Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"faa33f58-9ecf-432b-ae31-fa8886c3d157","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az egykori általános iskolája ellen támadást tervező B. Leventének 3 év 4 hónapra kell javítóintézetbe vonulnia.","shortLead":"Az egykori általános iskolája ellen támadást tervező B. Leventének 3 év 4 hónapra kell javítóintézetbe vonulnia.","id":"20250120_b-levente-iskolai-lovoldozes-birosag-borton-javitointezet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/faa33f58-9ecf-432b-ae31-fa8886c3d157.jpg","index":0,"item":"219f086f-976d-4c2f-b148-777c799c36ff","keywords":null,"link":"/itthon/20250120_b-levente-iskolai-lovoldozes-birosag-borton-javitointezet","timestamp":"2025. január. 20. 13:04","title":"Javítóintézetre ítélte a bíróság az iskolai lövöldözést tervező miskolci fiatalt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c1eea70-9e13-4194-8834-6f010c7c5e96","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"A mesterséges intelligencia (MI) először lerombolja azt, ahogyan tanítunk, és csak utána teszi jobbá – véli Ethan Mollick, a Wharton Egyetem oktatója. Szerkesztett részlet a Társintelligencia című kiadványból.","shortLead":"A mesterséges intelligencia (MI) először lerombolja azt, ahogyan tanítunk, és csak utána teszi jobbá – véli Ethan...","id":"20250119_hazi-feladat-jovoje-hogyan-alakitja-at-az-MI-az-oktatast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c1eea70-9e13-4194-8834-6f010c7c5e96.jpg","index":0,"item":"ed06c88b-c52f-4e4d-a9a6-2d9fce257a55","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250119_hazi-feladat-jovoje-hogyan-alakitja-at-az-MI-az-oktatast","timestamp":"2025. január. 19. 19:15","title":"A házi feladat apokalipszise: Hogyan alakítja át az MI az oktatást?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"045cbf3f-7f97-40b3-bef5-2d9f1f355d48","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója úgy látja, hogy a védővámok az európai autóipart is veszélyeztetik.","shortLead":"Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója úgy látja, hogy a védővámok az európai autóipart is veszélyeztetik.","id":"20250120_eu-vedovam-elektromos-auto-kina-mercedes-benz-byd","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/045cbf3f-7f97-40b3-bef5-2d9f1f355d48.jpg","index":0,"item":"851e2d05-1d77-4af3-9b25-2639b11bdcf8","keywords":null,"link":"/kkv/20250120_eu-vedovam-elektromos-auto-kina-mercedes-benz-byd","timestamp":"2025. január. 20. 10:24","title":"Védővámok helyett európai gyárépítésre kéne ösztönözni a kínai autógyártókat a Mercedes vezére szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5911f29-e625-4698-ab84-3b682769ada3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Elkerülnék a kínai autókra vonatkozó büntetővámokat.","shortLead":"Elkerülnék a kínai autókra vonatkozó büntetővámokat.","id":"20250120_Kinabol-Szloveniaba-koltozhet-az-elektromos-Dacia-gyartasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5911f29-e625-4698-ab84-3b682769ada3.jpg","index":0,"item":"c20716dd-df5b-4709-a704-33835ee135e4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250120_Kinabol-Szloveniaba-koltozhet-az-elektromos-Dacia-gyartasa","timestamp":"2025. január. 20. 08:38","title":"Kínából Szlovéniába költözhet az elektromos Dacia gyártása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e926968a-0d3d-4c13-8f11-e25983f8c266","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A raj 6-7 hajóból áll majd, feladata, hogy ne fordulhasson elő olyasmi mint karácsonykor, amikor egy gyanús hátterű tanker feltehetően 100 kilométeren át vonszolta a horgonyát, míg elvágott egy fontos energiavezetéket.","shortLead":"A raj 6-7 hajóból áll majd, feladata, hogy ne fordulhasson elő olyasmi mint karácsonykor, amikor egy gyanús hátterű...","id":"20250119_Elkezdtek-osszerakni-a-NATO-flottat-ami-a-Balti-tengert-vedi-az-orosz-szabotazstol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e926968a-0d3d-4c13-8f11-e25983f8c266.jpg","index":0,"item":"eceb3f84-4381-4530-a089-40ce53926525","keywords":null,"link":"/vilag/20250119_Elkezdtek-osszerakni-a-NATO-flottat-ami-a-Balti-tengert-vedi-az-orosz-szabotazstol","timestamp":"2025. január. 19. 15:33","title":"Elkezdték összerakni a NATO-flottát, ami a Balti-tengert védi az orosz szabotázstól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f8bd1b26-7ec9-4373-9d17-5d73524668c6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hamarosan már csak a legújabb, 24H2-es verziójú Windows 11-et támogatja a Microsoft, és nincs is kibúvó: a korábbiakat egyszerűen kényszerfrissíti a cég.","shortLead":"Hamarosan már csak a legújabb, 24H2-es verziójú Windows 11-et támogatja a Microsoft, és nincs is kibúvó: a korábbiakat...","id":"20250120_microsoft-windows-11-24h2-kenyszerfrissites-telepitese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8bd1b26-7ec9-4373-9d17-5d73524668c6.jpg","index":0,"item":"da9ca262-780b-40ce-8b36-d188e9e645cd","keywords":null,"link":"/tudomany/20250120_microsoft-windows-11-24h2-kenyszerfrissites-telepitese","timestamp":"2025. január. 20. 15:03","title":"Nincs menekvés: minden gépre telepíti az új Windows 11-et a Microsoft","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1a177c5-cbd6-49d2-8392-0225f27c6756","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"A kihívásokkal teli tavalyi évet követően növekedést hozó 2025-ben reménykedik az Opel hazai képviselete, mely ígéretes áron vezeti be a piacra az elektromos Fronterát.","shortLead":"A kihívásokkal teli tavalyi évet követően növekedést hozó 2025-ben reménykedik az Opel hazai képviselete, mely ígéretes...","id":"20250120_magyarorszagon-az-opel-frontera-minden-korabbinal-olcsobb-uj-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1a177c5-cbd6-49d2-8392-0225f27c6756.jpg","index":0,"item":"ec0efaa1-c620-4f43-8738-9a066b461382","keywords":null,"link":"/cegauto/20250120_magyarorszagon-az-opel-frontera-minden-korabbinal-olcsobb-uj-villanyauto","timestamp":"2025. január. 20. 12:01","title":"Magyarországon az Opel minden korábbinál olcsóbb új villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f8081aa1-9079-426f-87cb-923ac8da3903","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Olyan katalizátort fejlesztettek a HUN-REN TTK kutatói, amely biztonságosabb, hatékonyabb és környezetbarátabb kémiai eljárásokhoz vezethet a gyógyszeriparban – és a fenntarthatóbb mezőgazdasági termelést is támogathatják.","shortLead":"Olyan katalizátort fejlesztettek a HUN-REN TTK kutatói, amely biztonságosabb, hatékonyabb és környezetbarátabb kémiai...","id":"20250120_hun-ren-ttk-aldehidek-attores-katalizator-fejlesztes-gyogyszeripar-mezogazdasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8081aa1-9079-426f-87cb-923ac8da3903.jpg","index":0,"item":"9d37cd0b-c881-4e0d-9361-00ab30e65c6a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250120_hun-ren-ttk-aldehidek-attores-katalizator-fejlesztes-gyogyszeripar-mezogazdasag","timestamp":"2025. január. 20. 16:03","title":"Áttörést értek el magyar kutatók, a gyógyszeripart és a mezőgazdaságot is segíthetik az új fejlesztéssel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Osztrák lapok: a Mol-vezetés keresztülvitte javaslatait az OMV ellenében
szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?
Az OMV osztrák olaj- és gázipari konszern minden vonalon felsült a Mol közgyűlésén – summázta véleményét a Der Standard osztrák lap csütörtöki számában. A Mol vezetése közben érthetően elégedett.
Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója a közgyűlésen. Akaratátvitel
Az eseményről beszámolva a liberális újság egyebek között kiemelte, hogy a magyar cég igazgatósága minden javaslatát keresztülvitte a közgyűlésen, egyidejűleg mereven elvetette a legnagyobb független részvényes, a Mol felvásárlására törekvő OMV összes kezdeményezését.
Nemcsak hogy a szavazatok 82 százalékával öt évre újraválasztották a Hernádi-Mosonyi vezetőpárost, hanem a közgyűlés hozzájárult ahhoz is, hogy a jegyzett tőke 25 százalékos határáig az igazgatóság visszavásárolhassa a saját részvényeket – mutatott rá a lap. Hozzátette, hogy az OMV – amely keményen bírálta mind az igazgatóság vállalatvezetési gyakorlatát, mind a korábbi sajátrészvény-felvásárlásokat – csalódottan reagált, és kétségbe vonta a határozatok törvényességét.
Die Presse „Az OMV támad, a Mol a szavazati jogokkal hárít” címet adta a beszámolójának. A konzervatív lap úgyszintén azt domborította ki, hogy a közgyűlésen a Mol-menedzsment visszaverte az OMV hozzá intézett kérdéseit. A tudósító a „vihar a vizespohárban” hasonlatot alkalmazta annak érzékeltetésére, hogy miközben az OMV képviselői ismételten megpróbálkoztak választ kapni tizenkilenc, írásban feltett kérdésükre, Hernádi Zsolt Mol-vezérgigazgató sikeresen elfogadtatta a közgyűlés napirendjét, visszautasítva vagy félresodorva az osztrák cég szemrehányásait.
Ami pedig az ügy lényegét illeti, nevezetesen az OMV szándékát a Mol átvételére, a helyzet változatlan, előrelépés nincs – jegyezte meg a Die Presse cikke. A Kurier független lap az írta, hogy a közgyűlésen az OMV szabad folyást engedett a Mol igazgatóságával szembeni bosszúságának, és támadást intézett ellene.
Az OMV kitart és perel (Oldaltörés)
Az OMV ugyanakkor továbbra is fenntartja a Mol felvásárlásával kapcsolatos tervét annak ellenére, hogy az osztrák részvényes szempontjából csalódást keltő volt a Mol szerdai éves közgyűlése.
„Mindez semmit sem változtat a mi szempontunkból” – mondta Thomes Hümer, az OMV osztrák olaj- és gázipari konszern szóvivője a Dow Jones Newswires hírügynökségnek. „Továbbra is kitartunk a Mol felvásárlásának a terve mellett.”
Hernádi Zsoltnak, a Mol elnök-vezérigazgatójának arra a kijelentésére, miszerint elképzelhető, hogy az OMV a 20,2 százalékos Mol-csomagjának az egészét, vagy egy részét a piacra dobja, az OMV szóvivője azt mondta, hogy cége nem tervez ilyen lépést.
Az OMV hivatralosan is bejelentette, hogy vizsgálja a lehetőségét, hogy bíróság előtt támadja meg a Mol-közgyűlés határozatait, amelyeket a magyar cég igazgatóságával együttműködő részvényesek támogatásával, de a Mol független részvényeseinek érdekeivel ellentétesen hoztak meg. A cég közleménye szerint az OMV megkérdőjelezi a Mol közgyűlésén elfogadott számos határozat érvényességét. Úgy ítéli meg, hogy az éves közgyűlés rendkívül kiábrándító volt, és a magyar cég vezetése ez alkalommal is teljes mértékben figyelmen kívül hagyta a felelős vállalatirányítás alapvető normáit.
A Mol-ban 20,26 százalékos tulajdonrésszel bíró OMV az igazgatóság szemére vetette, hogy most sem adott érdemi tájékoztatást azokkal az aggodalmakkal kapcsolatban, amelyeket az osztrák cég a közgyűlés előtt, illetve annak folyamán felvetett. Véleménye szerint az igazgatóságnak a közgyűlésen tanúsított magatartása újabb bizonyítéka annak, hogy a Mol-vezetés továbbra is tudatosan a részvényesek érdekeivel ellentétesen cselekszik, és akadályozza a tulajdonosi szerkezetre vonatkozó tisztánlátást.
Az OMV közleményében tudatta: tekintettel arra, hogy a közgyűlésen egyetlen olyan határozati javaslat sem volt, amely a független részvényesek érdekét szolgálta volna, a közgyűlésen vagy nemmel szavazott, vagy tartózkodott a szavazáskor. Egyszersmind bejelentette, vizsgálja annak a lehetőségét, hogy bíróság előtt támadja meg azokat a határozatokat, amelyeket az igazgatósággal együttműködő részvényesek támogatásával, a független részvényesek érdekeit csorbítva hoztak meg.
Hernádi Zsolt: A részvényesek bíznak a Mol stratégiájában (Oldaltörés)
„A részvényesek a közgyűlésen pozitívan értékelték a 2007. évet, támogatták az igazgatóságot és vezetőséget, ami világos jele annak, hogy bíznak a vállalatban és a társaság stratégiájában” – mondta Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója.
A közgyűlést követő eseményen a saját részvény arány 10-ről 25 százalékra történő felemeléséről elmondta: elképzelhető, hogy az OMV a 20,2 százalékos Mol-csomagját piacra dobja, s ekkor a részvényárfolyam megtartása érdekében jól jön majd a magasabb arány. Azaz egy adott pillanatban nem öntheti el a piacot nagy mennyiségű Mol-részvény, mert a társaság képes lesz felvásárolni azt.
Hernádi Zsolt elmondta: néhány alapszabály-módosítás nem kapta meg a szükséges szavazatot, de ezek inkább technikai jellegű változások lettek volna, semmint tartalmiak: így például az, hogy kilenc fő alatt is határozatképes az igazgatóság. Utalva az OMV-re elmondta: van egy részvényes, amelyik az utóbbi időben gyakorta kritizálta a Mol vállalatirányítási stratégiáját, ám nem világos, hogy ez a cég csak aggódó befektető-e, vagy a Mol legnagyobb konkurense. Az elnök-vezérigazgató elmondta: nincs olyan terv, hogy napokon belül nagy mennyiségben saját részvényt kezdenek el vásárolni, a 25 százalék csak opció. Ám szerinte természetesen nemcsak akkor vásárolnak majd, ha az OMV piacra dobja a Mol-részvényeit, hanem akkor is, ha ezt a társaság érdekei úgy kívánják.
Az osztalékfizetés időpontjáról Hernádi Zsolt elmondta, hogy az igazgatóság állapítja meg az időpontot, de még nem foglalkozott ezzel a kérdéssel. Az igazgatóság következő ülése május végén lesz, s elképzelhető, hogy akkor már határoz az időpontról. Az egy részvényre jutó osztalék attól függ, hogy a fordulónapkor a társaságnak mennyi saját részvénye lesz: a Molnak jelenleg kevesebb mint 200 ezer részvénye van a 109 millióból. Ha a jelenlegi teljes részvényszámmal számolunk, akkor az osztalék mértéke 775 forint lenne, de a közgyűlés már döntött arról, hogy 5 százaléknyi saját részvényt bevon: az összeg ennek figyelembevételével 816 forint.
Növelte hatékonyságát 2007-ben a Mol Románia (Oldaltörés)
Az OMV profitszerzésének egyik legfontosabb terepe Románia, ahol a Mol is növelte nyereségét, méghozzá hatékonyságának javításán keresztül. A Mol Romániánál tavaly az egy töltőállomásra eső átlagos eladás mértéke 7,8 százalékkal nőtt a 2006-os évhez képest – olvasható a vállalat közleményében.
A dokumentum szerint a Mol Románia üzleti forgalma 2007-ben meghaladta az 533 millió eurót. Ez enyhén magasabb érték a tavalyelőttinél, hiszen 2006-ban a cég forgalma több mint 524 millió euró volt.
Ezt annak ellenére sikerült elérni, hogy a Mol-hálózathoz kevesebb töltőállomás tartozik a román Petrommal megkötött eladási szerződésnek megfelelően. Ennek értelmében a Mol 30 benzinkutat adott el és 11-et vásárolt. Szintén 2007-ben a vállalat áttért a CODO üzemelési rendszerre, ami azt jelenti, hogy a töltőállomások a Mol tulajdonát képezik, de az üzemelést dílereknek adták át.
„A kiskereskedelmi hálózat optimalizálása és új üzletágak bevezetése mellett célul tűztük ki azt is, hogy elsők legyünk a piacon, s olyan új és innovatív szolgáltatásokat vezessünk be, mint például az ÁFA-visszaigénylés lehetősége a kártyás ügyfelek számára – mondta Szalay Zsolt, a Mol Románia ügyvezető igazgatója. Szalay elmondta, hogy fontos a cégnek a Dacia-Renault-val kötött partnerség is, amelynek révén a Mol üzemanyagot töltenek az új autókba az első tankoláskor, s tőlük származnak a gyárból kigördülő Logan típusú gépkocsikban az autóápolási szerek is.
„Éles, nyilvános támadást fog intézni” a Mol vállalati stratégiája és vezetési módszere ellen az osztrák OMV a magyar olajcég e héten esedékes közgyűlésén, írta a hétfői Financial Times, amelynek értesülése szerint a részvényesek egy külső befektetői szolgáltatótól olyan tanácsot kaptak, hogy ne válasszák újra Hernádi Zsolt elnök-vezérigazgatót.
Osztalékként bruttó 85 milliárd forintot fizet ki a 2007. év után a Mol Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. a társaság éves rendes közgyűlésén szerdán meghozott döntés alapján. A társaság legfelsőbb fóruma újraválasztotta a cég menedzsmentjét, annak ellenére, hogy a legnagyobb tulajdonos OMV korábbi hírek szerint ezt szerette volna megakadályozni.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) kétezer tagvállalata keddtől kedvezményt kap a Mol mindenkori bruttó kiskereskedelmi gázolaj árából. Az erről szóló együttműködési megállapodást Wáberer György, az MKFE elnöke, és Barczikai József, a Mol Nyrt. üzleti vezetője írta alá kedden Budapesten.