szerző:
Tetszett a cikk?

Ez a rikító sárga sportkocsi a külcsínje alapján egy néhány évtizedes fejlesztésnek tűnhet, pedig a karbonszálas borítás alatt modern csúcstechnika lapul.

A Ruf Automobile GmbH-t 1939-ban alapította idősebb Alois Ruf, és a kezdetekben autójavítással foglalkozó kis cég szépen lassan autógyártó manufaktúrává nőtte ki magát. A Ruf az idei Genfi Autószalonon igen komoly erőkkel képviselteti magát, és itt debütált az alapítás 80. évfordulójára készült Ruf CTR, amit maga a cégvezér, az ifjabb Alois Ruf mutatott be.
László Ferenc
László Ferenc

A Ruf CTR az 1987-ben kijött erősen módosított és azóta ikonikussá vált tuning Porschéra, a Ruf Yellowbirdre hasonlít. A meredeken álló szupermodern fényszórókat kapott autó igen rövid, hátul nagy fix szárnyat visel, a szénszálas anyagok széles körben történő felhasználása miatt pedig mindössze 1250 kilogrammot nyom a mérlegen.

László Ferenc

A 2,34 méteres tengelytávolságú, egyedi építésű autó farában egy 3,6 literes 6 hengres biturbó boxermotor teljesít szolgálatot, mely 6750-es fordulatszámon 710 lóerőt szabadít rá a hátsó kerékre, a 2750-4000 közötti nyomatékcsúcs nem kevesebb, mint 880 Nm.

László Ferenc

A hétfokozatú kéziváltóval és régimódi műszerfallal szerelt Ruf CTR állóhelyzetből mintegy 3,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége 360 km/h. Az erősen limitált szériás sportkocsi ára átszámítva mintegy 220 millió forint.

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!