Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1c3014fd-12a9-4a9f-850b-c2c02144d3b9","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"A női életút egyik izgalmas, ugyanakkor sok nehézséggel teli szakasza a menopauza. Ezt egy jóval nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb szakasz követi, a posztmenopauza, amely számtalan pozitív lehetőséget rejt magában, ha az ember nyitottan és tudatosan áll hozzá. Mi történik szervezetünkben ebben az időszakban, milyen változásokra számítsunk, és mit tegyünk azért, hogy minél tovább aktívak és egészségesek maradhassunk?","shortLead":"A női életút egyik izgalmas, ugyanakkor sok nehézséggel teli szakasza a menopauza. Ezt egy jóval nyugodtabb...","id":"20250324_ez-var-rank-a-menopauza-utan-cikatridina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c3014fd-12a9-4a9f-850b-c2c02144d3b9.jpg","index":0,"item":"0f28b434-4f2b-4510-92ae-6e0734d21ba6","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250324_ez-var-rank-a-menopauza-utan-cikatridina","timestamp":"2025. május. 18. 11:30","title":"Amikor kisimul az élet: ez vár ránk a menopauza után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"bf0129e1-efd5-46ae-87d0-7d34b973e225","c_author":"Bálint Dávid","category":"360","description":"Nem túlzás azt feltételezni, hogy akinek kertje van, az év közben szeretné meglepni magát és családját egészséges, „íze van” zöldségekkel és zamatos gyümölcsökkel. Ennek egyik kulcsát sokan – nagyon helyesen – talajaink minőségében, a talaj-előkészítésben látják. Hogyan tesztelhetjük a kerti talajt egy egyszerű és okos alkalmazás segítségével, és mi a teendő, ha azt találjuk, hogy kimerült? ","shortLead":"Nem túlzás azt feltételezni, hogy akinek kertje van, az év közben szeretné meglepni magát és családját egészséges, „íze...","id":"20250517_rossz-talaj-kimerult-talaj-kerteszkedes-slakes-applikacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf0129e1-efd5-46ae-87d0-7d34b973e225.jpg","index":0,"item":"cb36ea96-b818-46bd-8543-42a9760897e4","keywords":null,"link":"/360/20250517_rossz-talaj-kimerult-talaj-kerteszkedes-slakes-applikacio","timestamp":"2025. május. 17. 15:45","title":"Így deríthetjük ki, hogy kimerült-e a talaj, javítanunk kell-e kertünk földjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15461e16-0706-4cb5-b6cb-a17038a3bb53","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Az évek előrehaladtával egyre több férfi néz szembe vizelési zavarokkal, amelyek hátterében leggyakrabban a jóindulatú prosztatamegnagyobbodás áll. Cikkünkben azt mutatjuk be, milyen hatással van egy idősödő, de még ereje teljében lévő férfi mindennapjaira ez a kellemetlen, de megfelelő odafigyeléssel könnyen karban tartható probléma.","shortLead":"Az évek előrehaladtával egyre több férfi néz szembe vizelési zavarokkal, amelyek hátterében leggyakrabban a jóindulatú...","id":"20250327_Idoskori-prosztataproblema-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15461e16-0706-4cb5-b6cb-a17038a3bb53.jpg","index":0,"item":"276a83e0-fe65-4180-a257-77252347e64a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250327_Idoskori-prosztataproblema-proxelan","timestamp":"2025. május. 17. 19:30","title":"Időskori prosztataprobléma: muszáj ezzel együtt élni?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"9e2d6a40-d9ef-4ecf-89ff-bedd0678a4d6","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az oroszok egy katonai bázisra céloztak, egy civil buszt találtak el.","shortLead":"Az oroszok egy katonai bázisra céloztak, egy civil buszt találtak el.","id":"20250517_Kilenc-ember-vesztette-eletet-Ukrajnaban-egy-orosz-legitamadasban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e2d6a40-d9ef-4ecf-89ff-bedd0678a4d6.jpg","index":0,"item":"994d2e34-3931-43b6-a3cf-6a6996c72c9a","keywords":null,"link":"/vilag/20250517_Kilenc-ember-vesztette-eletet-Ukrajnaban-egy-orosz-legitamadasban","timestamp":"2025. május. 17. 08:10","title":"Kilenc ember vesztette életét Ukrajnában egy orosz dróntámadásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a7b5fd1-6fa9-4fed-b8d2-3f96a0979c18","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"India gazdasági ereje, Pakisztán ingatagsága és kettejük fegyverkezési versenye egyre veszélyesebbé teszi a viszályukat, amelyet ezúttal ismét sikerült lecsendesíteni. Kérdés, így lesz-e a következő alkalommal is.","shortLead":"India gazdasági ereje, Pakisztán ingatagsága és kettejük fegyverkezési versenye egyre veszélyesebbé teszi...","id":"20250517_hvg-india-pakisztan-tuzszunet-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a7b5fd1-6fa9-4fed-b8d2-3f96a0979c18.jpg","index":0,"item":"0b3ebe23-37b9-44db-a2d3-06518e0017ec","keywords":null,"link":"/360/20250517_hvg-india-pakisztan-tuzszunet-usa","timestamp":"2025. május. 17. 14:30","title":"Nem lesz béke India és Pakisztán között a kasmíri kérdés rendezéséig, márpedig ez belátható időn belül lehetetlen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0121110-1e15-4a2a-9340-10ccc1b4fb4f","c_author":"HVG","category":"360","description":"Mi a közös a feledékeny mókusban és a magyar kormányban, vagy Opitz Barbiban és egy szerelmes börzsönyi ragadozóban? És Tóth Gabiban, Stohl Andrásban és Elon Muskban? A kedvenc híreik között válogatva boncolgatta ezeket a kérdéseket a Duma Aktuál csapata, így került szóba az is, hogy mire kell vigyázni Fejes Tamás, a Tankcsapda dobosának boltjában, vagy miért kell tűzálló nadrág a rovarmegfigyeléshez? ","shortLead":"Mi a közös a feledékeny mókusban és a magyar kormányban, vagy Opitz Barbiban és egy szerelmes börzsönyi ragadozóban? És...","id":"20250517_duma-aktual-hirvalogatas-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0121110-1e15-4a2a-9340-10ccc1b4fb4f.jpg","index":0,"item":"0a596888-18da-490c-8ac1-72b10a383aa4","keywords":null,"link":"/360/20250517_duma-aktual-hirvalogatas-video","timestamp":"2025. május. 17. 19:30","title":"„Elképesztőt villantott a börzsönyi vadmacska”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00ffc37e-188b-4d8b-9f13-4a89c3d33715","c_author":"Riba István","category":"360","description":"Üzenetértékű, hogy az új pápa annak az egyházfőnek a nevét vette fel, aki miután 1878-ban a katolikus egyház fejeként új útra lépett, elfogadta a demokrácia, a kapitalizmus létét, de kiállt a kiszolgáltatottakért, lendületet adva a kereszténydemokráciának.","shortLead":"Üzenetértékű, hogy az új pápa annak az egyházfőnek a nevét vette fel, aki miután 1878-ban a katolikus egyház fejeként...","id":"20250517_hvg-xiii-leo-szemleletes-valtas-vatikan-rerum-novanum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00ffc37e-188b-4d8b-9f13-4a89c3d33715.jpg","index":0,"item":"7eeb3d92-1acc-4cab-b2e5-f298647b7a6a","keywords":null,"link":"/360/20250517_hvg-xiii-leo-szemleletes-valtas-vatikan-rerum-novanum","timestamp":"2025. május. 17. 12:15","title":"Az egyháznak együtt kell élnie a demokráciával – ki volt XIII. Leó, akinek a nevét felvette az új pápa?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0d6330e-0ad4-415e-a856-a99f477ed539","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"Ezzel a harmadik nagy hitelminősítő is megvonta a legjobb, AAA államadós-osztályzatot a világ legerősebb gazdaságától.","shortLead":"Ezzel a harmadik nagy hitelminősítő is megvonta a legjobb, AAA államadós-osztályzatot a világ legerősebb gazdaságától.","id":"20250516_Leminositette-az-Egyesult-Allamokat-a-Moodys","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0d6330e-0ad4-415e-a856-a99f477ed539.jpg","index":0,"item":"6291b06d-1116-43c3-9f84-70ea7f2da700","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250516_Leminositette-az-Egyesult-Allamokat-a-Moodys","timestamp":"2025. május. 16. 23:41","title":"Leminősítette az Egyesült Államokat a Moody's","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A végtelenbe és tovább – a Toy Story óta gyakran idézett mondathoz hasonló, szinte földöntúli fogyasztási adatokkal kecsegtetnek az ilyen konnektoros hibrid autók. Kár, hogy százezer kilométerekben mérhető, mire ledolgozzák árhátrányukat.
Szinte méterre pontosan tartja az 57 kilométert, amit elektromos meghajtással ígér, és csak ez után kapcsol be a Kia Niro plug-in hibridjének benzinmotorja. Nem rossz beköszönés – a napi bejárósok többségének ez már talán elég is. Mindezt júniusban, és bár a klímát visszafogottan használtuk, de akkor is. Lényegében ki is autóztuk így a konnektoros Kia Niro esszenciáját: városban emissziómentesen kocsikázunk, nem mellesleg üzemanyag szempontjából igencsak olcsón.
Alternatív királyság: hibrid, plug-in, EV
A Niro plug-in külsejéről sokat értekezni nem érdemes, leginkább olyan semmilyen. Tisztes munka, de mintha az egyedi dizájn fel sem merült volna szempontként az autó mérnökeiben. Mivel a gyártó egyik főtervezője a magyar Kovács Miklós, ezt külön sajnáljuk, főleg, hogy olyan SUV-ok is vannak a dél-koreai márka kínálatban, mint a Sportage vagy a Sorrento, amelyek sokkal stílusosabbak.
Képgaléria
D.P.
Maga a Kia Niro, amelyet a dél-koreaiak két éve mutattak be, továbbra sem túl gyakori része a hazai utcaképnek. Pedig van választék belőle, a Niro alternatív hajtású változataiból háromféle létezik már: a sima hibrid, a konnektoros és ugye bemutatták a teljesen elektromos változatot is, NiroEV néven, amely 380 kilométeres hatótávot tud egy töltéssel, elvileg. A legnagyobb fenyegetést pontosan ez jelenti a plug-inek számára. Ha sorra jönnek az ilyen, 400 kilométereket tudó tisztán villanyautók, akkor mi lesz a plug-inekkel, amelyek feleslegesen hurcolják magukkal a benzinmotort? Másfelől persze minek az extra és nagyon drága akkuteher, ha átlagban csak napi 50-80 kilométereket megyünk – és benzint még mindig könnyebb tankolni, mint áramot, ha messzire megyünk. Szóval, amíg a töltésgyorsaság és az infrastruktúra helyzete nem kielégítő, van némi keresni valója az ilyen plug-ineknek is.
D.P.
A Niro plug-in hybrid electric vehicle (PHEV) egyébként méreteiben igazán kényelmes elöl és hátul is. Az eltérés a sima hibrid változatokhoz képest a csomagtartónál van, ahol a nagyobb akkumulátor miatt mindössze 324 liternyi hely áll rendelkezésünkre. A terhelhetősége is csak 400 kilogramm körüli, bár ezt a paramétert egy áltagos család ritkán teszi próbára.
Benzin, villany – két jó barát
A Niro PHEV hajtása tehát egy elektromos (60 LE) és egy 1.6 literes benzinmotorból áll, amit szerencsére turbóval már nem bonyolítottak tovább, így ennek esetleges rémségeitől nem kell tartania a tulajdonosnak. A benzinmotor 105 lóerős, ami nyugis autózáshoz elég is, a hangja is kulturált, legalábbis az alapfunkciót jelentő ECO-módban. Maga a rendszer csúcsteljesítménye egyébként 141 lóerő, amit SPORT-ba kapcsolva azonnal megtapasztalhatunk. Ilyenkor átvált a középső műszer fordulatszámjelzősre, ezzel együtt a hangja is igencsak megjön a Nirónak. Szerencsére egész komoly a dinamikája is, részben az elég ügyes duplakuplungos váltónak köszönhetően, amely a 265 Nm-es maximális nyomatékot ügyesen adagolja.
D.P.
A Niro plug-in autópályán is komfortosan érzi magát, a 140-es tempót is erőlködés és hangoskodás nélkül futja meg. Összehasonlítva például egy Prius konstans nyomatékot biztosító, fokozatmentes váltójával, felüdülés a természetesebb viselkedésével. Attól pedig egyáltalán nem kell tartani, hogy álmatagsága miatt csak nagyon óvatos előzésekbe szabad belevágni. Kiegyensúlyozott a rendszer, minden szélsőségtől mentes. A Niróban a fékenergia visszanyerés sem olyan „látványos”, mint mondjuk egy BMW i3-ban, amelynél szinte megtorpan a kocsi a „gyorsító” pedálról lelépve. Az is érdekes, hogy hibrid módba nem kezdi el raktározni a fékenergiát, így láthatóan nem lehet feltölteni az akksit.
A nagy kérdések
Hivatalos adatai szerint akár 1.3 liter benzinnel is eljárkálhat a Niro száz kilométert, amihez azért eléggé össze kellene szokni a kocsival. Tesztelésünk alatt hibrid módban a legjobb napi átlagértékeink 2.6 literes benzinfogyasztással alakultak, míg autópályázás mellett 6.0 liter körül fogyasztott a Niro. De ha kicsit lépni kell vele, máris inkább 8 liter körül volt az átlag. Egyhetes tesztünk alatt mi 3.8 literes átlagfogyasztásra jöttünk ki végül, ezzel tulajdonképpen elégedettek lehetnénk, ha itt nem a megtérülés lenne talán a legfontosabb szempont.
D.P.
Az elektromos fogyasztásunk átlaga kis kerekítéssel 15 kWh-ra jött ki 100 kilométerenként, ami nagyjából 600 forint otthoni nappali áranak felel meg. Az előbb is említett 3.8 literes benzinfogyasztás pedig 1510 forint költséget jelent 100 kilométerenként, 400 forintos benzinárnál. A gond csak az, hogy a konnektoros Niro 2,5 millió forinttal drágább, mint a sima hibrid változat, és csak ez az árkülönbség elég 125 ezer kilométernyi benzinre - még akkor is, ha a sima hibrid, mondjuk 5.0 litert fogyaszt százon. (Igaz, a zöld rendszám adta további előnyök révén a valós különbség azért csekélyebb ennél.)
A Niro plug-in amúgy minden segítséget megad a spóroláshoz, a műszerfalon látni, hogy milyen százalékban vezetünk eco, normál vagy „vad” módban. Sőt, még egy jókora lombkoronás virtuális fát is nevelgethetünk ügyesen autózva, de igazán csak az autóval együttélve lehet kitapasztalni, hogyan lehet némán tartani a benzinmotort. Vélhetően a fűtés és klíma okos használata az egyik kulcs hozzá.
D.P.
A plug-in Nirót a 8.9 kWh-s kapacitású akkumulátora miatt egyébiránt nem kell kétségbeejtően hosszú ideig tölteni. Az otthoni töltővel 4 óra alatt tele van „tank”. Ebből túl sok időt a gyorstöltővel sem lehet lefaragni, ez a plug-inek sajátsága. De mivel a tapasztalatok azt mutatják, 80 százalék leginkább csak otthon tölti autóját, így talán ez a kérdés sem kardinális.
Konklúzió, árak
A Niro plug-in nagy extrája egyelőre a zöld rendszám, ami az ingyenes parkolás mellett, sok cégnél egyfajta reklámértékkel is bír kifelé. Mutatják, milyen értékek mellett köteleződik el a vállalat. Mindezzel együtt a konnektoros Niro a maga 9,7 millió forintos árcédulájával még így is átbillenhet a népszerűség határán. Persze mindenki a maga használati szempontjai alapján mérlegel – lehet spórolni például a cégautóadón, ami szintén jár a zöld rendszámhoz.
D.P.
Összességében a Kia Niro Plug-in Hybrid azért azt adja, amit ígér: jó komfortot, igényes minőséget, magas technológiai színvonalat, vélhetően jó értéktartást, és nem csak a 7 év garancia miatt. Még ha nem is olyan szexi, mint egy Mini Countryman, de erejét korántsem szabad lebecsülni. Egyébként is, a célcsoportot tekintve a Kia Niro inkább Toyota Auris hibridje ellen indul harcba.
A kereskedelmi tévék gyakorlatát vették át Orbán Viktor trollhadseregének zászlóbontásán vasárnap a BOK-csarnokban: egyszerű, rövid üzenetek, fokozott fénytechnika, kiabálás. A HVG közvetítése a Harcosok Klubjának zászlóbontásáról.