Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A prototípus szerelvény kerekei a hírek szerint „ellaposodtak”.
Deformálódtak a január elején Magyarországra érkezett tram-train (vasútvillamos-) szerelvény kerekei, ezért el kellett halasztani a nagysebességű futáspróbáit – adta hírül a Szegeder.
A lap szerint a szerelvény Szolnokra tartott mérlegelésre – amely során a kerékpárokra és a forgóvázra jutó terhelést vizsgálták –, amikor a hibát felfedezték.
A cikkben az olvasható, hogy az úgynevezett keréklaposodás, ami miatt a tram-train egyelőre nem teljesítheti a teszteket, akkor fordulhat elő, ha azok állóra fékezés közben csúsznak. Megoldást a kerekek csiszolása jelenthet.
A Szegeder közzétette a Hungarian Trainspotter nevű YouTube-csatorna egy videóját is, amelyen a Szentesre tartó tram-train látható. Ezen kopogás hallható a forgóváz felől, ami a keréklaposodásra utalhat.
A lap úgy tudja, hogy a nagysebességű próbákat a Szolnok és Békéscsaba közötti vonalon tartották volna, most ezt halaszthatták el.
A jövőben majd Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő első tram-train január 9-én érkezett Magyarországra, és került ideiglenes állomáshelyére, a szentesi járműbiztosítási telephely korszerű emelőcsarnokába.
Ha gazdaságilag sikeres lesz a csongrádi tram-train projekt, akkor a képviselő szerint az mintául szolgálhat az elővárosi kötöttpályás közlekedés fejlesztéséhez Budapest környékén