Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7c345570-c296-4b33-b2f0-6935b4941975","c_author":"HVG","category":"360","description":"Egy év elég lenne ahhoz, hogy drónokkal lezárják a NATO keleti határát – egy dróngyártó főnöke vázolt fel egy újszerű tervet.","shortLead":"Egy év elég lenne ahhoz, hogy drónokkal lezárják a NATO keleti határát – egy dróngyártó főnöke vázolt fel egy újszerű...","id":"20250510_hvg-keleti-hatarzar-eu-dronfal-helsing","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c345570-c296-4b33-b2f0-6935b4941975.jpg","index":0,"item":"5a70c65e-937d-46f7-bbe9-9ad345569dc0","keywords":null,"link":"/360/20250510_hvg-keleti-hatarzar-eu-dronfal-helsing","timestamp":"2025. május. 10. 16:15","title":"Be ne jöjjön az orosz: drónokból épülhet egy keleti határzár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c79f3279-732e-4181-8587-c4b116134517","c_author":"Lenthár Balázs","category":"360","description":"Prevost bíboros a XIV. Leó nevet választotta, ezzel pedig egyben utalást is tett arra, hogy mely elődeinek szellemében kívánja kormányozni a katolikus egyházat. A Leó pápák története meglehetősen vegyes, volt köztük nagy egyházreformer pápa, mások a szociális érzékenységükkel tüntettek, de olyan is akadt, aki végérvényes szakadást idézett elő a keresztény közösségben. Volt, aki a hívek harcos védelmével írta be magát a pápaság történetébe, akadt, aki korát meghaladó nézeteket vallott, de olyan is, aki évszázadokkal pörgette volna vissza az idő kerekét, ha teheti, mások pedig ügyesen játszották a hatalmasok játékát egy olyan korban, amikor az egyház feje nem csak spirituális vezető, de világi hatalommal rendelkező uralkodó is volt.","shortLead":"Prevost bíboros a XIV. Leó nevet választotta, ezzel pedig egyben utalást is tett arra, hogy mely elődeinek szellemében...","id":"20250510_papak-tortenelem-leo-papa-nevvalasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c79f3279-732e-4181-8587-c4b116134517.jpg","index":0,"item":"65dab731-fb63-45cb-aeb2-1c807f53ed8a","keywords":null,"link":"/360/20250510_papak-tortenelem-leo-papa-nevvalasztas","timestamp":"2025. május. 10. 20:00","title":"XIV. Leó pápa a felvett nevével is üzen a világnak - de miről voltak híresek az elődei?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06372c7c-cf9b-4381-9d06-2176ec2683ab","c_author":"HVG","category":"360","description":"Ha fontos videókonferenciára készül, szerezzen be jó mikrofont. Ez a tanács szűrhető le abból a tanulmányból, amelyet az amerikai Yale Egyetem kutatói tettek közzé Brian Scholl pszichológus vezetésével.","shortLead":"Ha fontos videókonferenciára készül, szerezzen be jó mikrofont. Ez a tanács szűrhető le abból a tanulmányból, amelyet...","id":"20250511_Varatlan-mertekben-befolyasolja-a-videos-ertekezleteket-hogy-kinek-milyen-a-mikrofonja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06372c7c-cf9b-4381-9d06-2176ec2683ab.jpg","index":0,"item":"44a7b897-1b68-4190-9279-2e384557f313","keywords":null,"link":"/360/20250511_Varatlan-mertekben-befolyasolja-a-videos-ertekezleteket-hogy-kinek-milyen-a-mikrofonja","timestamp":"2025. május. 11. 16:10","title":"Váratlan mértékben befolyásolja a videós értekezleteket, hogy kinek milyen a mikrofonja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a04997be-d90a-49a8-9179-2536e9e995a1","c_author":"HVG","category":"360","description":"Több okból sincs elég energiatermelő kapacitás az országban. ","shortLead":"Több okból sincs elég energiatermelő kapacitás az országban. ","id":"20250510_hvg-Calik-Holding-Calik-Enerji-Ansaldo-gazuzemu-eromu-Tiszaujvaros-MVM-Status-Kpria-Meszaros-Lorinc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a04997be-d90a-49a8-9179-2536e9e995a1.jpg","index":0,"item":"2047bbac-f8c8-484d-bccf-46ad65cd9fb3","keywords":null,"link":"/360/20250510_hvg-Calik-Holding-Calik-Enerji-Ansaldo-gazuzemu-eromu-Tiszaujvaros-MVM-Status-Kpria-Meszaros-Lorinc","timestamp":"2025. május. 10. 08:00","title":"Törökökkel, franciákkal és Mészáros Lőrinccel épülhetnek a Paks II.-pótló gázerőművek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41d1f0a9-7166-4789-8004-ca511515f8e2","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Április elsején Horváth László drogügyi kormánybiztos benyújtotta az új drogtörvény tervezetét, amelyet el is fogadott az Országgyűlés, és benne maradt az a kitétel is, hogy fogyasztó elkerülheti a büntetést, ha feldobja a dílerét. A Duma Aktuál csapata némi ornitológiai kitérő után elemezte a helyzetet. Mi lesz ezután a Trainspottinggal vagy Ganxsta Zolee munkásságával? Jön a DÁP mellé a DOPE? Mi lenne, ha a herbál a felsőbb, tehetősebb rétegek kábítószere lenne? És ami a legfontosabb: valóban segít az új szabályozás?","shortLead":"Április elsején Horváth László drogügyi kormánybiztos benyújtotta az új drogtörvény tervezetét, amelyet el is fogadott...","id":"20250510_duma-aktual-drogtorveny-szigoritas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41d1f0a9-7166-4789-8004-ca511515f8e2.jpg","index":0,"item":"974f6f8c-536e-44bd-a3e9-e4bd5e35eaaf","keywords":null,"link":"/360/20250510_duma-aktual-drogtorveny-szigoritas","timestamp":"2025. május. 10. 19:30","title":"„A helyzet nagyon durva\" – felszívta magát a Duma Aktuál az új drogtörvény miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f42a34f-1e30-432a-8140-6b00c5229f66","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Az érzelmileg elérhető, támogató, dicsérő szülő sokat segíthet, hogy a gyereke ne roppanjon össze az érettségivel, felvételivel járó stressztől. Mi nyomasztja ilyenkor a diákokat? Miért fontos a mentalizáció, illetve B és C terv készítése? Milyen viselkedés esetén érdemes szakembert felkeresni? És mi a teendő, ha a megmérettetés reggelén a gyerek bepánikol és nem akar elmenni vizsgázni?","shortLead":"Az érzelmileg elérhető, támogató, dicsérő szülő sokat segíthet, hogy a gyereke ne roppanjon össze az érettségivel...","id":"20250511_Vizsgazik-a-gyerek_Hogyan-tamogassuk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f42a34f-1e30-432a-8140-6b00c5229f66.jpg","index":0,"item":"4265828e-479e-4bad-a5a7-5f5aa7807094","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250511_Vizsgazik-a-gyerek_Hogyan-tamogassuk","timestamp":"2025. május. 11. 18:31","title":"Vizsgázik a gyerek – Hogyan támogassuk?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"351c9713-ea89-4215-94c6-3d4c35bec42b","c_author":"Németh András","category":"sport","description":"Marta Kosztjuk ukrán teniszezőnő, aki nyíltan kiállt az országa elleni orosz invázió ellen és nem volt hajlandó kezet fogni orosz vagy fehérorosz ellenfeleivel, kezet fogott Darja Kaszatkinával, miután pénteken 6-4 6-2-re legyőzte őt az olasz nyílt teniszbajnokság második fordulójában.","shortLead":"Marta Kosztjuk ukrán teniszezőnő, aki nyíltan kiállt az országa elleni orosz invázió ellen és nem volt hajlandó kezet...","id":"20250510_Egy-ukran-teniszezono-kezet-fogott-orosz-ellenfelevel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/351c9713-ea89-4215-94c6-3d4c35bec42b.jpg","index":0,"item":"2d0dbc65-aa6c-4c94-969c-ba5f0bf6242e","keywords":null,"link":"/sport/20250510_Egy-ukran-teniszezono-kezet-fogott-orosz-ellenfelevel","timestamp":"2025. május. 10. 18:14","title":"Egy ukrán teniszezőnő kezet fogott orosz ellenfelével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6e14f3f6-9415-4c40-a8f7-48f65643a3f0","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Románia északkeleti részén, Szucsáva megyében helyenként vastagabb, 10 centit meghaladó hótakaró alakult ki.","shortLead":"Románia északkeleti részén, Szucsáva megyében helyenként vastagabb, 10 centit meghaladó hótakaró alakult ki.","id":"20250511_Majusi-havazas-a-Keleti-Karpatokban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e14f3f6-9415-4c40-a8f7-48f65643a3f0.jpg","index":0,"item":"b5b7b7e5-a000-4f28-b7ec-f8798efe4e6f","keywords":null,"link":"/elet/20250511_Majusi-havazas-a-Keleti-Karpatokban","timestamp":"2025. május. 11. 18:26","title":"Májusi havazás a Keleti-Kárpátokban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha akarjuk, hathengeres fenevadként nyomul előre, de ha úgy hozza a sors, akkor akár egy egész napig képes tisztán elektromosan araszolni a városi dugóban. Itt az új bajor svájci bicska, egyenesen Amerikából.
Az európai szemmel nézve nagyméretű divatterepjárót és a zöld rendszámot a BMW egyszer már összeházasította. Ez volt az általunk 2016-ban alaposan letesztelt X5 40e, mely az X5-ös széria első plugin hibrid, ily módon hazánkban minden további nélkül zöld rendszámozható változataként vonult be a bajor gyártó történelemkönyvének környezettudatos fejezetébe.
Azóta lezajlott egy generációváltás, az F15-ös szériát az elsőtől az utolsó csavarig új G05-ös sorozat váltotta. Az újdonság 400 lóerős csúcsdízelét tavaly év elején már vallatóra fogtuk, most pedig a vadonatúj technikát kapott és az M50d-nél csak 6 lóerővel gyengébb benzines hibrid következik a sorban.
László Ferenc
Amerikából jött, mestersége címere: delejfedeles SUV
Az Egyesült Államokbeli Spartanburgban gyártott új X5-ös a német vállalat CLAR platformjára épül, és az elődjénél minden irányban nagyobb néhány centiméterrel. De még így is "csak" 4,92 méter hosszú, vagyis jelentősen kisebb, mint az 5,15 méteres X7-es. És a származási országában nemcsak az X5-ös, hanem még az X7-es is kicsinek számít, hiszen az USA-ban oly népszerű Cadillac Escalade ESV legújabb kiadása egészen 5,76 méter hosszan nyújtózkodik.
Magyarországon kicsinek azért messze nem mondanánk az X5-öst, de az utóbbi időkben valahogy kezdünk hozzászokni az ilyesmi, közel 5 méteres szabadidő-autókhoz. Tesztalanyunk megjelenésekor sokan fanyalogtak a hatalmas hűtőrácson, de mára valahogy ezt is megszoktuk, ráadásul az X7-es és az új 7-es limuzin valóban gigantikus veséi mellett már-már szelíden szolidak az X5 első légbeömlői.
László Ferenc
Az oldalnézet egészen konzervatív – aki ennél sportosabb vonalvezetésre vágyik, az válassza inkább az akár világító hűtőráccsal is rendelhető X6-os testvérmodellt. Ami viszont kevésbé praktikus, ráadásul drágább is. A tesztautóra szerelt 22 colos kerekek csak közelről tűnnek malomkerék méretűnek, néhány lépés távolságból nézve már tökéletesen harmonizálnak az X5 egyéniségével.
A hátsó részt a szélesre húzott lámpák, illetve a lökhárítóba vágott krómozott rombuszok uralják, melyek közepében ott rejtőznek a valódi kipufogóvégek. A környezettudatosnak ígért kivitelt a zöld rendszám ordítja világgá, ezenkívül hátul egy szerény xDrive 45e logóra, a bal első kerék felett pedig egy töltőaljzat fedélre lehetünk figyelmesek. M-logós delejfedelet sem gyakran lát az ember, de most ez is megadatott.
László Ferenc
Germán gének
Az ajtókat kitárva az a szokásos BMW életérzés árad az X5-ösből, amit megtapasztalva általában még a leginkább megrögzött, puritán utastérért rajongó Tesla-hívők is elismerősen csettintenek. A műszerfal tetejét sötét bőr borítja, egy szinttel lejjebb magasfényű ezüstszürke kőris fabetétekre lehetünk figyelmesek, az alsó szekciót és az üléseket pedig világos bőrrel borították.
Nyugodt szívvel ízlésesnek nevezhető ez a konfiguráció, de az utasteret természetesen teljesen szabadon személyre lehet szabni. Az M-sportkormány kellemesen vaskos, és 422 ezer forint ellenében nemcsak az első, hanem egy picit a hátsó kerekek is elfordulnak a tekergetésének hatására. És ez remekül palástolja a közel 5 méteres hosszt, ha már a tetemes magasságot nem is. De végül is többek közt utóbbi miatt népszerűek ezek a SUV-ok.
László Ferenc
A kormány mögötti digitális műszeregység egész informatív, de személyre szabhatóságban a közelébe sem ér az Audi szintjének. Hasonlóképp viszonylag konzervatív a műszerfal közepe, mely felül egy nagyméretű érintőkijelzőt, lentebb pedig egy egészen hagyományos klímavezérlőt vonultat fel. Aki csupakijelzős űrhajó beltérre vágyik, az egy Audival mindenképpen jobban jár, de biztosra vehető, hogy a BMW-iskolának is bőven akadnak rajongói.
A 642 ezer forintos panorámatetőt megéri megrendelni, mert minimálisan vesz el a fejtérből, és sokat javít a már amúgy sem rossz térérzeten. A 287 ezer forintos ülésszellőztetést sem szabad kihagyni az opciós listáról. A 371 ezer forintos masszírozó funkció hosszú utakon jó szolgálatot tehet, de elég gyenge. A 101 ezer forintos gesztusvezérlést, az ugyancsak 101 ezer forintos M-típusú biztonsági övet és a 118 ezer forintos illatbefúvást viszont nyugodtan hanyagolni lehet.
László Ferenc
Nemcsak a felhasznált anyagok, hanem az összeszerelés minősége is abszolút elsőosztályú, ami persze joggal várható el egy ilyen nem éppen két filléres prémium telekjárótól. A vidéki földutakat is érintő teszt során egyetlen apró cicergést vagy nyöszögést sem hallottunk, a 203 ezer forintos akusztikus üvegek a külvilág zajait is szeparálják a bent ülőktől. A Bowers & Wilkins hangrendszer nem kér elnézést, bármilyen hangerő mellett elképesztően jól szól. Más kérdés, hogy az érte elkért 1,86 millió forintból már egy korrekt kis használt autót is lehetne vásárolni.
Belül a középkonzolon lévő "villanykapcsolókon" kívül az alapmodellénél kisebb csomagtartó buktatja le a hibrid technikát. A nagyméretű és 265 kilogrammos akkumulátor miatt 645 helyett csak 500 literes a csomagtartó, lehajtott hátsó ülések esetén pedig 1870 helyett 1720 literes térfogat áll a pakkok rendelkezésére.
László Ferenc
László Ferenc
Dupla szív
Az előd X5 40e-t sok mindenért lehetett szeretni, de a 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotor hangjáért, és vártnál enyhén visszafogottabb produkciójáért nem annyira. A BMW hallgatott a visszajelzésekre, és CO2-kvóta által terhelt világunkba egy 3 literes 6 hengeres turbós egységgel gurította be az új X5 45e-t.
Padlógázra semmilyen esetben sem támadhat szekunder szégyenérzetünk. Adott esetben tisztán villannyal is nagyot gyorsul a testes X5, ha pedig tényleg padlóig tiporjuk a pedált, akkor a selymesen sportos 6 hengeres orgánum, és még nagyobb nekilódulás a jutalmunk. A 0-100-as sprint ideális esetben 5,6 másodperc alatt letudható, a végsebesség 235 km/h. Elektromos módban maximum 135-tel gurulhatunk, szemben a korábbi 120-as tempóval.
László Ferenc
A szimplaturbós benzinmotor 286 lóerőt és 450 Nm-t állít elő, amihez hozzájön még a villanymotor 113 lóereje és 265 Nm-e. Végeredményképp 394 lóerőt és 600 Nm-t kapunk, amivel azért már odébb lehet állni, és az összkerékhajtás révén az erőt át is lehet vinni az útra. Ebben a nyolcfokozatú ZF automata váltó is remek társunk, ami nemcsak gyorsan, hanem finoman is vált. És 253 ezer forint ellenében csilli-villi kristály váltókarral kapcsolgatható.
Az X5 45e esetében mindkét tengelyen alapáras az adaptív légrugós felfüggesztés, melynek magasságát a váltókartól jobbra lévő kis csuszkával akár manuálisan is állíthatjuk. Sőt, a kényelmes rakodáshoz akár a két részre osztott csomagtérajtó alsó részén lévő gombbal is teljesen a földre kényszeríthető az autó. A futómű zseniálisan teszi a dolgát, tempós kanyarokban az ívre ragasztja a nagy vasat, miközben rossz minőségű úton még a 22 colos felnik ellenére is meglepően kényelmessé varázsolja az utazást.
László Ferenc
Mennyire zöld?
Az előd esetében be kellett érni 25-30 kilométeres gyakorlati e-hatótávval, az új hibrid X5 viszont ennek már a dupláját hozza a gyakorlatban. Nem csoda, hiszen az akkumulátor kapacitása 9-ről 24 kWh-ra nőtt. Amennyiben gyakran megyünk rövidebb távokat és közben még tölteni is tudunk, akkor akár 0 literrel is megúszhatjuk az autózást.
Ha hosszabb utakra is járunk és/vagy nem mindig tudjuk tölteni a megfáradt telepet, akkor reálisan 4-5 literes átlagfogyasztásra számíthatunk, ami egy ilyen erős és nagy autótól igen szép teljesítmény. Amennyiben sokat autópályázunk és nem ritkák a több 100 kilométeres utak, akkor körülbelül 9-10 litert kér az ilyenkor értelemszerűen nagyrészt a benzinmotort használó technika. Az üzemanyagtank 69 literes, szemben az alapmodellek 83 literével.
László Ferenc
A lítium-ion akkumulátorra nem túl hosszú, 6 éves, illetve 100 ezer kilométeres garanciát vállal a gyártó. A 21,6 kWh-s nettó kapacitású telep normál 230 V-os dugaljról mintegy 10 óra alatt tölthető fel teljesen, 3,7 kW-os Wallbox esetén pedig 7 órára csökkent a töltési idő. Negatívum, hogy 7,4 kW-os vagy ennél gyorsabb töltési lehetőség nincs.
Ha az X5 45e-énél nagyobb e-hatótávra vágyunk, akkor a 2,5 millió forinttal olcsóbb Mercedes GLE 350de jöhet szóba, melynek már-már villanyautónyi méretű 31,2 kWh-s aksija közel 100 kilométeres elektromos hatótávot biztosít, és akár DC villámtöltéssel is táplálható. Viszont csak 2 literes 4 hengeres a dízelmotorja.
László Ferenc
Negatívum, hogy a zöld rendszámos 45e 2,5 tonnát nyom a mérlegen, vagyis 375 kilogrammal nehezebb, mint a 340 lóerős sorhatos benzinmotorral szerelt 40i. Utóbbi régivágású X5-ös ráadásul 0,1 másodperccel rövidebb idő alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra és a végsebessége is 8 km/h-val nagyobb. Viszont maximum csak álmodozhat 0-4 literes fogyasztási értékekről.
Az igazán sokat utazók számára továbbra is a dízel a legjobb választás. Már egy 265 lovas 30d is jó vétel lehet, de a 340 lóerős 40d és a 400 lóerős M50d mellett sem mehetünk el szó nélkül.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : általánosan kiváló minőség, 6 hengeres motor, fejlett hibrid hajtáslánc, remek futómű, korrekt e-hatótáv, zöld rendszámos előnyök.
–: nagy tömeg, lassú töltési lehetőség, a hátsó sorban lehetne kicsit tágasabb, szűkebb csomagtartó, magas ár.
A BMW X5 45e pengeélen táncol. Kiváló hathengeres motorja és zseniális felfüggesztése révén megpróbál megfelelni a petrolhead beállítottságú vásárlóknak, miközben fejlett hibrid hajtáslánca révén a környezettudatosságot is igyekszik kipipálni. Egy 2,5 tonnás divatterepjáró persze sosem lesz igazi élményautó és környezetbarát járgány, de valahogy az X5 45e kapcsán az az érzésünk, hogy a nap végén a kecske is jól lakik és a káposzta is megmarad.
Cikkünk írásakor 24,7 millió forintos alapáron jegyzik a zöld rendszám előnyeit élvező X5 45e-t, a jól felszerelt tesztautó árcéduláján pedig 39,5 millió forintos összeg olvasható. Tehát ha spórolni szeretnénk, nem árt előbb gazdagnak lennünk.
A hasonlóan fürge és sokkal könnyebb 40i 21,3 millió forintba kerül. Az egyéni felhasználási körülmények ismeretében érdemes kiszámolni, hogy mennyi idő alatt térül meg a két típus közötti 3,4 millió forintos árkülönbség. Ha számít a relatíve alacsony fogyasztás, akkor a 20,8 millió forintos 30d-t is érdemes körbejárni egy picit, csakúgy, mint a 22,7 milliós 40d-t és a 27,9 milliós M50d-t.
Az X5 45e akár olcsónak is mondható, bár ehhez a hasonló hajtásláncú 745e limuzinhoz kell mérnünk, mely alig 12 kWh kapacitású hibrid 7-es 32,3 millió forinttól indul. Vagyis 7,6 millió forinttal drágább SUV testvérénél.
Sosem létezett még ilyen hatalmas BMW, amire hazánkban minden további nélkül felvehető a 7 üléses autókra járó nagycsaládos kedvezmény. És ami a több tízmillió forintos árcédulája ellenére is korrekt árazású, keveset fogyasztó luxusautónak nevezhető.
Konzervatív bíborosok egy csoportja sorakozott fel Erdő Péter mögött a konklávé első napján, de hamar egyértelművé vált, hogy nem lesz meg a többségük.
Ukrajnában a katonai infrastruktúrát és közvéleményt felmérő állítólagos kémeket tartóztattak le. Kijev szerint a magyar katonai hírszerző szolgálat akciójáról van szó – konkrét tervekkel Ukrajna inváziójára.