szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Most nem ez a legfontosabb – mondják, de Elon Musk elég jól járhat, ha nála lesznek kénytelenek tölteni a pórul jártak.

A General Services Administration (GSA), az Egyesült Államok kormányzati épületeit kezelő ügynökség bejelentette, hogy országszerte leállítja az összes elektromos jármű töltőjét, mivel azokat „nem szükségesnek” minősítette – írja a The Verge.

Az intézkedés részeként a GSA az újonnan vásárolt elektromos járműveket is kivonná a használatból. A szervezet jelenleg körülbelül 8000 elektromos töltőt üzemeltet, amelyek nemcsak a kormányzati flották, hanem a szövetségi alkalmazottak személyes járművei számára is elérhetőek voltak. Az érintett töltőállomásokat fokozatosan állítják le, és az új irányelv értelmében sem állami, sem magántulajdonú járműveket nem lehet majd tölteni ezeken az állomásokon.

A Biden-kormányzat korábbi tervei szerint a GSA jelentős mértékben elektromos járművekre cserélte volna a szövetségi flottát, az inflációcsökkentési törvény pedig 975 millió dolláros támogatást biztosított az elektromos töltőhálózat kiépítésére és a szövetségi épületek fenntartható technológiákkal történő korszerűsítésére.

A GSA több mint 58 000 elektromos autót rendelt meg, és több mint 25 000 töltőport telepítését kezdte meg. Az új Trump-adminisztráció azonban leállította ezeket az erőfeszítéseket, és a klímavédelmi célkitűzéseket háttérbe szorítva leállította az elektromos járművek támogatását, valamint megszüntette a szövetségi járműflotta további villamosítására vonatkozó programokat.

Trumpék máris átírják az autók üzemanyag-takarékossági szabályait

Kevesebb tiszta hajtás kell. A VW már le is fújta, hogy elektromos autót vigyen az USA-ba.

A Trump-kormányzat már korábban jelezte szándékát, hogy visszavonja az elektromos járművek terjedését segítő programokat, beleértve az elektromos autók adókedvezményeit és más fogyasztói ösztönzőket. A döntés komoly kérdéseket vet fel az elektromos járművekkel rendelkező szövetségi ügynökségek számára is, hiszen sokuk a GSA töltőhálózatára támaszkodott. Továbbá az is kérdéses, mi történik a flottából kivont elektromos autókkal: eladják-e őket, vagy raktárba kerülnek, esetleg benzinüzemű járművekkel váltják fel őket.

Az Electrek szerint Trump döntése, amellyel eltörli az elektromos járművekhez kapcsolódó árengedményeket, és amelyet Elon Musk is nyilvánosan támogatott, valójában leginkább a Teslának kedvez. Az intézkedés ugyanis csökkenti a Tesla versenytársainak esélyeit, emellett a Tesla saját töltőinfrastruktúrája is előnyhöz jut, mivel az állami töltőhálózat leállítása miatt az autósok egyre inkább a Tesla töltőállomásaira kényszerülhetnek.

A környezetvédők szerint az Egyesült Államok közlekedési szektorból származó szén-dioxid-kibocsátása jelenleg az ország üvegházhatású gázkibocsátásának mintegy 28 százalékáért felelős.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!