szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Elvileg ez 30 perc alatt elvégzi a munkát, ami hagyományos módon órákig tartana.

Bár az elektromos autók tüzei nem fordulnak elő olyan gyakran, mint azt sokan gondolják, komolyabb problémát jelentenek, mint a hagyományos belső égésű motorral szerelt autók tüzei. Az ilyen járművek oltása ugyanis rendkívül bonyolult és hosszan tartó folyamat lehet, főként az akkumulátorokban rejlő nagy mennyiségű energia miatt. Az akkumulátoros tüzek sokkal több erőfeszítést igényelnek a tűzoltók részéről, és nagyobb veszélyt jelenthetnek, különösen akkor, ha egy baleset nagy számú elektromos járművet érint, például egy szállítóhajón.

A Hyundai ezért úgy döntött, hogy 32 szállítóhajóját speciális oltási technológiával látja el, hogy megkönnyítse az elektromos járművek tüzeinek kezelését. Az EV Drill Lance nevű találmány egy vízalapú fúró, amely képes áthatolni az akkumulátor védőburkolatán, majd megtölti azt vízzel, ezzel gyorsan csökkentve az akkumulátor hőmérsékletét és eloltva a tüzet.

EV-Drill Lance 장치 설치(초기 화재 진압)

Electricvehiclefire #Electricvehiclebatteryfire #Electricvehiclefiresuppression #Electricvehiclebatteryfiresuppression #Electricvehiclefiresuppressionequipment #TANKTECH

A módszerrel az oltási idő mindössze 30 percre csökkenthető, szemben a hagyományos megközelítéssel, amely akár 48 órát is igénybe vehet. Emellett a Hyundai új figyelmeztető rendszereket is telepített, amelyek érzékelők segítségével azonnal jelzik, ha tűz üt ki a hajó fedélzetén.

Szuperfegyvert kaptak a tűzoltók a villanyautótüzek oltásához – képek

Az úgynevezett oltólándzsa az egyik leghatékonyabb eszköz az akkumulátorok gyors oltásához.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!