szerző:
Tetszett a cikk?

A Citroënből kivált DS Automobiles vadonatúj elektromos modelljével, a 750 kilométeres hatótávú N°8-cal a francia fővárosban ismerkedtünk meg testközelből, ahol az 1959-es DS Ballons feltámasztott új változatát is meglestük.

A DS Automobiles decemberben leplezte le vadonatúj zászlóshajó kategóriás modelljét, az általunk most a párizsi Rétromobile 2025 rendezvényen élőben megtekintett N°8-at.

A publikum számára szerdán megnyitott kiállításon egymás társaságában tekinthető meg egy Crystal Pearl fényezésű 1969-es Citroën DS 21 Pallas és a hasonló fényezésű vadonatúj N°8.

Citroën DS 21 Pallas
László Ferenc
DS N°8
László Ferenc

A Stellantis konszern STLA Medium platformjára épülő újdonság az 5 éve debütált DS Aero Sport Lounge koncepcióautó sokat finomított, sorozatgyártásra érett végleges változatának tekinthető.

Az SUV, sportkombi és szedán stílusjegyeket vegyesen felvonultató, Olaszországban gyártott új DS sziluettje a Citroën C5 X-et és Peugeot 408-at juttathatja eszünkbe.

Citroën DS 21 Pallas
László Ferenc
DS N°8
László Ferenc

A világító hűtőmaszkos és front emblémás modell akár 520 méterre elvilágító karakteres fényszórókat és hosszan elnyújtott V-alakú menetfényeket vonultat fel, ezenkívül pedig a látványos 19-21 colos felnik, a rejtett kilincsek és a kupészerű hátsó rész mellett sem mehetünk el szó nélkül.

A konszern aktuális kínálatának legnagyobb STLA Medium modelljeként jegyzett, 0,24-es légellenállási együtthatójú N°8 4,82 méter hosszú, 1,9 méter széles, 1,58 méter magas és 2,9 méteres tengelytávolságú.

DS N°8
László Ferenc
DS N°8
László Ferenc

Az egyedi formájú kormány mögött egy 10,25 colos digitális műszergység található, a HUD a szélvédőre vetít, a középső érintőkijelző pedig 16 colos képátlójú. A masszív hangszigetelést felvonultató utaskabin high-end kategóriás Focal hi-fi-jének tizennégy hangszórója közül kettő a tetőben található.

Az első ülések nemcsak fűthetők, szellőztethetők, hanem masszírozással és nyakfűtéssel is szolgálnak. Utóbbival eddig csak kabriókban találkozhattunk, ezúttal pedig a lokális hőérzet javítása és áttételesen a hatótáv növelése miatt esett rá a mérnökök választása.

Nemcsak elök, hátul is tágas helykínálatra és kényelmes ülésekre lehet számítani, a csomagtér 620 literes.

DS N°8
László Ferenc
DS N°8
László Ferenc

A 260 lóerős csúcsteljesítményű és 345 Nm nyomatékú elsőkerék-hajtású alapmodell 2,1 tonnát nyom a mérlegen és 7,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra. A nettó 74 kWh kapacitású 400 V-os akkumulátor mintegy 572 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.

A maximum 280 lóerőre és 345 Nm-re képes 2,2 tonnás Long Range verzió 7,8 másodperces 0–100-as szintidővel, illetve 750 kilométeres hatótávot biztosító 97,2 kWh-s aksival bír.

DS N°8
László Ferenc

A csúcsmodellben már duplamotoros összkerékhajtás található, és ez a 375 lóerős, illetve 511 Nm-es produkcióra képes, 2,3 tonnás kivitel 5,4 másodperc alatt pattan fel álló helyzetből 100-as tempóra.

A hatótáv ezúttal 686 kilométer, a végsebesség mindhárom esetben 190 km/h-ra van korlátozva.

DS N°8
László Ferenc

Az aktív felfüggesztésű újdonság akkumulátora DC-n maximum 160 kW-tal tölthető, ami 27 perces 20-80 százalékos szintidőt jelent, illetve azt, hogy 10 perc alatt akár 200 kilométernyi hatótáv is „tankolható”. AC-fronton 11-22 kW-os töltési teljesítmény érhető el.

A hivatalos árak egyelőre ismeretlenek, mindenesetre várhatóan 65 ezer euró (26,6 millió forint) körül alakulhat a magas alapfelszereltségű DS N°8 alapára.

DS N°8
László Ferenc
DS N°8
DS Automobiles
DS N°8
DS Automobiles

A francia gyártó a Rétromobile kiállításon ünnepli a DS 70. születésnapját, még pedig oly módon, hogy kiállította az 1959-es DS Ballons hű rekonstrukcióját.

A különleges koncepcióautó egy „Aranyszőke” színű DS 19, amely kerekek helyett négy hatalmas gömbön nyugszik. Ezek a híres hidropneumatikus felfüggesztés gömbjeit szimbolizálják, azt az illúziót keltve, mintha az autó lebegne.

1959-ben és 2025-ben is nagyot üt a DS Ballons látványa
László Ferenc
Régis Mathieu pazar csillárjai emelik a DS stand fényét
László Ferenc
A francia Nemzeti Autóipari és Mobilitási Szakképző Iskola készítette el a DS Ballonst
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!