szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Magyarországon 58 millió liternyi szeszesital terméket értékesítenek egy évben. A szám a tízmilliós lélekszám ismeretében tekintélyes. Még akkor is, ha hozzátesszük: az alkoholeladás mértéke itthon 1,8%-kal csökken évről évre.

A csökkenés leginkább a középkategóriás italokra jellemző, a prémium és a kommersz márkák tartják a pozíciójukat, sőt némelyikük kimagasló növekedéssel zárt 2012-ben. A hazai prémium rövidital-fogyasztás legnagyobb részét a keserűk teszik ki, utánuk jönnek – a 2-3 évvel ezelőtti csúcsról kicsit visszaesve – a pálinkák. Harmadik helyezett a whisky, és pontszerző negyedik a vodka. A négy italcsoport a magyarországi prémium szeszesital értékesítés megközelítőleg 80%-át teszi ki.

redlemon

Az évről évre mutatkozó 1,8%-os csökkenés egyrészről a szűkülő piaci lehetőségekkel, a gazdasági válsággal, illetve a folyamatos jövedéki adó emeléssel magyarázható. A whiskyk között csendes, de folyamatos növekedés látható, a teljes piac 15%-át ez az italfajta teszi ki. Közülük a skót whiskyk fogyasztása a legnépszerűbb hazánkban. Jól példázza egy aránylag újnak számító, prémium kategóriás skót whisky az eladás-fogyasztás alakulását. A Famous Grouse több mint 30 éve Skócia legkedveltebb whiskyje,nálunk pár éve jelent meg a piacon.Úgy igazán a köztudatba tavaly-tavalyelőtt került az országos terjesztő, a Coca-Cola HBC és különböző jól sikerült promóciók révén.2012-ben az előző évhez képest 54 százalékkal ugrott meg az értékesítése,ami 66 százalékos árbevétel és 32 százalékos disztribúciós növekedést jelentett.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!