Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"76a45a92-ef23-4e9d-bd52-ce0d687bede0","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A rendőrség szerint szükséges volt a testi kényszer alkalmazása, mert a letartóztatott férfi aktívan ellenállt.","shortLead":"A rendőrség szerint szükséges volt a testi kényszer alkalmazása, mert a letartóztatott férfi aktívan ellenállt.","id":"20250513_Szentesi-ferfi-fu-rendorseg-meghalt-a-korhazban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76a45a92-ef23-4e9d-bd52-ce0d687bede0.jpg","index":0,"item":"d4034e4b-d3f2-4d3d-a693-2d3ed7064af9","keywords":null,"link":"/itthon/20250513_Szentesi-ferfi-fu-rendorseg-meghalt-a-korhazban","timestamp":"2025. május. 13. 16:40","title":"Rokonai szerint úgy összevertek a rendőrök egy férfit Szegeden, hogy a kórházban meghalt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"022884d5-739e-4d17-a8d2-088c7db9904b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Kedd éjszaka benyújtották az átláthatósági törvényt, amely szerint a Szuverenitásvédelmi Hivatal állítana össze egy listát azokról a szervezetekről, amelyek szerintük veszélyeztetik az ország szuverenitását, és befolyásolni próbálják a közéletet. „A közélet átláthatóságáról” című törvényjavaslat alapján komoly korlátozásokat és büntetéseket vezetnének be olyan szervezetek ellen, amelyekről úgy ítélik meg, hogy azok külföldről is kapnak támogatást. ","shortLead":"Kedd éjszaka benyújtották az átláthatósági törvényt, amely szerint a Szuverenitásvédelmi Hivatal állítana össze...","id":"20250514_Reakciok-az-atlathatosagi-torvenyre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/022884d5-739e-4d17-a8d2-088c7db9904b.jpg","index":0,"item":"52becbb6-4019-4b7e-93a6-1cc9cc7d0644","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_Reakciok-az-atlathatosagi-torvenyre","timestamp":"2025. május. 14. 10:39","title":"A kormány új törvényjavaslata kivégez minden szervezetet, amely közügyekkel foglalkozik – percről percre Orbánék Putyintól lopott tervéről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10202a96-c92a-4a06-854b-8c6471bee70c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Csak a hasonló alapítványok jövőbeli alapítását és az MNB-alapítványok befektetési, vagyonkezelési tevékenységét tiltja az MNB-törvény módosítását célzó új javaslat. A százmilliárdokat elkótyavetyélő Matolcsy-féle alapítványokat viszont nem csak, hogy nem szünteti meg – jóllehet korábban maga Varga Mihály új jegybankelnök kezdeményezte ezt a kormánynál –, hanem még mentesíti is őket a fent jelzett tevékenységek tilalma alól.","shortLead":"Csak a hasonló alapítványok jövőbeli alapítását és az MNB-alapítványok befektetési, vagyonkezelési tevékenységét tiltja...","id":"20250513_mnb-torveny-modositasa-pallas-athene-alapitvanyok-torvenyjavaslat-gazdasagi-bizottsag-matolcsy-gyorgy-varga-mihaly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10202a96-c92a-4a06-854b-8c6471bee70c.jpg","index":0,"item":"8f5340b3-79f2-452d-b506-baa6959b3003","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250513_mnb-torveny-modositasa-pallas-athene-alapitvanyok-torvenyjavaslat-gazdasagi-bizottsag-matolcsy-gyorgy-varga-mihaly","timestamp":"2025. május. 13. 14:07","title":"Benyújtották a törvényjavaslatot, ami nem számol le a Matolcsy-féle MNB-alapítványokkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"153fe4d0-5968-4137-a99a-ce487b9d3a53","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Antony lehet az első játékos, aki két nagy európai kupasorozatit is megnyer egy idényben, Mbappé foghatja a fejét, ha a PSG győz a Bajnokok Ligája-döntőben, a Fradi focicsapata visszavágásra, a pólósok címvédésre készülnek, akárcsak a Győr női kézisei. Tippeljen a hónap legérdekesebb sporteseményeire!","shortLead":"Antony lehet az első játékos, aki két nagy európai kupasorozatit is megnyer egy idényben, Mbappé foghatja a fejét, ha...","id":"20250513_bajnokok-ligaja-europa-liga-konferencialiga-magyar-kupa-donto-ferencvaros-paks-antony-psg-gyor-labdarugas-kezilabda-vizilabda-final-four","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/153fe4d0-5968-4137-a99a-ce487b9d3a53.jpg","index":0,"item":"a72b5e35-9784-4731-a6bd-135fd295e470","keywords":null,"link":"/sport/20250513_bajnokok-ligaja-europa-liga-konferencialiga-magyar-kupa-donto-ferencvaros-paks-antony-psg-gyor-labdarugas-kezilabda-vizilabda-final-four","timestamp":"2025. május. 13. 16:01","title":"Köznevetség tárgyává tették, most történelmi tettel vághat vissza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3272804e-479a-46bb-8070-ea96eb5aaa10","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Könnyebb lesz hazajutni a nyári koncertekről vagy épp elmenni az esti bulikba a BKK-járat módosításaival.","shortLead":"Könnyebb lesz hazajutni a nyári koncertekről vagy épp elmenni az esti bulikba a BKK-járat módosításaival.","id":"20250513_Juniustol-ejszaka-is-kozlekednek-majd-a-metrok-Budapesten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3272804e-479a-46bb-8070-ea96eb5aaa10.jpg","index":0,"item":"e285b0ec-2e3b-4994-8414-cb05320206b0","keywords":null,"link":"/itthon/20250513_Juniustol-ejszaka-is-kozlekednek-majd-a-metrok-Budapesten","timestamp":"2025. május. 13. 12:25","title":"Nyártól késő éjszaka is hazavisz a metró Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3810e68-8dbf-4d66-9c09-271157674c7d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színész-pankrátor a betegsége kapcsán arról beszélt, hogy mennyire fontos a napi szintű fényvédelem – akkor is, ha a férfiak jellemzően elhanyagolják. ","shortLead":"A színész-pankrátor a betegsége kapcsán arról beszélt, hogy mennyire fontos a napi szintű fényvédelem – akkor is, ha...","id":"20250513_John-Cena-melanoma-borrak-fenyvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3810e68-8dbf-4d66-9c09-271157674c7d.jpg","index":0,"item":"b930a1ae-9b11-4d5d-871b-735e21b4389b","keywords":null,"link":"/elet/20250513_John-Cena-melanoma-borrak-fenyvedelem","timestamp":"2025. május. 13. 08:57","title":"John Cenát másodjára is bőrrákkal diagnosztizálták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"522150ab-8701-49a2-a4f1-4a78762eacde","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Megtapsolták a járókelők a sikeres akcióját.","shortLead":"Megtapsolták a járókelők a sikeres akcióját.","id":"20250513_Firenzei-taxis-tolvaj-taska","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/522150ab-8701-49a2-a4f1-4a78762eacde.jpg","index":0,"item":"49e2d147-414f-4cd6-aba3-783a6fce20c5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250513_Firenzei-taxis-tolvaj-taska","timestamp":"2025. május. 13. 13:58","title":"Egy pillanat alatt hős lett az olasz taxis, aki beletaposott a gázba, és utolért egy táskatolvajt – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"37c6b965-43a8-450a-b192-8ed0fef1a2cc","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Több értékes ingatlan és az egykori cégbirodalom tulajdonlásáról kell megegyezniük, de van olyan, amin aligha lesz vita.","shortLead":"Több értékes ingatlan és az egykori cégbirodalom tulajdonlásáról kell megegyezniük, de van olyan, amin aligha lesz vita.","id":"20250513_gyurcsany-dobrev-valas-vagyonmegosztas-politika-gazdasag-kkv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/37c6b965-43a8-450a-b192-8ed0fef1a2cc.jpg","index":0,"item":"f04be3e2-c396-479c-9a6f-cb43f9180d76","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250513_gyurcsany-dobrev-valas-vagyonmegosztas-politika-gazdasag-kkv","timestamp":"2025. május. 13. 07:49","title":"Mekkora vagyonon kell osztozkodniuk a válófélben lévő Gyurcsányéknak?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Olyan erővel húz, mint egy gőzmozdony, elképesztően gyors, nem fogyaszt túl sokat, és adott esetben egy komplett család is belefér a csomagokkal együtt. Kipróbáltuk az új dízelkorszakot nyitó S4-es Audit.
A 2-3 év múlva esedékes generációváltásig most ennek az új fizimiskájú A4-esnek kell állnia a riválisokkal folytatott harcot:
László Ferenc
A 3,5 centiméterrel megemelt felfüggesztésű, alapáron összkerékhajtású A4 Allroad Quattro is megújult:
László Ferenc
László Ferenc
Mi változott?
Ahogy az ilyenkor, vagyis ráncfelvarráskor lenni szokott, a méretek alig változtak, ezenkívül pedig a 2,82 méteres tengelytávolság is maradt a régi. Utóbbi a német ellenfelek között ma már a legszerényebbnek számít, a Mercedes 2, a BMW 3 centiméterrel több helyet hagy a kerekek között, ettől függetlenül az A4-es Audit semmivel sem érezni szűkösebbnek a nagy riválisainál. Elöl és hátul is relatíve kényelmesen utazhatunk, egyedül talán a hátsó kardánalagút zavar bele a képbe, vagyis hátul középen továbbra sem nagy öröm hosszabb távon utazni.
A legfrissebb A4-est talán a több kisebb szegmensre bontott menetfényről, illetve a felül barázdált hátsó lámpáról a legkönnyebb felismerni. A fényszóró alapáron LED-es, felár ellenében mátrix LED-es, a hűtőmaszk a korábbinál szélesebb és laposabb lett és a lökhárítókat is átrajzolták az ingolstadtiak. Új szín az úgynevezett Terra-szürke és ezzel a külsőt érintő változások végére is értünk.
László Ferenc
A műszerfal közepén lévő kijelző nagyobb, 10,1 colos képátlójú lett. A rajta megjelenített tartalom igényes és az Nvidiáról Samsungra váltott processzor fürge működést biztosít, ellenben kár, hogy olyan érzésünk van, mintha az Audi simán a műszerfalra hegesztett volna egy tabletet. Melyből ráadásul a vibramotoros visszajelzés is kimaradt, vagyis ez megmaradt a nagyobb és drágább Audik kiváltsága.
Újdonság, hogy az új A4-es már a közlekedési lámpákkal is képes kommunikálni, vagyis tudatja a sofőrrel, hogy milyen sebességgel érdemes megközelíteni a következő lámpát a nélkül, hogy a pirosnál meg kelljen majd állni. Remek dolog ez a zöldhullám-feature, azonban egyelőre csak egyetlen német városban, Ingolstadtban használható, ráadásul a kezdeti ingyenes időszakot követően havonta 5 eurót kell majd fizetni érte.
A csomagtér a kombi esetében 505 literes, vagyis nagyobb, mint a C-osztály és a 3-as BMW esetében. De elmarad a V60 529 literes értékétől, nem is beszélve a sokkal olcsóbb Skoda Octavia 610 literétől.
László Ferenc
Sportdízel
Azt egyelőre nem tudni, hogy a 450 lóerős non-plus-ultra sportmodell, az RS4 milyen jövőre számíthat, az viszont tény, hogy az S6-os nagytestvérhez hasonlóan az S4 esetében is benzinről gázolajra váltott az Audi. Legalábbis Európában, ahol a gyártó szerint jobban fogy majd dízelmotorral az S4, és ahol a CO2 kvóta miatt is jobb választás a gázolajos erőforrás, mint a benzines.
A motorháztető alatt rejtőző 3 literes 6 hengeres dízelmotor több szempontból is érdekes. Egyrészt ugye adott a 347 lóerős teljesítmény, illetve a 700 Nm-es nyomaték, ami a gázpedál tiprásának hatására minden körülmények mellett ellentmondást nem tűrő módon présel bele az ülésbe.
Másrészt a turbólyukat teljesen el lehet felejteni, ugyanis a szimpla normál turbóra egy kisebb villanyturbó fúj rá. Harmadrészt a fogyasztás is egészen barátian alakulhat, ugyanis az A4-esek közül egyedüliként az S4 kapta meg az új 48 V-os, 11 lóerős és 60 Nm-es lágyhibrid rendszert.
László Ferenc
Ez utóbbi nem képes arra, hogy tisztán villanyból önerőből hajtsa a kocsit, de lehetőséget biztosít a nagy sebességű (55-160 km/h) úgynevezett vitorlázásra, vagyis leállított dízelmotor melletti haladásra, illetve a lassításkor történő energiavisszanyerésre. Ezeknek köszönhetően 100 kilométerenként átlagosan 0,4 liter üzemanyag spórolható meg.
A BMW-nél ehhez képest teljesen más utat járnak. A bajor gyártó dízelmotorjai egyelőre nem kaptak lágyhibrid kiegészítést, a teljesítménynövelést pedig a turbók számának növelésével oldják meg. A vállalat csúcsdízele konkrétan négy darab turbót vonultat fel, ami 400 lóerős teljesítményt, illetve 760 Nm-es nyomatékot eredményez. Ez a motor azonban már olyan bonyolult, hogy a jövőben várhatóan már nem lesz továbbfejlesztett utódja.
László Ferenc
A 0-100-as sprint alig 4,8 másodperc alatt letudható az S4-essel, a végsebességet 250 km/h-ra korlátozza az elektronika. A menetdinamika elsőosztályú és a Quattro hajtás miatt elképesztő kanyarsebességek érhetőek el. Játékosságot viszont keresve sem találunk a sínautós viselkedésű S4-ben, aminek a kezdő sofőrök persze örülhetnek. A haladók viszont vélhetően jobban szeretnék, ha alaphelyzetben mindig a hátsó kerekekre érkezne egy kicsit több nyomaték, és nem lenne már-már laboratóriumi módon steril és neutrális az S4 viselkedése.
A kormány mögötti digitális műszeregység kétféle megjelenítési módja közül ilyen a Sport:
László Ferenc
És ilyen az S performance:
László Ferenc
A hétfokozatú S-tronic automataváltó alapvetően fürgén és finoman teszi a dolgát, és csak néha éreztük szükségét annak, hogy átkapcsoljunk manuális módba. A kormányműbe lehetetlen belekötni, az áttétel zseniálisan jó és az alul csapott sportkormány fogása is kiváló. A felfüggesztésről sem tudunk rosszat mondani, amiben persze komoly szerepet játszik, hogy a dél-tiroli szerpentinek még hírből sem ismerik az úthibákat és kátyúkat.
Bár a négy kipufogóvégből csak kettő aktív, a másik kettő egyszerű átverés, a hangokért felelős mérnököket dicséret érdemli. Az utastérbe a motor és a kipufogó felől is érkezik némi kellemes hang, mely nem érződik szintetikusnak. Az más kérdés, hogy az S4-es karakteréhez azért mindig jobban illene egy magasabb fordulatszámú, ércesebb hangzású benzinmotor.
Európán kívül továbbra is benzines egységet szerelnek az S4-be, ami 354 lóerős teljesítményt, illetve 500 Nm-es nyomatékot ad le.
László Ferenc
László Ferenc
Egyéb motorok
Az összes benzinmotor 12 V-os lágyhibrid kivitelű, 2 literes és 4 hengeres. A 35 TFSI 150 lóerőt és 270 Nm-t tud, a 40 TFSI 190 lóerős és 320 Nm-es, a 45 TFSI pedig 245 lóerőt és 370 Nm-t szabadít rá az aszfaltra. Mindegyik változat kérhető két-, illetve összkerékhajtással, a nyolcfokozatú automataváltó csak a 35 TFSI esetében feláras, a többi benzineshez alapáron jár.
A forgalmazás kezdetekor két dízel verzió érhető el. A 40 TDI-ben lévő 2 literes 4 hengeres egység 190 lovas és 400 Nm-es, a 45 TDI-t hajtó 3 literes és 6 hengeres motor pedig 231 lóerős, illetve 500 Nm-es produkciót ad elő. Ezek furcsa módon nem kaptak lágyhibrid kiegészítést, nem úgy, mint a később érkező gyengébb változatok, melyek közül a 30 TDI 136, a 35 TDI pedig 163 lóerős lesz.
László Ferenc
Konklúzió, árak
A tavalyi faceliftet akár ki is hagyhatta volna az Audi és kapásból az ideit kellett volna megugrania. A külsőt érintő változások nem túl jelentősek, de a dizájnon nem is volt érdemes túl sokat változtatni. Ezzel szemben a technika mind az utastérben, mind a gépháztető alatt sokat fejlődött, így az Audi egyik legnépszerűbb modellje újult erővel folytathatja a harcot a prémium kategóriában versenyző riválisaival.
Kritika leginkább azért érheti a gyártót, mert bár az S4 dízelmotorral is egészen kiválóra sikeredett, nem hagy választási lehetőséget az európai vásárlóknak, hogy esetleg benzines egységgel rendeljék meg a sportos csúcsmodellt.
Cikkünk írásakor a hazai listaárak még nem ismeretesek, de a német árakból azért már le lehet vonni bizonyos következtetéseket. A legolcsóbb alapmodell, a 35 TFSI 33 600 euróba (10,6 millió forint) kerül, a 240 lóerős Allroad Quattro 50 100 eurótól (15,9 millió forint) indul, az S4-es csúcsmodell pedig minimum 62 600 euró (19,9 millió forint) kifizetésén követően vezethető haza.
Összehasonlításképp, a Mercedes C160 hazai alapára 9,4 millió forint, a BMW 318d pedig 10,9 millió forinton nyit.
Vasárnap tartják a lengyel elnökválasztás első fordulóját. Ha továbbra is olyan államfő lesz, aki szemben áll az alkotmányos kormánnyal és megbénítja a törvényhozást, az akár Donald Tusk miniszterelnök bukásához vezethet.