Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a04997be-d90a-49a8-9179-2536e9e995a1","c_author":"HVG","category":"360","description":"Több okból sincs elég energiatermelő kapacitás az országban. ","shortLead":"Több okból sincs elég energiatermelő kapacitás az országban. ","id":"20250510_hvg-Calik-Holding-Calik-Enerji-Ansaldo-gazuzemu-eromu-Tiszaujvaros-MVM-Status-Kpria-Meszaros-Lorinc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a04997be-d90a-49a8-9179-2536e9e995a1.jpg","index":0,"item":"2047bbac-f8c8-484d-bccf-46ad65cd9fb3","keywords":null,"link":"/360/20250510_hvg-Calik-Holding-Calik-Enerji-Ansaldo-gazuzemu-eromu-Tiszaujvaros-MVM-Status-Kpria-Meszaros-Lorinc","timestamp":"2025. május. 10. 08:00","title":"Törökökkel, franciákkal és Mészáros Lőrinccel épülhetnek a Paks II.-pótló gázerőművek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b77d466b-5fc7-42ff-8a41-46dd13491d7c","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A turisztikai ajánlathoz promóvideó is készült, kékvillogós autóval és magángéppel.","shortLead":"A turisztikai ajánlathoz promóvideó is készült, kékvillogós autóval és magángéppel.","id":"20250510_Luxusvadaszat-turai-kastely-Tiborcz-Istvan-BDPST","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b77d466b-5fc7-42ff-8a41-46dd13491d7c.jpg","index":0,"item":"ad16cd98-c0fd-40f8-9b8d-c3644be7a45b","keywords":null,"link":"/kkv/20250510_Luxusvadaszat-turai-kastely-Tiborcz-Istvan-BDPST","timestamp":"2025. május. 10. 15:47","title":"Luxusvadászatokat hirdet a turai kastély képeivel egy cég, Tiborczék azt állítják, visszaélés történt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2868a9ae-6d9a-4776-bd19-9017dc487c99","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egyáltalán nem biztos, hogy egy weboldalon elhelyezett, túlságosan figyelemfelkeltőre beállított banner sokáig hatékony, ugyanis az agy egy idő után már nem foglalkozik vele, zavaró tényezőként szűri ki. Egy nemzetközi kutatócsoport közelmúltbeli tanulmánya érdekes betekintést nyújt abba, hogyan alkalmazkodik az emberi agy a vizuális környezet gyakori zavaraihoz.","shortLead":"Egyáltalán nem biztos, hogy egy weboldalon elhelyezett, túlságosan figyelemfelkeltőre beállított banner sokáig...","id":"20250511_zavaro-vizualis-ingerek-kiszurese-emberi-agy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2868a9ae-6d9a-4776-bd19-9017dc487c99.jpg","index":0,"item":"a4060bc8-efbf-42db-9c87-2953fc2ae572","keywords":null,"link":"/tudomany/20250511_zavaro-vizualis-ingerek-kiszurese-emberi-agy","timestamp":"2025. május. 11. 16:03","title":"Villogó hirdetés a neten? Színes reklám az út mellett? Van az ember agyának egy csodálatos képessége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"28a26336-64a4-4760-a3e7-2cff054a15fa","c_author":"Balogh Csaba","category":"tudomany","description":"Tévhit, hogy az otthon okosítása drága: néhány tízezer forinttal már el lehet indulni, a teljes rendszer aztán később egyedi igények alapján apránként felépíthető. Szakember nem szükséges, csak egy kis tervezés. Teszten a Meross kütyüi.","shortLead":"Tévhit, hogy az otthon okosítása drága: néhány tízezer forinttal már el lehet indulni, a teljes rendszer aztán később...","id":"20250511_olcso-okosotthon-rendszer-meross-hub-jelenletszenzor-ora-homero-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/28a26336-64a4-4760-a3e7-2cff054a15fa.jpg","index":0,"item":"3c344fa8-cd6b-4bf1-8fe7-628b5bb274e3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250511_olcso-okosotthon-rendszer-meross-hub-jelenletszenzor-ora-homero-teszt-velemeny","timestamp":"2025. május. 11. 20:03","title":"20 ezer forinttal van értelme beszállni a lakásokosításba?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77b9ec6e-ba42-47dc-87c1-55b275248ad9","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A szentatya elmondta, hogy szívében hordozza „a szeretett ukrán nép szenvedését”, Gázában pedig tűzszünetet és az izraeli túszok szabadon bocsátását szorgalmazta.","shortLead":"A szentatya elmondta, hogy szívében hordozza „a szeretett ukrán nép szenvedését”, Gázában pedig tűzszünetet és...","id":"20250511_Leo-papa-elso-vasarnapi-miseje-soha-tobbe-haborut","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77b9ec6e-ba42-47dc-87c1-55b275248ad9.jpg","index":0,"item":"de734f51-eae7-41b5-98eb-ff762c344729","keywords":null,"link":"/vilag/20250511_Leo-papa-elso-vasarnapi-miseje-soha-tobbe-haborut","timestamp":"2025. május. 11. 14:46","title":"Leó pápa első vasárnapi miséjén: soha többé háborút!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0998aeb6-4160-48ac-87ec-77fc47153600","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A május közepén tervezett hongkongi tőzsdére lépést úgy alakítanák, hogy amerikai belföldi befektetők ne vehessenek az értékpapírból, egyben mentesíti a céget bizonyos amerikai szabályozási kötelezettségek alól.","shortLead":"A május közepén tervezett hongkongi tőzsdére lépést úgy alakítanák, hogy amerikai belföldi befektetők ne vehessenek...","id":"20250511_A-CATL-korlatozza-hogy-mely-amerikai-cegek-vasarolhatnak-a-reszvenyeibol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0998aeb6-4160-48ac-87ec-77fc47153600.jpg","index":0,"item":"f561c05b-f645-4270-a064-955d793a0d5e","keywords":null,"link":"/kkv/20250511_A-CATL-korlatozza-hogy-mely-amerikai-cegek-vasarolhatnak-a-reszvenyeibol","timestamp":"2025. május. 11. 12:42","title":"A CATL korlátozza, hogy mely amerikai cégek vásárolhatnak a részvényeiből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf445556-bc0d-4637-a7ee-8c996982ddbe","c_author":"Fülöp István","category":"kkv","description":"A kiskereskedelmi szereplőket tömörítő szövetség elnöke szerint nincs semmilyen gazdasági, társadalmi kényszerűség, ami indokolná az árrésstop kiterjesztését a drogériai termékekre.","shortLead":"A kiskereskedelmi szereplőket tömörítő szövetség elnöke szerint nincs semmilyen gazdasági, társadalmi kényszerűség, ami...","id":"20250511_OKSZ-kozak-tamas-arresstop-drogeria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf445556-bc0d-4637-a7ee-8c996982ddbe.jpg","index":0,"item":"26ac561f-ee79-4fee-a842-0f2be27c1ee6","keywords":null,"link":"/kkv/20250511_OKSZ-kozak-tamas-arresstop-drogeria","timestamp":"2025. május. 11. 10:12","title":"OKSZ: az árrésstop miatt senki nem fog heti egy tubus fogkrém helyett kettőt használni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc7c4931-9edf-40e9-a8ca-17cf069d4c70","c_author":"Szentirmai Áron","category":"360","description":"Az elmúlt években drasztikusan visszaszorult a sportolás közben bekövetkező szívhalál, miközben évtizedek óta stagnál a hirtelen szívleállás gyakorisága. Minek köszönhető ez a fordulat? Mekkora terhelést jelent a sportolás a szívnek, edzhetjük-e a vért pumpáló szervet, és miért gyakoribb a hirtelen szívleállás az amatőr sportolók körében? Hogyan sportoljunk, ha szívproblémáink vannak, kockázatos-e kávét inni edzés előtt? Három kardiológussal beszélgettünk.","shortLead":"Az elmúlt években drasztikusan visszaszorult a sportolás közben bekövetkező szívhalál, miközben évtizedek óta stagnál...","id":"20250510_Sport-terheles-hirtelen-szivhalal-szivproblemak-sportsziv-tomegsport-maraton-futas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc7c4931-9edf-40e9-a8ca-17cf069d4c70.jpg","index":0,"item":"f70fbb22-89a4-4989-8e9f-cf99fc6699db","keywords":null,"link":"/360/20250510_Sport-terheles-hirtelen-szivhalal-szivproblemak-sportsziv-tomegsport-maraton-futas","timestamp":"2025. május. 10. 10:00","title":"Lesből támadó halál – megedzhetjük-e a szívünket, amikor sportolunk?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk, hogy pontosan mennyi benzint és áramot fogyaszt a gyakorlatban a BYD nagyobb akkumulátorral szerelt legfrissebb plugin hibrid modellje, a tágas SUV-ok piacán versengő Seal U DM-i.
Kevesen tudják, hogy a világ első sorozatgyártású plugin hibridjét a BYD dobta piacra, ami nem volt más, mint a még 2008-ban debütált F3DM szedán.
Innen egy hatalmas ugrással érkezünk meg 2025-be, amikor is a magyar piacra első körben néhány villanyautóval megérkezett kínai gyártó már három változatban kínálja külsőleg tölthető szupermodern hibrid technikát felvonultató Seal U DM-i szabadidő-autóját.
Tavaly már részletesen bemutattuk a Kia Sorento méretkategóriájában versenyző típust, melyből akkor még nem volt elérhető a nagyobb kapacitású akkumulátoros verzió.
Most viszont már itt van, megérkezett a termékkínálatban a Boost és a Design kivitelek mellett felbukkant nagyobb telepes változat, az általunk egy a BYD hazai képviselete által szervezett fogyasztásversenyen kipróbált Comfort modell.
Indulás előtt a Seal U DM-i flotta
László Ferenc
Irány a Balaton!
A délelőtti órákban Budaörsről vágtunk neki a különleges versenynek, melynek 156,5 kilométeres első etapja Tihanyban ért véget, mintegy 3 órányi vezetést követően. A megmérettetés során az összes tesztautó pontosan ugyanazon az útvonalon, részletes itiner alapján, lényegében teljesen azonos ellenőrzött körülmények mellett haladt.
Míg délelőtt javarészt kisebb-nagyobb településeken keresztül jutottunk el úti célunkig, addig délután autópályán tettük meg a hátralévő 123 kilométeres szakaszt vissza Budaörsig.
10-12 fokos hőmérséklet és részben esős időjárás mellett versenyeztünk
László Ferenc
Fogyasztásversenyről lévén szó a sebességhatárokat ezúttal nem felfelé, hanem inkább lefelé feszegettük, de a közlekedés többi résztvevőjét zavaró felelőtlen cammogásról szó sem lehetett, mert a megadott időmérő pontokon mindig időben át kellett haladni.
Az első etap java részét, konkrétan 143 kilométert tisztán elektromos módban tettük meg, vagyis közel 15 százalékkal többet, mint a WLTP-szabvány alapján a gyártó által ígért 125 kilométer.
1995 kilogrammot nyom üresen
László Ferenc
Ezt követően a benzinmotor halkan és némi rezonanciával kelt életre, és termelte az áramot, illetve adott esetben hajtotta közvetlenül az első kerekeket.
A soros és párhuzamos hibrid működésre képes BYD-ben nincs semmilyen váltó. Az igen jó, 43,04 százalékos hatékonyságú benzinmotor csak 80 és 120 km/h között hajtja közvetlenül a kerekeket, csak ilyenkor zár a kuplung. Minden más esetben a villanymotor felelős a hajtásért, a benzinmotor csak elektromos energiát termel.
4,77 méter hosszú és 2,76 méteres tengelytávú a Seal U DM-i
László Ferenc
Az 1,5 literes 4 hengeres szívó benzinmotor mindössze 98 lóerős teljesítményű, illetve 122 Nm nyomatékú, azonban elektromos részről ehhez hozzájön még 197 lóerő és 300 Nm, a végeredmény pedig 218 lóerő és 300 Nm.
A 8,9 másodperces 0-100-as szintidő és 170 km/h végsebesség kevés a világmegváltáshoz, de a szürke hétköznapok során több, mint elegendő.
Nagy gyorsítások és fékezések nélkül, kikapcsolt klíma mellett autóztunk
BYD
Combosabb aksi, remek fogyasztás
Az igazi újdonságot a többi modellben lévő 18,3 kWh-osnál mintegy 45 százalékkal nagyobb kapacitású, 26,6 kWh-s Blade akkumulátor jelenti, mely a már említett 125 kilométeres normál villanyhatótávon túlmutatva városban elvileg akár 177 lokálisan emissziómentes kilométert is képes biztosítani.
Az üzemanyagtartály 60 literes, és a BYD azt ígéri, hogy a kombinált hatótáv eléri az 1125 kilométert.
Ekkora távot ugyan nem állt módunkban teljesíteni a fogyasztásverseny során, de azért a 279,5 kilométeres teszt is rávilágított arra, hogy kis odafigyeléssel, takarékos vezetéssel milyen remek fogyasztás érhető el az új Seal U DM-i kormánya mögött ülve.
A teljes távon 10,34 liternyi 95-ös benzint fogyasztottunk, ami 3,699 literes átlagfogyasztást és a verseny harmadik helyezését eredményezte.
Minden csepp számít
László Ferenc
Az igazság pillanata
László Ferenc
A teljes útvonal végére óvatlanul 21 kilométernyi, az autópályázás közben termelődött elektromos hatótávot felejtettünk a rendszerben, amit illett volna elfogyasztani, a verseny kiírása szerint ugyanis nem járt pluszpont a megmaradt kWh-kért, a végső rangsort kizárólag a benzinfogyasztás alapján állították fel.
A 3,7 liter alatti átlagfogyasztás jól hangzik, azonban gyorsan hozzá kell tenni, hogy a második helyezett versenyzőpáros 2,89 literes, az aranyérmes autó pedig egészen elképesztő 1,98 literes értéket produkált.
Ezek még akkor is remek értékek, ha hozzájuk kell számolni az elektromos fogyasztást, ami a konverziót követően körülbelül 1 literrel növeli az átlagfogyasztást.
Hiába a jelentős e-hatótáv, zöld rendszámot már nem kaphat ez a technika
László Ferenc
A tankolás értelemszerűen percek alatt letudható, a töltés viszont ennél jelentősen lassabb. 11 kW-os váltóáram esetén 192 percig tart egy 15-100 százalékos procedúra, 18 kW-os egyenárammal pedig 55 perc alatt tudható le egy 30-80 százalékos töltési művelet.
A kisebb akkumulátoros verzió esetében ugyanezek a feladatok rendre 120, illetve 35 perc alatt oldhatók meg.
Részletes itiner alapján teljesítettük a távot
László Ferenc
Mennyi az annyi?
A nagyobb akkumulátoros Seal U DM-i Comfort 16,57 millió forintba kerül, vagyis 1,02 millió forint a felára a 80 helyett 125 kilométeres villanyhatótávnak, illetve az 1080 helyett 1125 kilométeres teljes hatótávolságnak.
A 130 lóerős turbós 1,5 literes motorra épülő, 204+163 lóerős villanymotorokkal szerelt összkerekes verzió 18,88 millió forint ellenében 324 lóerőt és 5,9 másodperces 0–100-as gyorsulást kínál – kisebb akkumulátorral, 70 kilométeres elektromos és 870 kilométeres kombinált hatótávval társítva.
A kizárólag elsőkerék-hajtású tisztán elektromos 218 lóerős Seal U 18,29 millió forintos alapmodellje 71,8 kWh-s kapacitású és 420 kilométeres hatótávú, a 20,19 millió forintos verzió 87 kWh-s telepe pedig 500 kilométeres hatótávot ígér. No és persze a zöld rendszám minden előnyét.