szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megérkezett az enyhén frissített külsejű, gazdagabb alapfelszereltségű új négyajtós AMG GT.

A Mercedes a 2017-es Genfi Autószalonon leplezte le a Mercedes-AMG GT kupé négyajtós változatát, amelynek csúcskivitelét, a 639 lóerős GT 63 S-t a közelmúltban mi is teszteltük. A típus 2020-ban, 2021-ben és 2022-ben is kapott egy-egy kisebb ráncfelvarrást, és most megérkezett a legfrissebb facelift, mely ezúttal a V8-as modellekre fókuszál.

Az enyhén átalakított hűtőrácsot és lökhárítót kapott, illetve jobban felszerelt, alapáron többek közt elektromosan nyitható napfénytetőt és vezeték nélküli mobiltöltőt felvonultató GT 63 4Matic+ alapára 71,9 millió forint, a GT 63 S 4Matic+ pedig 78 millió forinton nyit.

Mercedes-AMG

 

Mercedes-AMG
A GT 63 mozgatásáról egy 585 lóerős és 800 Nm nyomatékú biturbó V8-as benzinmotor gondoskodik, mely 3,4 másodperces 0-100-as szintidőt, illetve 310 km/h végsebességet biztosít a 2105 kilogrammos sportmodell számára.

A 2135 kilogrammos GT 63 S-ben ugyanez a motor 639 lóerős, illetve 900 Nm-es produkcióra képes. Az álló helyzetből 100-as tempóra 3,2 másodperc alatt katapultáló kocsi végsebessége 315 km/h.

Mercedes-AMG
Mercedes-AMG

Az általunk szintén alaposan meghajtott abszolút csúcsmodell, a valaha készült legerősebb AMG-ként jegyzett plugin hibrid GT 63 S E Performance 86,2 millió forintos indulóáron 839 lóerőt, 2,9 másodperces 0-100-as szintidőt, illetve 316 km/h-s végsebességet biztosít.

12 kilométert tud megtenni villannyal a 2380 kilogrammos plugin hibrid
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!