Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"628dea01-64f4-4d6e-8e51-3442d98c3997","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A brazil bíróság szerint a Million Years Ago című dal egy Toninho Geraes nevű zeneszerző Mulheres című szamba-klasszikusának a másolata.","shortLead":"A brazil bíróság szerint a Million Years Ago című dal egy Toninho Geraes nevű zeneszerző Mulheres című...","id":"20241217_Plagiummal-vadoljak-Adele-t-egy-dalat-teljesen-leradiroznak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/628dea01-64f4-4d6e-8e51-3442d98c3997.jpg","index":0,"item":"8f132b31-71f0-4f26-91e9-eee017758944","keywords":null,"link":"/kultura/20241217_Plagiummal-vadoljak-Adele-t-egy-dalat-teljesen-leradiroznak","timestamp":"2024. december. 17. 13:46","title":"Plágiummal vádolják Adele-t, egy dalát teljesen leradíroznák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"971017cd-5561-42b5-95f1-3ebdf2b48753","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Bugattira ráadásul érdeklődőkben sem volt hiány. ","shortLead":"A Bugattira ráadásul érdeklődőkben sem volt hiány. ","id":"20241217_idei-magyar-hasznaltauto-piac-legdragabb-legidosebb-toplista-2024","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/971017cd-5561-42b5-95f1-3ebdf2b48753.jpg","index":0,"item":"06af387b-e430-483b-8075-3b9d8b01b6ec","keywords":null,"link":"/cegauto/20241217_idei-magyar-hasznaltauto-piac-legdragabb-legidosebb-toplista-2024","timestamp":"2024. december. 17. 10:20","title":"112 éves Ford T-modell és 900 millió forintos Bugatti is felbukkant idén a magyar használtautó-piacon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról, hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban. ","shortLead":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról...","id":"20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973.jpg","index":0,"item":"5ffb32e9-2406-483d-b368-d0b6f73d0bc4","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","timestamp":"2024. december. 17. 11:30","title":"Pumával a városban: vallomások a volán mögül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"78fe959f-3138-4739-bf19-3ffe16a6570f","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Inkognitóban robbantotta ki a kegyelmi botrányt, most is névtelenségét megőrizve adott interjút a HVG-nek a magát Vidéki Prókátornak nevező ügyvéd. Szerinte egy nap alatt is vissza lehetne állítani a jogállamot, Orbán Viktor egyik legfőbb bűne pedig az, hogy lelkileg is meg akarja törni az ellenfeleit. Arról is kérdeztük, mit gondol az általa indított változásokról, Magyar Péterről, és tagja-e még a Fidesznek.","shortLead":"Inkognitóban robbantotta ki a kegyelmi botrányt, most is névtelenségét megőrizve adott interjút a HVG-nek a magát...","id":"20241218_hvg-Videki-Prokator-Jogkodex-kegyelmi-botrany-Novak-Katalin-Magyar-Peter-Fidesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78fe959f-3138-4739-bf19-3ffe16a6570f.jpg","index":0,"item":"5d2b51b5-cde2-4f10-b1fd-9cb3c2f78976","keywords":null,"link":"/360/20241218_hvg-Videki-Prokator-Jogkodex-kegyelmi-botrany-Novak-Katalin-Magyar-Peter-Fidesz","timestamp":"2024. december. 18. 14:00","title":"A kegyelmi ügy kirobbantója a HVG-nek: Orbán Viktor meg fogja kapni a történelemtől a büntetését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aed6ebb0-625d-415e-a1d6-1e4b80ffde7a","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"Munkahelyi karácsonyi partik, családi ünnepségek és persze a szilveszter – az év utolsó heteiben egymást követik a jellemzően alkoholfogyasztással járó társasági események, az ivásnak pedig jobbára elkerülhetetlen velejárója a másnap. Segítünk a kínok enyhítésében.","shortLead":"Munkahelyi karácsonyi partik, családi ünnepségek és persze a szilveszter – az év utolsó heteiben egymást követik...","id":"20241218_masnapossag-ellen-kezelese-gyogyszer-tunetei-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aed6ebb0-625d-415e-a1d6-1e4b80ffde7a.jpg","index":0,"item":"ad6b0fcf-ebd1-4663-8e8d-007a28a2721a","keywords":null,"link":"/elet/20241218_masnapossag-ellen-kezelese-gyogyszer-tunetei-ebx","timestamp":"2024. december. 18. 16:36","title":"Mit tehetünk a másnaposság ellen? Van-e rá gyógyszer, segít-e a kóla, a húsleves, a kávé vagy a kutyaharapást szőrével módszer?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fb1afd4a-e0c0-4a26-9c4b-2267f1372e75","c_author":"Tokai Magdolna","category":"gazdasag.zhvg","description":"“Külön-külön vízcseppek vagyunk. Együtt viszont egy óceán.” Az idézet érvényes az energetikára is, ahol a stabilitáshoz nagyban hozzájárulnak az együttműködések. Vélemény.","shortLead":"“Külön-külön vízcseppek vagyunk. Együtt viszont egy óceán.” Az idézet érvényes az energetikára is, ahol...","id":"20241217_A-magyar-energetika-jovojenek-egyik-alappillere-regionalis-partnersegek-kialakitasa-a-fenntarthatosagert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fb1afd4a-e0c0-4a26-9c4b-2267f1372e75.jpg","index":0,"item":"67f88c85-fecf-4d9b-8600-d12250fe8c3a","keywords":null,"link":"/zhvg/20241217_A-magyar-energetika-jovojenek-egyik-alappillere-regionalis-partnersegek-kialakitasa-a-fenntarthatosagert","timestamp":"2024. december. 17. 11:36","title":"A magyar energetika jövőjének egyik alappillére: regionális partnerségek kialakítása a fenntarthatóságért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf997dc1-eb66-4b3e-bf52-ca2a0366da22","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Német és magyar kutatók egy 16 éven át tartó spektroszkópiai méréssorozat alapján rekonstruálták egy, a Napnál csaknem tízszer nagyobb vörös óriáscsillag felszíni csillagfoltjainak időbeli változását.","shortLead":"Német és magyar kutatók egy 16 éven át tartó spektroszkópiai méréssorozat alapján rekonstruálták egy, a Napnál csaknem...","id":"20241217_hun-ren-voros-oriascsillag-aktivitas-meresek-rekonstrualas-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf997dc1-eb66-4b3e-bf52-ca2a0366da22.jpg","index":0,"item":"57bb981c-a163-4c98-a57b-712769626848","keywords":null,"link":"/tudomany/20241217_hun-ren-voros-oriascsillag-aktivitas-meresek-rekonstrualas-video","timestamp":"2024. december. 17. 17:03","title":"A Napnál tízszer nagyobb vörös óriáscsillag aktivitását rekonstruálták magyar és német kutatók – látványos videón az eredmény","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c29b8fc6-4fd2-435c-bc74-aac6e824a73a","c_author":"Tiszai Balázs","category":"360","description":"Jól ismerjük a nyugati országok zöldítési törekvéseit és azok buktatóit, de kevesebbet tudunk a teljesen más alapállásból induló Ázsiáról és Afrikáról. Losz Ákossal, a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) vezető gázpiaci elemzőjével erről is beszélgettünk.","shortLead":"Jól ismerjük a nyugati országok zöldítési törekvéseit és azok buktatóit, de kevesebbet tudunk a teljesen más...","id":"20241217_fenntarthato-fejlodes-losz-akos-nemzetkozi-energiaugynokseg-kibocsatascsokkentes-zoldenergia-megujulok-szen-dioxid-hidrogen-biogaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c29b8fc6-4fd2-435c-bc74-aac6e824a73a.jpg","index":0,"item":"8561c819-5fbd-4ef3-9fae-f8e5e4597967","keywords":null,"link":"/360/20241217_fenntarthato-fejlodes-losz-akos-nemzetkozi-energiaugynokseg-kibocsatascsokkentes-zoldenergia-megujulok-szen-dioxid-hidrogen-biogaz","timestamp":"2024. december. 17. 13:00","title":"A globális kibocsátáscsökkentés sikere nagy részben Kínán múlik – interjú Losz Ákossal, a Nemzetközi Energiaügynökség vezető elemzőjével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az atlatszo.hu vasárnap közölte azt a birtokába került hivatalos levelet, amely szerint a kínai HNA Group, a Hainan Airlines anyacége már tavaly októberben lemondott a “Malév-projektről”. Ezt Adam Tan, a kínai óriáscég ügyvezető igazgatója írta meg Fellegi Tamás akkori nemzeti fejlesztési miniszternek. A hírre Oszkó Péter is reagált, aláhúzva: látható, hogy a Hainan indokai között egyetlen olyan sem szerepel, amely bármilyen módon összefüggésbe lenne hozható a Malév 2010-es visszaállamosításával, vagy akár korábbi működésével.
Sokáig a Hainan légitársaság, illetve tulajdonosa, a HNA Group számított a csőd szélén táncoló magyar nemzeti légitársaság legesélyesebb vevőjelöltjének - Ven Csia-Pao kínai miniszterelnök magyarországi látogatásának idején a Demján Sándor tulajdonában lévő Magyar Tőketársaság a HNA Grouppal írt alá stratégiai megállapodást arról, hogy Magyarországot a kínai kapcsolatok “európai kapujává” tennék - idézi fel az Átlátszó.hu, milyen viszony alakult ki a magyar gazdasági kormányzás és a lehetséges kíai befektetők között. Az oknyomozó hírportál vasárnap közölte azt a levelet, amelyet Adam Tan, a HNA Group ügyvezető igazgatója tavaly októberben küldött Fellegi Tamás akkori gazdasági miniszternek, és amelyben jelzi, hogy nem kíván részt venni a Malév "átszervezésében".
Az Átlátszó.hu birtokába került hivatalos levelet Adam Tan 2011. október 28-án írta, emlékeztetve Fellegit, hogy a “Malév-projekt” azzal indult, hogy a magyar miniszterelnök hivatalos látogatást tett a HNA Groupnál. A magyar állam, a Demján-féle Magyar Tőketársaság és a kínai HNA Group akkoriban abban gondolkodtak ugyanis, hogy légitársaságot hoznak létre a növekvő kínai igények kiszolgálására Európa felé - írja cikkében a hírportál, hozzátéve: ez a közös szándék meghiúsult, pedig a kínai fél Tan állítása szerint jelentős befektetéseket eszközölt, például szerződtették Martin Gausst, a Malév korábbi vezérigazgatóját is.
A levélben - amelyet letölthetővé tett az Átlátszó.hu - Adam Tan hosszan sorolja a tervezett együttműködést gátló tényezőket, ilyen volt például hogy “nem tehettünk ajánlatot a Malév alkalmazottainak”, vagy hogy az állami támogatások, amelyekben korábban megegyeztek a magyar féllel, “érvénytelenné váltak az EU korlátozásai miatt”. Az ügyvezető szerint végeredményben az hiúsította meg az együttműködést, hogy a közösen elképzelt üzleti tervek túlzottan optimisták voltak, a csatlakozó járatok veszteséget termeltek, mindez pedig arra a belátásra vezette őt és Demján Sándort, hogy a Budapest mint Európa kapuja projekt költségei és kockázatai elviselhetetlenek. Ezért Adam Tan udvarias hangnemben arról tájékoztatta Fellegit, hogy a továbbiakban a kínai fél nem kíván részt venni a Malév átszervezésére irányuló erőfeszítéseiben.
Oszkó: nem a Malév korábbi öröksége volt riasztó
Oszkó Péter, a Bajnai-kormány pénzügyminisztere a Facebookon reagált a közzétett levél tartalmára. Mint ismert, legújabban Budai Gyula révén kormányzati támadás indult Oszkó ellen, olyasmivel vádolva meg őt, hogy a jelenleg a Wizz Air légitársaságban igazgatósági tag Oszkó korábbi, pénzügyminiszteri időszakából szerzett, a most becsődölt Malévról szóló információkat oszthatott meg a Wizz Airnél.
Oszkó szerint a Hainan-levélből kiderül, hogy nem volt semmiféle kódolt csőd a Malév történetében 2010 után, a vállalat összeomlását - ahogyan azt a hvg.hu-n vezetett blogján is kifejti - a sikertelen befektetői tárgyalások okozták. A levél alapján - írja - a befektetői tárgyalások mindig is egy új Malév elindításáról szóltak, tehát hamis minden olyan állítás, miszerint bármilyen befektetőt a Malév korábbi öröksége riasztott volna el. Oszkó azt írja: a Hainan egyértelműen arra panaszkodott, hogy a kormány nem mutatott megfelelő együttműködést és nem adott megfelelő üzleti információkat az új légitársaság terveinek összeállításához.
A potenciális befektető egyértelműen azt jelezte - értelmezi Oszkó a levelet -, hogy a saját információi alapján összeállított üzleti terve szerint egy új, a korábbi kötelezettségektől és mindenféle múltbeli tehertől megszabadított Malév is folyamatosan veszteséges lett volna, legalábbis a kormány aktív együttműködése nélkül nem volt képes maga fenntartható üzleti modellt kialakítani, a veszteségek finanszírozását pedig nem kívánta vállalni. A volt pénzügyminiszter szerint a levél megszületéséből az is jól látható, hogy mindez jóval a tiltott állami támogatásokról szóló brüsszeli határozat előtt született, tehát amellett, hogy egy újonnan indított Malévot egyébként sem sújtották volna a brüsszeli határozat terhei, az események időbeliségéből is következik, hogy nem az uniós határozat riasztotta el a befektetőket.
Elmondható tehát, írja Oszkó, hogy a Hainan kifogásként a kormányzati együttműködés hiányát, illetve a tervezett Malév működésének várható veszteségességét említette azok között az okok között, amelyek miatt nem kívánt részt venni a nemzeti légitársaság megmentésében és finanszírozásában. Az indokai között egyetlen olyan sem szerepel, amely bármilyen módon összefüggésbe lenne hozható a Malév 2010-es visszaállamosításával, vagy akár korábbi működésével.
Brüsszel rossz, Trump jó, a költségvetés béke, az ellenzék Brüsszel. A miniszterelnök interjút adott a Patriótának, és Magyar Péter nevét ki nem ejtve azt mondta: „ezek ilyenek”.