szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Illetve egy különsáv is van, ami a kanyarodók dolgát segíti.

Néhány hete már jelzőlámpa és különsáv is segíti a balra kanyarodást abban a budapesti kereszteződésben, ahol két évvel korábban M. Richárd egy Mercedesszel is balesetet szenvedett. Ismert: a karambolban két ember, egy 23, és 37 éves férfi vesztette életét.

Az idei évben a csatorna-felújítást követően a forgalombiztonság további növelése okán módosítottunk a csomópont kialakításán, így most már önálló balra kanyarodó sávról történhet a Dózsa György útról a balra kanyarodás.

– írta az Index kérdésére a Budapest Közút Zrt.

A lap szerint a kereszteződésben jelzőlámpa és kanyarodó sáv híján az autósok sokáig csak józan ítélőképességükre hagyatkozhattak, a délutáni csúcsban a sofőrök percenként sodródtak baleseti helyzetbe. Ennek ellenére a Dózsa György úti balesetként elhíresült eset valószínűleg nem csak a jelzőlámpa hiánya miatt következett be.

Az igazságügyi szakvélemény szerint M. Richárd ugyan zöld jelzésen haladt át, de a megengedett 50 km/órás sebesség helyett legalább 135-140-nel ment, amikor a balra kanyarodó Citroënnek ütközött. Ez utóbbi kocsi viszont kis ívben, tehát szabálytalanul kanyarodott be szemből úgy, hogy az eltúlzott sebességű autónak nem adott elsőbbséget. Hogy ki és milyen mértékben hibázott, a július 5-i tárgyaláson fog kiderülni.

M. Richárdról néhány napja érkezett hír, arról osztott meg ugyanis egy felvételt, hogy vezet, holott nincs jogosítványa. A férfi most arra hivatkozott, hogy magánterületen vezethet, ahol pedig a videó készült, az is egy ilyen terület. A közúti forgalomban állítása szerint sofőrrel jár.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!