szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az UNIAGRO közösségi védjeggyel való hasonlósága miatt a HUNAGRO megjelölés nem jegyezhető be közösségi védjegyként zöldség- és gyümölcskonzerveken – döntött szerdán az Európai Unió Törvényszéke.

Az EU elsőfokú bírósága az ítéletben elutasította a zöldség- és gyümölcskonzervek forgalmazásával foglalkozó Inter-Nett 2000 kft. beadványát. Nem tiltotta meg ugyanakkor a jelölés használatát nem védjegyként, A magyar cég eredetileg a HUNAGRO bejegyzését kérte az EU alicantei székhelyű védjegyhivatalától (OHIM) egyebek között tartósított, szárított és főzött gyümölcsök és zöldségek, zselék, lekvárok, dzsemek és kompótok forgalmazásához. Az ügy úgy került a luxembourgi székhelyű törvényszékhez, hogy a bejegyzési eljárás során egy spanyol cég felszólalt a megjelölés ellen, mire az OHIM elutasította az Inter-Nett kérelmét, és ez utóbbi határozatot a magyar cég megtámadta.

A magyar vállalat arra hivatkozott, hogy a friss gyümölcsöket és zöldségeket forgalmazó spanyol cég termékeit a fogyasztó még egymáshoz hasonló védjegyek együttes létezése esetén is meg tudja különböztetni az általa forgalmazott zöldség- és gyümölcskonzervektől. Emellett az OHIM nem vette kellően figyelembe a HUN megjelölés megkülönböztető jellegét, amely egyrészt az áru magyarországi származására, másrészt pedig a magyar mezőgazdasági termékekkel rendszerint együtt járó kiváló minőségre utal. Érvelése szerint a megjelölés használata nemhogy nem tévesztené meg a fogyasztókat, de azok számára éppenhogy tájékoztatást adna a termék magyar eredetéről.

A törvényszék ugyanakkor megállapította, hogy a felek által forgalmazott áruk között nagyfokú hasonlóság áll fenn, azok eredete azonos és e termékek egymással helyettesíthetők.

Megerősítette a törvényszék az OHIM határozatát abban a tekintetben is, hogy a két megjelölés – különösen hangzásukat tekintve – nagyon hasonló, figyelemmel arra a tényre, hogy a dél-európai latin nyelvű országokban (Spanyolország, Olaszország, Franciaország, Portugália) a HUNAGRO elnevezés kezdő h betűjét nem ejtik. E hasonlóság miatt pedig a vásárlóközönség azt gondolhatná, hogy a két védjegy által jelölt áruk ugyanazon vállalkozás termékei, vagy hogy létezik valamilyen gazdasági kapcsolat az érintett cégek között.

A törvényszék rámutatott arra is, hogy bár a HUNAGRO kifejezés az érintett áruk vonatkozásában nem jegyezhető be közösségi védjegyként, azt azonban a magyar cég mint a termék minőségére vagy egyéb jellemzőire (például földrajzi eredetére) vonatkozó jelölést leíró céllal a termékein mégis feltüntetheti.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Sport

Egy logóról vitázik a Forma-1-es csapat és egy vecsési cég

Büntetőfeljelentést tett védjegyhamisítás miatt az angol Williams Forma-1-es csapat ellen a magyar Williams gyermek- és sportruházati családi vállalkozás, így a vámhatóság akár le is foglalhatja a sportistálló nevét viselő árukat, a kereskedőket pedig pénzbüntetéssel sújthatja. A magyar cég vezetője szerint még a Williams versenyzői sem vehetik fel csapatuk "hamis márkájú" öltözékeit.

MTI Világ

Nem lehet védjegy a Bounty csoki formája

Nem lajstromozható európai uniós védjegyként a Bounty csokoládészelet formája, mert annyira hétköznapi, hogy nem alkalmas a megkülönböztetésre - mondta ki szerdán nyilvánosságra hozott ítéletében az Európai Unió Elsőfokú Bírósága Luxemburgban.

hvg.hu Gazdaság

A legértékesebb európai márka a Nokia, 35,22 milliárd eurót ér

A European Brand Institute (Európai Védjegy Intézet) Bécsben közzétette a Eurobrand 2009 címet viselő európai márkaértékelési tanulmányt. Nem meglepő, hogy az első tízben csak tömegtermelők, nagy szolgáltatók és luxuscikkgyártók szerepelnek. A tanulmány 24 ország 16 iparágának több mint 3000 neves kereskedelmi márkáját értékelte fel.