Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"76565e6e-ee72-44cd-ba9c-cead55274072","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Öt euróba kerül, hogy megnézzük a Szent Márk teret vagy a Grand Canalt.","shortLead":"Öt euróba kerül, hogy megnézzük a Szent Márk teret vagy a Grand Canalt.","id":"20250417_Megint-csak-penzert-lephetnek-be-a-turistak-Velencebe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76565e6e-ee72-44cd-ba9c-cead55274072.jpg","index":0,"item":"1da8ae1f-261b-4528-b8b7-c82ee8cb8193","keywords":null,"link":"/elet/20250417_Megint-csak-penzert-lephetnek-be-a-turistak-Velencebe","timestamp":"2025. április. 17. 12:59","title":"Megint csak pénzért léphetnek be a turisták Velencébe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9333d343-9eac-42de-b3e8-f80a80d2d4cc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Szerdán tüntetést szerveztek a Kossuth térre, amiért a rendőrség megszüntette a nyomozást Lakatos Márkkal szemben. A stylist örül, hogy nem túl sokan mentek el. ","shortLead":"Szerdán tüntetést szerveztek a Kossuth térre, amiért a rendőrség megszüntette a nyomozást Lakatos Márkkal szemben...","id":"20250417_lakatos-mark-toth-gabi-tuntetes-reagalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9333d343-9eac-42de-b3e8-f80a80d2d4cc.jpg","index":0,"item":"dd87aaa7-0e58-4db7-90d8-1451d793b5f3","keywords":null,"link":"/elet/20250417_lakatos-mark-toth-gabi-tuntetes-reagalas","timestamp":"2025. április. 17. 11:16","title":"Lakatos Márk örül, hogy „fél év homofób gyűlöletkampánnyal se tudtak 200 embernél többet a Parlament elé rángatni”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f6d491a0-5fc1-4f2c-9eb5-a4bc39e0fe6d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Tavaly két kormányzati konzultációs kampány is volt: egy a szuverenitásvédelemről, egy másik pedig a gazdaságról. A hivatalos közlés szerint ezek hasonló összegbe, 3,1 és 3,6 milliárd forintba kerültek, ám a reklámkampányok költségét elhallgatják, pedig az tolja fel 10 milliárd körülire egy-egy ilyen politikai akció közpénzből fizetett árát.","shortLead":"Tavaly két kormányzati konzultációs kampány is volt: egy a szuverenitásvédelemről, egy másik pedig a gazdaságról...","id":"20250417_nemzeti-konzultacio-koltsegei-elszamolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6d491a0-5fc1-4f2c-9eb5-a4bc39e0fe6d.jpg","index":0,"item":"6a13df20-e971-473e-9e1e-0c2359a6d96c","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_nemzeti-konzultacio-koltsegei-elszamolas","timestamp":"2025. április. 17. 11:01","title":"Közzétette a kormány az utóbbi két nemzeti konzultáció költségeit – kár, hogy nem a teljeset","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a149745-a2d4-44e8-9b4d-5a01e9e6c734","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az Alapjogokért Központ, illetve működtető cége idén 1,7 milliárd forintból szervezne rendezvényeket.","shortLead":"Az Alapjogokért Központ, illetve működtető cége idén 1,7 milliárd forintból szervezne rendezvényeket.","id":"20250417_hatmilliard-forintos-tamogatast-akpott-a-ner-egyi-kedvenc-kutatokozpontja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a149745-a2d4-44e8-9b4d-5a01e9e6c734.jpg","index":0,"item":"638c4cc4-256d-4bc8-82a7-d6777b4aaae9","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_hatmilliard-forintos-tamogatast-akpott-a-ner-egyi-kedvenc-kutatokozpontja","timestamp":"2025. április. 17. 08:45","title":"Hatmilliárd forintos támogatást kapott a NER egyik kedvenc kutatóközpontja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d947a0c1-041d-456b-9473-32eb3fd86410","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A képviselő szerint a NER következetesen pusztítja kulturális örökségünket.","shortLead":"A képviselő szerint a NER következetesen pusztítja kulturális örökségünket.","id":"20250418_tordai-bence-orban-viktor-hatvanpuszta-muemlek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d947a0c1-041d-456b-9473-32eb3fd86410.jpg","index":0,"item":"d9838c6a-bae7-418f-8e5b-e0e155b8c3bc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250418_tordai-bence-orban-viktor-hatvanpuszta-muemlek","timestamp":"2025. április. 18. 12:19","title":"Tordai: Hatvanpusztán Orbánék építkezésén kétszáz éves műemléket sikerült tönkrevágni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed6b1bf7-f187-4834-94cd-d27be50f81bc","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Akár másfél-két órával is növekedhet a menetidő.","shortLead":"Akár másfél-két órával is növekedhet a menetidő.","id":"20250417_torlodas-baleset-m3","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed6b1bf7-f187-4834-94cd-d27be50f81bc.jpg","index":0,"item":"1809ddfd-2fc2-49e6-a112-80d43cf690d1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_torlodas-baleset-m3","timestamp":"2025. április. 17. 17:37","title":"Tizenöt kilométeres a torlódás az M3-as autópályán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42dfe9b0-6b65-4220-a4c7-5ad7ad32d6e3","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Áprilisban A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Kilencedik kihívás.","shortLead":"Áprilisban A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250416_Gondolkozz-velunk-Kotogetes-Szexi-a-matek-9","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42dfe9b0-6b65-4220-a4c7-5ad7ad32d6e3.jpg","index":0,"item":"aab52764-b8ad-4357-b7d9-d00c3ab2716d","keywords":null,"link":"/elet/20250416_Gondolkozz-velunk-Kotogetes-Szexi-a-matek-9","timestamp":"2025. április. 17. 10:00","title":"Gondolkozz velünk: Kötögetés – Szexi a matek 9.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5184daa1-9007-456e-8542-dce771e558ee","c_author":"HVG","category":"360","description":"Marie és Lionel Liminana munkássága a kísérleti elektronikától a filmzenén át a bizarr rockig terjed. ","shortLead":"Marie és Lionel Liminana munkássága a kísérleti elektronikától a filmzenén át a bizarr rockig terjed. ","id":"20250418_hvg-The-Liminanas-Faded-zene-lemez","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5184daa1-9007-456e-8542-dce771e558ee.jpg","index":0,"item":"5f8daad5-0111-4772-ab17-75794e606c68","keywords":null,"link":"/360/20250418_hvg-The-Liminanas-Faded-zene-lemez","timestamp":"2025. április. 18. 15:40","title":"Kiváló vendégek szerepelnek a The Liminanas új dupla albumán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Volkswagen Golf gyilkosának is beharangozott újdonság biztosan nem fogja átvenni a német sikermodell helyét, de sokan szemet vetnek majd rá. A Škoda Scala az alsó középkategóriában betöltheti azt a helyet, amit a Rapidnak nem igazán sikerült.
A Škoda úgy döntött, lecseréli a Rapidot, jöjjön helyette a Scala. A piac, ahova belép, korántsem kicsi, nálunk is közel 35 ezer autó fogyott ebben a szegmensben, amelyben a Škoda Octavia is van. Csak míg az Octavia felfele lóg ki, a Rapid lefele lógott. A Scala pedig pont a közepébe találna. Legalábbis szigorúan a mérete alapján.
Az újdonság lényegében a Volkswagen Polo technológiáján alapul. Ez az úgynevezett MQB A0 platform, amely az alapját jelenti a Seat Aronának is. A Scala nagyobb is, mint a Rapid volt, ezért az arányai ennek megfelelően kissé eltérőek: 4,36 méter hosszú, 1,79 mm széles és 1,47 méter magas, a Scala 5,8 cm-rel hosszabb, 8,7 cm-rel szélesebb és 1,2 cm-rel magasabb, mint a Rapid.
D.P.
D.P.
D.P.
D.P.
Ami a Rapid nagy hátránya volt, hogy keskeny volt az utastere, azt az új padlólemez teljesen orvosolja, kényelmesen elférni elől-hátul a Scalában. A csomagtér szokásosan méretes: 467 liter alapból, a hátsó üléseket lehajtva már 1410 liter is lehet. Elektronikusan is nyitható a csomagtérajtó, ami akár színezett üvegből is készült, mostantól a Skoda felirat van az embléma helyett.
Az utastérben szokásosan Škoda a Scala is, a kényelem, az ergonómia, az anyagok, az infotainment-rendszer, mind jó minőségűek, ugyanakkor a Scala a teljes VW-csoport első autója, amely megkapta a következő generációs infokommunikációs rendszert a MIB3-at. Gyorsabb és egyértelműbb minden rajta, mint a korábbi egységeken.
A Scala ezen egységét egyébként is úgy tervezték, hogy folyamatosan a „hálón” lógjon: az autó a közlekedési információkat például a Škoda Connecten keresztül kapja. Értékelhető húzás az is a csehektől, hogy aki nem akar sokat költeni a középső multimédia-fejegységre, annak kínálnak egy alapváltozatot is, ami ugyanúgy tudja az okostelefonos kapcsolódást: Apple CarPlayt, Android Autót. Igaz, a látványos, 10 colos képernyő nélkül.
A motorkínálat vélhetően legnépszerűbb darabja a háromhengeres, 1.0 literes egység 115 lóerős változata lesz, ami elég is a kompakt Scala számára. A háromhengeresnek alacsony fordulaton nincs sok ereje, de közepestől felfelé 4500 fordulatszámig egész élénk. A kabin belsejében egyébként nem tűnt zajosnak a motor, a futómű is kényelmesnek tűnik, igaz, nagyon rövid próba alapján. Azok számára, akik nagyobb teljesítményt akarnak, ott a 150 lóerős TSI 1.5 literes benzinmotorral, ami végképp gondtalanul viszi a könnyű autót.
D.P.
D.P.
D.P.
D.P.
A Scalában a biztonsági asszisztensek közt ott az adaptív tempomat, a sávsegéd, a gyalogos felismeréssel ellátott automatikus vészfékező rendszer, a holttérfigyelő, illetve egy úgynevezett manőverasszisztens is. Persze a csehek figyeltek a Simply Clever megoldásokra is, így mostantól tölcsértetős az ablakmosó-folyadék tartály, a jégkaparón pedig gumiabroncs profilmélység-mérő is van.
Az általunk konkrétan próbált 1.0 literes TSI, Ambition felszereltségű modellt, 8 colos médiaegységgel 6,55 millióért kínálják. A Style felszereltség, amiben már automata klíma, full LED-hátsó lámpa, és további olyan extrák, mint a 10,2 colos digitális műszer fal van, 10 hangszórós hifivel, elektromosan állítható vezetőüléssel, lengéscsillapító szabályozással, DSG-váltóval, bizony simán közel járhat a 10 millió forinthoz.
Jelen pillanatban, amikor egy Škoda Kodiaqba már 5,5 millióért is be lehet ülni, igaz, kell hozzá három gyerek, akkor látható, máshol lehet igazán nagyot fogni a Škoda választékában mostanság, de a céges, flottás vonalnak a Scala ott lehet majd a top jelöltjei között.