szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy friss jelentés szerint a nagy divatmárkák is hozzájárulhatnak az erdőirtásokhoz Amazóniában.

Egy hétfőn megjelent jelentés szerint az olyan márkák, mint a Coach, az LVMH, a Prada, a H&M, a Zara, az Adidas, a Nike, a New Balance, a Teva, az UGG és a Fendi számos szálon kötődnek bizonyos iparágakhoz, amelyek az Amazonas-medencében található őserdők kiirtásában érdekeltek – írja a Guardian. Azaz ezek a márkák nem közvetlenül felelősek a fák kivágásáért, de például több mint 50 divatipari cég ellátási láncában szerepel a legnagyobb brazil bőrexportőr, a JBS húsipari óriás, amelynek marhatenyésztő, húsfeldolgozó beszállítói érdekeltek az erdőirtásban a legelők területének növelése végett.

A tanulmányt készítő és az ellátási láncokat elemző cég, a Stand.earth szerint ez az eredmény azért meglepő, mert a 84 vizsgált divatipari brandnek az egyharmada elvileg elkötelezett annak érdekében, hogy kiiktassanak minden olyan beszállítóval való együttműködést, amelyek érdekeltek az erdőirtásokban.

A marhatartásból és a marhahús-feldolgozásból álló ipar járul hozzá a legnagyobb mértékben jelenleg az amazonasi fás területek pusztításához, a divatipar (de az autóipar is) pedig fontos fogaskerék ennek a mezőgazdasági ágazatnak a működtetésében: számítások szerint a pénztárcákhoz, cipőkhöz, táskákhoz szükséges bőrért 2025-re 430 millió szarvasmarhát fognak levágni évente.

Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Arató László (EUrologus) EUrologus

Hadat üzent az EU a szemétmaffiának és az erdőirtóknak

Három területen szigorítaná a szabályokat az Európai Bizottság, hogy teljesíthető legyenek a 2030-as és a 2050-es klímacélok. Brüsszel érzékeny területeken érne el változást, de a terveket még jóvá kell hagynia az Európai Parlamentnek és a tagállamok tanácsának. A vita pedig már most elkezdődött.