szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Karma Invictus egy alacsony építésű hatótávnövelős hibrid autó, mely garantáltan ritkán jön majd szembe az utakon.

A Fisker 2008-ban a világ egyik első plugin hibrid személyautójaként mutatta be a Karma nevezetű sportszedánt, melyből 2011 és 2012 során mintegy 2 450 példány készült. A vállalat 2012-ben kényszerűen lehúzta a redőnyt, majd pedig 2014-ben egy kínai cég, a Wanxiang felvásárolta a cég szellemi tulajdonait és gyártósorait.

A Karma Automotive névre keresztelt új cég 2016-ban lebbentette fel a fátylat a Karma továbbfejlesztett változatáról, a Karma Reveróról, melyből most egy különleges új kivitel érkezett.

Az Invictus a Revero teljesítményfókuszú kikönnyített és limitált szériás új változata.

Karma Invictus
Karma
Karma Invictus
Karma

A karbonszálas anyagokat széles körben felvonultató, egyedi utasterű újdonságban egy hatótávnövelő funkciós 1,5 literes 3 hengeres turbós benzinmotor, két villanymotor és egy 28 kWh kapacitású akkumulátor található.

Az 543 lóerős teljesítmény és a 745 Nm-es nyomaték 3,97 másodperces 0-96 km/h szintidőt tesz lehetővé, szemben a Revero 4,5 másodperces idejével.

A 129 kilométeres e-hatótávolságú, illetve 580 kilométeres teljes hatótávú Invictus továbbfejlesztett futóművel és kormányzással támad, azt viszont egyelőre nem fedték fel, hogy pontosan mennyibe kerül a mindössze 30 példányban gyártandó sportszedán.

Karma Invictus
Karma
Karma Invictus
Karma
Karma Invictus
Karma
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!