Már az ütközés előtt felfúvódik ennek az autónak a külső légzsákja – videó

Már az ütközés előtt felfúvódik ennek az autónak a külső légzsákja – videó

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

Az oldalütközésekkel szemben a legvédtelenebbek manapság is az autók. Egy ilyen, a becsapódást „előre látó” és reagáló külső légzsákrendszer remek ötletnek tűnik a biztonság növelésére.

Az egyik legnagyobb autóipari beszálló az német/amerikai ZF, amelyet első sorban váltói révén lehet ismerni, de mivel számtalan céget tömörít, biztonsági fejlesztéseket is végeznek.

Most bemutattak egy olyan biztonsági eszközt, amely szerintük a világ első, ütközés előtti külső légzsákrendszere. Összességében, ez technikailag valóban igaz, mert külső légzsákot csinált már a Volvo, a Land Rover és a Subaru is, de ezek jellemzően a motorháztetőre nyitódtak ki.

©

Az oldalirányból érkező ütközések rengeteg súlyos sérülésért felelősek, az autók ezen részének gyengébb szerkezeti jellege miatt.

A ZF koncepciójában a légzsákok az autó speciális érzékelőihez vannak csatlakoztatva, amelynek vezérlése kritikus helyzetben úgy dönthet, bekapcsolja a külső légzsákokat, amelyek 150 milliszekundum alatt felfúvódnak. A külső légzsák kapacitása 280-400 liter, körülbelül 5-8-szor annyi, mint egy normál légzsáké.

A külső légzsákok jelenleg abszolút tesztfázisban vannak, a sorozatgyártásnál még messze nem tartanak, a ZF a rendszer tökéletesítésén dolgozik.

Az ötlet nagyon érdekes, de vélhetően a tesztelési folyamat közepén járhatunk, emiatt is van, hogy a ZF egyelőre csak egy „lufiautót” használ becsapódó elemként a tesztben.

Nyilván az oldalról érkező erőknek sem szabad átadódnia a légzsákon keresztül a jármű felé, mert akkor az csak átlökné a becsapódást elszenvedő autót esetleg egy még veszélyesebb helyzetbe, még ha az oldala nem is törik össze.

Mindenképpen relevánsabb lesz majd megmutatni ugyanezt a jelenetet egy rendszer nélkül autóval, majd utána külső oldallégzsákos valódi autóval, ha fejlesztés a vége felé jár.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hozzászólások