szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az év első kilenc hónapjában csaknem ugyanannyit költöttek a cégek reklámokra, mint egy évvel korábban. A legnagyobb növekedés a kábeltelevíziós piacon következett be, és ahogy tavaly, úgy idén is a gyógyhatású készítmények reklámozására fordították a legtöbbet – írta szerdai számában a Napi Gazdaság.

Reklámköltések médiatípusok szerint, az első három negyedévében 2010/2009 (százalék)

Televízió

                    -10

Kábeltelevízió

                     18

Tévé összesen

                       4

Napilapok

                      -4

Folyóiratok

                      -8

Nyomtatott sajtó összesen

                      -6

Rádió

                      -5

Köztér

                    -19

Internet

                     30

Indor

                    -26

Mozi

                    -13

Teljes piac

                       1

A reklámköltésekkel foglalkozó Kantar Media adataira hivatkozva a lap azt írta: hirdetés szempontjából a tavalyi szerény év után egy hasonló következett. Ez azért meglepő, mert általában a választási évek megnyomják a reklámokra költött teljes költséget, jóllehet a kampányidőszakban a kereskedelmi hirdetések szerényebbek, hogy ne vesszenek el a reklámzajban – olvasható a Napi Gazdaságban. Az elmúlt év első kilenc hónapjában a listaáron számított 415,1 milliárd forint után idén ebben az időszakban 418,7 milliárd forintot fordítottak reklámra a cégek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Megtörtént a reklámpiacon, ami még soha

A hirdetők a globális válság miatt szerte a világon megkurtították a marketingbüdzséjüket. Magyarország sem volt kivétel: a reklámpiac, amely 2008-ig minden évben bővülni tudott, tavaly több mint húsz százalékkal zsugorodott. A hirdetési bevételek alakulásáról a MedialLab adott előrejelzést az Ecoline-nak.

hvg.hu Napi merítés

"Döbbenten figyelem ezt a rendszert, és nem értem a logikáját"

Volt fogorvos és kreatív igazgató egy ügynökségen. Elkészített két nagy sikerű magyar mozifilmet, most pedig élete első színházi rendezésére készül. Az ADrenalin blog szerzői Herendi Gábor filmrendezővel beszélgettek reklámról, filmről és az élet egyéb szépségeiről.

hvg.hu Gazdaság

Négymilliárdos csökkenést vár a TV2

Nagyjából 17 százalékos, azaz négymilliárd forintos bevételcsökkenést vár 2009-re a TV2 - írja Kovács Krisztián kereskedelmi igazgatóra hivatkozva a Napi Gazdaság a hétfői számában.