Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9fc2a683-85f0-4eb8-bcb9-728b6cbb2188","c_author":"MTI","category":"kkv","description":"A vezetői szinteken lévők aggódhatnak a leginkább.","shortLead":"A vezetői szinteken lévők aggódhatnak a leginkább.","id":"20250514_microsoft-leepites-kirugas-koronavirus-jarvany-egyesult-allamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9fc2a683-85f0-4eb8-bcb9-728b6cbb2188.jpg","index":0,"item":"eedfd224-61bd-4251-9327-2840b10fae45","keywords":null,"link":"/kkv/20250514_microsoft-leepites-kirugas-koronavirus-jarvany-egyesult-allamok","timestamp":"2025. május. 14. 06:00","title":"Újabb hatalmas leépítés jön a Microsoftnál, ami hatezer embert érint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bac69ce3-b4a5-44d1-a97a-6ff7614757ad","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Mindenféle felvezetés nélkül, csütörtökön megjelent a Bëlga új nagylemeze Egyre gondolunk címmel, amelyen szerepel a Nemzeti dal trapesített verziója, a Ne gyere a seggembe című szerzemény a követési távolságot nem tartó autósokról, de még az ingatlanosok is külön dalt kaptak.","shortLead":"Mindenféle felvezetés nélkül, csütörtökön megjelent a Bëlga új nagylemeze Egyre gondolunk címmel, amelyen szerepel...","id":"20250515_Hirtelen-megjelent-egy-uj-Belga-lemez-a-Nemzeti-dal-is-rajta-van-de-az-ajton-bearamlo-szunyogok-is","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bac69ce3-b4a5-44d1-a97a-6ff7614757ad.jpg","index":0,"item":"199a7017-6e12-4651-89d2-81f56bed2572","keywords":null,"link":"/kultura/20250515_Hirtelen-megjelent-egy-uj-Belga-lemez-a-Nemzeti-dal-is-rajta-van-de-az-ajton-bearamlo-szunyogok-is","timestamp":"2025. május. 15. 11:50","title":"Hirtelen megjelent egy új Bëlga-lemez, a Nemzeti dal is rajta van, de az ajtón beáramló szúnyogok is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e258f10a-f99c-4761-9d0b-73209c529f6c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A héten már másodszor drágul a benzin. ","shortLead":"A héten már másodszor drágul a benzin. ","id":"20250514_Dragabb-lesz-a-tankolas-mutatjuk-az-arakat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e258f10a-f99c-4761-9d0b-73209c529f6c.jpg","index":0,"item":"3b693442-bbe3-4902-979a-629f39874e89","keywords":null,"link":"/cegauto/20250514_Dragabb-lesz-a-tankolas-mutatjuk-az-arakat","timestamp":"2025. május. 14. 14:07","title":"Drágább lesz a tankolás – mutatjuk az árakat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a0a405d9-6298-4933-a445-b661219afab3","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Egyelőre nem az amerikai elnök személyesen, hanem az Egyesült Államok légiereje kapja a 400 milliárd értékű járművet.","shortLead":"Egyelőre nem az amerikai elnök személyesen, hanem az Egyesült Államok légiereje kapja a 400 milliárd értékű járművet.","id":"20250514_Trump-luxusrepulo-boeing-egyesult-allamok-katar-air-force","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0a405d9-6298-4933-a445-b661219afab3.jpg","index":0,"item":"13ad247a-36ba-474e-a6a4-e0d587572c25","keywords":null,"link":"/vilag/20250514_Trump-luxusrepulo-boeing-egyesult-allamok-katar-air-force","timestamp":"2025. május. 14. 06:37","title":"Trump a luxusrepülőről: „ez egy ajándék Katar részéről, amelyet hosszú időn keresztül védelmeztünk\"","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"66a8f81e-fc96-4228-900e-a0a450842efa","c_author":"Fülöp István","category":"tudomany","description":"Egyre gyakoribbak gyártócégeket ért hackertámadások, amelyek költsége évről évre meredeken növekszik. Sok oka van, hogy miért nem tesznek többet a vállalatok a biztonságukért, a halogatás azonban pénzben és reputációban is óriási csapást okozhat.","shortLead":"Egyre gyakoribbak gyártócégeket ért hackertámadások, amelyek költsége évről évre meredeken növekszik. Sok oka van...","id":"20250514_ipar-4-0-kibervedelem-tamadas-zsarolovirus-gyartocegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66a8f81e-fc96-4228-900e-a0a450842efa.jpg","index":0,"item":"ee4c824d-a1fb-4715-a9d6-9b5b6814d6e1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250514_ipar-4-0-kibervedelem-tamadas-zsarolovirus-gyartocegek","timestamp":"2025. május. 14. 10:30","title":"Az már jól mutatja, hogy baj van, amikor bűnözők átvehetik az uralmat egy 100 kilós robotkar fölött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Mindezt azzal kapcsolatban, hogy Orbán Viktor az ukrán titkosszolgálattal való összejátszással vádolja a Tisza Pártot.","shortLead":"Mindezt azzal kapcsolatban, hogy Orbán Viktor az ukrán titkosszolgálattal való összejátszással vádolja a Tisza Pártot.","id":"20250513_Lazar-meglepetest-igert-a-nemzetbiztonsagi-bizottsag-szerdai-ulesere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8.jpg","index":0,"item":"41e03b2e-7bce-4a6a-913e-f2a5ad936e4e","keywords":null,"link":"/itthon/20250513_Lazar-meglepetest-igert-a-nemzetbiztonsagi-bizottsag-szerdai-ulesere","timestamp":"2025. május. 13. 20:46","title":"Lázár meglepetést ígért a nemzetbiztonsági bizottság szerdai ülésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"735964b5-db0d-417a-bbbc-735e4e87a271","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A bronzból készült szobor a first lady szülőhelye mellett állt. Korábban volt ott egy faszobor is, az meg leégett.","shortLead":"A bronzból készült szobor a first lady szülőhelye mellett állt. Korábban volt ott egy faszobor is, az meg leégett.","id":"20250515_melania-trump-szobor-lopas-szlovenia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/735964b5-db0d-417a-bbbc-735e4e87a271.jpg","index":0,"item":"dfa86aa8-21ed-4400-a948-d4d10fd01906","keywords":null,"link":"/elet/20250515_melania-trump-szobor-lopas-szlovenia","timestamp":"2025. május. 15. 17:24","title":"Ellopták Melania Trump szobrát Szlovéniában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20aeba14-11fa-4fd1-84ec-f0859c9a5f81","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Úgy véli, a vállalatokat, szervezeteket sújtó törvényjavaslat egy nagy lépés a magyarországi autokrácia bebetonozása felé.","shortLead":"Úgy véli, a vállalatokat, szervezeteket sújtó törvényjavaslat egy nagy lépés a magyarországi autokrácia bebetonozása...","id":"20250515_ep-jogallamisagi-jelentestevo-fidesz-torveny-eu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20aeba14-11fa-4fd1-84ec-f0859c9a5f81.jpg","index":0,"item":"ba2062b2-721e-4ae1-83c3-20168777f80d","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_ep-jogallamisagi-jelentestevo-fidesz-torveny-eu","timestamp":"2025. május. 15. 09:49","title":"„A Fidesz átláthatósági törvénye hadüzenet az Európai Uniónak” – állítja az EP jogállamisági jelentéstevője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk, hogy mennyivel lett erősebb a japán gyártó új kompakt divatterepjárója, amely végre infotainment fronton is sokat fejlődött, de zöld rendszámot továbbra sem kaphat.
Akio Toyoda, a Toyota első embere néhány éve tett egy olyan kijelentést, mely szerint nem szeretne több unalmas autót látni a mamutcég kínálatában. És ennek meg is lett a hatása, elég csak a 2016 óta gyártásban lévő C-HR-re (Coupé High Rider) gondolni, amely külseje sok mindennek mondható, csak éppen unalmasnak nem. Azóta eltelt három esztendő és a típus formaterve szinte semmit sem öregedett, ettől függetlenül mégis meg kellett ejteni az ilyenkor szokásos ráncfelvarrást.
A faceliften átesett Toyota C-HR újdonságait elsősorban a lemezek alatt kell keresni, jövünk a Portugáliában megrendezett nemzetközi menetpróbán szerzett gyakorlati tapasztalatainkkal.
László Ferenc
Minek változtatni?
A szépség szubjektív dolog, de a C-HR vonalvezetése nem sok mindenkit hagyhat hidegen. Lényegében nincs olyan négyzetcentiméter a karosszérián, melyen legalább egy pillanatig megpihenhetne a szemünk: egy izgalmas letörés itt, egy lendületesen emelkedő vonal ott, amott pedig egy furcsa bemélyedés.
Az eladási mutatók egyértelműen a merész tervezőket igazolják, és a Toyota döntéshozói úgy találták, hogy a bevált recepten bűn lenne komolyabb mértékben változtatni a facelift során. Ennek jegyében csak nagyon óvatosan nyúltak hozzá a vonalakkal alaposan összeszabdalt és rejtett hátsó kilinccsel megspékelt dizájnba. Enyhén módosult a hűtőrács, változott a lámpák rajzolata, átrajzolták a lökhárítót és a ködlámpákat, valamint variáltak egy picit a két hátsó lámpát összekötő spoilerszerű megoldáson.
László Ferenc
Az immár elöl-hátul LED fényforrásokkal világító C-HR mostantól két új fényezéssel rendelhető: a Supersonic Red egy vörös, a Hot Lava Orange pedig egy narancssárga szín. És igen, ezek sem unalmas, hanem nagyon is izgalmas fényezések, amik jól mutatnak a fekete színben is rendelhető tetővel, vagy az akár ugyancsak fekete könnyűfém-felnikkel.
Akinek eddig is tetszett a C-HR, annak mostantól vélhetően egy picit még jobban bejön a dizájn, akinek pedig eddig sem tetszett, annak minden bizonnyal a facelift sem hozza meg a kedvét a vásárláshoz.
László Ferenc
Belső értékek
A 4,36 méteres hossz és a 2,64 méteres tengelytávolság nem változott, hiszen ez nem egy vadonatúj modell. Ennek megfelelően az utastér változatlan méretű. Elöl még a magasabbak is remekül elférnek, ám ők hátulra már ne nagyon üljenek be, ugyanis ott a C-HR-ben mind a fejtér, mind a lábtér szűkös. Arról nem is beszélve, hogy a vékonyra vett ablakok miatt komoly bezártságérzetünk lehet, és a tolatás sem leányálom. A csomagtartó kiviteltől függően 358-377 literes, a hátsó üléssor 60:40 arányban osztott.
A felhasznált műanyagok a vártnál kicsi keményebb tapintásúak, ellenben az összeszerelési minőségre nem lehet panasz. A kormány kiváló fogású és mögötte két csőműszer fogja közre a régimódi kis színes kijelzőt. A műszerfal közepéről tabletként mered az égnek az infotainment rendszer 8 colos érintőkijelzője, ami mellé a könnyebb kezelhetőség jegyében vékonyka kis nyomógombok kerültek.
László Ferenc
A felhasználói felület grafikája enyhén túlhaladott, azonban komoly előrelépés, hogy a facelift során megérkezett a várva várt Android Auto- és Apple Carplay- támogatás. Ugyancsak újdonság, hogy a fedélzeti navigáció frissítéséhez nem feltétlenül kell szervizbe látogatnunk, a rendszer a mobilunk internetkapcsolatát használva vezeték nélküli módon is képes update-elni a térképállományt.
A 345 ezer forintba kerülő 8+1 hangszórós JBL hifi nem szól rosszul, de például a Mazda 3-ban lévő Bose szett meggyőzőbb. Az első ülések fűtéséért 158 ezer forintot kér el a Toyota, a korábbiaknál nagyobb biztonsággal szolgáló továbbfejlesztettt Safety Sense rendszer viszont mindenkinek alanyi jogon jár.
László Ferenc
A lényeg
Maradt a kínálatban a 115 lovas 1,2 literes benzinmotor és az enyhén átdolgozott, modernebb akkumulátort kapott 122 lóerős hibrid hajtás, az igazi újdonságot pedig a 184 lóerős hibrid változat jelenti. Utóbbi esetében nem 1,8, hanem 2 literes a soros 4 hengeres szívó benzinmotor, amely önmagában 153 lóerőt és 190 Nm-t ad le. És ehhez hozzájön még a villanymotor 109 lóereje és 202 Nm-e.
A "power" hibrid produkciójával a gyakorlatban nagyon elégedettek vagyunk. Elég lenyomni a gázpedált, melynek hatására azonnal vehemensen megindul az autó, jobban, mint ahogy egy Skyactiv X motoros, vagyis különösebb hibrid varázslat nélküli Mazda 3. Ez elsősorban a villanymotor jelentős rásegítő nyomatékának köszönhető, és bár a 8,2 másodperces 0-100-as szintidő (gyengébb hibrid: 11 másodperc) ismeretében nem nevezhetjük sportautónak a C-HR-t, erőtartalékai tökéletesen elegendőek a hétköznapokhoz. Mint ahogy a 180 km/h végsebesség is.
László Ferenc
A fokozatmentes CVT váltó némi megszokást igényel, de a megszokott "bégetés" ezúttal talán nem annyira zavaró. Vélhetően amiatt, hogy a Toyotánál a ráncfelvarrás során nagyon odafigyeltek a hangszigetelésre, ami jobb lett, mint valaha. Ha az 5,3 literes gyári fogyasztási értéket nem is tudtuk hozni, az általunk mért 6 literes érték egyáltalán nem mondható rossznak. A benzintartály 43 literes, ami 700 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé.
Szerencsére a futóművet és a kormányzást is hozzáhangolták a 62 lóerővel nagyobb teljesítményhez, így nem egyszerűen csak több erőt, hanem a tempósabb haladást támogató felfüggesztést is kapunk. A kupé crossover besorolású C-HR-nek a szerpentinezés nem olyan, mint nekünk a foghúzás, a kompakt járgány élvezettel veszi a kanyarokat. A dinamikus életérzésbe egyedül talán az ülés zavar bele, melyet szívünk szerint 2-3 centiméterrel lejjebb eresztenénk. Újdonságként az utasülés is állítható magasságú és a bőrrel borított sofőrülések mostantól elektromos mozgatásúak.
A hibrid C-HR-ek elsőkerék-hajtásúak, ha mind a négy kerékre szeretnénk hajtást, akkor sajnos csak az 1,2 literes benzinmotoros kivitelt választhatjuk.
–: szűkös hátsó sor és csomagtér, túl magas vezetői pozíció, kemény műanyagok, a grafikán lehetne még javítani.
A Törökországban gyártott C-HR ráncfelvarrásán 200 fejlesztő összesen 120 ezer órán át dolgozott, és az 50 millió eurós beruházásnak meg is lett az eredménye: a típus a hátralévő 2-3 évében továbbra is versenyképes maradhat. A külsőn szerencsére nem változtattak, az erősebb hibrid hajtásért és a módosított felfüggesztésért pedig kijár a dicséret. Ráadásul a típus úgy lett izgalmasabb, hogy fogyasztása továbbra is igen szerény maradt.
A kifutó modell fapados változata 5,99 millió forinton búcsúzott, az új C-HR jobban felszerelt alapmodellje pedig legolcsóbban 7,28 millió forintból úszható meg. A 4x4-es kivitel alapára 9,04 millió forint, az 1,8-as hibrid 8,41 millió forinton nyit, az igazi aduász 2 literes hibrid pedig minimum 9,55 millió forint kifizetését követően vezethető haza. Mivel egyik hibrid sem plugin kivitelű, a zöld rendszám előnyeiről le kell mondanunk. Ilyen rendszámot csak a tisztán elektromos változat kaphatna, ami viszont egyelőre még csak Kínában kapható.
Összehasonlításképp, a Volkswagen T-Roc 150 lóerős 1.5 TSI változata 7,54 millió forinttól indul, a 115 lovas TDI változat alapára pedig 7,61 millió forint. Házon belül a prémium kategóriás és kicsit nagyobb Lexus UX 8,95 millió forinton nyit, a komolyabb hibrid technikával pedig 10,28 millió forint ellenében érhető el.
A prémium kategóriás japán gyártó előrukkolt valaha készült legkisebb SUV modelljével. Mi pedig kipróbáltuk és megvizsgáltuk, hogy belül mennyire kicsi a teljesen új platformra épülő Lexus UX.