Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"38a39571-40be-4f97-b86f-0e77da84b31e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nem hogy segített volna az eszméletlen emberen a rabló, még ki is fosztotta és otthagyta.","shortLead":"Nem hogy segített volna az eszméletlen emberen a rabló, még ki is fosztotta és otthagyta.","id":"20250605_rablo-kifosztas-haldoklo-miskolc-borton-itelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38a39571-40be-4f97-b86f-0e77da84b31e.jpg","index":0,"item":"c22d3a63-2c88-4913-9cde-66993a385525","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_rablo-kifosztas-haldoklo-miskolc-borton-itelet","timestamp":"2025. június. 05. 20:41","title":"Négy és fél évet kapott, mert kifosztott egy haldoklót Miskolcon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"291e8afa-958d-412f-a17e-2cfc07b6fc48","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A volt külügyminiszter arról is beszélt egy interjúban, hogy nem számít fia bocsánatkérésére.","shortLead":"A volt külügyminiszter arról is beszélt egy interjúban, hogy nem számít fia bocsánatkérésére.","id":"20250604_jeszenszky-geza-kalapacs-tamadas-koponyamutet-jeszenszky-zsolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/291e8afa-958d-412f-a17e-2cfc07b6fc48.jpg","index":0,"item":"74dbe705-b9ac-4866-98bc-989328f8e201","keywords":null,"link":"/elet/20250604_jeszenszky-geza-kalapacs-tamadas-koponyamutet-jeszenszky-zsolt","timestamp":"2025. június. 04. 18:55","title":"Ki kellett műteni egy darabot Jeszenszky Géza koponyájából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6cfaada4-33b3-4180-bc79-2847dc8b293e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az EKB újra kamatot vágott, az új irányadó ráta 2 százalék. Az inflációs előrejelzést lefelé módosították: idén 2 százalék, jövőre 1,6 százalék várható. A magyar alapkamat 6,5 százalék, az infláció jövőre csökkenhet stabilan 4 százalék alá.","shortLead":"Az EKB újra kamatot vágott, az új irányadó ráta 2 százalék. Az inflációs előrejelzést lefelé módosították: idén 2...","id":"20250605_Buvos-szintre-csokkent-az-eurokamat-Magyarorszagon-marad-a-tripla-rata","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6cfaada4-33b3-4180-bc79-2847dc8b293e.jpg","index":0,"item":"056f6444-bc7a-4141-8ead-6f3cc68bc4c7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250605_Buvos-szintre-csokkent-az-eurokamat-Magyarorszagon-marad-a-tripla-rata","timestamp":"2025. június. 05. 14:35","title":"Az eurózóna tényleg földbe döngölte az inflációt, Magyarországon álmodni sem lehet ilyen számokról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b084c56e-cf67-4c83-ad5e-c3bb48312abc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Brit kutatók egy speciális eljárás segítségével hozták létre a világ legkisebb hegedűjét. A technológia a digitális eszközök jövőbeni fejlődését segítheti.","shortLead":"Brit kutatók egy speciális eljárás segítségével hozták létre a világ legkisebb hegedűjét. A technológia a digitális...","id":"20250605_vilag-legkisebb-hegeduje-anyagtudomany-kiserlet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b084c56e-cf67-4c83-ad5e-c3bb48312abc.jpg","index":0,"item":"c30dda45-76a9-408d-a0d8-ed3f79db0616","keywords":null,"link":"/tudomany/20250605_vilag-legkisebb-hegeduje-anyagtudomany-kiserlet","timestamp":"2025. június. 05. 18:03","title":"Megcsinálták a világ legkisebb hegedűjét, egy hajszál mögé is el lehetne dugni – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0bea19c1-4bc2-49b9-b7bc-ffb322f86388","c_author":"Domány András","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Módosították a települések önazonosságáról szóló tervezetet, a helyi képviselők bármikor kimondhatják, hogy élnek a betelepülést akadályozó jogszabállyal.","shortLead":"Módosították a települések önazonosságáról szóló tervezetet, a helyi képviselők bármikor kimondhatják, hogy élnek...","id":"20250605_letszamkorlat-telepulesek-betelepules-telepulesek-onazonossaga","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0bea19c1-4bc2-49b9-b7bc-ffb322f86388.jpg","index":0,"item":"63397f56-234a-4993-bfb9-4fb03a47acb6","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250605_letszamkorlat-telepulesek-betelepules-telepulesek-onazonossaga","timestamp":"2025. június. 05. 15:00","title":"Létszámhatár nélkül bármikor bejelenthetik a települések, hogy nem fogadnak több beköltözőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2822aec3-ec5f-4566-839d-5903de943684","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Az orosz elnök nem idióta, tudja, hogy nem képes helyreállítani az Orosz Birodalmat vagy a Szovjetuniót. Ő az állam nagyságát akarja visszahozni, de az oroszok emiatt nagyon sokat veszítenek – mondta a HVG-nek Benjamin Nathans történész, a Pennsylvaniai Egyetem professzora, aki a szovjet másként gondolkodókról írt könyvéért Pulitzer-díjat kapott.","shortLead":"Az orosz elnök nem idióta, tudja, hogy nem képes helyreállítani az Orosz Birodalmat vagy a Szovjetuniót. Ő az állam...","id":"20250605_hvg-benjamin-nathans-amerikai-tortenesz-szovjet-orosz-ellenzek-autoriter-vezetok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2822aec3-ec5f-4566-839d-5903de943684.jpg","index":0,"item":"f9b4baec-711d-4ba5-8463-73b3d8bd515a","keywords":null,"link":"/360/20250605_hvg-benjamin-nathans-amerikai-tortenesz-szovjet-orosz-ellenzek-autoriter-vezetok","timestamp":"2025. június. 05. 11:30","title":"„Putyin nem nehézsúlyú öklöző, de úgy vív, mintha az lenne”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20a14efb-1114-4ea2-8823-30ef0d1a1950","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Cara Piper a barátjával együtt szeretett volna nyaralni menni, erre pedig fejenként 130 fontot, vagyis nagyjából 62 ezer forintot áldoztak egy brit oldalon. A meglepetés tényleg nem maradt el.","shortLead":"Cara Piper a barátjával együtt szeretett volna nyaralni menni, erre pedig fejenként 130 fontot, vagyis nagyjából 62...","id":"20250605_utazas-nyaralas-zsakbamacska-lotto-wowcher-cara-piper-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20a14efb-1114-4ea2-8823-30ef0d1a1950.jpg","index":0,"item":"d2bbbe12-4cf8-4c29-b753-75a653e21313","keywords":null,"link":"/tudomany/20250605_utazas-nyaralas-zsakbamacska-lotto-wowcher-cara-piper-video","timestamp":"2025. június. 05. 15:03","title":"Utazós zsákbamacskát vett egy 23 éves lány, kinyitáskor jött csak az igazi döbbenet – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4db6945b-b533-4aab-b681-03e4668526d8","c_author":"Horn Andrea ","category":"sport","description":"A szervezők szerint nem arról van szó, hogy a nők meccsei kevésbé vonzzák a nézőket, mint a férfiakéi. A magyarázatuk szerint az a gond, hogy túl rövidek lehetnek. ","shortLead":"A szervezők szerint nem arról van szó, hogy a nők meccsei kevésbé vonzzák a nézőket, mint a férfiakéi. A magyarázatuk...","id":"20250605_nok-tenisz-meccs-wta-roland-garros-amelie-mauresmo-iga-swiatek-ons-jabeur-fomusorido-amazon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4db6945b-b533-4aab-b681-03e4668526d8.jpg","index":0,"item":"f10a52d2-8cd8-49d4-9525-3738d3b133fc","keywords":null,"link":"/sport/20250605_nok-tenisz-meccs-wta-roland-garros-amelie-mauresmo-iga-swiatek-ons-jabeur-fomusorido-amazon","timestamp":"2025. június. 05. 15:44","title":"Mi a baj a nők meccseivel, miért nem játszhatnak évek óta este a Roland Garroson?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Olyan erővel húz, mint egy gőzmozdony, elképesztően gyors, nem fogyaszt túl sokat, és adott esetben egy komplett család is belefér a csomagokkal együtt. Kipróbáltuk az új dízelkorszakot nyitó S4-es Audit.
A 2-3 év múlva esedékes generációváltásig most ennek az új fizimiskájú A4-esnek kell állnia a riválisokkal folytatott harcot:
László Ferenc
A 3,5 centiméterrel megemelt felfüggesztésű, alapáron összkerékhajtású A4 Allroad Quattro is megújult:
László Ferenc
László Ferenc
Mi változott?
Ahogy az ilyenkor, vagyis ráncfelvarráskor lenni szokott, a méretek alig változtak, ezenkívül pedig a 2,82 méteres tengelytávolság is maradt a régi. Utóbbi a német ellenfelek között ma már a legszerényebbnek számít, a Mercedes 2, a BMW 3 centiméterrel több helyet hagy a kerekek között, ettől függetlenül az A4-es Audit semmivel sem érezni szűkösebbnek a nagy riválisainál. Elöl és hátul is relatíve kényelmesen utazhatunk, egyedül talán a hátsó kardánalagút zavar bele a képbe, vagyis hátul középen továbbra sem nagy öröm hosszabb távon utazni.
A legfrissebb A4-est talán a több kisebb szegmensre bontott menetfényről, illetve a felül barázdált hátsó lámpáról a legkönnyebb felismerni. A fényszóró alapáron LED-es, felár ellenében mátrix LED-es, a hűtőmaszk a korábbinál szélesebb és laposabb lett és a lökhárítókat is átrajzolták az ingolstadtiak. Új szín az úgynevezett Terra-szürke és ezzel a külsőt érintő változások végére is értünk.
László Ferenc
A műszerfal közepén lévő kijelző nagyobb, 10,1 colos képátlójú lett. A rajta megjelenített tartalom igényes és az Nvidiáról Samsungra váltott processzor fürge működést biztosít, ellenben kár, hogy olyan érzésünk van, mintha az Audi simán a műszerfalra hegesztett volna egy tabletet. Melyből ráadásul a vibramotoros visszajelzés is kimaradt, vagyis ez megmaradt a nagyobb és drágább Audik kiváltsága.
Újdonság, hogy az új A4-es már a közlekedési lámpákkal is képes kommunikálni, vagyis tudatja a sofőrrel, hogy milyen sebességgel érdemes megközelíteni a következő lámpát a nélkül, hogy a pirosnál meg kelljen majd állni. Remek dolog ez a zöldhullám-feature, azonban egyelőre csak egyetlen német városban, Ingolstadtban használható, ráadásul a kezdeti ingyenes időszakot követően havonta 5 eurót kell majd fizetni érte.
A csomagtér a kombi esetében 505 literes, vagyis nagyobb, mint a C-osztály és a 3-as BMW esetében. De elmarad a V60 529 literes értékétől, nem is beszélve a sokkal olcsóbb Skoda Octavia 610 literétől.
László Ferenc
Sportdízel
Azt egyelőre nem tudni, hogy a 450 lóerős non-plus-ultra sportmodell, az RS4 milyen jövőre számíthat, az viszont tény, hogy az S6-os nagytestvérhez hasonlóan az S4 esetében is benzinről gázolajra váltott az Audi. Legalábbis Európában, ahol a gyártó szerint jobban fogy majd dízelmotorral az S4, és ahol a CO2 kvóta miatt is jobb választás a gázolajos erőforrás, mint a benzines.
A motorháztető alatt rejtőző 3 literes 6 hengeres dízelmotor több szempontból is érdekes. Egyrészt ugye adott a 347 lóerős teljesítmény, illetve a 700 Nm-es nyomaték, ami a gázpedál tiprásának hatására minden körülmények mellett ellentmondást nem tűrő módon présel bele az ülésbe.
Másrészt a turbólyukat teljesen el lehet felejteni, ugyanis a szimpla normál turbóra egy kisebb villanyturbó fúj rá. Harmadrészt a fogyasztás is egészen barátian alakulhat, ugyanis az A4-esek közül egyedüliként az S4 kapta meg az új 48 V-os, 11 lóerős és 60 Nm-es lágyhibrid rendszert.
László Ferenc
Ez utóbbi nem képes arra, hogy tisztán villanyból önerőből hajtsa a kocsit, de lehetőséget biztosít a nagy sebességű (55-160 km/h) úgynevezett vitorlázásra, vagyis leállított dízelmotor melletti haladásra, illetve a lassításkor történő energiavisszanyerésre. Ezeknek köszönhetően 100 kilométerenként átlagosan 0,4 liter üzemanyag spórolható meg.
A BMW-nél ehhez képest teljesen más utat járnak. A bajor gyártó dízelmotorjai egyelőre nem kaptak lágyhibrid kiegészítést, a teljesítménynövelést pedig a turbók számának növelésével oldják meg. A vállalat csúcsdízele konkrétan négy darab turbót vonultat fel, ami 400 lóerős teljesítményt, illetve 760 Nm-es nyomatékot eredményez. Ez a motor azonban már olyan bonyolult, hogy a jövőben várhatóan már nem lesz továbbfejlesztett utódja.
László Ferenc
A 0-100-as sprint alig 4,8 másodperc alatt letudható az S4-essel, a végsebességet 250 km/h-ra korlátozza az elektronika. A menetdinamika elsőosztályú és a Quattro hajtás miatt elképesztő kanyarsebességek érhetőek el. Játékosságot viszont keresve sem találunk a sínautós viselkedésű S4-ben, aminek a kezdő sofőrök persze örülhetnek. A haladók viszont vélhetően jobban szeretnék, ha alaphelyzetben mindig a hátsó kerekekre érkezne egy kicsit több nyomaték, és nem lenne már-már laboratóriumi módon steril és neutrális az S4 viselkedése.
A kormány mögötti digitális műszeregység kétféle megjelenítési módja közül ilyen a Sport:
László Ferenc
És ilyen az S performance:
László Ferenc
A hétfokozatú S-tronic automataváltó alapvetően fürgén és finoman teszi a dolgát, és csak néha éreztük szükségét annak, hogy átkapcsoljunk manuális módba. A kormányműbe lehetetlen belekötni, az áttétel zseniálisan jó és az alul csapott sportkormány fogása is kiváló. A felfüggesztésről sem tudunk rosszat mondani, amiben persze komoly szerepet játszik, hogy a dél-tiroli szerpentinek még hírből sem ismerik az úthibákat és kátyúkat.
Bár a négy kipufogóvégből csak kettő aktív, a másik kettő egyszerű átverés, a hangokért felelős mérnököket dicséret érdemli. Az utastérbe a motor és a kipufogó felől is érkezik némi kellemes hang, mely nem érződik szintetikusnak. Az más kérdés, hogy az S4-es karakteréhez azért mindig jobban illene egy magasabb fordulatszámú, ércesebb hangzású benzinmotor.
Európán kívül továbbra is benzines egységet szerelnek az S4-be, ami 354 lóerős teljesítményt, illetve 500 Nm-es nyomatékot ad le.
László Ferenc
László Ferenc
Egyéb motorok
Az összes benzinmotor 12 V-os lágyhibrid kivitelű, 2 literes és 4 hengeres. A 35 TFSI 150 lóerőt és 270 Nm-t tud, a 40 TFSI 190 lóerős és 320 Nm-es, a 45 TFSI pedig 245 lóerőt és 370 Nm-t szabadít rá az aszfaltra. Mindegyik változat kérhető két-, illetve összkerékhajtással, a nyolcfokozatú automataváltó csak a 35 TFSI esetében feláras, a többi benzineshez alapáron jár.
A forgalmazás kezdetekor két dízel verzió érhető el. A 40 TDI-ben lévő 2 literes 4 hengeres egység 190 lovas és 400 Nm-es, a 45 TDI-t hajtó 3 literes és 6 hengeres motor pedig 231 lóerős, illetve 500 Nm-es produkciót ad elő. Ezek furcsa módon nem kaptak lágyhibrid kiegészítést, nem úgy, mint a később érkező gyengébb változatok, melyek közül a 30 TDI 136, a 35 TDI pedig 163 lóerős lesz.
László Ferenc
Konklúzió, árak
A tavalyi faceliftet akár ki is hagyhatta volna az Audi és kapásból az ideit kellett volna megugrania. A külsőt érintő változások nem túl jelentősek, de a dizájnon nem is volt érdemes túl sokat változtatni. Ezzel szemben a technika mind az utastérben, mind a gépháztető alatt sokat fejlődött, így az Audi egyik legnépszerűbb modellje újult erővel folytathatja a harcot a prémium kategóriában versenyző riválisaival.
Kritika leginkább azért érheti a gyártót, mert bár az S4 dízelmotorral is egészen kiválóra sikeredett, nem hagy választási lehetőséget az európai vásárlóknak, hogy esetleg benzines egységgel rendeljék meg a sportos csúcsmodellt.
Cikkünk írásakor a hazai listaárak még nem ismeretesek, de a német árakból azért már le lehet vonni bizonyos következtetéseket. A legolcsóbb alapmodell, a 35 TFSI 33 600 euróba (10,6 millió forint) kerül, a 240 lóerős Allroad Quattro 50 100 eurótól (15,9 millió forint) indul, az S4-es csúcsmodell pedig minimum 62 600 euró (19,9 millió forint) kifizetésén követően vezethető haza.
Összehasonlításképp, a Mercedes C160 hazai alapára 9,4 millió forint, a BMW 318d pedig 10,9 millió forinton nyit.