szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nagyon kevés készült ebből a szupersportos kivitelből, és ez a konkrét példány lényegében szalonállapotú.

A Mercedes 1982-ben az első kompakt szedánjaként dobta piacra a W201-es sorozatot, vagyis a 190-es modellt. Az első C-osztály által váltott típus egészen 1993-ig gyártásban maradt, és 9 év alatt közel 1,9 millió példány készült belőle. Az 1989-ben debütált 190 E 2.5-16 Evolution azonban olyan ritka mint a fehér holló, csakúgy mint a nem sokkal később kijött Evolution II.

És most ez utóbbiból bukkant fel egy éppen eladósorba került, megkímélt példány:

Mechatronik.de
Mechatronik.de

A mindössze 502 példányban gyártott típus a DTM homologizációs előírásai miatt látta meg a napvilágot. A motorháztető alatt egy 2,5 literes 16 szelepes Cosworth motor található, melynek 235 lóerős teljesítménye 250 km/h sebesség elérését teszi lehetővé.

Mechatronik.de

A 0-ról 100-ra 7,1 másodperc alatt felgyorsuló Mercedes motorja egészen 7 700-ig elforgatható.

Mechatronik.de

Az új gazdára váró 30 éves autó konkrétan a 487. példány az 502 darabos sorozatból. A 3 évtized alatt alig 9 300 kilométert maga mögött hagyott Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II ára 428 400 euró, vagyis átszámítva mintegy 151,2 millió forint. Az autó újkori ára 115 259 márka volt.

Mechatronik.de

 

Mechatronik.de
Mechatronik.de
Mechatronik.de
Mechatronik.de

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!