Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7187465a-d414-4c4c-bc83-4c8c3d79c7b1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egyebek mellett arra szeretnének választ kapni, hogy hol hibázott a kormány a Védelmi Beszerzési Ügynökségtől ellopott adatok ügyében, és hogy mit tett a visszaszerzésük érdekében.","shortLead":"Egyebek mellett arra szeretnének választ kapni, hogy hol hibázott a kormány a Védelmi Beszerzési Ügynökségtől ellopott...","id":"20250107_A-DK-a-nemzetbiztonsagi-bizottsag-osszehivasat-kezdemenyezi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7187465a-d414-4c4c-bc83-4c8c3d79c7b1.jpg","index":0,"item":"38ec2a36-8b2c-4da8-ab94-899f32ba56e5","keywords":null,"link":"/itthon/20250107_A-DK-a-nemzetbiztonsagi-bizottsag-osszehivasat-kezdemenyezi","timestamp":"2025. január. 07. 12:51","title":"A DK a nemzetbiztonsági bizottság összehívását kezdeményezi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0962f005-e36a-4f17-9499-b454dafd9589","c_author":"HVG","category":"360","description":"Kicsit magyar? Nagyon magyar? Közepesen magyar? Rákapcsoltuk a magyarságmérőt Adrien Brody három Golden Globe-bal kitüntetett filmjére. Íme, az eredmény.","shortLead":"Kicsit magyar? Nagyon magyar? Közepesen magyar? Rákapcsoltuk a magyarságmérőt Adrien Brody három Golden Globe-bal...","id":"20250106_Mennyire-magyar-A-brutalista-Golden-Globe-dijak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0962f005-e36a-4f17-9499-b454dafd9589.jpg","index":0,"item":"29b86ffc-6b52-48e4-bcd5-eb22d025fff8","keywords":null,"link":"/360/20250106_Mennyire-magyar-A-brutalista-Golden-Globe-dijak","timestamp":"2025. január. 06. 15:45","title":"Mennyire a miénk Tóth László? Mégis mennyire magyar A brutalista, amelyet hétfő hajnalban Golden Globe-okkal halmoztak el?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d2a680e-8d07-48db-b7fc-b31beffe09dd","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A felfrissített Genesis GV60 műszerfalát egy hatalmas méretű, 27 colos képátlójú kijelző uralja.","shortLead":"A felfrissített Genesis GV60 műszerfalát egy hatalmas méretű, 27 colos képátlójú kijelző uralja.","id":"20250106_megujult-a-hyundai-premium-villanyautoja-genesis-gv60","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d2a680e-8d07-48db-b7fc-b31beffe09dd.jpg","index":0,"item":"d3962ed6-a1eb-48c3-af6c-69f9b55ce347","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_megujult-a-hyundai-premium-villanyautoja-genesis-gv60","timestamp":"2025. január. 06. 07:59","title":"Megújult a Hyundai prémium villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f19e5855-7474-4f2a-9634-316e5b2ae4f3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az idelátogatók 15 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el nálunk, mint 2023 novemberében. Budapesten kiugró volt a növekedés, de ez szorosan összefügg a hónap elején megrendezett európai csúccsal.","shortLead":"Az idelátogatók 15 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el nálunk, mint 2023 novemberében. Budapesten kiugró volt...","id":"20250106_Porogtek-a-kulfoldi-turistak-Magyarorszagon-novemberben-23-szazalekkal-tobben-jottek-mint-egy-evvel-korabban-KSH-vendegejszakak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f19e5855-7474-4f2a-9634-316e5b2ae4f3.jpg","index":0,"item":"0f0ec3a1-8aa1-4956-98c0-11a9bdfb0d89","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250106_Porogtek-a-kulfoldi-turistak-Magyarorszagon-novemberben-23-szazalekkal-tobben-jottek-mint-egy-evvel-korabban-KSH-vendegejszakak","timestamp":"2025. január. 06. 08:45","title":"Pörögtek a külföldi turisták Magyarországon novemberben, 23 százalékkal többen jöttek, mint egy évvel korábban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0bcb7007-8f94-4ad5-b052-f9b783ed4bdd","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Dél-Korea szerint ez egy újabb provokáció.","shortLead":"Dél-Korea szerint ez egy újabb provokáció.","id":"20250106_Ballisztikus-raketat-lott-ki-Eszak-Korea","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0bcb7007-8f94-4ad5-b052-f9b783ed4bdd.jpg","index":0,"item":"49693331-7aeb-44f1-9c2d-693194c5ecc4","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_Ballisztikus-raketat-lott-ki-Eszak-Korea","timestamp":"2025. január. 06. 08:02","title":"Újabb ballisztikus rakétát lőtt ki Észak-Korea","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b93245b-7c63-456d-9638-7e38958b485f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A CES 2025 kiállításon mutatta be a L’Oréal a koreai NanoEntekkel közös fejlesztését, ami nagy segítség lehet a kozmetikai termékek használóinak. A piacra lépésre azonban egyelőre várni kell.","shortLead":"A CES 2025 kiállításon mutatta be a L’Oréal a koreai NanoEntekkel közös fejlesztését, ami nagy segítség lehet...","id":"20250106_loreal-cell-bioprint-borapolas-ces-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b93245b-7c63-456d-9638-7e38958b485f.jpg","index":0,"item":"edd5f0a3-5f56-4027-8cc0-0a02b0282364","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_loreal-cell-bioprint-borapolas-ces-2025","timestamp":"2025. január. 06. 16:03","title":"5 perc alatt megmondja a L'Oréal gépe, hogyan reagálhat a bőre a kozmetikumokra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13e49f4f-4ba0-41c9-8f39-b39468678113","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Orbán Viktor jelenleg családjával és ötfős kíséretével az indiai Kocsínban tartózkodik. A nyilvánosság szinte semmit nem tud az út részleteiről, de megpróbáltuk kiszámolni, mennyibe kerülhet egy ilyen téli vakáció.","shortLead":"Orbán Viktor jelenleg családjával és ötfős kíséretével az indiai Kocsínban tartózkodik. A nyilvánosság szinte semmit...","id":"20250105_orban-viktor-india-ajurveda-kocsin-koltseg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13e49f4f-4ba0-41c9-8f39-b39468678113.jpg","index":0,"item":"69cf1429-3f57-412a-a162-a2767f8208b1","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_orban-viktor-india-ajurveda-kocsin-koltseg-ebx","timestamp":"2025. január. 05. 18:47","title":"Mennyit költhet el Orbán Viktor az indiai családi útra?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25e617cd-9595-4e76-9b0b-bb41a659a671","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Kiszelly a kínai propaganda szerint pozitívumként hangsúlyozta ki, hogy Magyarország az elsők között ismerte el anno a Kínai Népköztársaságot. Ami igaz. Csakhogy 1949-ben, amikor ez történt, az ország vezetőjét Rákosi Mátyásnak hívták. Neki pedig ritkán szokott bárki történelmi távlatban főt hajtani, végképp a Fidesz közeléből.","shortLead":"Kiszelly a kínai propaganda szerint pozitívumként hangsúlyozta ki, hogy Magyarország az elsők között ismerte el anno...","id":"20250106_kiszelly-zoltan-kina-rakosi-matyas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25e617cd-9595-4e76-9b0b-bb41a659a671.jpg","index":0,"item":"81fc1552-5ce1-4331-94c4-950afb2a86a4","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_kiszelly-zoltan-kina-rakosi-matyas","timestamp":"2025. január. 06. 12:34","title":"A Kínai Kommunista Párt múzeumát méltatta a Századvég politikai elemzési igazgatója Pekingben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem elég mindig sportosnak látszani, jó az, ha tudjuk, tényleges teljesítmény is van a divatos ruházat alatt. A Honda Civicből - hasonlóan az autóipar mai fővonalához - az alapmodell háromhengeres. Nálunk azonban most a rendes, négyhengeres, 182 lóerős változat járt.
A tizedik generációs Honda Civic 2017-ben került piacra, fiatal tehát, de a japán cégnél máris úgy gondolták, ideje a frissítésnek. A ráncfelvarrás során az alapokkal nem sok minden történt: kicsit megújult a hűtőrács és a lökhárító, illetve alapáras lett az újrarajzolt, menetfényes LED-fényszóró.
A nálunk járt ötajtós Sport változat eleve más tészta, és nemcsak amiatt, hogy ez nem a Civic Sport Line három hengerrel, hanem a Plus változat már négy hengerrel. Itt már külsőségekben is megjelenik az erősebb verzióra jellemző oldalszoknya, a kerekek alapból 17 colosak 16 helyett, a profiljuk króm helyett fekete. A kettős központi kipufogóvég pedig egyértelmű utalás a Civic Type-R típusra. Ebben a konfigurációban már egyértelműen egyéniség is a Civic: van, akinek nagyon tetszik, és van, aki szerint már túlzás a sok él és harcias részlet.
Képgaléria
D.P.
Egyéb vonatkozásában a Civic maradt, ami volt: 4,51 méteresként a leghosszabb kompakt a szegmensében, 2,69 méteres tengelytávval, 1,80 szélességgel és 1,43 magassággal. Ez utóbbi adat nagyon is érezhető, mert szokatlan is ebben az SUV-k uralta világban, hogy nagyon mélyre kell ülni, alig 12 centire a földtől és az ülést még ezen belül is lejjebb lehet engedni a kocsi padlózatig.
A külső méret egyébként jól érzékelhető a kabintérben is, mert a két üléssor közötti távolság igazán figyelemre méltó. A fejtér már korántsem ilyen levegős, a hátul ülők feje átlagos testmagassággal is hozzá fog érni a plafonhoz. A csomagtartó szintén erénye Civicnek, ötajtós modellként pedig különösen: alapból 478 literről beszélünk, amely ha az üléseket lehajtjuk, akár 1245 liter is lehet. Az ülések kényelmesek, jól támasztanak és a vezető számára még elektromos szabályozással is rendelkeztek, legalábbis a tesztautó esetében. Látványosak a pedálok, amelyek alumíniumból vannak, szintén megadják a sportos imidzset, amit a Honda egyébként is szeretne hirdetni magáról.
D.P.
A kabintér műszerezése már egy másik fejezet, ez talán a leginkább megosztó részlete egy mai Hondának: digitális a központi kijelző, izgalmasak a vörös színek és szimpatikus, hogy az általános tendenciával ellentétben a Honda visszahozott néhány hagyományos gombot. Jó pont a vezeték nélküli mobil töltő a konzol tálcájában és végre a minimum elvárásnak is eleget tett a Honda, már kompatibilis a rendszere az Android Autóval és az Apple Car Play-jel is.
Ezen túlmenően azonban a 7 colos képernyőn futó rendszer elég lassú, nem kifejezetten elegáns grafikájú és sok funkciója körülményesen érhető csak el. Az eldugott USB-csatlakozó a hajlított középkonzoli elem alatt lehet, hogy dizájnelemként nem csúnya, de menet közben igen körülményes megtalálni. A központi kijelzőn felbukkanó „üres oldalak”, amelyeken semmilyen applikáció és funkció nincs, akárcsak egy okostelefonnál, kifejezetten érthetetlenek. Ugyanakkor már lászik a jövő, a frissebb Honda Jazzben már egy igazán korrekt tudású és megjelenésű rendszer van.
D.P.
A Honda a motorral és váltóval viszont mindig visszahozza a balanszot, amit az elektronikai audiovizuális eszközén elveszít, mert ez az 1,5 literes, négyhengeres turbó remek darab. (A korábban általunk próbált HR-V Sportban is ez az egység volt. Az pedig ezzel a motorral a mostanság legizgalmasabban autózható SUV a nem prémium kompakt szabadidő-autó kategóriában.)
Nagyon rugalmas a Honda 1,5 literes motorja, alacsony fordulatnál turbós viselkedésű, jó nyomatékkal, de ott van benne a Honda V-TEC motorjaiból is valami és akár 6500-as fordulaton is szeret forogni. 182 lóerejével a márkához méltó egyéniség, amelynek a hatsebességes kézi sebességváltója is csúcsminőséget ad. Szuperpontos és nagyon rövid úton jár, nem lehet megunni a kapcsolgatást. Érdekesség, hogy a motor karaktere miatt a hatodikat –autópálya kivételével – alig használtuk, mert negyedikben és ötödikben is olyan tartományai vannak a fokozatoknak, amivel nagyjából bármilyen helyzetet meg lehet oldani.
D.P.
Persze környezettudatos világban élünk és közlekedünk, így a Hondában is ott az „ECON” gomb, ami a takarékosságra figyelmeztet és feltűnően lomhább is lesz az autó, miután rányomtunk. A zöld fénnyel világító visszajelző a műszerfalon rögtön elsápad és fehérre vált, ha kicsi jobban nyomjuk a Hondának, mert nem vigyázunk a fogyasztásra. A Civic Sporttal persze elég jót lehet autózni, a Honda felfüggesztése és úttartása a márkától elvártan precíz, ráadásul a futómű keménysége hangolható. A kombinált fogyasztás 8,1 liter volt nálunk, pedig lehetőség szerint kihasználtuk a motor képességeit.
A frissített Civic ezzel a motorral egy igazán érett koncepció.
Aki nemcsak úgy szeret gyorsan menni, hogy abból leginkább semmit ne vegyen észre, hanem közben mindezt szereti érezni és részt is akar venni a kocsi munkájában, annak telitalálat. A 8,8 milliós ár elsőre soknak tűnhet, főleg ha teljes csomagot nézzük. Ráadásul ma már az is sokat számít, digitális termékként mit tud egy autó. Ebben pedig kevésbé kifinomult a Honda, mint a frissebb konkurensei, a Golf, a Focus, a Corolla vagy a Mazda 3. Ugyanakkor manapság már egy új Skoda Octavia ára is inkább 10 millió forint, ennek fényében pedig inkább a csehek autójának ára szorul magyarázatra, semmint a Honda Civicé.
Összeeresztettük egymással a 80-as évek egyik faragatlan sportkompaktját egy a modern idők jegyében fogant és szemre szupersportos "riválisával". Időkapszula-élménygenerátor kontra politikailag korrekt menő járgány.