szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Elon Musk még csak 5 esztendős volt, amikor a Ladánál már elkészült az első villanyautó.

A Lada 1971-ben dobta piacra a VAZ-2102 típusjelzésű modelljét, és egészen 1985-ig zajlott ennek az 1,2 literes benzinmotorral szerelt ötajtós kombinak a gyártása. 1976-ban azonban egy merész ötlete támadt az orosz fejlesztőknek, akik nemes egyszerűséggel kiszerelték a benzines erőforrást és egy villanymotort építettek be a helyére.
Favcars.com

Így jött létre a VAZ-2801, ami ma minden további nélkül megkaphatná hazánkban a számos kedvezménnyel járó zöld rendszámot. A 34 lóerős elektromotorral szerelt kocsi egy feltöltéssel mintegy 110-130 kilométeres hatótávolságot biztosított, de csak akkor, ha igen visszafogott tempóban közlekedtek vele.

Favcars.com

A hátsó ülések helyére egy 380 kilogrammos nikkel-cink akkumulátorcsomag került, melynek következtében 1,6 tonnára nőtt a sok helyen egyébként alumínium alkatrészekkel könnyített modell tömege. A hátsó oldalajtók nélküli kétüléses típusból a 80-as évek elejéig 47 példány készült, a megfelelő töltőhálózat hiányában a projektet végül leállították.

Favcars.com

 

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!