szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az 5,4 másodperces 0-100-as katapultálásra képes Elroq RS-nek alaposan megkérik az árát.

A Skoda tavaly októberben leplezte le az Enyaq villanyautó kisebb és olcsóbb testvérmodelljének tekinthető Elroq szabadidő-autót, melyből nemrégiben megérkezett a vadonatúj RS sportverzió.

Az Elroq RS magyarországi árát egyelőre még nem fedték fel, azt viszont már tudni lehet, hogy Csehországban átszámítva mintegy 20,7 millió forintnak megfelelő összeget kell érte fizetni (21 százalékos helyi adóval).

Az újdonság ily módon 14 százalékkal drágább a korábbi csúcsmodellnél, a 286 lóerős Elroq Sportline 85-nél.

Skoda Elroq RS
Skoda
Skoda Elroq RS
Skoda

A kívül-belül sportos hangulatú, magas alapfelszereltségű Skoda Elroq RS futóművét elöl 15, hátul 10 milliméterrel ültették le, a legnagyobb kerekek 21 colosak.

Míg a normál Elroqok hátsókerék-hajtásúak, az új RS elöl és hátul is felvonultat egy-egy villanymotort.

A 340 lóerős teljesítményű kompakt elektromos modell 5,4 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, vagyis gyorsabban, mint bármely korábbi sorozatgyártású Skoda.

Skoda Elroq RS
Skoda
Skoda Elroq RS
Skoda

A 180 km/h-ra korlátozott végsebességű újdonság bruttó 84, nettó 79 kWh kapacitású akkumulátora 550 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.

Az AC-n 11, DC-n maximum 185 kW-tal tölthető telep ideális esetben 26 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra. Viszonyításképp, a kisebb teljesítményű Elroqok DC-n legfeljebb 145-175 kW-os teljesítményt képesek felvenni.

A Skoda Elroq 170 lóerős alapmodellje 14 millió forinton nyit Magyarországon, a 286 lovas és 6,6 másodperces 0-100-as gyorsulású SportLine 85-ért pedig alaphangon 20,6 millió forintot kell fizetni.

Skoda Elroq RS
Skoda
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!