Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#MÁV

hvg.hu Gazdaság

És akkor fél Európa a Hősokk terén nyaral

Extrém hőség tombolt Európa nagy részén; tovább csökkent a magyar irányadó kamat és az MNB szerint folytatódhat a gazdasági helyzetünk javulása; kútba esik a nagy Mbappé-üzlet, de a szaúdi nyomulás így is egyre nagyobb a sportban. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.

Lengyel Tibor Itthon

Vitézy: 2034-ig várhatunk arra, hogy a MÁV-ot nyomás alá helyezze a piaci verseny

A mellékvonalak bezárása kormányokon átívelő politikai pótcselekvés, aminek kevés köze van a vasút problémáihoz, ahogy azok megoldásához is. Most – saját ígéreteivel is szembemenve – mégis ehhez nyúl az Orbán-kormány. Pedig a mellékvonalak egy része Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár szerint menthető lenne, ráadásul a bezárás után „a megtakarítás vonalanként egy hónapban egy MÁV-os igazgató bérét nem éri el". A belföldi vasúti személyszállításnak jót tenne a piacnyitás, de erre csak 2034-től látszik remény.

hvg.hu Itthon

Fülke: A MÁV 2010 óta nincs rajta a kormány problématérképén

Miért kellett tíz vasútvonalat bezárni? Meddig bírja a MÁV járműparkja az erőn felüli teljesítményt? Miért csak látványpolitikát folytatott a Fidesz a vasúton? Lesz-e valaha repülőalternatíva a vonat nemzetközi szinten? Közéleti podcastunkban utánajártunk, honnan erednek a MÁV problémái és mit okoz az életképes vasút hiánya a magyar társadalomban.

hvg.hu Élet+Stílus

Vitézy Dávid kitart a vasútvonalak megmentése mellett, az illetékes államtitkár szerint megártott neki a meleg

„Szakmai érvekkel” vágott vissza Vitézy Dávidnak utódja, Nagy Bálint közlekedési államtitkár. „Vitézy Dávidnak megártott a meleg” – írta a politikus, miután Vitézy Dávid kiállt a megszüntetésre ítélt magyarországi vasútvonalak megtartása érdekében.Vitézy Dávid válaszában méltatlannak és komolytalannak nevezte Nagy Bálint kommentjét.

Lengyel Tibor Itthon

A most leálló tíz vasúti mellékvonalból hármat éppen Orbánék nyitottak újra

Alacsony kihasználtságú vasúti mellékvonalakat zár be augusztustól a kormány – az az Orbán-kabinet, amelyik ugyanezért „vasútrombolást” kiáltva hibáztatta ellenzékből a baloldali kormányokat, majd kampányígéretté tette a vonalak visszanyitását. Kormányra kerülve többel így is tett – most éppen ezek közül maga zár be újra hármat. A cél nem a takarékosság, hanem a leállás után felszabaduló néhány jármű és a személyzet forgalmasabb vonalakra irányítása.

1
18 19 20 21 22
137
„Nem hívtak el a castingra, úgyhogy azt mondtam, nem lesz műtét”

„Nem hívtak el a castingra, úgyhogy azt mondtam, nem lesz műtét”

74 millió forint Mészáros Lőrinc órabére, Tiborczé 8,7 millió, de még így is kispályások

74 millió forint Mészáros Lőrinc órabére, Tiborczé 8,7 millió, de még így is kispályások

Lecserélik a Posta elnök-vezérigazgatóját, távozik Balczó Barnabás

Lecserélik a Posta elnök-vezérigazgatóját, távozik Balczó Barnabás

Süddeutsche-vélemény: Orbán megmutatta, mennyire destruktív és veszélyes

Süddeutsche-vélemény: Orbán megmutatta, mennyire destruktív és veszélyes

Moszkva beismerte: ökológiai katasztrófát okoz a két elsüllyedt tankermatuzsálem

Moszkva beismerte: ökológiai katasztrófát okoz a két elsüllyedt tankermatuzsálem

Az ügyvivő államfőt is kigolyózta a dél-koreai parlament

Az ügyvivő államfőt is kigolyózta a dél-koreai parlament

Meghalt Szuzuki Oszamu, aki évtizedekig vezette a japán autóipari vállalatot

Meghalt Szuzuki Oszamu, aki évtizedekig vezette a japán autóipari vállalatot

A haditengerészettel védi Észtország a megmaradt tenger alatti elektromos kábelét

A haditengerészettel védi Észtország a megmaradt tenger alatti elektromos kábelét

Polyák Gábor: Az újságírás védelmében

Polyák Gábor: Az újságírás védelmében

A címlapról ajánljuk