szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bejelentették a francia–német autóipari összeolvadás első leépítését: négyszáz angliai munkahely szűnik meg az Opel brit márkája, a Vauxhall ellesmere-i üzemében. Az ok: racionalizálás és Brexit.

A brit üzemeket a racionalizálási szándék mellett a közelgő Brexit is sújtja, ugyanis a helyben előállított járműveket megdrágítja a vámhatár átlépése, ezért kénytelenek csökkenteni a létszámot- írja a Magyar Idők.

Eljött a pillanat, amelytől azóta féltek az Opelnél, amióta felvásárolta a céget a GM-től a Peugeot–Citroën: bejelentették az első nagyobb elbocsátást, amely az új cég Opel által működtett részegységében lesz. Az észak-angliai Ellesmere Portban lévő üzemben az európai piacra szánt Opel/Vaux­hall Astra modellek készülnek. Az Autonews.com híre szerint – amelyet az Auto­pro.hu ismertetett – a telephelyen 400 munkahely megszüntetéséről döntött az új tulajdonos, így a jövőben a mostani kettő helyett csak egy műszakban folyik majd a termelés.

A szentgotthárdi motorgyárban is veszélybe kerülhetnek munkahelyek, ha az Opel új tulajdonosa komolyan gondolja azt a tervét, hogy francia motorokat fog használni. A Peugeot Citroën PSA-nál ugyanis bejelentették: a jövőben az összes Opel-modell PSA-alapokra épül, és az erőforrásokat is francia cégek adják. Ezt azzal indokolják, hogy a francia gyárak hatékonyabban működnek.

Gilles Le Borgne, a PSA fejlesztésekért felelős vezetője arról beszélt egy interjújában a hónap elején: minden Opelt Németországban fejlesztenek ezután is, de fokozatosan átállnának arra, hogy ehhez a PSA platformjait használják. Szerinte ugyanis így lehet elkerülni, hogy ugyanazt a munkát kétszer is elvégezzék. Arra a kérdésre, hogy mit terveznek az Opel saját erőforrásaival, nem tudott konkrét választ adni. Most itt az első válasz.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!