szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy friss tanulmány szerint az autóiparban 2030-ra teljesen átalakulhat a munkaerőpiac, felgyorsulnak a fejlesztések és a személyautók is komoly változáson mennek keresztül.

A közelmúltban írtunk arról, hogy az elektromos autók előretörése a szektorban 2030-ra minden második munkahelyet érinthet közvetlenül vagy közvetve, és a Fraunhofer Ipari Mérnöki Intézet szerint egyedül Németországban 75-100 ezer munkahely kerül veszélybe emiatt. Egy most megjelent tanulmány szerint is teljesen átalakulhat az autóipari munkaerőpiac, még pedig a közösségi mobilitás és az automatizálás miatt.

A PwC szakértői által készített jelentés szerint a közösségi mobilitás és az automatizálás térnyerése miatti rossz hírek:
– a gyártósorokon, a karosszéria- és festőüzemekben dolgozók száma 2030-ra a felére csökken
– a logisztikai munkakörben dolgozók száma mintegy 60 százalékkal csökken.

De lesznek olyan szakmák, melyek képviselői pozitív változásokra számíthatnak:
– a szükséges adatmérnökök száma 80-100 százalékkal növekszik 2030-ra
– szoftverfejlesztőkből mintegy 90 százalékkal többre lesz igény.

Míg jelenleg a kutatás-fejlesztés és a gyártás közötti idő 3-5 év, addig ez az idő hamarosan 2 évre csökkenhet, a gyártókon pedig növekedni fog a nyomás, hogy sokkal költséghatékonyabb gyártási folyamatokat hozzanak létre.

Az elemzők úgy vélik, hogy a gépjárműgyártás ketté fog válni. Egyrészt megmaradnak a manapság népszerű személyre szabott autók a saját kocsiban utazni vágyók számára, másrészt előretörnek a tömegpiacra szánt, "semmi extrát" nem tartalmazó közösségi autók, amelyeket alkalmanként, egy-egy útra veszünk majd igénybe. Utóbbi járművek részesedése 12 év múlva akár a 30 százalékot is elérheti.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!