Bemutatták a Volkswagen ID.3-at, ami új korszakot nyit a német márkánál

Bemutatták a Volkswagen ID.3-at, ami új korszakot nyit a német márkánál

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

Hosszas várakozás után megérkezett a Volkswagen azon autója, amelyet a Bogár és Golf örökösének szánnak a Wolfsburgban.

Minden bizonnyal a most kezdődő Frankfurti Autószalon egyik legfontosabb premierje a most bemutatkozott újdonság, a Volkswagen ID.3.

Mára, minden nagy gyártónál kulcskérés, hogy legyen egy nagy volumenben gyártható és eladható elektromos autója. Létezett ugyan a németeknél is az elektromos VW Up! vagy az e-Golf, de olyan jármű, amelyet kifejezetten elektromosnak terveztek az elejétől fogva még nem.

A Volkswagen mostanra teljes erejével az elektromobilitás felé fordul, és azt tervezi, hogy 2025-re 50 tisztán elektromos autómodellel rendelkezzen.

Ennek a komoly offenzívának az első mérföldköve az ID.3, amelynek neve is arra a megújulásra utal, amelyet a Bogár és Golf korszaka után a 3. ikon révén az elektromos autózásban is képviselne a Volkswagen.

A 4,36 méter hosszú autó, gyakorlatilag testvére a Golfnak, mégis teljesen más koncepció. A stílusáról persze lehet majd vitatkozni, de képviseli azt az új irányzatot, amelyet az elektromos autók honosítanak meg a nagyobb utastérrel, rövid túlnyúlásokkal és inkább lekerekített formákkal.

Nem mellesleg, ezen a járművön tűnik fel először a márka új logója, amely nagyon visszafogott, legyszerűsített két betű.

©

A kocsi belterében igen egyszerű és funkcionális, három digitális kijelzővel. Az utastér hátsó része, mivel a padlólemez teljesen sík és a tetővonal is magasnak tűnik, a térérzet biztosan növeli. Az ID. 3 tengelytávja egyébiránt 2,76 méter, a csomagtér kapacitása 385 liter, amely szintén a jelenlegi Golf méretét hozza vélhetően nem véletlenül.

©
©
©
©

Mechanikailag az ID.3, az említett teljesen elektromos autókra fejlesztett MEB padlólemezen nyugszik. Az akkumulátorai az utastér alatt helyezkednek el és háromféle kapacitással lesz kapható az autó.

Az alap a 45 kWh-s, amely 330 kilométerre elég, az ennél nagyobb, 58 kWh-s már 420 kilométeres hatótávot ígér, míg a legnagyobb kapacitással 77 kWh-s akkumulátorcsomaggal hivatalosan 550 kilométer lesz teljesíthető. A teljesítménye a motornak 150 lóerő a nyomatéka 310 Nm az elektromotornak.

A hírek szerint a töltési hatékonyság elég magas: 100 kW-os töltőről 30 perc alatt 260 kilométerre elegendő áramot tud felvenni. Az autó maximális sebessége egyébként 160 km/h-ban limitált, legalábbis a két kisebb kapacitású változat esetében.

©
©
©
©

A kocsi forgalmazása 2020 közepén kezdődhet, amelyre már itthon is lehetett regisztrálni. A kocsi német árát a csúcsváltozat esetében 40 ezer euró környékére teszik, a belépő modell, amely csak később érkezik 30 ezer euró körül lehet majd. Jelenleg csak a First Edition modell lesz majd elérhető, érthető módon a legmagasabb akkucsomaggal, ugyanakkor ebben is három felszereltségi szintet kínálnak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hozzászólások