Golfban is megkapjuk ugyanezt.
Gran Turismo light
A Hannover környéki utakon tett próbán, elsőként a 240 lóerős 2.0 literes BiTDi motorú változat került sorra, összkerékhajtással. A papíron igazán fejedelmi, 500 Nm-es nyomatékkal minimum elvárás, hogy az 1800 kiló feletti autót is szépen mozgassa az erőforrást. Mindez így is van, az Arteon egy magabiztos, alulról is erős – 1700-as fordulatról húzó – autópályás utazóautó. A három menetmód: Sport, Comfort és Eco beállítások közt sincs igazán éles eltérés, az Arteon nem egy valódi sport Gran Turismo, ahhoz azért hat henger kellene.
D.P.
A kabintér egyébként nem tűnt nagyon túlszigeteltnek, a motorzaj – főleg alacsonyabb tempónál – beszűrődött. Ez részben lehet a motorok alacsony fordulaton nem igazán finom járáskultúrájából fakadó jellegzetesség is, mivel nagyobb tempónál csendesek voltak. Ebben a tekintetben ráadásul nem is volt nagy különbség, hogy dízel-, vagy benzinmotoros példányban ültünk. Átülve az Elegance kivitelű benzines változatba – amelyben a jelenlegi Volkswagen-paletta legerősebb 2.0 literes motorja van, 280 lóerővel – nagyon hasonló autót kaptunk.
Itt a hétfokozatú duplakuplungos váltó 350 Nm-es nyomatékot oszt szét és gondoskodik akár 6 másodperc alatti 100-as tempóra érkezéssel nulláról, valamint 250 km/h-s végsebességről. De ez a műfaj nem igazán erről szól, hanem hogy az Autobahnon se kelljen kisorolni minduntalan a belső sávból a BMW-k, Mercik, Audik, vagyis a „versenytársak” miatt. Egyébként sok autónál könnyű egyértelműen kijelenteni, hogy ez vagy az az erőforrás illik jobban a kocsihoz, az Arteont akár dízellel, akár benzinessel választja valaki, hasonló karaktert kap.
D.P.
Ami a kocsi menetközbeni viselkedését illeti, ilyen széles nyomtávval és 20 colos Pirelli P Zero abroncsokkal nehéz lett volna rossz eredményt kihozni belőle, pláne az abroszsima német utakon. A Passatokban lévőtől eltérő a futómű és a kormányzás is saját programozást kapott erre a modellre. Utóbbi előnye, hogy a kormányszög és a sebesség arányában dinamikusan változik – parkolásnál kevésbé kemény, de nagyobb szögben fordulnak a kerekek, nagyobb tempónál viszont direktebb a visszajelzést ad a kormány.
Benéz a kanyarba
A vezetési segédberendezések közt az egyik legérdekesebb újdonság az Arteonban a városon kívüli tempónál használható, prediktív sofőrasszisztens. A rendszer a GPS-adatokat is figyelembe véve a kanyarokba finoman bekormányozza az autót. Az asszisztens működését egy rövid felirat is jelzi a sofőrnek, például, hogy egy 95 km/h-s kanyar következik, majd finoman belekezd a kormányzásba a rendszer. Természetesen az adaptív tempomaton keresztül az előttünk levő forgalmat is figyeli, ennek függvényében lassít is, ha szükséges. Rövid próba alapján ez izgalmas, de szokást igénylő funkció.
D.P.
Természetesen a konszern további high-tech kiegészítői is bekerültek csúcsmodellbe: így a szintén GPS-adatokat is használó kanyarfény, sávtartó, parkolási, vészhelyzeti fék és a városi dugóban araszolást segítő asszisztens.
Konklúzió
Az Arteon nyilván nem lesz népautó. A három változat (Standard, R-Line, Elegance) összesen hat motorvariánssal, 150 lóerőtől 280 lóerősig, duplakuplungos DSG-váltóval a legolcsóbb esetben is éppen csak befér minden extra nélkül 10 millió forint alá. Az általunk is próbált összkerékhajtású változatok 13 millió felett startolnak, extrákkal megspékelve pedig 15 millió körül lesz kiállítva egy-egy valóban igényes Volkswagen Arteon.
Összességében azt lehet mondani, hogy karakteres szereplővel bővült a Volkswagen családja, amelynek egy dologtól kell csak igazán tartania. Nehogy a Skoda csináljon a Superbből valami hasonló kupét, mert akkor lesz baj az Arteon-eladásoknál.
A párt aktivistáit a biztonsági őrök és rendőrök félrelökték, a miniszterelnöki interjú zavartalanul lement. A Momentum azt ígéri, minden héten készülnek hasonló akcióval.
A miniszterelnök határon túliaknak írt ünnepi levele arról árulkodik, hogy akárcsak 1956-ot, az 1848-as forradalmat is kész eltorzítani a propaganda nevében.