Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Frontálisan karambolozott a két jármű.","shortLead":"Frontálisan karambolozott a két jármű.","id":"20250508_Kombajnnal-utkozott-egy-auto-ketten-meghaltak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8.jpg","index":0,"item":"395e76c4-ace7-431f-a67c-debeed82d39b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_Kombajnnal-utkozott-egy-auto-ketten-meghaltak","timestamp":"2025. május. 08. 09:41","title":"Kombájnnal ütközött egy autó, ketten meghaltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"423c1cc2-5ee6-485a-b781-aeb6b74dd6d7","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Idén márciusban rekordközeli összeget, 137 milliárd forintot helyeztek ki a pénzintézetek.","shortLead":"Idén márciusban rekordközeli összeget, 137 milliárd forintot helyeztek ki a pénzintézetek.","id":"20250508_Ontik-a-bankok-a-lakashitelt-a-lakossagra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/423c1cc2-5ee6-485a-b781-aeb6b74dd6d7.jpg","index":0,"item":"efbca854-7907-42a5-8208-97eebe86e2e7","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250508_Ontik-a-bankok-a-lakashitelt-a-lakossagra","timestamp":"2025. május. 08. 11:57","title":"Öntik a bankok a lakáshitelt a lakosságra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c22a7f89-3a77-4ab9-96c8-224e78edf504","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A budapesti Duna-híd szerkezetét eszi a rozsda, a korrodálódott fém- és vasbeton elemeke kézzel lehet bontani.","shortLead":"A budapesti Duna-híd szerkezetét eszi a rozsda, a korrodálódott fém- és vasbeton elemeke kézzel lehet bontani.","id":"20250508_petofi-hid-korrozio-rozsda-felujitas-fovarosi-onkormanyzat-kiss-ambrus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c22a7f89-3a77-4ab9-96c8-224e78edf504.jpg","index":0,"item":"42834a12-16f9-44d7-9fb3-ff7a5ea03c99","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_petofi-hid-korrozio-rozsda-felujitas-fovarosi-onkormanyzat-kiss-ambrus","timestamp":"2025. május. 08. 06:30","title":"Nincs pénz a Petőfi híd felújítására, de még a tervpályázat kiírására sem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24ff2f2d-1eed-4946-b43d-62aa1c56a582","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Mélyül Kelet-Európa és Trump szerelmi viszonya, de a vámháború következményei hamarosan lehűthetik a románcot – véli Dimitar Bechev, a Carnegie Europe agytröszt vezető munkatársa, aki az Oxfordi Egyetem is tanít.","shortLead":"Mélyül Kelet-Európa és Trump szerelmi viszonya, de a vámháború következményei hamarosan lehűthetik a románcot – véli...","id":"20250508_Al-Jazeera-vendegkommentar-Kelet-Europa-Trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24ff2f2d-1eed-4946-b43d-62aa1c56a582.jpg","index":0,"item":"42eb05ac-ea84-44e2-80a1-fe189af1a2e9","keywords":null,"link":"/360/20250508_Al-Jazeera-vendegkommentar-Kelet-Europa-Trump","timestamp":"2025. május. 08. 21:32","title":"Al-Jazeera-vendégkommentár: Kelet-Európa Trumpra fogad – de ez sokba kerülhet neki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97fab194-bfdf-4459-bc82-ef67d05cf973","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Németországban tovább folytatódik a Tesla lejtmenete, a BYD-nak azonban nincs oka panaszra.","shortLead":"Németországban tovább folytatódik a Tesla lejtmenete, a BYD-nak azonban nincs oka panaszra.","id":"20250508_a-tesla-kuszkodik-a-byd-szarnyal-a-nemeteknel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97fab194-bfdf-4459-bc82-ef67d05cf973.jpg","index":0,"item":"f84a1d0e-b2da-460b-9ce7-dc8ac99a526f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_a-tesla-kuszkodik-a-byd-szarnyal-a-nemeteknel","timestamp":"2025. május. 08. 08:41","title":"A Tesla küszködik, a BYD szárnyal a németeknél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae477e5e-ca02-4f49-9175-898b1e8dbf99","c_author":"hvg360","category":"360","description":"80 évvel a felszabadulás után nem csupán a nemzetiszocializmus sok millió áldozatára emlékezünk, hanem ki kell állni az idegengyűlölet, a rasszizmus és az antiszemitizmus ellen is – mondta a magyar származású publicista a bécsi Heldenplatzon, ahol 1938-ban 250 ezren üdvözölték lelkesen az Ausztria megszállását, az Anschlusst bejelentő Hitlert.","shortLead":"80 évvel a felszabadulás után nem csupán a nemzetiszocializmus sok millió áldozatára emlékezünk, hanem ki kell állni...","id":"20250509_Paul-Lendvai-becsi-beszede-a-vilaghaboru-vegenek-80-evfordulojan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae477e5e-ca02-4f49-9175-898b1e8dbf99.jpg","index":0,"item":"01a0aba3-9caf-4e29-b508-166c6b179304","keywords":null,"link":"/360/20250509_Paul-Lendvai-becsi-beszede-a-vilaghaboru-vegenek-80-evfordulojan","timestamp":"2025. május. 09. 15:45","title":"Sebek, melyek újra és újra felszakadnak – Paul Lendvai bécsi beszéde a világháború végének 80. évfordulóján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93cc8f9f-1801-4bd1-ac67-f7a9c734e1b9","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Az utolsó napjait töltötte a jegybank élén Matolcsy György, amikor hűséges munkatársaival újabb alapítvány felállításába fogott. Még rejtély, hogy ki, milyen célból, milyen forrásból és mennyi pénzt tesz majd bele.","shortLead":"Az utolsó napjait töltötte a jegybank élén Matolcsy György, amikor hűséges munkatársaival újabb alapítvány...","id":"20250508_Matolcsy-Gyorgy-alapitvany-Eurazsia-Penzugyi-Kozpontjaert-mnb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93cc8f9f-1801-4bd1-ac67-f7a9c734e1b9.jpg","index":0,"item":"220aceeb-954f-4a3c-b435-4a82763b637b","keywords":null,"link":"/360/20250508_Matolcsy-Gyorgy-alapitvany-Eurazsia-Penzugyi-Kozpontjaert-mnb","timestamp":"2025. május. 08. 17:03","title":"A HVG megtalálta: bejegyezték Matolcsy György legújabb alapítványát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71eaebde-4c6f-45b1-ad4f-53454f1a12c9","c_author":"Parászka Boróka - Sztojcsev Iván ","category":"360","description":"Fájó lélektani határ alá zuhant a lej, a román jegybanknak milliárdokkal kellett segítenie, mert úgy kellene visszarántani a román gazdaságot a válság széléről, hogy nincs, aki ezzel foglalkozzon: a kormány megbukott, az elnökválasztás szélsőjobboldali győzelmet ígér. A HVG-nek nyilatkozott Bálint Csaba, a Román Nemzeti Bank igazgatótanácsának tagja, aki állítja, ők felkészültek a helyzet kezelésére.","shortLead":"Fájó lélektani határ alá zuhant a lej, a román jegybanknak milliárdokkal kellett segítenie, mert úgy kellene...","id":"20250508_romania-valsag-valasztas-lej-arfolyam-krizis-balint-csaba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71eaebde-4c6f-45b1-ad4f-53454f1a12c9.jpg","index":0,"item":"03b70036-2018-4679-97d3-5b8b29908b73","keywords":null,"link":"/360/20250508_romania-valsag-valasztas-lej-arfolyam-krizis-balint-csaba","timestamp":"2025. május. 08. 10:24","title":"Aki tudja, menekíti a pénzét Romániából, de mekkora lehet valójában a baj?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Seat felfújta kisméretű autóját, az Ibizát, színes cukormázba mártotta, apró trükkökkel feldobta kívül-belül azt, ami eddig sem volt rossz: a német technikát. Mindezzel akár a Seat legnépszerűbb tagja lehet az Arona.
Az autóiparban megint divat a kétszínűség: hat-nyolc gyártó kínál olyan modellt, amelynél a kocsitest és a tető eltérő színű. A Seat Arona esetében ez 68 féle kombinációt is kitesz. A Suzuki, Volvo, Toyota, Mini, Renault is kínál ilyen fényezéseket, vagyis kopik az ötlet gyorsan, pedig az eltérő tetőszín jó orvosság arra is, hogy ne tűnjön annyira fantáziátlan kockának egy ilyen kisméretű autó oldalról sem.
Képgaléria
D.P.
Szükség is van az ilyen kis trükkökre, mert az ilyen mini SUV-k, mint az Arona is, alig több mint 4 méteresek – ez például 4,14 méter – alig hosszabbak, mint az alapjukat adó modellek jelen esetben a Seat Ibiza, ami 4,05 méter hosszú. Viszont az emelt tetővonal – ami kihívás a dizájnereknek - sokkal levegősebbek, mint „földhöz ragadt” testvéreik. A csomagtér is méretesebb, itt 400 literes, pont egy kistáskával nagyobb, mint a Seat Ibiza 380 litere. (Mindkettő igen tisztességes érték ekkora autóktól.)
D.P.
Nem kellenek trükkök százai
Az is biztos, hogy ha egy sima Ibizával állítjuk szemben - mint ami nálunk is járt korábban - mintha nem is ugyan olyan autóban ülnénk. Meglepően magas minőségűnek tűnik minden benne. A spanyol tervezők figyeltek arra, hogy ez egy sokkal színesebb-szagosabb világ, ha életmódautót csinálunk, akkor az adjon is életjeleket. (Konkrétan például az Arona indítógombja a szívdobbanást is imitálja felvillanásaival.) Igaz az is, hogy nálunk egy nagyzoló Xcellence felszereltségű modell volt, de itt tényleg nem álmosít el a Volkswagen-konszern eléggé fásult egyen világa. Ott van a látványos fehér káva, ami végigfut az egész műszerfalon, a komoly méretű és mindent tudó érintőképernyős kijelző pedig könnyen leveszi a lábáról az embert. Vezetéknélküli mobiltöltő is van, ami nélkül autó, öt év múlva komoly hátránnyal indul majd a használtautó-piacon.
D.P.
A konszernstratégia sok hátránya mellett egyértelmű előnye például a biztonsági és kényelmi összetevőknél érhető tetten. Nagyjából egyforma rendszert kapnak az autók, minden szinten: ütközésre figyelmeztető rendszert, városi vészféket, adaptív sebességszabályozót, parkolást segítő rendszert. A spanyoloknál sem maradt ki semmi a megszokott VW-csoportos arzenálból.
Három henger, de nem Wartburg
A 115 lóerős háromhengeres 999 köbcentis benzinmotor kellemes és tökéletes összetevője ennek a könnyű kis bódénak. A motor kicsi, a turbó kicsi, mégis a turbólyuk is kicsi, kellemes darab ez a motor ide, a maga 200 Nm-es nyomatékával. Ha visszatekintenénk pár évre, hogy milyen méretű benzinmotorok rendelkeztek hasonló adatokkal, eléggé elcsodálkoznánk. Mára persze ez elvárás, megy is rendesen az Arona. Belül nincs háromhengeres vibráció – karosszériabillegetés, ami a kisebb autóknál még jellemző az ilyen hengerszámú motoroknál –, a hangja is teljesen vállalható.
Egyedül talán az elindulás kicsit lehetne finomabb valahogy, talán akkor adja át a motor a felépítéséből adódó kiegyensúlyozatlanságot a hajtás felé. A manuális váltó is hozza a szokásos VW-minőséget, pontos, könnyű és itt már hatfokozatú is, úgyhogy egy autópályázás során sem fogjuk halálba forgatni a motort, a 130-nál 2700-as percenkénti fordulatszámmal. A fogyasztása 6,7 liter volt 100 kilométerenként, nincsenek már nagy varázslatok, ennyit kérnek ezek a kis turbómotorok is.
D.P.
Ennek a Seat Aronának az ajánlati ára 5,7 millió forint volt, ami a német konszernre termékeire jellemző árazást tekintve mindenképpen elfogadható. Full LED-fényszórókat ebben a kategóriában még mindig kevesen kínálnak és a VW infotainment-rendszere is talán a legjobb ezen piacon. A Seat Arona biztosan meg tud majd szólítani sokakat, főleg, hogy az Ibiza kontra Arona esetében is igaz, akárcsak a VW Golf, VW T-Roc-nál, hogy a gyártó első körben nagyjából azonos árra lövi be a testvérmodellek árait, hogy inkább házon belül maradjon a vevő, minthogy más márkánál találja meg áhított kis SUV-jét.