szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Közösen népszerűsítette a magyar alma vödrös értékesítését Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter, Mártonffy Béla, a FruitVeB elnöke és Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója a szigetszentmiklósi áruházban pénteken.

A program a magyar almatermelők és a kereskedelem számára is példaértékű, és az akció keretében a vásárlók magyar termelők kiváló minőségű árujához juthatnak hozzá - mondta a miniszter az áruház gyümölcsosztályán megtartott kampánynyitón. Fazekas Sándor azt mondta, abban reménykedik, hogy más kereskedők is csatlakoznak az akcióhoz. 

Dominique Ducoux szerint a kezdeményezés lehetővé teszi, hogy a vásárlók mintegy 25-30 százalékkal olcsóbban jussanak a kedvelt és keresett termékhez. A vezérigazgató az akcióval kapcsolatban elmondta: 19 áruházukban napi 20 tonna almát tudnak értékesíteni.

Megjegyezte, a magyar termékek exportjához is hozzájárulnak, hiszen az áruházlánc Romániába hozzávetőleg évi 800 millió forint értékű agrárterméket szállít. Az igazgató úgy vélte, az együttműködés mind a vásárlók, mind a partnerek számára siker lesz.    

Mártonffy Béla, a FriutVeb Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke azt mondta, "az alma a magyar gyümölcstermesztés zászlóshajója", és az ilyen jellegű akciók jelentős mértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy magyar termékeket fogyasszon a hazai közönség. Szerinte a magyar zöldség és gyümölcs 50 százalékát külföldön értékesítik; novemberben Oroszország több városában is promóciós körúton vesznek részt.

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!