szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A független európai szervezet, az EuroNCAP szerint még nem volt példa arra, hogy egy autó nulla csillagot kapjon náluk. Most ez is megtörtént.

Történelmi rekord született a független európai szervezet, azaz az EuroNCAP legutóbbi töréstesztjén – igaz, pozitív rekordról finoman szólva sem beszélhetünk. A Carscoops beszámolója szerint ugyanis a szervezet történetének eddigi legrosszabb eredményét, vagyis nulla csillagot (a lehetséges ötből) kapott az általuk tesztelt, és hazánk útjain is megtalálható Fiat Punto.

Az olaszok 2005 óta árulják a konstrukciót, és a mai napig találni belőle új példányt. Az EuroNCAP tesztje szerint azonban az autót érdemes messzire elkerülni.

A kocsi 2-2 csillagot kapott a felnőttek és a gyerekek, valamint a gyalogosok védelme miatt, azonban ez is kevés volt a csúfos kudarc elkerüléséhez. A kocsiból ugyanis teljes mértékben hiányoznak a balesetek elkerülését támogató rendszerek, ami végül teljesen lenullázta az autót.

Az EuroNCAP főtitkára, Michiel van Ratingen szerint a probléma az, hogy az autóba került technológia már elavult, ugyanakkor a gyanútlan vásárlók továbbra is megveszik az autót, holott abban finoman szólva sincsenek biztonságban. A  Punto12 évvel ezelőtti megjelenésekor persze még más volt a helyzet, a felszereltség ugyanis megfelelt az akkori követelményeknek, azóta azonban eltelt az a bizonyos 12 év, másrésztől pedig az EuroNCAP töréstesztjeinél is szigorodtak a szempontok/elvárások.

A szervezet vezetője azt javasolja, az emberek inkább válasszanak olyan autók közül, amelyek öt csillaggal zárták az idei teszteket. Ebből is akad bőven, cikkünk végén mutatjuk, melyek voltak ezek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Ez a 22 autó most a legbiztonságosabb Európában

Rengeteg autó töréstesztjét végezte el idén eddig a független európai szervezet, azaz az EuroNCAP, hogy kiderüljön, melyik új autók most a legbiztonságosabbak Európában. Spoilerveszély: a Volvót letaszították a trónról.