Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9ac2f4a7-abad-4a72-89cb-54e90b4e06c2","c_author":"Ballai Vince","category":"gazdasag","description":"Minden szabálynak megfelelnek, átláthatóságot biztosítanak és egy fillér állami pénzt sem kérnek, csak bizalmat a helyiektől. Ezt mondják a Vésztőn akkumulátoripari hulladékot feldolgozó üzemet tervező beruházók. És bizony jobb ha hozzászokunk, hogy a gombamód szaporodó hatalmas akkugyárak mellé fel kell nőnie az országban a hulladékfeldolgozásnak is.","shortLead":"Minden szabálynak megfelelnek, átláthatóságot biztosítanak és egy fillér állami pénzt sem kérnek, csak bizalmat...","id":"20250601_akku-akkumulator-hulladek-feldolgozas-nt-recycling-veszto-akkugyar-veszely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ac2f4a7-abad-4a72-89cb-54e90b4e06c2.jpg","index":0,"item":"a08298be-f564-475a-be45-05622ad2098e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_akku-akkumulator-hulladek-feldolgozas-nt-recycling-veszto-akkugyar-veszely","timestamp":"2025. június. 01. 17:30","title":"Komoly tervekkel érkezik az akkugyári hulladékot feldolgozó cég Vésztőre, a CATL, a BYD és az EVE akkumaradékára utazik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42caee35-f02f-493f-b4bc-74aacb15286a","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Több helyen is kráterek keletkeztek a sóbánya tetején.","shortLead":"Több helyen is kráterek keletkeztek a sóbánya tetején.","id":"20250602_Tovabbi-hazak-kiuriteset-rendeltek-el-a-hatosagok-Parajdon-ideiglenes-gatat-is-epitenek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42caee35-f02f-493f-b4bc-74aacb15286a.jpg","index":0,"item":"ac400fcf-f89c-40dc-aaef-5ad113480da6","keywords":null,"link":"/vilag/20250602_Tovabbi-hazak-kiuriteset-rendeltek-el-a-hatosagok-Parajdon-ideiglenes-gatat-is-epitenek","timestamp":"2025. június. 02. 05:28","title":"További házak kiürítését rendelték el a hatóságok Parajdon, ideiglenes gátat is építenek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1cfb4b8-ac01-4d26-a95b-bef8dc95b8b2","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Több incidens is történt, van, amelyikről az orosz hatóságok nem számoltak be.","shortLead":"Több incidens is történt, van, amelyikről az orosz hatóságok nem számoltak be.","id":"20250601_Az-orosz-hatosag-szerint-felrobbantottak-a-beomlott-hidakat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1cfb4b8-ac01-4d26-a95b-bef8dc95b8b2.jpg","index":0,"item":"3e3b8671-a960-4c46-b7c8-0e974c69f103","keywords":null,"link":"/vilag/20250601_Az-orosz-hatosag-szerint-felrobbantottak-a-beomlott-hidakat","timestamp":"2025. június. 01. 11:28","title":"Az orosz hatóság szerint felrobbantották a beomlott hidakat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98b748fd-f6e3-4745-b5a2-5bd75c77390b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Így indul a június. ","shortLead":"Így indul a június. ","id":"20250602_benzinarak-junius-eleje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98b748fd-f6e3-4745-b5a2-5bd75c77390b.jpg","index":0,"item":"58e5e319-77d5-4123-beb6-c4db264fa2b2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250602_benzinarak-junius-eleje","timestamp":"2025. június. 02. 11:51","title":"Kis árváltozás jön a benzinnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef3fe854-76b8-4226-a1c5-6eec728d5a7e","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy használt Bombardier Global 5000-ért 6-8 milliárd forintot is elkérnek a piacon.","shortLead":"Egy használt Bombardier Global 5000-ért 6-8 milliárd forintot is elkérnek a piacon.","id":"20250602_Magyar-lajstromjelu-luxusgeppel-bovult-a-NER-kedvenc-repulos-cegenek-flottaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef3fe854-76b8-4226-a1c5-6eec728d5a7e.jpg","index":0,"item":"6f06c4e3-b37e-4d2a-9a97-45beb11af6d0","keywords":null,"link":"/itthon/20250602_Magyar-lajstromjelu-luxusgeppel-bovult-a-NER-kedvenc-repulos-cegenek-flottaja","timestamp":"2025. június. 02. 08:10","title":"Magyar lajstromjelű luxusgéppel bővült a NER kedvenc repülős cégének flottája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bba03996-5318-46c3-96c2-336865c3c4a7","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A korábbi zsűritagok közül többen nemrég felszólaltak a megosztó politika ellen, az ő helyükre most kormánypárti szimpátiájukat nem rejtegető előadókat igazolt a TV2. Az új évadban nem lesz ott a műsor eddigi állandó műsorvezetője, Till Attila sem.","shortLead":"A korábbi zsűritagok közül többen nemrég felszólaltak a megosztó politika ellen, az ő helyükre most kormánypárti...","id":"20250602_toth-gabi-curtis-megasztar-herceg-erika-marics-peti-valmar-tv2-zsuri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bba03996-5318-46c3-96c2-336865c3c4a7.jpg","index":0,"item":"36a9c354-e580-4586-8373-3fb8164c47ad","keywords":null,"link":"/elet/20250602_toth-gabi-curtis-megasztar-herceg-erika-marics-peti-valmar-tv2-zsuri","timestamp":"2025. június. 02. 20:31","title":"Tóth Gabi és Curtis került Caramel és Marsalkó Dávid helyére a Megasztár zsűrijében, távozik Tilla is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"543d39b0-4791-4b43-b132-50eeee849a92","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nagyon távoli, de nem teljesen lehetetlen opcióként számolnak azzal a Fidesz belső köreiben, hogy Orbán Viktor helyett valaki mással fussanak neki a választásnak – állítja a VSquare.","shortLead":"Nagyon távoli, de nem teljesen lehetetlen opcióként számolnak azzal a Fidesz belső köreiben, hogy Orbán Viktor helyett...","id":"20250601_VSquare-orban-fidesz-miniszterelnok-valasztas-jelolt-2026","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/543d39b0-4791-4b43-b132-50eeee849a92.jpg","index":0,"item":"f8f6709b-c8b9-42d3-8a88-9684a3b58d39","keywords":null,"link":"/itthon/20250601_VSquare-orban-fidesz-miniszterelnok-valasztas-jelolt-2026","timestamp":"2025. június. 01. 17:54","title":"VSquare: Létezik egy olyan forgatókönyv, hogy ne Orbán legyen a Fidesz miniszterelnök-jelöltje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1629f85b-0df5-47d1-9327-74ff347c5800","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Hírességek és politikai vezetők is gyakran szokták köszönteni a kerékpárosokat, de az így is meglepetés volt, amikor a Giro d’Italia záró szakaszán megjelent a pápa.","shortLead":"Hírességek és politikai vezetők is gyakran szokták köszönteni a kerékpárosokat, de az így is meglepetés volt, amikor...","id":"20250601_giro-papa-kerekpar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1629f85b-0df5-47d1-9327-74ff347c5800.jpg","index":0,"item":"955a3667-85ce-4607-af44-b8924e12619f","keywords":null,"link":"/elet/20250601_giro-papa-kerekpar","timestamp":"2025. június. 01. 19:18","title":"Megállt a Giro mezőnye Rómában, amikor a pápa kiment fogadni őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem elég mindig sportosnak látszani, jó az, ha tudjuk, tényleges teljesítmény is van a divatos ruházat alatt. A Honda Civicből - hasonlóan az autóipar mai fővonalához - az alapmodell háromhengeres. Nálunk azonban most a rendes, négyhengeres, 182 lóerős változat járt.
A tizedik generációs Honda Civic 2017-ben került piacra, fiatal tehát, de a japán cégnél máris úgy gondolták, ideje a frissítésnek. A ráncfelvarrás során az alapokkal nem sok minden történt: kicsit megújult a hűtőrács és a lökhárító, illetve alapáras lett az újrarajzolt, menetfényes LED-fényszóró.
A nálunk járt ötajtós Sport változat eleve más tészta, és nemcsak amiatt, hogy ez nem a Civic Sport Line három hengerrel, hanem a Plus változat már négy hengerrel. Itt már külsőségekben is megjelenik az erősebb verzióra jellemző oldalszoknya, a kerekek alapból 17 colosak 16 helyett, a profiljuk króm helyett fekete. A kettős központi kipufogóvég pedig egyértelmű utalás a Civic Type-R típusra. Ebben a konfigurációban már egyértelműen egyéniség is a Civic: van, akinek nagyon tetszik, és van, aki szerint már túlzás a sok él és harcias részlet.
Képgaléria
D.P.
Egyéb vonatkozásában a Civic maradt, ami volt: 4,51 méteresként a leghosszabb kompakt a szegmensében, 2,69 méteres tengelytávval, 1,80 szélességgel és 1,43 magassággal. Ez utóbbi adat nagyon is érezhető, mert szokatlan is ebben az SUV-k uralta világban, hogy nagyon mélyre kell ülni, alig 12 centire a földtől és az ülést még ezen belül is lejjebb lehet engedni a kocsi padlózatig.
A külső méret egyébként jól érzékelhető a kabintérben is, mert a két üléssor közötti távolság igazán figyelemre méltó. A fejtér már korántsem ilyen levegős, a hátul ülők feje átlagos testmagassággal is hozzá fog érni a plafonhoz. A csomagtartó szintén erénye Civicnek, ötajtós modellként pedig különösen: alapból 478 literről beszélünk, amely ha az üléseket lehajtjuk, akár 1245 liter is lehet. Az ülések kényelmesek, jól támasztanak és a vezető számára még elektromos szabályozással is rendelkeztek, legalábbis a tesztautó esetében. Látványosak a pedálok, amelyek alumíniumból vannak, szintén megadják a sportos imidzset, amit a Honda egyébként is szeretne hirdetni magáról.
D.P.
A kabintér műszerezése már egy másik fejezet, ez talán a leginkább megosztó részlete egy mai Hondának: digitális a központi kijelző, izgalmasak a vörös színek és szimpatikus, hogy az általános tendenciával ellentétben a Honda visszahozott néhány hagyományos gombot. Jó pont a vezeték nélküli mobil töltő a konzol tálcájában és végre a minimum elvárásnak is eleget tett a Honda, már kompatibilis a rendszere az Android Autóval és az Apple Car Play-jel is.
Ezen túlmenően azonban a 7 colos képernyőn futó rendszer elég lassú, nem kifejezetten elegáns grafikájú és sok funkciója körülményesen érhető csak el. Az eldugott USB-csatlakozó a hajlított középkonzoli elem alatt lehet, hogy dizájnelemként nem csúnya, de menet közben igen körülményes megtalálni. A központi kijelzőn felbukkanó „üres oldalak”, amelyeken semmilyen applikáció és funkció nincs, akárcsak egy okostelefonnál, kifejezetten érthetetlenek. Ugyanakkor már lászik a jövő, a frissebb Honda Jazzben már egy igazán korrekt tudású és megjelenésű rendszer van.
D.P.
A Honda a motorral és váltóval viszont mindig visszahozza a balanszot, amit az elektronikai audiovizuális eszközén elveszít, mert ez az 1,5 literes, négyhengeres turbó remek darab. (A korábban általunk próbált HR-V Sportban is ez az egység volt. Az pedig ezzel a motorral a mostanság legizgalmasabban autózható SUV a nem prémium kompakt szabadidő-autó kategóriában.)
Nagyon rugalmas a Honda 1,5 literes motorja, alacsony fordulatnál turbós viselkedésű, jó nyomatékkal, de ott van benne a Honda V-TEC motorjaiból is valami és akár 6500-as fordulaton is szeret forogni. 182 lóerejével a márkához méltó egyéniség, amelynek a hatsebességes kézi sebességváltója is csúcsminőséget ad. Szuperpontos és nagyon rövid úton jár, nem lehet megunni a kapcsolgatást. Érdekesség, hogy a motor karaktere miatt a hatodikat –autópálya kivételével – alig használtuk, mert negyedikben és ötödikben is olyan tartományai vannak a fokozatoknak, amivel nagyjából bármilyen helyzetet meg lehet oldani.
D.P.
Persze környezettudatos világban élünk és közlekedünk, így a Hondában is ott az „ECON” gomb, ami a takarékosságra figyelmeztet és feltűnően lomhább is lesz az autó, miután rányomtunk. A zöld fénnyel világító visszajelző a műszerfalon rögtön elsápad és fehérre vált, ha kicsi jobban nyomjuk a Hondának, mert nem vigyázunk a fogyasztásra. A Civic Sporttal persze elég jót lehet autózni, a Honda felfüggesztése és úttartása a márkától elvártan precíz, ráadásul a futómű keménysége hangolható. A kombinált fogyasztás 8,1 liter volt nálunk, pedig lehetőség szerint kihasználtuk a motor képességeit.
A frissített Civic ezzel a motorral egy igazán érett koncepció.
Aki nemcsak úgy szeret gyorsan menni, hogy abból leginkább semmit ne vegyen észre, hanem közben mindezt szereti érezni és részt is akar venni a kocsi munkájában, annak telitalálat. A 8,8 milliós ár elsőre soknak tűnhet, főleg ha teljes csomagot nézzük. Ráadásul ma már az is sokat számít, digitális termékként mit tud egy autó. Ebben pedig kevésbé kifinomult a Honda, mint a frissebb konkurensei, a Golf, a Focus, a Corolla vagy a Mazda 3. Ugyanakkor manapság már egy új Skoda Octavia ára is inkább 10 millió forint, ennek fényében pedig inkább a csehek autójának ára szorul magyarázatra, semmint a Honda Civicé.
Összeeresztettük egymással a 80-as évek egyik faragatlan sportkompaktját egy a modern idők jegyében fogant és szemre szupersportos "riválisával". Időkapszula-élménygenerátor kontra politikailag korrekt menő járgány.