Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0b11178f-af42-4656-bc9d-0f3f7c10c2e6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az ötvenes évek elejének a szintjén vannak. ","shortLead":"Az ötvenes évek elejének a szintjén vannak. ","id":"20250606_brit-autogyartas-70-eves-melypontra-zuhant","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b11178f-af42-4656-bc9d-0f3f7c10c2e6.jpg","index":0,"item":"a6135083-80e9-486b-85ee-0d83fad63ce3","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_brit-autogyartas-70-eves-melypontra-zuhant","timestamp":"2025. június. 06. 08:36","title":"Kezdi magát teljesen leírni a brit autógyártás, 70 éves mélypontra zuhant","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e0ed0a4-bf1d-401a-9c3c-a123774d80ee","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250606_Marabu-Feknyuz-Zero-tolerancia-javitointezet-prostitucio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e0ed0a4-bf1d-401a-9c3c-a123774d80ee.jpg","index":0,"item":"372f9819-ba50-407c-a4be-8a8279316391","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Marabu-Feknyuz-Zero-tolerancia-javitointezet-prostitucio","timestamp":"2025. június. 06. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Zéró tolerancia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b279c207-1263-416d-ba73-338621742876","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ellenkező esetben hülyét csinálnak magukból – véli.","shortLead":"Ellenkező esetben hülyét csinálnak magukból – véli.","id":"20250606_Lazar-Janos-szerint-ha-mar-torveny-is-van-ra-akkor-mindenkeppen-be-kell-tiltani-a-Pride-ot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b279c207-1263-416d-ba73-338621742876.jpg","index":0,"item":"a10c8003-9eba-4db2-9ac5-e7286b693b7b","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Lazar-Janos-szerint-ha-mar-torveny-is-van-ra-akkor-mindenkeppen-be-kell-tiltani-a-Pride-ot","timestamp":"2025. június. 06. 20:29","title":"Lázár János szerint, ha már törvény is van rá, akkor mindenképpen be kell tiltani a Pride-ot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2503495b-e27e-4440-91fc-dee6aaa668a3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A 625 lóerős legújabb M-es divatterepjárók igen magas felszereltséggel csábítanak vásárlásra.","shortLead":"A 625 lóerős legújabb M-es divatterepjárók igen magas felszereltséggel csábítanak vásárlásra.","id":"20250606_full-extras-v8-biturbo-uj-bmw-x5-es-x6-m-erkezett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2503495b-e27e-4440-91fc-dee6aaa668a3.jpg","index":0,"item":"941444eb-544d-4118-99ed-b0af0d2f8514","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_full-extras-v8-biturbo-uj-bmw-x5-es-x6-m-erkezett","timestamp":"2025. június. 06. 06:41","title":"Full extrás V8 biturbó új BMW X5 és X6 érkezett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96c781cb-3795-4c65-ab9d-7b0738d96beb","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke szerint azért vannak fennakadások, mert Lázár János leállította a vasúti fejlesztéseket.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke szerint azért vannak fennakadások, mert Lázár János leállította a vasúti fejlesztéseket.","id":"20250606_magyar-peter-lazar-janos-mav-ukran-kemek-lemondas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96c781cb-3795-4c65-ab9d-7b0738d96beb.jpg","index":0,"item":"6b151e86-5be0-4b1e-893e-dbce6a2beb31","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_magyar-peter-lazar-janos-mav-ukran-kemek-lemondas","timestamp":"2025. június. 06. 18:38","title":"Magyar Péter kommentálta a MÁV összeomlását: Lemondani meg én fogok?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c65f2ce-d8fc-48b1-a2b2-19240324bb9f","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Pete Hegseth szerint a hónap végéig döntés születik a kötelezettségvállalási szint növeléséről. Korábban a magyar miniszterelnök egyértelműen megfogalmazta, ez milyen nehézségeket okozna a magyar gazdaságnak.","shortLead":"Pete Hegseth szerint a hónap végéig döntés születik a kötelezettségvállalási szint növeléséről. Korábban a magyar...","id":"20250605_gdp-vedelmi-kiadas-nato-egyesult-allamok-pete-hegseth","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c65f2ce-d8fc-48b1-a2b2-19240324bb9f.jpg","index":0,"item":"a1e9e540-c7d6-48bb-a8cb-16e1c6bda2e0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250605_gdp-vedelmi-kiadas-nato-egyesult-allamok-pete-hegseth","timestamp":"2025. június. 05. 11:30","title":"Trump védelmi minisztere olyan NATO-kiadás-növekedést helyezett kilátásba, amely Orbán szerint tüdőlövéssel ér fel a magyar gazdaságnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c016fc6-e8b4-40ee-b95d-c9b2bac756e3","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A Berlinből Milánóba tartó repülő pilótája kényszerleszállást hajtott végre.","shortLead":"A Berlinből Milánóba tartó repülő pilótája kényszerleszállást hajtott végre.","id":"20250605_ryanair-repulo-vihar-turbulencia-kenyszerleszallas-serultek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c016fc6-e8b4-40ee-b95d-c9b2bac756e3.jpg","index":0,"item":"35692dc3-9635-4120-83b8-357b226e1fbf","keywords":null,"link":"/vilag/20250605_ryanair-repulo-vihar-turbulencia-kenyszerleszallas-serultek","timestamp":"2025. június. 05. 11:42","title":"Kilencen sérültek meg turbulencia miatt a Ryanair egyik járatán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9468b7da-c68c-404f-a865-ec30dcacceca","c_author":"HVG","category":"360","description":"A dollár hamarosan elveszíti a tartalékdeviza-szerepét? Mi lesz az arannyal? Miért nem gyengül még a forint? A vámháború miatt tényleg leáll a világgazdaság? Hogyan lehet együtt élni a szétrúgott világban? Európa újra nagy lesz? Mitől csicskul be az amerikai elnök? Balásy Zsolt, a Hold Alapkezelő és Le Phuong Hai Than, a Concorde Értékpapír portfóliómenedzsere volt a HVG Címlapsztori vendége.","shortLead":"A dollár hamarosan elveszíti a tartalékdeviza-szerepét? Mi lesz az arannyal? Miért nem gyengül még a forint...","id":"20250605_hvg-cimlapsztori-alapkezelo-trump-tozsde-befektetes-Balasy-Zsolt-Le-Phuong-Hai-Than","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9468b7da-c68c-404f-a865-ec30dcacceca.jpg","index":0,"item":"3cfe73a1-98da-4268-bda8-0d1e625617f9","keywords":null,"link":"/360/20250605_hvg-cimlapsztori-alapkezelo-trump-tozsde-befektetes-Balasy-Zsolt-Le-Phuong-Hai-Than","timestamp":"2025. június. 05. 17:04","title":"Mitől csicskul be az amerikai elnök, és miért nem gyengül még a forint?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Osztrák lapok: a Mol-vezetés keresztülvitte javaslatait az OMV ellenében
szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?
Az OMV osztrák olaj- és gázipari konszern minden vonalon felsült a Mol közgyűlésén – summázta véleményét a Der Standard osztrák lap csütörtöki számában. A Mol vezetése közben érthetően elégedett.
Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója a közgyűlésen. Akaratátvitel
Az eseményről beszámolva a liberális újság egyebek között kiemelte, hogy a magyar cég igazgatósága minden javaslatát keresztülvitte a közgyűlésen, egyidejűleg mereven elvetette a legnagyobb független részvényes, a Mol felvásárlására törekvő OMV összes kezdeményezését.
Nemcsak hogy a szavazatok 82 százalékával öt évre újraválasztották a Hernádi-Mosonyi vezetőpárost, hanem a közgyűlés hozzájárult ahhoz is, hogy a jegyzett tőke 25 százalékos határáig az igazgatóság visszavásárolhassa a saját részvényeket – mutatott rá a lap. Hozzátette, hogy az OMV – amely keményen bírálta mind az igazgatóság vállalatvezetési gyakorlatát, mind a korábbi sajátrészvény-felvásárlásokat – csalódottan reagált, és kétségbe vonta a határozatok törvényességét.
Die Presse „Az OMV támad, a Mol a szavazati jogokkal hárít” címet adta a beszámolójának. A konzervatív lap úgyszintén azt domborította ki, hogy a közgyűlésen a Mol-menedzsment visszaverte az OMV hozzá intézett kérdéseit. A tudósító a „vihar a vizespohárban” hasonlatot alkalmazta annak érzékeltetésére, hogy miközben az OMV képviselői ismételten megpróbálkoztak választ kapni tizenkilenc, írásban feltett kérdésükre, Hernádi Zsolt Mol-vezérgigazgató sikeresen elfogadtatta a közgyűlés napirendjét, visszautasítva vagy félresodorva az osztrák cég szemrehányásait.
Ami pedig az ügy lényegét illeti, nevezetesen az OMV szándékát a Mol átvételére, a helyzet változatlan, előrelépés nincs – jegyezte meg a Die Presse cikke. A Kurier független lap az írta, hogy a közgyűlésen az OMV szabad folyást engedett a Mol igazgatóságával szembeni bosszúságának, és támadást intézett ellene.
Az OMV kitart és perel (Oldaltörés)
Az OMV ugyanakkor továbbra is fenntartja a Mol felvásárlásával kapcsolatos tervét annak ellenére, hogy az osztrák részvényes szempontjából csalódást keltő volt a Mol szerdai éves közgyűlése.
„Mindez semmit sem változtat a mi szempontunkból” – mondta Thomes Hümer, az OMV osztrák olaj- és gázipari konszern szóvivője a Dow Jones Newswires hírügynökségnek. „Továbbra is kitartunk a Mol felvásárlásának a terve mellett.”
Hernádi Zsoltnak, a Mol elnök-vezérigazgatójának arra a kijelentésére, miszerint elképzelhető, hogy az OMV a 20,2 százalékos Mol-csomagjának az egészét, vagy egy részét a piacra dobja, az OMV szóvivője azt mondta, hogy cége nem tervez ilyen lépést.
Az OMV hivatralosan is bejelentette, hogy vizsgálja a lehetőségét, hogy bíróság előtt támadja meg a Mol-közgyűlés határozatait, amelyeket a magyar cég igazgatóságával együttműködő részvényesek támogatásával, de a Mol független részvényeseinek érdekeivel ellentétesen hoztak meg. A cég közleménye szerint az OMV megkérdőjelezi a Mol közgyűlésén elfogadott számos határozat érvényességét. Úgy ítéli meg, hogy az éves közgyűlés rendkívül kiábrándító volt, és a magyar cég vezetése ez alkalommal is teljes mértékben figyelmen kívül hagyta a felelős vállalatirányítás alapvető normáit.
A Mol-ban 20,26 százalékos tulajdonrésszel bíró OMV az igazgatóság szemére vetette, hogy most sem adott érdemi tájékoztatást azokkal az aggodalmakkal kapcsolatban, amelyeket az osztrák cég a közgyűlés előtt, illetve annak folyamán felvetett. Véleménye szerint az igazgatóságnak a közgyűlésen tanúsított magatartása újabb bizonyítéka annak, hogy a Mol-vezetés továbbra is tudatosan a részvényesek érdekeivel ellentétesen cselekszik, és akadályozza a tulajdonosi szerkezetre vonatkozó tisztánlátást.
Az OMV közleményében tudatta: tekintettel arra, hogy a közgyűlésen egyetlen olyan határozati javaslat sem volt, amely a független részvényesek érdekét szolgálta volna, a közgyűlésen vagy nemmel szavazott, vagy tartózkodott a szavazáskor. Egyszersmind bejelentette, vizsgálja annak a lehetőségét, hogy bíróság előtt támadja meg azokat a határozatokat, amelyeket az igazgatósággal együttműködő részvényesek támogatásával, a független részvényesek érdekeit csorbítva hoztak meg.
Hernádi Zsolt: A részvényesek bíznak a Mol stratégiájában (Oldaltörés)
„A részvényesek a közgyűlésen pozitívan értékelték a 2007. évet, támogatták az igazgatóságot és vezetőséget, ami világos jele annak, hogy bíznak a vállalatban és a társaság stratégiájában” – mondta Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója.
A közgyűlést követő eseményen a saját részvény arány 10-ről 25 százalékra történő felemeléséről elmondta: elképzelhető, hogy az OMV a 20,2 százalékos Mol-csomagját piacra dobja, s ekkor a részvényárfolyam megtartása érdekében jól jön majd a magasabb arány. Azaz egy adott pillanatban nem öntheti el a piacot nagy mennyiségű Mol-részvény, mert a társaság képes lesz felvásárolni azt.
Hernádi Zsolt elmondta: néhány alapszabály-módosítás nem kapta meg a szükséges szavazatot, de ezek inkább technikai jellegű változások lettek volna, semmint tartalmiak: így például az, hogy kilenc fő alatt is határozatképes az igazgatóság. Utalva az OMV-re elmondta: van egy részvényes, amelyik az utóbbi időben gyakorta kritizálta a Mol vállalatirányítási stratégiáját, ám nem világos, hogy ez a cég csak aggódó befektető-e, vagy a Mol legnagyobb konkurense. Az elnök-vezérigazgató elmondta: nincs olyan terv, hogy napokon belül nagy mennyiségben saját részvényt kezdenek el vásárolni, a 25 százalék csak opció. Ám szerinte természetesen nemcsak akkor vásárolnak majd, ha az OMV piacra dobja a Mol-részvényeit, hanem akkor is, ha ezt a társaság érdekei úgy kívánják.
Az osztalékfizetés időpontjáról Hernádi Zsolt elmondta, hogy az igazgatóság állapítja meg az időpontot, de még nem foglalkozott ezzel a kérdéssel. Az igazgatóság következő ülése május végén lesz, s elképzelhető, hogy akkor már határoz az időpontról. Az egy részvényre jutó osztalék attól függ, hogy a fordulónapkor a társaságnak mennyi saját részvénye lesz: a Molnak jelenleg kevesebb mint 200 ezer részvénye van a 109 millióból. Ha a jelenlegi teljes részvényszámmal számolunk, akkor az osztalék mértéke 775 forint lenne, de a közgyűlés már döntött arról, hogy 5 százaléknyi saját részvényt bevon: az összeg ennek figyelembevételével 816 forint.
Növelte hatékonyságát 2007-ben a Mol Románia (Oldaltörés)
Az OMV profitszerzésének egyik legfontosabb terepe Románia, ahol a Mol is növelte nyereségét, méghozzá hatékonyságának javításán keresztül. A Mol Romániánál tavaly az egy töltőállomásra eső átlagos eladás mértéke 7,8 százalékkal nőtt a 2006-os évhez képest – olvasható a vállalat közleményében.
A dokumentum szerint a Mol Románia üzleti forgalma 2007-ben meghaladta az 533 millió eurót. Ez enyhén magasabb érték a tavalyelőttinél, hiszen 2006-ban a cég forgalma több mint 524 millió euró volt.
Ezt annak ellenére sikerült elérni, hogy a Mol-hálózathoz kevesebb töltőállomás tartozik a román Petrommal megkötött eladási szerződésnek megfelelően. Ennek értelmében a Mol 30 benzinkutat adott el és 11-et vásárolt. Szintén 2007-ben a vállalat áttért a CODO üzemelési rendszerre, ami azt jelenti, hogy a töltőállomások a Mol tulajdonát képezik, de az üzemelést dílereknek adták át.
„A kiskereskedelmi hálózat optimalizálása és új üzletágak bevezetése mellett célul tűztük ki azt is, hogy elsők legyünk a piacon, s olyan új és innovatív szolgáltatásokat vezessünk be, mint például az ÁFA-visszaigénylés lehetősége a kártyás ügyfelek számára – mondta Szalay Zsolt, a Mol Románia ügyvezető igazgatója. Szalay elmondta, hogy fontos a cégnek a Dacia-Renault-val kötött partnerség is, amelynek révén a Mol üzemanyagot töltenek az új autókba az első tankoláskor, s tőlük származnak a gyárból kigördülő Logan típusú gépkocsikban az autóápolási szerek is.
„Éles, nyilvános támadást fog intézni” a Mol vállalati stratégiája és vezetési módszere ellen az osztrák OMV a magyar olajcég e héten esedékes közgyűlésén, írta a hétfői Financial Times, amelynek értesülése szerint a részvényesek egy külső befektetői szolgáltatótól olyan tanácsot kaptak, hogy ne válasszák újra Hernádi Zsolt elnök-vezérigazgatót.
Osztalékként bruttó 85 milliárd forintot fizet ki a 2007. év után a Mol Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. a társaság éves rendes közgyűlésén szerdán meghozott döntés alapján. A társaság legfelsőbb fóruma újraválasztotta a cég menedzsmentjét, annak ellenére, hogy a legnagyobb tulajdonos OMV korábbi hírek szerint ezt szerette volna megakadályozni.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) kétezer tagvállalata keddtől kedvezményt kap a Mol mindenkori bruttó kiskereskedelmi gázolaj árából. Az erről szóló együttműködési megállapodást Wáberer György, az MKFE elnöke, és Barczikai József, a Mol Nyrt. üzleti vezetője írta alá kedden Budapesten.