Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3cea0a97-96aa-43fd-8b2c-d6c4e663021d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Komoly átalakulás előtt áll a streaming. A korábban dinamikusan fejlődő szegmens a jelek szerint a csúcs közelében pörög. A felhasználók egyre inkább azokhoz a szolgáltatókhoz fordulnak, amelyek csomagban, könnyen kezelhető egységes felületen és kedvezményes áron biztosítanak hozzáférést kedvenc tartalmaikhoz. A Deloitte tanácsadó cég számba veszi, hogy a piaci szereplők milyen megoldásokat választhatnak és hogy kik lehetnek a folyamat nyertesei.","shortLead":"Komoly átalakulás előtt áll a streaming. A korábban dinamikusan fejlődő szegmens a jelek szerint a csúcs közelében...","id":"20250531_streaming-csomagok-elofizetes-aggregatorok-deloitte-elemzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3cea0a97-96aa-43fd-8b2c-d6c4e663021d.jpg","index":0,"item":"6325f8ab-1dfe-4818-8893-35bf8eba12ff","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_streaming-csomagok-elofizetes-aggregatorok-deloitte-elemzes","timestamp":"2025. május. 31. 08:03","title":"Átalakul a Netflix, az HBO Max meg a Disney+: visszatér a régi kábeltévés fizetési rendszer, akkora lett mára a káosz a streamingben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a084f88-26d4-4e0d-b919-41f7310f413e","c_author":"Maltofer","category":"brandchannel","description":"A vas a szervezetünk egyik alapköve, ami döntő szerepet játszik az egészségünk fenntartásában: támogatja az anyagcserét, a növekedést és a normális sejtműködést. De vajon mindenkinek ugyanannyi vasra van szüksége? Távolról sem! Lássuk, milyen tényezőktől függ, mennyit kell bevinnünk belőle.","shortLead":"A vas a szervezetünk egyik alapköve, ami döntő szerepet játszik az egészségünk fenntartásában: támogatja...","id":"20250505_Vasbevitel-vastartalmu-elelmiszerek-maltofer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a084f88-26d4-4e0d-b919-41f7310f413e.jpg","index":0,"item":"beab4618-d3d2-44ae-9c20-b31b791efcbf","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250505_Vasbevitel-vastartalmu-elelmiszerek-maltofer","timestamp":"2025. június. 01. 15:30","title":"Elég vasat eszünk meg naponta? A válasz nem egyértelmű!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Maltofer","c_partnerlogo":"b5850ba1-e583-4d22-9186-688d82b8c838","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"19207401-5923-4705-b08d-e156403b898d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A leggazdagabb magyart a 444 stábja szúrta ki, ugyanott szállt meg a barátaival, ahol a Paris Saint-Germain csapata is.","shortLead":"A leggazdagabb magyart a 444 stábja szúrta ki, ugyanott szállt meg a barátaival, ahol a Paris Saint-Germain csapata is.","id":"20250531_Meszaros-Lorinc-menni-Munchen-ketmilliardos-helikopterrel-a-22-milliardos-magangepig-majd-erkezes-a-BL-dontore-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19207401-5923-4705-b08d-e156403b898d.jpg","index":0,"item":"684872b1-d6b6-41cc-8a5d-adc275e85978","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Meszaros-Lorinc-menni-Munchen-ketmilliardos-helikopterrel-a-22-milliardos-magangepig-majd-erkezes-a-BL-dontore-ebx","timestamp":"2025. május. 31. 19:33","title":"Mészáros Lőrinc menni München: kétmilliárdos helikopterrel a 22 milliárdos magángépig, majd érkezés a BL-döntőre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f664f33-481b-4f41-b6eb-9b897a549393","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A zenekar menedzsere szerint nem is kezdődhetett volna jobb helyen az új koncertkörútjuk. ","shortLead":"A zenekar menedzsere szerint nem is kezdődhetett volna jobb helyen az új koncertkörútjuk. ","id":"20250531_iron-maiden-koncert-turne-magyarorszag-koszonet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f664f33-481b-4f41-b6eb-9b897a549393.jpg","index":0,"item":"6a804d68-e372-4357-a735-c42288126d9a","keywords":null,"link":"/elet/20250531_iron-maiden-koncert-turne-magyarorszag-koszonet","timestamp":"2025. május. 31. 09:45","title":"Budapest hihetetlen város - az Iron Maiden megköszönte új turnéjuk első, teltházas koncertjeit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d19c5636-537a-4f92-a127-cb481438f723","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az aHang által meghirdetett Néma menet célja, hogy tiltakozzon a független sajtó és a civilek ellehetetlenítése ellen. ","shortLead":"Az aHang által meghirdetett Néma menet célja, hogy tiltakozzon a független sajtó és a civilek ellehetetlenítése ellen. ","id":"20250601_Leragasztott-szajjal-vonulnak-at-a-tuntetok-a-Szabadsag-hidon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d19c5636-537a-4f92-a127-cb481438f723.jpg","index":0,"item":"ea0f9a93-98ca-4d2d-a743-60e526f9af1b","keywords":null,"link":"/itthon/20250601_Leragasztott-szajjal-vonulnak-at-a-tuntetok-a-Szabadsag-hidon","timestamp":"2025. június. 01. 16:36","title":"Leragasztott szájjal vonulnak át a tüntetők a Szabadság hídon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ac2f4a7-abad-4a72-89cb-54e90b4e06c2","c_author":"Ballai Vince","category":"gazdasag","description":"Minden szabálynak megfelelnek, átláthatóságot biztosítanak és egy fillér állami pénzt sem kérnek, csak bizalmat a helyiektől. Ezt mondják a Vésztőn akkumulátoripari hulladékot feldolgozó üzemet tervező beruházók. És bizony jobb ha hozzászokunk, hogy a gombamód szaporodó hatalmas akkugyárak mellé fel kell nőnie az országban a hulladékfeldolgozásnak is.","shortLead":"Minden szabálynak megfelelnek, átláthatóságot biztosítanak és egy fillér állami pénzt sem kérnek, csak bizalmat...","id":"20250601_akku-akkumulator-hulladek-feldolgozas-nt-recycling-veszto-akkugyar-veszely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ac2f4a7-abad-4a72-89cb-54e90b4e06c2.jpg","index":0,"item":"a08298be-f564-475a-be45-05622ad2098e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_akku-akkumulator-hulladek-feldolgozas-nt-recycling-veszto-akkugyar-veszely","timestamp":"2025. június. 01. 17:30","title":"Komoly tervekkel érkezik az akkugyári hulladékot feldolgozó cég Vésztőre, a CATL, a BYD és az EVE akkumaradékára utazik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7a80cfe4-d692-467d-8449-8231a582966a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Több mint 1300 ember dobta össze az ötmillió forintot. Magyar Péter is felajánlotta, hogy a Tisza Párt fedezi a költségeket, de az elegendő adományok miatt Törley Katalin arra kéri, hogy a pénzzel a Tanítanék Mozgalmat támogassa.","shortLead":"Több mint 1300 ember dobta össze az ötmillió forintot. Magyar Péter is felajánlotta, hogy a Tisza Párt fedezi...","id":"20250601_kirugott-kolcseys-tanarok-perkoltseg-adomanyok-Magyar-Peter-Tisza-Part-Torely-Katalin-Tanitanek-Mozgalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7a80cfe4-d692-467d-8449-8231a582966a.jpg","index":0,"item":"de9c1b2a-bde6-478f-a36c-c8395ef156ae","keywords":null,"link":"/itthon/20250601_kirugott-kolcseys-tanarok-perkoltseg-adomanyok-Magyar-Peter-Tisza-Part-Torely-Katalin-Tanitanek-Mozgalom","timestamp":"2025. június. 01. 09:13","title":"24 órán belül összejött adományokból a kirúgott kölcseys tanárok perköltsége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcf7bc44-8b3d-478a-ad54-720f619112de","c_author":"Hermann Veronika","category":"360","description":"Antall József – legalább szóban – 15 millió magyar miniszterelnöke akart lenni. Orbán Viktor eljutott oda, hogy megelégszik azzal, ha nem egészen kétmillió magyar miniszterelnöke. Már szóban sem próbál egy nemzethez beszélni – mutatja be elemzésében Hermann Veronika, a Művészetelméleti és Médiakutatási Intézet oktatója az ELTE-n.","shortLead":"Antall József – legalább szóban – 15 millió magyar miniszterelnöke akart lenni. Orbán Viktor eljutott oda...","id":"20250531_Hermann-Veronika-Orban-arulasa-a-haza-lehet-ellenzekben-amig-o-hatalmon-maradhat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcf7bc44-8b3d-478a-ad54-720f619112de.jpg","index":0,"item":"d949a352-a832-4c72-94f4-7701d971daf4","keywords":null,"link":"/360/20250531_Hermann-Veronika-Orban-arulasa-a-haza-lehet-ellenzekben-amig-o-hatalmon-maradhat","timestamp":"2025. május. 31. 08:45","title":"Orbán árulása: a haza lehet ellenzékben, a gyűlölőknek odavetve, amíg ő hatalmon maradhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk, hogy pontosan mennyi benzint és áramot fogyaszt a gyakorlatban a BYD nagyobb akkumulátorral szerelt legfrissebb plugin hibrid modellje, a tágas SUV-ok piacán versengő Seal U DM-i.
Kevesen tudják, hogy a világ első sorozatgyártású plugin hibridjét a BYD dobta piacra, ami nem volt más, mint a még 2008-ban debütált F3DM szedán.
Innen egy hatalmas ugrással érkezünk meg 2025-be, amikor is a magyar piacra első körben néhány villanyautóval megérkezett kínai gyártó már három változatban kínálja külsőleg tölthető szupermodern hibrid technikát felvonultató Seal U DM-i szabadidő-autóját.
Tavaly már részletesen bemutattuk a Kia Sorento méretkategóriájában versenyző típust, melyből akkor még nem volt elérhető a nagyobb kapacitású akkumulátoros verzió.
Most viszont már itt van, megérkezett a termékkínálatban a Boost és a Design kivitelek mellett felbukkant nagyobb telepes változat, az általunk egy a BYD hazai képviselete által szervezett fogyasztásversenyen kipróbált Comfort modell.
Indulás előtt a Seal U DM-i flotta
László Ferenc
Irány a Balaton!
A délelőtti órákban Budaörsről vágtunk neki a különleges versenynek, melynek 156,5 kilométeres első etapja Tihanyban ért véget, mintegy 3 órányi vezetést követően. A megmérettetés során az összes tesztautó pontosan ugyanazon az útvonalon, részletes itiner alapján, lényegében teljesen azonos ellenőrzött körülmények mellett haladt.
Míg délelőtt javarészt kisebb-nagyobb településeken keresztül jutottunk el úti célunkig, addig délután autópályán tettük meg a hátralévő 123 kilométeres szakaszt vissza Budaörsig.
10-12 fokos hőmérséklet és részben esős időjárás mellett versenyeztünk
László Ferenc
Fogyasztásversenyről lévén szó a sebességhatárokat ezúttal nem felfelé, hanem inkább lefelé feszegettük, de a közlekedés többi résztvevőjét zavaró felelőtlen cammogásról szó sem lehetett, mert a megadott időmérő pontokon mindig időben át kellett haladni.
Az első etap java részét, konkrétan 143 kilométert tisztán elektromos módban tettük meg, vagyis közel 15 százalékkal többet, mint a WLTP-szabvány alapján a gyártó által ígért 125 kilométer.
1995 kilogrammot nyom üresen
László Ferenc
Ezt követően a benzinmotor halkan és némi rezonanciával kelt életre, és termelte az áramot, illetve adott esetben hajtotta közvetlenül az első kerekeket.
A soros és párhuzamos hibrid működésre képes BYD-ben nincs semmilyen váltó. Az igen jó, 43,04 százalékos hatékonyságú benzinmotor csak 80 és 120 km/h között hajtja közvetlenül a kerekeket, csak ilyenkor zár a kuplung. Minden más esetben a villanymotor felelős a hajtásért, a benzinmotor csak elektromos energiát termel.
4,77 méter hosszú és 2,76 méteres tengelytávú a Seal U DM-i
László Ferenc
Az 1,5 literes 4 hengeres szívó benzinmotor mindössze 98 lóerős teljesítményű, illetve 122 Nm nyomatékú, azonban elektromos részről ehhez hozzájön még 197 lóerő és 300 Nm, a végeredmény pedig 218 lóerő és 300 Nm.
A 8,9 másodperces 0-100-as szintidő és 170 km/h végsebesség kevés a világmegváltáshoz, de a szürke hétköznapok során több, mint elegendő.
Nagy gyorsítások és fékezések nélkül, kikapcsolt klíma mellett autóztunk
BYD
Combosabb aksi, remek fogyasztás
Az igazi újdonságot a többi modellben lévő 18,3 kWh-osnál mintegy 45 százalékkal nagyobb kapacitású, 26,6 kWh-s Blade akkumulátor jelenti, mely a már említett 125 kilométeres normál villanyhatótávon túlmutatva városban elvileg akár 177 lokálisan emissziómentes kilométert is képes biztosítani.
Az üzemanyagtartály 60 literes, és a BYD azt ígéri, hogy a kombinált hatótáv eléri az 1125 kilométert.
Ekkora távot ugyan nem állt módunkban teljesíteni a fogyasztásverseny során, de azért a 279,5 kilométeres teszt is rávilágított arra, hogy kis odafigyeléssel, takarékos vezetéssel milyen remek fogyasztás érhető el az új Seal U DM-i kormánya mögött ülve.
A teljes távon 10,34 liternyi 95-ös benzint fogyasztottunk, ami 3,699 literes átlagfogyasztást és a verseny harmadik helyezését eredményezte.
Minden csepp számít
László Ferenc
Az igazság pillanata
László Ferenc
A teljes útvonal végére óvatlanul 21 kilométernyi, az autópályázás közben termelődött elektromos hatótávot felejtettünk a rendszerben, amit illett volna elfogyasztani, a verseny kiírása szerint ugyanis nem járt pluszpont a megmaradt kWh-kért, a végső rangsort kizárólag a benzinfogyasztás alapján állították fel.
A 3,7 liter alatti átlagfogyasztás jól hangzik, azonban gyorsan hozzá kell tenni, hogy a második helyezett versenyzőpáros 2,89 literes, az aranyérmes autó pedig egészen elképesztő 1,98 literes értéket produkált.
Ezek még akkor is remek értékek, ha hozzájuk kell számolni az elektromos fogyasztást, ami a konverziót követően körülbelül 1 literrel növeli az átlagfogyasztást.
Hiába a jelentős e-hatótáv, zöld rendszámot már nem kaphat ez a technika
László Ferenc
A tankolás értelemszerűen percek alatt letudható, a töltés viszont ennél jelentősen lassabb. 11 kW-os váltóáram esetén 192 percig tart egy 15-100 százalékos procedúra, 18 kW-os egyenárammal pedig 55 perc alatt tudható le egy 30-80 százalékos töltési művelet.
A kisebb akkumulátoros verzió esetében ugyanezek a feladatok rendre 120, illetve 35 perc alatt oldhatók meg.
Részletes itiner alapján teljesítettük a távot
László Ferenc
Mennyi az annyi?
A nagyobb akkumulátoros Seal U DM-i Comfort 16,57 millió forintba kerül, vagyis 1,02 millió forint a felára a 80 helyett 125 kilométeres villanyhatótávnak, illetve az 1080 helyett 1125 kilométeres teljes hatótávolságnak.
A 130 lóerős turbós 1,5 literes motorra épülő, 204+163 lóerős villanymotorokkal szerelt összkerekes verzió 18,88 millió forint ellenében 324 lóerőt és 5,9 másodperces 0–100-as gyorsulást kínál – kisebb akkumulátorral, 70 kilométeres elektromos és 870 kilométeres kombinált hatótávval társítva.
A kizárólag elsőkerék-hajtású tisztán elektromos 218 lóerős Seal U 18,29 millió forintos alapmodellje 71,8 kWh-s kapacitású és 420 kilométeres hatótávú, a 20,19 millió forintos verzió 87 kWh-s telepe pedig 500 kilométeres hatótávot ígér. No és persze a zöld rendszám minden előnyét.