szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A korábban nagyon sikeres kompakt autó megszűnik, és vele együtt a Ford a gyárat is eladná.

A Ford tárgyalásokat folytat a kínai BYD elektromosjármű-gyártóval a németországi saarlouisi üzemének eladásáról – jelentette a Wall Street Journal az ügyet ismerő személyekre hivatkozva.

Ahogy arról már mi is beszámoltunk korábban, a Ford 2025-re megszünteti a Focus kompakt gyártását, mivel a vállalat csökkenti európai járműkínálatát, hogy a teljesen elektromos autókra és kishaszonjárműveinek eladásaira összpontosítson.

A Wall Street Journal szerint a Ford vezetői a jövő héten Kínába látogatnak, hogy a BYD-vel tárgyaljanak a lehetséges eladásról. A tárgyalások egyelőre csak előzetes szakaszban vannak – áll a jelentésben.

A Ford tavaly júniusban közölte, hogy alternatívákat keres a Saarlouisban történő járműgyártásra, beleértve más gyártók bevonását is. A gyár 4600 dolgozót foglalkoztat.

A saarlouisi gyáregységben 2017-ben még 600 millió eurós fejlesztést hajtottak végre, hogy előkészítsék a jelenlegi Focus gyártását. Mára azonban a Ford inkább az olcsóbb munkaerejű piacok felé fordult, mint a romániai Craiova, ahol a Puma kis SUV-t építik, valamint a törökországi Kocaeli, ahol haszonjárműveket gyártanak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!