Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8db8cb3b-b39e-4e58-afd1-6fab7d28b5e0","c_author":"Gergely Márton","category":"360","description":"Árrésstop, a kettős állampolgárok stigmatizálása, a Pride betiltása – belehúzott a kormány, alig lehet követni, és még itt van a mellözön a Hunyadiból. Alig lehet követni Donald Trump békeharcát és vámháborúját is. Ez a Fülszöveg, az e heti HVG ajánlója.","shortLead":"Árrésstop, a kettős állampolgárok stigmatizálása, a Pride betiltása – belehúzott a kormány, alig lehet követni, és még...","id":"20250313_Gergely-Marton-Akiert-a-harag-szol-Fulszoveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8db8cb3b-b39e-4e58-afd1-6fab7d28b5e0.jpg","index":0,"item":"01af454b-02e2-46fb-9081-edb63b7e8e17","keywords":null,"link":"/360/20250313_Gergely-Marton-Akiert-a-harag-szol-Fulszoveg","timestamp":"2025. március. 13. 11:24","title":"Gergely Márton: Akiért a harag szól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"886800bc-b2c0-4459-8cf1-18bf3cd36d31","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A januári adatokhoz képest csökkent a különbség a Tisza Párt és a Fidesz között a Publicus szerint.","shortLead":"A januári adatokhoz képest csökkent a különbség a Tisza Párt és a Fidesz között a Publicus szerint.","id":"20250314_publicus-tisza-part-fidesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/886800bc-b2c0-4459-8cf1-18bf3cd36d31.jpg","index":0,"item":"344a1e24-56fe-4b13-a2e1-b0fe06e2a733","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_publicus-tisza-part-fidesz","timestamp":"2025. március. 14. 06:43","title":"Publicus: Két százalékkal vezet a Tisza Párt a Fidesszel szemben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cd55ed6a-9f93-4338-9826-16a6cacf14f7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Megérkezett a Renault Megane E-Tech electric faceliftes új verziója.","shortLead":"Megérkezett a Renault Megane E-Tech electric faceliftes új verziója.","id":"20250314_itt-a-legfrissebb-elektromos-renault-megane-e-tech","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd55ed6a-9f93-4338-9826-16a6cacf14f7.jpg","index":0,"item":"bc6ce53c-f8c7-4891-870d-23b2f1af3415","keywords":null,"link":"/cegauto/20250314_itt-a-legfrissebb-elektromos-renault-megane-e-tech","timestamp":"2025. március. 14. 06:41","title":"Itt a legfrissebb elektromos Renault Megane","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A miniszter egy 2017-es tűzesettel indokolta, miért vett 2021-ben állami támogatással egy jóval kisebb lakást egy luxus lakóparkban. Nagy Márton azt állítja – mivel az új lakásban nem élnek életvitelszerűen – a támogatásokat visszafizette. A miniszter családjának van még két lakása a szóban forgó társasházban. A miniszter sajtófőnöke szerint az egész magánügy.","shortLead":"A miniszter egy 2017-es tűzesettel indokolta, miért vett 2021-ben állami támogatással egy jóval kisebb lakást egy luxus...","id":"20250313_Nagy-Marton-sajtofonoke-a-gyanus-csokos-lakasrol-Maganugy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749.jpg","index":0,"item":"1fd77c33-8c10-4b9f-93d3-403a694e5186","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250313_Nagy-Marton-sajtofonoke-a-gyanus-csokos-lakasrol-Maganugy","timestamp":"2025. március. 13. 07:39","title":"Nagy Márton sajtófőnöke a gyanús csokos lakásról: Magánügy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1ff949f-5902-4a20-b2de-1b56f50dd6d8","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"Vang Ji kínai külügyminiszter szerint Kína továbbra is elkötelezett a viták politikai és diplomáciai eszközökkel történő békés rendezése mellett, ellenzi az erőszak alkalmazását és az „illegális szankciókat”.","shortLead":"Vang Ji kínai külügyminiszter szerint Kína továbbra is elkötelezett a viták politikai és diplomáciai eszközökkel...","id":"20250314_kina-oroszorszag-iran-szankciok-usa-koveteles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1ff949f-5902-4a20-b2de-1b56f50dd6d8.jpg","index":0,"item":"ef902692-8914-4fd2-8992-01ebe4113311","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250314_kina-oroszorszag-iran-szankciok-usa-koveteles","timestamp":"2025. március. 14. 14:17","title":"Kína és Oroszország együtt követeli az Iránt érintő amerikai szankciók feloldását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"886800bc-b2c0-4459-8cf1-18bf3cd36d31","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke feljelentést helyezett kilátásba az európai parlamenti dokumentum ügyében.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke feljelentést helyezett kilátásba az európai parlamenti dokumentum ügyében.","id":"20250313_Magyar-Peter-sajtotajekoztato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/886800bc-b2c0-4459-8cf1-18bf3cd36d31.jpg","index":0,"item":"b7438430-1f9d-458a-a65f-04c4e165b4f2","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_Magyar-Peter-sajtotajekoztato","timestamp":"2025. március. 13. 11:32","title":"Magyar Péter: Dömötör Csaba nem tagadta, hogy ők állnak a hamisított aláírás mögött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71209fd5-1129-4636-857c-97583fd2b743","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Alig több mint száz autót adtak el februárban. ","shortLead":"Alig több mint száz autót adtak el februárban. ","id":"20250314_Magyarorszagon-is-bezuhantak-a-Tesla-eladasai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71209fd5-1129-4636-857c-97583fd2b743.jpg","index":0,"item":"b001bdae-a22d-4d5f-9d73-de3c0aced501","keywords":null,"link":"/cegauto/20250314_Magyarorszagon-is-bezuhantak-a-Tesla-eladasai","timestamp":"2025. március. 14. 08:36","title":"Magyarországon is bezuhantak a Tesla eladásai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b2d2541c-e5bf-43a3-8bf3-0a76502c4be6","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"A ráncfelvarrt nemzeti konzultációnak beillő szavazásnak ugyan semmilyen jogi kötőereje nincs, de, hogy látványosabb támogatást szerezzenek Orbán Viktor álláspontjának, miszerint Ukrajna EU-tagsága káros, egy igazi népszavazásra hasonlító szavazólappal agitál a Fidesz. A politikai akció nemcsak drága, de felesleges is, hiszen a közvélemény többségében elutasító álláspontja közvélemény-kutatásokból amúgy is jól ismert. ","shortLead":"A ráncfelvarrt nemzeti konzultációnak beillő szavazásnak ugyan semmilyen jogi kötőereje nincs, de, hogy látványosabb...","id":"20250314_Megteveszto-szavazolappal-probal-Orban-nagyobb-tamogatast-szerezni-sajat-velemenyenek-Ukrajna-EU-tagsaga-ugyeben-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2d2541c-e5bf-43a3-8bf3-0a76502c4be6.jpg","index":0,"item":"b5ff7515-5838-43b5-8138-834e5242d8ee","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_Megteveszto-szavazolappal-probal-Orban-nagyobb-tamogatast-szerezni-sajat-velemenyenek-Ukrajna-EU-tagsaga-ugyeben-ebx","timestamp":"2025. március. 14. 14:41","title":"Orbán és a Karmelita politikai lufifújói megtévesztő szavazólappal gyűjtenek támogatást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Olyan erővel húz, mint egy gőzmozdony, elképesztően gyors, nem fogyaszt túl sokat, és adott esetben egy komplett család is belefér a csomagokkal együtt. Kipróbáltuk az új dízelkorszakot nyitó S4-es Audit.
A 2-3 év múlva esedékes generációváltásig most ennek az új fizimiskájú A4-esnek kell állnia a riválisokkal folytatott harcot:
László Ferenc
A 3,5 centiméterrel megemelt felfüggesztésű, alapáron összkerékhajtású A4 Allroad Quattro is megújult:
László Ferenc
László Ferenc
Mi változott?
Ahogy az ilyenkor, vagyis ráncfelvarráskor lenni szokott, a méretek alig változtak, ezenkívül pedig a 2,82 méteres tengelytávolság is maradt a régi. Utóbbi a német ellenfelek között ma már a legszerényebbnek számít, a Mercedes 2, a BMW 3 centiméterrel több helyet hagy a kerekek között, ettől függetlenül az A4-es Audit semmivel sem érezni szűkösebbnek a nagy riválisainál. Elöl és hátul is relatíve kényelmesen utazhatunk, egyedül talán a hátsó kardánalagút zavar bele a képbe, vagyis hátul középen továbbra sem nagy öröm hosszabb távon utazni.
A legfrissebb A4-est talán a több kisebb szegmensre bontott menetfényről, illetve a felül barázdált hátsó lámpáról a legkönnyebb felismerni. A fényszóró alapáron LED-es, felár ellenében mátrix LED-es, a hűtőmaszk a korábbinál szélesebb és laposabb lett és a lökhárítókat is átrajzolták az ingolstadtiak. Új szín az úgynevezett Terra-szürke és ezzel a külsőt érintő változások végére is értünk.
László Ferenc
A műszerfal közepén lévő kijelző nagyobb, 10,1 colos képátlójú lett. A rajta megjelenített tartalom igényes és az Nvidiáról Samsungra váltott processzor fürge működést biztosít, ellenben kár, hogy olyan érzésünk van, mintha az Audi simán a műszerfalra hegesztett volna egy tabletet. Melyből ráadásul a vibramotoros visszajelzés is kimaradt, vagyis ez megmaradt a nagyobb és drágább Audik kiváltsága.
Újdonság, hogy az új A4-es már a közlekedési lámpákkal is képes kommunikálni, vagyis tudatja a sofőrrel, hogy milyen sebességgel érdemes megközelíteni a következő lámpát a nélkül, hogy a pirosnál meg kelljen majd állni. Remek dolog ez a zöldhullám-feature, azonban egyelőre csak egyetlen német városban, Ingolstadtban használható, ráadásul a kezdeti ingyenes időszakot követően havonta 5 eurót kell majd fizetni érte.
A csomagtér a kombi esetében 505 literes, vagyis nagyobb, mint a C-osztály és a 3-as BMW esetében. De elmarad a V60 529 literes értékétől, nem is beszélve a sokkal olcsóbb Skoda Octavia 610 literétől.
László Ferenc
Sportdízel
Azt egyelőre nem tudni, hogy a 450 lóerős non-plus-ultra sportmodell, az RS4 milyen jövőre számíthat, az viszont tény, hogy az S6-os nagytestvérhez hasonlóan az S4 esetében is benzinről gázolajra váltott az Audi. Legalábbis Európában, ahol a gyártó szerint jobban fogy majd dízelmotorral az S4, és ahol a CO2 kvóta miatt is jobb választás a gázolajos erőforrás, mint a benzines.
A motorháztető alatt rejtőző 3 literes 6 hengeres dízelmotor több szempontból is érdekes. Egyrészt ugye adott a 347 lóerős teljesítmény, illetve a 700 Nm-es nyomaték, ami a gázpedál tiprásának hatására minden körülmények mellett ellentmondást nem tűrő módon présel bele az ülésbe.
Másrészt a turbólyukat teljesen el lehet felejteni, ugyanis a szimpla normál turbóra egy kisebb villanyturbó fúj rá. Harmadrészt a fogyasztás is egészen barátian alakulhat, ugyanis az A4-esek közül egyedüliként az S4 kapta meg az új 48 V-os, 11 lóerős és 60 Nm-es lágyhibrid rendszert.
László Ferenc
Ez utóbbi nem képes arra, hogy tisztán villanyból önerőből hajtsa a kocsit, de lehetőséget biztosít a nagy sebességű (55-160 km/h) úgynevezett vitorlázásra, vagyis leállított dízelmotor melletti haladásra, illetve a lassításkor történő energiavisszanyerésre. Ezeknek köszönhetően 100 kilométerenként átlagosan 0,4 liter üzemanyag spórolható meg.
A BMW-nél ehhez képest teljesen más utat járnak. A bajor gyártó dízelmotorjai egyelőre nem kaptak lágyhibrid kiegészítést, a teljesítménynövelést pedig a turbók számának növelésével oldják meg. A vállalat csúcsdízele konkrétan négy darab turbót vonultat fel, ami 400 lóerős teljesítményt, illetve 760 Nm-es nyomatékot eredményez. Ez a motor azonban már olyan bonyolult, hogy a jövőben várhatóan már nem lesz továbbfejlesztett utódja.
László Ferenc
A 0-100-as sprint alig 4,8 másodperc alatt letudható az S4-essel, a végsebességet 250 km/h-ra korlátozza az elektronika. A menetdinamika elsőosztályú és a Quattro hajtás miatt elképesztő kanyarsebességek érhetőek el. Játékosságot viszont keresve sem találunk a sínautós viselkedésű S4-ben, aminek a kezdő sofőrök persze örülhetnek. A haladók viszont vélhetően jobban szeretnék, ha alaphelyzetben mindig a hátsó kerekekre érkezne egy kicsit több nyomaték, és nem lenne már-már laboratóriumi módon steril és neutrális az S4 viselkedése.
A kormány mögötti digitális műszeregység kétféle megjelenítési módja közül ilyen a Sport:
László Ferenc
És ilyen az S performance:
László Ferenc
A hétfokozatú S-tronic automataváltó alapvetően fürgén és finoman teszi a dolgát, és csak néha éreztük szükségét annak, hogy átkapcsoljunk manuális módba. A kormányműbe lehetetlen belekötni, az áttétel zseniálisan jó és az alul csapott sportkormány fogása is kiváló. A felfüggesztésről sem tudunk rosszat mondani, amiben persze komoly szerepet játszik, hogy a dél-tiroli szerpentinek még hírből sem ismerik az úthibákat és kátyúkat.
Bár a négy kipufogóvégből csak kettő aktív, a másik kettő egyszerű átverés, a hangokért felelős mérnököket dicséret érdemli. Az utastérbe a motor és a kipufogó felől is érkezik némi kellemes hang, mely nem érződik szintetikusnak. Az más kérdés, hogy az S4-es karakteréhez azért mindig jobban illene egy magasabb fordulatszámú, ércesebb hangzású benzinmotor.
Európán kívül továbbra is benzines egységet szerelnek az S4-be, ami 354 lóerős teljesítményt, illetve 500 Nm-es nyomatékot ad le.
László Ferenc
László Ferenc
Egyéb motorok
Az összes benzinmotor 12 V-os lágyhibrid kivitelű, 2 literes és 4 hengeres. A 35 TFSI 150 lóerőt és 270 Nm-t tud, a 40 TFSI 190 lóerős és 320 Nm-es, a 45 TFSI pedig 245 lóerőt és 370 Nm-t szabadít rá az aszfaltra. Mindegyik változat kérhető két-, illetve összkerékhajtással, a nyolcfokozatú automataváltó csak a 35 TFSI esetében feláras, a többi benzineshez alapáron jár.
A forgalmazás kezdetekor két dízel verzió érhető el. A 40 TDI-ben lévő 2 literes 4 hengeres egység 190 lovas és 400 Nm-es, a 45 TDI-t hajtó 3 literes és 6 hengeres motor pedig 231 lóerős, illetve 500 Nm-es produkciót ad elő. Ezek furcsa módon nem kaptak lágyhibrid kiegészítést, nem úgy, mint a később érkező gyengébb változatok, melyek közül a 30 TDI 136, a 35 TDI pedig 163 lóerős lesz.
László Ferenc
Konklúzió, árak
A tavalyi faceliftet akár ki is hagyhatta volna az Audi és kapásból az ideit kellett volna megugrania. A külsőt érintő változások nem túl jelentősek, de a dizájnon nem is volt érdemes túl sokat változtatni. Ezzel szemben a technika mind az utastérben, mind a gépháztető alatt sokat fejlődött, így az Audi egyik legnépszerűbb modellje újult erővel folytathatja a harcot a prémium kategóriában versenyző riválisaival.
Kritika leginkább azért érheti a gyártót, mert bár az S4 dízelmotorral is egészen kiválóra sikeredett, nem hagy választási lehetőséget az európai vásárlóknak, hogy esetleg benzines egységgel rendeljék meg a sportos csúcsmodellt.
Cikkünk írásakor a hazai listaárak még nem ismeretesek, de a német árakból azért már le lehet vonni bizonyos következtetéseket. A legolcsóbb alapmodell, a 35 TFSI 33 600 euróba (10,6 millió forint) kerül, a 240 lóerős Allroad Quattro 50 100 eurótól (15,9 millió forint) indul, az S4-es csúcsmodell pedig minimum 62 600 euró (19,9 millió forint) kifizetésén követően vezethető haza.
Összehasonlításképp, a Mercedes C160 hazai alapára 9,4 millió forint, a BMW 318d pedig 10,9 millió forinton nyit.