szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A XIII. kerület belvárosi részén augusztustól a parkolóhelyek 30 százalékát csak bejelentett helyi lakosok használhatják estétől reggelig.

Korábban több cikkben is hosszan foglalkoztunk azzal, hogy Budapest belső kerületei – legelőször a VI. és a VII. – hogyan próbálja enyhíteni a túlzott autóhasználat miatti parkolási káoszt, aminek sokszor a kerület lakói isszák meg a levét. A kezdeményezés, hogy 18 és másnap reggel 7 óra között a parkolóhelyek 30 százalékát csak a bejelentett helyi lakosok használhassák, már tavaly nyáron kezdetét vette Teréz- és Erzsébetvárosban, a programmal pedig egybekötötték a mikromobilitás, azaz a rövidtávú, közösségi közlekedés (bicikli- és e-rollermegosztás) felpörgetését is, tucatnyi kizárólagos leadási helyet kialakítva az utcákon az eszközöknek. A programot ősszel Ferencváros is bejelentette.

A mikromobilitás terén Újlipótváros már tavaly is élen járt, hamarosan pedig a kizárólagos lakossági parkolás is megkezdődik a XII. kerület belvárosi részén – derült ki a kerület pénteki Facebook-posztjából.

Az előkészületek már májusban elkezdődnek a Dráva utca, a Váci út, a Szent István körút és a Rakpart által határolt területen: 124 oszlopon összesen 373 új táblát helyeznek ki, amelyek jelzik a kizárólagos lakossági parkolóhelyeket.

A parkolásszabályozás augusztus 1-jén veszi kezdetét, egy hónapos türelmi idővel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Nagy Iván László - Kacskovics Mihály Béla Itthon

Csak tüneti kezelés a főváros autóproblémáira a belvárosi kerületek új parkolási rendszere

Terézvárosban már elkezdődött, több belvárosi kerületben pedig hamarosan érkezhet a parkolási reform, amely éjszakára a helyek egy részét kizárólag az ott lakóknak teszi elérhetővé. Bár a városrészek vezetői szerint jó az irány, azzal úgy tűnik, mind ők, mind a szakértők tisztában vannak, hogy Budapest ettől nem lesz élhetőbb: az autós forgalom bőven kinőtte a belváros kapacitásait.

Nagy Iván László - Kacskovics Mihály Béla Autó

A parkolás átszervezését ígérték a kerületek, megnéztük, mi lett belőle

Nem sikerült messzemenő parkolási reformokat végrehajtani Budapest belső kerületeiben, a helyieknek kedvező lépések nem valósultak meg, vagy csak gyerekcipőben járnak. A töretlen ambícióknak az autózó tömeg nem is, de a mikromobilitás, magyarul a közbringa és közroller nyertese lehet: immáron rendezetten térhetnek vissza az e-rollerek a belvárosba, és a Bubi jövője is a hiperlokális megoldásokban rejlik.